mest krävande spelet hittills?

Permalänk
Medlem

mest krävande spelet hittills?

Vilket spel är det?

Visa signatur

Intel Core i5 750 2,66GHz@3,67GHz Socket 1156 8Gb Corsair XM3 1600Mhz @1750Mhz Gigabyte GeForce GTX 570 Gigabyte GA-P55A-UD3 Corsair TX 750W PSU 2,5TB HDD

Permalänk
Medlem

Vart har du hittat bild på min dator? (Vet hur det är med tidigare och så men har hört att crysis är sjukt krävande. Metro 2033 är väldigt krävande med.)

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

av alla jag testat är de tveklöst Metro 2033 som ligger längst upp!
min rig går på knäna när allt maxas.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Metro 2033 utan tvekan just nu, blir hyffsat svårt att maxxa det med perfekt flyt i alla situationer

Tja inte svårt kanske men töntigt dyrt Krävs GTX 580 SLI (kanske t.om tri-sli) för att ha perfekt flyt hela tiden.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Metro 2033 utan tvekan just nu, blir hyffsat svårt att maxxa det med perfekt flyt i alla situationer

Tja inte svårt kanske men töntigt dyrt Krävs GTX 580 SLI (kanske t.om tri-sli) för att ha perfekt flyt hela tiden.

De räcker inte med 1,5GB varianten för de, måste vara dom nya 3GB korten för att få bra flyt, och även då är jag inte säker på så hög FPS:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Arma 2 operation arrowhead, känns tyngre än Metro 2033 till och med.

Permalänk
Medlem

Black Ops någon? Med alla buggar behöver man typ ett monster för att få det över 60fps

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Black Ops någon? Med alla buggar behöver man typ ett monster för att få det över 60fps

Nej då, tror jag har över 100fps i det dock framkommer lite fryslagg ibland men det är ju pga att spelet är konstigt, inte något med datorn att göra.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Black Ops någon? Med alla buggar behöver man typ ett monster för att få det över 60fps

har du svårt att komma upp i 60FPS i black ops är de din maskin de är fel på.
Jag halv-idlar i 91FPS med min rigg.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Black Ops någon? Med alla buggar behöver man typ ett monster för att få det över 60fps

What?
Har mer än 60 fps med min amd-rigg.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Call of duty - Blackops!!!

Vet inget spel som har sänkt i princip vilken rigg som helst!

Fast om vi ska prata mest krävande grafiska spel och inte dåligt skrivna spel, så tror jag att Crysis fortfarande är det mest krävande.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Ja, det står väl mellan Metro 2033 och Crysis.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Call of duty - Blackops!!!

Vet inget spel som har sänkt i princip vilken rigg som helst!

Fast om vi ska prata mest krävande grafiska spel och inte dåligt skrivna spel, så tror jag att Crysis fortfarande är det mest krävande.

Nope, Metro är strax över crysis faktiskt.

Black Ops är inte alls svårspelat, klarade det gallant med AMD Phenom X4 i 3.7ghz med bara ett GTX 460 SOC och det var max i 1080p.

Plus att nu med senaste patchen är det betydligt lättare drivet också, även om det små krånglar litegrann på andra sätt.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Black ops är väl ändå uteslutet, kunde lira det på min förra rigg, 5770 och phenom2x4 @3Ghz, inget överklockat, 4gb ddr3, flöt skitnice, gick i princip aldrig under 80 fps och låg runt 100-120 för det mesta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk

Arma 2 (High CPU load)
Metro 2033 (High GPU Load)
Lost planet 2 (High GPU load)

Permalänk
Medlem
Skrivet av daxanka:

HAHA btw, får virus varning av din bild, så den öppnas inte xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av neti4ever:

Arma 2 (High CPU load)
Metro 2033 (High GPU Load)
Lost planet 2 (High GPU load)

Hmm är Lost Planet 2 ett nice spel? Funderar på att skaffa för att se hur det flyter samt om det är något att ha?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Metro 2033 känns ju inte så vackert för att vara såpass krävande. Ingen som nämner STALKER Clear Sky? Det är ju rätt krävande och då ser det ju SNYGGT ut.

Permalänk
Medlem

mhm, metro 2033 känns som ett säkert kort, likaså stalker. Ett annat väldigt krävande spel om allt ska maxas är annars gamla neverwinter nights 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

har du svårt att komma upp i 60FPS i black ops är de din maskin de är fel på.
Jag halv-idlar i 91FPS med min rigg.

Nej, spelet är extremt dålig portat till pc bara.

En kompis har 5970, han får bara runt 30 fps om han kör spelet på lägsta inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nej, spelet är extremt dålig portat till pc bara.

En kompis har 5970, han får bara runt 30 fps om han kör spelet på lägsta inställningar.

tydligen har alla här högre fps med en sådan konfig, ni har antagligen problem med något, och han kanske inte har fått cf att fungera... eller råkass cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

tydligen har alla här högre fps med en sådan konfig, ni har antagligen problem med något, och han kanske inte har fått cf att fungera... eller råkass cpu.

http://www.inet.se/artikel/5308642/amd-phenom2-x4-965-3-4ghz-...

Kan tillägga att han maxar precis alla spel som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

http://www.inet.se/artikel/5308642/amd-phenom2-x4-965-3-4ghz-...

Kan tillägga att han maxar precis alla spel som finns.

Han kan inte vara alltför datorkunnig om han inte lyckas få mer än 30fps i black ops med ett 5970.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Blackops är sjuktdåligt optimerat för cpu:er med mer än en kärna. Jag fick ut med allt på low och res 40-60fps när de var nytt Vet inte om dem har fixat det nu. Men blackops är verkligen inte mest krävande spel! Bara jävligt dåligt optimerat.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Blackops är sjuktdåligt optimerat för cpu:er med mer än en kärna. Jag fick ut med allt på low och res 40-60fps när de var nytt Vet inte om dem har fixat det nu. Men blackops är verkligen inte mest krävande spel! Bara jävligt dåligt optimerat.

Tvärtom, Black Ops funkar bra med quad cores, det är med dual cores som spelet lider.

O Det har faktiskt funkat bra för mig sen release, konstigt att vissa har problem o vissa inte, även fast man har liknande datorer.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Tvärtom, Black Ops funkar bra med quad cores, det är med dual cores som spelet lider.

O Det har faktiskt funkat bra för mig sen release, konstigt att vissa har problem o vissa inte, även fast man har liknande datorer.

Jag plus många polare med prollar med mer än en kärna har fått skit kass prestanda medan några med gamla datorer har fått bättre än oss, dock som jag sa var detta vid släppet av spelet och jag har inte spelat sen dess Men hör fortfarande att de är dåligt optimerat :/

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Jag plus många polare med prollar med mer än en kärna har fått skit kass prestanda medan några med gamla datorer har fått bättre än oss, dock som jag sa var detta vid släppet av spelet och jag har inte spelat sen dess Men hör fortfarande att de är dåligt optimerat :/

black ops är random helt enkelt, vissa flyter de som fan på vissa får ett bildspel, med datorn i sign sitter jag fint mellan 80-89fps (köre fraps benchmark under ett par rundor, gick aldrig över 89 eller under 80, eller så va de aldrig under 90 och upp till 99fps, kommer inte ihåg helt men någon av dem va de!)
så de kan man skippa

metro 2033 är redigt tungdrivet, crysis lika så. stalker clear sky tugger sin lilla del de med också, men de ser bra ut för att vara så pass gammalt nu (tycker jag allafall)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Nope, Metro är strax över crysis faktiskt.

Black Ops är inte alls svårspelat, klarade det gallant med AMD Phenom X4 i 3.7ghz med bara ett GTX 460 SOC och det var max i 1080p.

Plus att nu med senaste patchen är det betydligt lättare drivet också, även om det små krånglar litegrann på andra sätt.

Min FPS i Black Ops pendlar mellan 40-91 fps
Wtf is wrong?

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast om vi ska prata mest krävande grafiska spel och inte dåligt skrivna spel, så tror jag att Crysis fortfarande är det mest krävande.

Rätt kul att du först nämner att man inte skall räkna dåligt skrivna spel sedan säger du att Crysis är det mest krävande.

LOL?

Crysis måste vara det mest överhypade spelet i världshistorien. Sjukt dåligt kodat och optimerat så det inte är sant, helt bisarrt. Sedan att alla fjortisar har detta skitspelet som något måttstock för hur bra datorn är hahaha.

OnT: Skulle väl säga att Metro är det mest krävande spelet just nu men Minecraft är inte långt efter

Permalänk
Medlem

Jag har problem att driva Blackops ibland med min setup, men sånt är livet

Visa signatur

#framtiden