grymt gamla drivrutiner

Permalänk

grymt gamla drivrutiner

hallå där.
processor har pajat så jag har fixat min gamla dator från 2003 tror jag. iaf väldigt gammal. iaf nån som vet någon sida som har drivrutiner för mitt grafikkort , det är ett radeon 9100 pro igp series. tack på förhand.

**edit** kan tillägga att det är windows xp proffesional 32 bit version. jag hittar bara drivrutiner för win 2000 proffesionals på amd:s hemsida
och grafiken är inkluderad i moderkortet

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Skrivet av kmzdapimp:

hallå där.
processor har pajat så jag har fixat min gamla dator från 2003 tror jag. iaf väldigt gammal. iaf nån som vet någon sida som har drivrutiner för mitt grafikkort , det är ett radeon 9100 pro igp series. tack på förhand.

**edit** kan tillägga att det är windows xp proffesional 32 bit version. jag hittar bara drivrutiner för win 2000 proffesionals på amd:s hemsida

O.k, ett Radeon. Menar du det är ett AMD radeon grafikkort? Inte ATI, cirrus eller någe annat? Vad säger everest om du kör det i windows?

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk

9000 serien i radeon hette ati just då.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av drivrutiner.net:

O.k, ett Radeon. Menar du det är ett AMD radeon grafikkort? Inte ATI, cirrus eller någe annat? Vad säger everest om du kör det i windows?

fick upp på steam att drivern vad gammal och även vilken grafikprocessor det var och jag hamnade direkt på amd:s hemsida där jag hittade drivern fast bara för win. 2000.

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmzdapimp:

hallå där.

Verkar som att det är ett moderkort, har du försökt söka på moderkortets modellbeteckning ?
brukar stå i närheten av pci slotsen

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk

Du skulle kunna prova detta

När det gäller gamla windows xp skulle du ju jämt ominstallera directX efter att du stoppat in ny hårdvara. Prova att installera om directX 9c . Har du tur så hittar den rätt drivrutin automatiskt.
DirectX 9c hittar du ute på http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=2...

Visa signatur

BORT

Permalänk

Hittade din drivrutin

Till windows xp 32 bitars använder du den här
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/6...
kan likväl vara en fördel att installera om directX

Visa signatur

BORT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb