Skapa sökfunktion på lokalwebsida, gärna enkelt...

Permalänk

Skapa sökfunktion på lokalwebsida, gärna enkelt...

Hej!

Jag har en websida, ganska enkel i html utan ramar. Så alla sidor är sina egna och sidorna innehåller massa information och används bara av mig och är därför inte upplagd på någon offentlig server. Den server den finns på i detta interna nätverk har jag ingen aning om vad den har för stöd så keep it simple.

Hur jag vill ha det:
Jag vill ha en sökruta på huvudsidan "index.htm" som jag kan skriva in ett namn på antingen en katalog eller en fil som finns sparade under en viss katalog på samma server. Jag vill ha upp sökresultaten på antingen en helt ny sida eller i någon ruta under sökfunktionen. Resultaten ska komma som länkar så jag kan komma till html-sidorna, katalogerna eller filerna genom att trycka på dem.

Jag använder Frontpage2003 och jag är bunden till det programet och kan inte använda något annat program pga regler som måste följas. Går dessutom inte att installera något ändå.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Permalänk

Det allra enklaste är att lägga till en sökbox från någon sökmotor

Många använder googles sökbox.
Du kan se hur man får in den på sin hemsida här http://www.google.com/cse/sitesearch/create?hl=sv
Problemet kan vara att på söksidan, med alla länkarna, får du google adwordskampanjer.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Skrivet av drivrutiner.net:

Många använder googles sökbox.
Du kan se hur man får in den på sin hemsida här http://www.google.com/cse/sitesearch/create?hl=sv
Problemet kan vara att på söksidan, med alla länkarna, får du google adwordskampanjer.

Måste inte siten ligga hostad nånstans då?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Jag förstår inte frågan

Skrivet av KurreKula:

Måste inte siten ligga hostad nånstans då?

Menar du på en server eller webbhotell med hostad?

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Skrivet av drivrutiner.net:

Menar du på en server eller webbhotell med hostad?

Menar att den går att komma åt utifrån

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

nej du skall kunna använda den på en lokal server också

Lite av samma teknik som används av googles skrivbordsök.
Och ja, skall dessa sponsrade länkar dyka upp måste den ju vara på en offentlig server självklart.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det finns en javascriptsbaserad lösning som inte kräver någon som helst server side magic.r tyvärr inte leta efter det/dem men du lär nog hitta något som fungerar efter lite googling.

Permalänk
Inaktiv

Undrar samma sak.
Har skapat ett intranät på en server, dvs det finns inga www-adresser.
Söker efter en sök-funktion som är gratis.