Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Du får det att låta som movie-quiz är största drogen.. n1

Dessvärre har det ju varit det Är sjukskriven och har lätt hamnat i perioder där jag knappt gör något annat än F5:ar Movie Quizen

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Så irriterande sitter fortfarande o tänker på vilken film det är... En kille som ritar på fönsterrutan i en buss för att imponera på en tjej?

Trollkarlens lärling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imbapontus91:

Så irriterande sitter fortfarande o tänker på vilken film det är... En kille som ritar på fönsterrutan i en buss för att imponera på en tjej?

Trollkarlens lärling?

Ja men visst är det den!

EDIT:

Nu till första bilden. Den kommer från en scen som man får se efter eftertexterna. Om ni tittar till vänster på denna screencap så ser ni en blå trollerimössa.

Känner ni igen den?

Vad hade Musse för roll i Fantasia?

Trollkarlens Lärling såklart

Sa att det var en slammkrypare

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Meh... Visste att jag hade sett filmen ganska nyligen och jag satt länge och funderade på den första bilden men kunde inte placera den men jag såg dock hatten men tänkte inte så mycket mer på den. Sen så orkade jag ju aldrig vänta till efter eftertexten innan jag drog av heller. Typiskt

Visa signatur

Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan va ett tåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Ja men visst är det den!

EDIT:

Nu till första bilden. Den kommer från en scen som man får se efter eftertexterna. Om ni tittar till vänster på denna screencap så ser ni en blå trollerimössa.

Känner ni igen den?

Vad hade Musse för roll i Fantasia?

Trollkarlens Lärling såklart

Sa att det var en slammkrypare

He, jag tänker på det Osynliga Universitetet i Diskvärlden när jag ser den där hatten (böcker av Terry Pratchett) ^^ Den är ju värdig vilken ärkekansler som helst

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag var oxå inne lite på nån Terry Pratchet först men det stämde inte med andra bilden, hade helt förträngt Trollkarlens Lärling, men det kan ha varit för att jag inte tyckte att den var så mycket att ha kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aha där ser man,

Sista scenen börjar faktiskt med trollkarlshatten mitt i fokus sedan filmas det vidare också ser man döskallen och tillsist Hatten som Alfred Molina´s karaktär hade i filmen, sedan går en gestalt förbi och tar hatten innan det blir mörkt och filmen slutar. Uppbyggt för en fortsättning med andra ord.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Nya uppe

Permalänk
Medlem

Unbreakable?

Permalänk

Rätt upp med ny tistatos:D

Permalänk
Medlem

Ger även dig(Imbapontus91) ett poäng då jag gissar på att du glömde det.

Poäng Lista:
18p - Pipe
15p - Frantic
9p - rankko
8p - Hammar
5p - Skuttokova
4p - 51eYez,
3p - tistatos
2p - scienta,Imbapontus91
1p - xerbee, dala56, tcntad, Volvo_Jonas, -=FULLMOON=-, K4rl, Lasse.L, Hal0, Funnyvlad, ThePhotoHead,

Permalänk
Medlem

Office Space?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

yes, it is office space

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Samma visa igen. Man kollar igenom och kan filmen när ingen annan kan, och sedan så kommer man lite längre ner och visst fan är det någon som tagit den. Och nu sitter man där som ett fån på nuvarande film

Permalänk

Jaha.. 4 st filmer man hade kunnat nu om man bara hade varit inloggad.. väl när man är de är de någon kinesisk rulle från 60 talet ingen har hört talas om eller folk som glömmer bort att posta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

.. på nuvarande film

Nä, den är tagen redan. Frantic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Nä, den är tagen redan. Frantic?

Jaha, det är rätt? Eftersom han som postade bilden inte hade svarat var jag inte säker, men eftersom vi är flera som är inne på det så kör jag....

Bild innom kort....

... och här är den

Poäng Lista:

18p - Pipe
16p - Frantic
9p - rankko
8p - Hammar
5p - Skuttokova
4p - 51eYez,
3p - tistatos
1p - xerbee, dala56, tcntad, Volvo_Jonas, -=FULLMOON=-, K4rl, Lasse.L, Hal0, Funnyvlad, ThePhotoHead,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag säger Firewall

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av PiPe:

Jag säger Firewall

http://www.imdb.com/media/rm484153600/tt0408345

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Då kör jag väl då

Poänglista:

19p - Pipe
16p - Frantic
9p - rankko
8p - Hammar
5p - Skuttokova
4p - 51eYez,
3p - tistatos

Edit
La upp en ny bild eftersom det inte verkar hända så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm undrar om det inte kan vara: The Hills Have Eyes?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där är Serenity! Jag är 99.9% säker på det.

Nu är jag 100% säker så jag rättar mig själv och slänger upp en ny bild.

Permalänk
Medlem

Filmen handlar om en viss sport, om man tittar noga på första bilden så bör det inte vara allt för svår att lista ut vilken sport det är.

19p - Pipe
16p - Frantic
9p - rankko
8p - Hammar
5p - Skuttokova
4p - 51eYez,
3p - tistatos
1p - xerbee, dala56, tcntad, Volvo_Jonas, -=FULLMOON=-, K4rl, Lasse.L, Hal0, Funnyvlad, ThePhotoHead, freddanb

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddanb:

Det där är Serenity! Jag är 99.9% säker på det.

Nu är jag 100% säker så jag rättar mig själv och slänger upp en ny bild.

Tänkte på den först men då kom första bilden fram vilket jag inte känner igen alls från den så då tänkte jag att det kanske var något som mupparna i Hils have eyes tittade på ....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Höhö, första Serenity-bilden där var ju skitlätt. Att ni inte tog den då (ni ser, trots att jag inte deltar så kikar jag in o.O)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stort fett grekiskt bröllop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Stort fett grekiskt bröllop?

Nope, det är inte rätt. Slänger upp en bild till för lite hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag säger Balls Out

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiPe:

Jag säger Balls Out

och jag säger Rätt!

Permalänk
Medlem

Då kommer det en ny bild här:

Poänglistan

20p - Pipe
16p - Frantic
9p - rankko
8p - Hammar
5p - Skuttokova
4p - 51eYez,
3p - tistatos
1p - xerbee, dala56, tcntad, Volvo_Jonas, -=FULLMOON=-, K4rl, Lasse.L, Hal0, Funnyvlad, ThePhotoHead, freddanb

Visa signatur