mest krävande spelet hittills?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skadidle:

Rätt kul att du först nämner att man inte skall räkna dåligt skrivna spel sedan säger du att Crysis är det mest krävande.

LOL?

Crysis måste vara det mest överhypade spelet i världshistorien. Sjukt dåligt kodat och optimerat så det inte är sant, helt bisarrt. Sedan att alla fjortisar har detta skitspelet som något måttstock för hur bra datorn är hahaha.

OnT: Skulle väl säga att Metro är det mest krävande spelet just nu men Minecraft är inte långt efter

För det kan inte vara så att Crysis hade mycket mer utvecklad grafik än andra spel när det kom ut och att det var före sin tid bara? Crysis grafik står sig fortfarande bra mot dagens spel spel flera år efter release.
Testa andra spel som är lika grafiskt avancerade som crysis på hårdvara som är några år gammal (den hårdvaran man hade tillgång till när Crysis släpptes) så ska du se att de spelen inte flyter på särskilt bra heller.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

BShit att black ops är krävande. Men tycker att Arma 2 OA är det mest krävande :/

Permalänk
Medlem

Tänker slänga in BF2, kanske inte det mest resurskrävande av datorn (TS sa inget om det) men fan va det var ostabilt, kan nog inte räkna gångerna man vart skickad till windows för att räkna ikoner. I mina ögon sett så tar det av mitt psykes resurser

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

metro 2033 med allt på (förutom 4aa) flyter på i stabila 60fps med min setup. Inget problem.
Arma2 med allting uppskruvat... fy tusan vilket tungt spel. Jag har iofs endast testat demot.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm