Permalänk
Medlem

Datorn startar men crashar

Har haft datorn ett tag . aldrig vatt något bekymmer med den ..

Nu har min kompis lånat den och klagar såklart..

De som händer är att när man trycker på powerknappen .. så startar datorn , fläktarna snurrar , sen stängs den av efter 5-8 sekunder ..

Startar man den igen, likadant där .. Men efter ett tag startar den hela vägen till windows och de går att surfa , tills Bluescreen .. Internal memory / crashdump .. har 4gb ram i den.. Geforce 9600gt ( fungerar bra som surf bara ) 2.8ghz och aldrig vatt ngt klödd

Testat följande:

Ta ut batteriet på moderkortet så bios blir återställt .
koppla ut " onödiga " fläktar
startat om o om o om
bytt grafikkort till geforce 8800gt

Något mer tips på va man kan göra ? vill helst undvika att formatera om datorn igen..

Tacksam för svar

Visa signatur

I ken't brain todai, I haz teh dumb.

Permalänk
Medlem

testat bara köra 1 minnessticka ? eller om du bara har en, testat byta plats ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vet att när jag fick tillbaka mitt moderkort ( nytt iofs men likadant) så va de problem med minnesplatserna .. kunde inte installera med 4gb ram .. kunde bara ha 2gb ram i och 1 HDD .. men har på senare tid haft 4gb i dock visar den bara 3 gb i " computer properties "

Visa signatur

I ken't brain todai, I haz teh dumb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mains:

vet att när jag fick tillbaka mitt moderkort ( nytt iofs men likadant) så va de problem med minnesplatserna .. kunde inte installera med 4gb ram .. kunde bara ha 2gb ram i och 1 HDD .. men har på senare tid haft 4gb i dock visar den bara 3 gb i " computer properties "

vad har du för OS? samt moderkort?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Windows 7 64bit .. Asus ( minns dock ej betäckningen) men har kört me windows 7 sen långt tillbaka på den datorn !

Visa signatur

I ken't brain todai, I haz teh dumb.