Permalänk
Medlem

Låtsas bli arg, var lite alfahanne kring henne. Bitches dig that shit. Men innerst inne är det nog sundast att du inte bryr dig alls

Alternativt kyss honom.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Eftersom Sverige är så jämställt så får hon väll reda ut det själv

Läste lite i tråden och orkade inte läsa hela: detta är ju värre en efterfesten på en barnamödravårdsavdelning...:P

Tycker flashen's inlägg var klokt och sammanfattande.:) Ingen idé och "blåsa upp sig" och spela Den Räddande Alfahannen bara för att imponera på en flickvän...:P (Även om jag vet att sådant är populärt bara för att "det ska vara så" eftersom "hon är min flickvän" och allt det där yada yada yada...:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hon får göra klart för honom att om han gör något liknande igen så anmäler hon honom för sexuella trakasserier.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Hon får göra klart för honom att om han gör något liknande igen så anmäler hon honom för sexuella trakasserier.

Vad lever du i för dimension egentligen?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jonazz:

Skrivet av Random-person:

Det är ju fullt möjligt att göra det ja.

Hon var ju med riktigt med på det så nån form av trakasserier kan man anmäla honom för (I guess)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Varför ge honom en andra chans? Anmäl direkt. Se även till att han får sparken samt att hans familj får veta det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Derox:

Varför ge honom en andra chans? Anmäl direkt. Se även till att han får sparken samt att hans familj får veta det.

Du måste ju ha något fel med tanke på vad du skriver i tråden, hon blev ju inte våldtagen.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Du måste ju ha något fel med tanke på vad du skriver i tråden, hon blev ju inte våldtagen.

Vad spelar det för roll att hon inte blev våldtagen? Hon blev utsatt för sexuella trakasserier, visst inte lika gravt som våldtäkt men fortfarande mer än man skall tåla. Jag förstår inte folk som tycker man skall knyta näven i fickan (i sann svensk anda!) när någon närstående blir sexuellt trakasserad. Jag bryr mig om nära och kära för mycket för att låta någon jävel komma undan med sådant.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Skulle jag också föreslå. Men du bör tycka att killen är ett drägg.

Nja, utan att ha hört alla parter vill jag inte tillägga det. Risken finns att hon har gett signaler till honom som gjort att han trodde hon skulle uppskatta tilltaget. Nu säger jag inte att det är så, men om det är så är han inget drägg. Och tjejen har väl egentligen inte gjort något fel heller isåfall - lite flirtande är aldrig fel - däremot att ta det ett steg vidare.

Om han däremot har gått fram och kysst en tjej han aldrig pratat med helt "out of the blue" så kan han nog klassas som ett drägg. Men det beror lite på situationen också. Höll han fast henne under tiden? Vände han sig bara om och "stal" en puss på munnen? Körde han ner tungan i halsen på henne? Bah .. det är för mycket oklart för att kunna avgöra saken

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Men helvete vilken moralpanik alla har här på forumet! Är det ingen som inser vad som händer?
Rövarhistorien om den spontana kyssen är något hon berättade för dig bara för att hon är rädd att någon på jobbet såg det hända. Självklart är killen inte så dum att han pussar en tjej utan förvarning, hon är med på det...

Jag är singel men "vänstrar" just nu lite med en tjej som tyvärr är en bekants flickvän. Det är en underbar tjej och hon gillar fortfarande honom, men räcker det inte alltid.. Hon har dragit flera liknande historier för honom och hans kompisar för att vissa saker skall verka trovärdiga, att han fortfarande går på det är skrattretande

Så länge man inte är gift, har barn osv så får man nästan räkna med att det händer någon/några gånger. Vi är människor liksom!
Hoppas ni löser era problem!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

SÅ nu har även jag läst igenom hela den här tråden. Min åsikt är att visst det är ingen stor grej egentligen. Man bör väl inte banka på någon eller sådana saker men, det är oavsett hur man vänder och vrider på det i min mening sexuellt trakasseri. Allt oavsett hur litet eller stor verbalt eller fysiskt som händer på arbetsplats mot egen vilja är och klassas som trakasseri. Sen hur vida man vill gå tillväga med det är upp till var och en. Så länge den utsatte inte tar allt för illa vid sig och kan förbise det hela och personen som utförde gärningen inte fortsätter eller att det påverkar den arbetsrelationen dom har, eller andras syn på det företaget syn på dom 2 inblandade så är det ju inte så farligt kanske. Men det är ju så lagom kul för tjejen i situationen om det blir skitsnack eller om han tycker att det där var ju ingen big deal och fortsätter. Sen hela så länge man inte är gift har barn etc liknelsen är väl lite vag. Bryr man sig inte och det inte drabbar stämningen på jobbet lägg ner. Känner man sig obekväm efteråt eller allmänna stämningen på arbetsplatsen blir lidande får man göra nåt åt saken. Men fortfarande hur man vrider och vänder på det sexuella anspelningar i verbala eller fysiska mot samtycke är trakasseri.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Skrivet av Derox:

Var det min tjej det handlade om skulle jag förstöra hans liv. Anonyma hemsidor som berättar om hans ofredande och andra galenskaper (självklart förskönade historier), självklart skall de skickas runt på hans arbetsplats, vänner, familj med flera. Maskera sidan som ett försök att "hitta andra som fallit offer för denna man som tar det han vill med våld". Se till att tjejen polisanmäler det hela såklart, gärna anonym historia till nån skallertidning med. Sen är det bara att upprepa ifall han skaffar nytt jobb, får flickvän eller andra saker.

Obvious troll is obvious.

Permalänk
Avstängd

Hade nån annan kille försökt hångla upp min tjej så hade hon slagit honom så hårt att han hade brutit alla lösa ben i skallen Sen anmält för sexuellatrakasserier och att hon slog honom i självförsvar ^^...

Det är respektlöst att smyga upp på nån sen hångla våldsamt :S den andra kan fan ha vilken sjukdom som helst ju -.-....

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Men helvete vilken moralpanik alla har här på forumet! Är det ingen som inser vad som händer?
Rövarhistorien om den spontana kyssen är något hon berättade för dig bara för att hon är rädd att någon på jobbet såg det hända. Självklart är killen inte så dum att han pussar en tjej utan förvarning, hon är med på det...

Jag är singel men "vänstrar" just nu lite med en tjej som tyvärr är en bekants flickvän. Det är en underbar tjej och hon gillar fortfarande honom, men räcker det inte alltid.. Hon har dragit flera liknande historier för honom och hans kompisar för att vissa saker skall verka trovärdiga, att han fortfarande går på det är skrattretande

Så länge man inte är gift, har barn osv så får man nästan räkna med att det händer någon/några gånger. Vi är människor liksom!
Hoppas ni löser era problem!

Hade det varit mot mig som du gjorde så skulle jag allt visa dig hur en riktig alfahanne kan uppföra sig.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Obvious troll is obvious.

Troll? Nej, men jag har lite stake iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Så du menar om att en kille springer efter en tjej och kysser henne trots att hon inte vill det på arbetsplatsen, så är det okej och bara hennes killes problem? Tjejen ska bara hålla käft och acceptera att hon är en kvinna och ska behaga män. Låter precis som om att du skulle vara hardcore muslim.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Stake? Förstöra hans liv för en ganska löjlig sak ändå är ändå lite troll beteende(i mitt tycke).

TS: Du kan ju antingen dumpa och gå vidare, eller så kan du se detta som ett väggupp i förhållandet och försätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Stake? Förstöra hans liv för en ganska löjlig sak ändå är ändå lite troll beteende(i mitt tycke).

Vadårå? Varför skulle jag bry mig om någon idiot som trakasserar någon av mina närstående? Så länge jag inte kan bli dömd för något bryr jag mig inte om vad som händer personen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

TS: Du kan ju antingen dumpa och gå vidare, eller så kan du se detta som ett väggupp i förhållandet och försätta.

Vadå väggupp? Så för att hans flickvän blir våldkysst så skulle han dumpa henne?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vadårå? Varför skulle jag bry mig om någon idiot som trakasserar någon av mina närstående? Så länge jag inte kan bli dömd för något bryr jag mig inte om vad som händer personen.

Well gör det om du vill. Dock tycker jag det är lite to much, men men.

Skrivet av jonazz:

Vadå väggupp? Så för att hans flickvän blir våldkysst så skulle han dumpa henne?

Jag tänkte mer på om detta var en bortförklaring för lite vänster prassel som nämns några inlägg upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allstaar:

Ditt första stycke va mer eller mindre det jag skrev sen blev det bara efterblivet.

Är du inte man nog och kan skaffa dig en egen brud utan måste ta en bekants? Hade varit mer ok om det varit någon du inte kände men fortfarande inte ok! Men nu en bekants tjej? WTF?

Sen säger du att det är något man får räkna med. Nu verkar du rulla singel men jag skulle vilja se dig säga samma sak och acceptera tanken i att den tjej du är tillsammans med och älskar som du vill ska ha dina barn gör samma sak! Du kan inte svara på frågan nu eftersom du inte är i den situationen och kan därför inte resonera utifrån den.

Hade jag varit din bekant och kommit på dig hade du aldrig sett dagsljus igen inte hon heller. Va glad att ni verkar va ett gäng efterblivna personer.

+1

en bekants flickvän WTF, det off limits på alla sätt hur mkt man än gillar personen. väldigt skrämmande synsätt vissa har.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

hmm konstigt alla ser det som en alfahanne grej om man gör nått.
hade tagit det mer personligt att killen i fråga strunta i dej själv o gjorde det^^

Permalänk
Skrivet av Derox:

Stake? Avsaknad av medmänsklighet skulle jag vilja säga. Hur fan kan du få det du skulle göra att framstå som berättigat?

Jag har bara skummat igenom tråden, så jag kan missat vissa vitala bitar, men, tänk följande:
Killen har fått konstiga signaler av tjejen, han har ingen aning om att hon har pojkvän. Han tar då sin chans å visa hur han känner. Den här gången var det så retarderat som att han gav henne en kyss.

På vilket sätt ger det dig rätten att förstöra hans liv?

Väx upp, sluta lek internethjälte. Om du inte leker så ta av dig skygglapparna.

Permalänk
Medlem

oavsett vad som hänt igentligen på jobbet ska ju hon ha eloge att hon vågar berätta det iaf. inte alla som gör det direkt. men hoppas TS inte har det lite knackigt i förhållandet..inget som kännts konstigt några dagar elr så? ifall hon känner sig osäker för en kort sekund där o trampar lite snett..dvs bara en kyss. o efteråt kommer hon på sig själv att hon skämms att hon gjort det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Stake? Avsaknad av medmänsklighet skulle jag vilja säga. Hur fan kan du få det du skulle göra att framstå som berättigat?

Jag har bara skummat igenom tråden, så jag kan missat vissa vitala bitar, men, tänk följande:
Killen har fått konstiga signaler av tjejen, han har ingen aning om att hon har pojkvän. Han tar då sin chans å visa hur han känner. Den här gången var det så retarderat som att han gav henne en kyss.

Tycker du samma sak om våldtäkt? Tjejen gav konstiga signaler? Vid vilken grad av sexuella närmanden tycker du det inte längre är okej att skylla på "misstolkade signaler"? Själv tycker jag det är sjukt att anse att killen kan skylla på att han inte förstod signalerna och då tvingade in tjejen i en kyss hon inte ville ta del i.

Skall du faktiskt göra något med sexuell anknytning så skall du ju vara säker på att det uppskattas, det är ju inte direkt "rocket science". Förutsatt att TS story stämmer är ju killen en idiot som helt verkar skita i vad tjejen tycker. Om någon gjorde detta mot någon i min närhet jag bryr mig om, varför skall jag då visa mer hänsyn inför den personen?

Jag skulle ju dessutom inte ljuga ihop något, det hela skulle ju bygga på vad han själv gjort. Kan man inte ta konsekvenserna av sitt agerande kanske man skall tillbaka till lekis.

Skrivet av Bluetiger:

På vilket sätt ger det dig rätten att förstöra hans liv?

Det är ett fritt land. Det är inte olagligt att upplysa andra om när folk i deras närhet bryter mot lagen och utsatt andra för sexuella trakasserier. Kallas att varna framtida offer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Derox:

Tycker du samma sak om våldtäkt? Tjejen gav konstiga signaler? Vid vilken grad av sexuella närmanden tycker du det inte längre är okej att skylla på "misstolkade signaler"? Själv tycker jag det är sjukt att anse att killen kan skylla på att han inte förstod signalerna och då tvingade in tjejen i en kyss hon inte ville ta del i.

Att du ens jämför eller drar paralleller mellan en våldtäkt & att kyssa en tjej som inte var med på det gör mig illamående. Varför är det sjukt att han kanske misstolkade signalerna? Det vet jag med mig att jag har gjort.

Skrivet av Derox:

Skall du faktiskt göra något med sexuell anknytning så skall du ju vara säker på att det uppskattas, det är ju inte direkt "rocket science". Förutsatt att TS story stämmer är ju killen en idiot som helt verkar skita i vad tjejen tycker.

Som sagt, han kanske trodde att det skulle uppskattas, men visst, det är dumt att kyssa någon som "uppenbarligen" inte ville det. Men att sedan förstöra hans liv över att han eventuellt misstolkade signaler...? Sluta var så nitisk. Nej, det är inte rocket science, men, det är inte alltid lika lätt som man tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Att du ens jämför eller drar paralleller mellan en våldtäktsman & att kyssa en tjej som inte var med på det gör mig illamående.

Båda försätter en person i en sexuell situation de inte vill vara i. Så primärt gör de samma sak. Sen att det en våldtäktsman gör är flera tusen gånger värre förändrar ju inte det faktumet att båda gör fel. Bara för att någon annan gör mer fel betyder det inte att det som är mindre fel blir rätt. Jag ville bara reda ut var du anser gränsen ligger när man längre inte kan skylla på tjejens signaler.

Skrivet av Bluetiger:

Varför är det sjukt att han kanske misstolkade signalerna? Det vet jag med mig att jag har gjort.

Jag skrev aldrig att det är sjukt att misstolka signalerna, var skrev jag det? Jag skrev att det är sjukt att anse att killen kan skylla på misstolkade signaler som om det vore tjejens fel. Om du kysser någon för att DU har misstolkat signalerna är det ju DU som gjort fel. Du har inte vetat om tjejen var med på det innan du tvingade in henne i det. Själv så har jag aldrig kysst någon första gången utan att denna gjort halva jobbet, du märker ju innan du kysser en person om den vill bli kysst.

Skrivet av Bluetiger:

Som sagt, han kanske trodde att det skulle uppskattas, men visst, det är dumt att kyssa någon som "uppenbarligen" inte ville det.
Men att sedan förstöra hans liv över att han eventuellt misstolkade signaler...? Sluta var så nitisk. Nej, det är inte rocket science, men, det är inte alltid lika lätt som man tror.

Vad han trodde spelar ju ingen roll, vad som hände är ju det som spelar roll. Någon blev sexuellt trakasserad. Om personen nu verkligen ångrar sig och misstolkat signalerna så kan han ju verkligen be om ursäkt ordentligt, då behöver man ju inte göra någonting. Detta låter det ju inte som personen i TS historia gjort, därav skulle jag reagerat som jag sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fåntratt. Ditt första svar i tråden är det absolut dummaste. Vägrar du inse det så är det dessvärre du som har störst problem.

Permalänk
Skrivet av Derox:

Båda försätter en person i en sexuell situation de inte vill vara i. Så primärt gör de samma sak. Sen att det en våldtäktsman gör är flera tusen gånger värre förändrar ju inte det faktumet att båda gör fel. Bara för att någon annan gör mer fel betyder det inte att det som är mindre fel blir rätt. Jag ville bara reda ut var du anser gränsen ligger när man längre inte kan skylla på tjejens signaler.

Den går där hon inte är med frivilligt, såklart. Jag tycker inte att det här är tillräckligt "farligt" för att man ska försöka åstadkomma så mycket skada i en annan persons liv bara. Han gör fel, han tvingar sig på en tjej som inte vill (om man nu ska tro TS), men, kom igen, det är inte en så stor grej att kyssa (pussa?) någon.

Skrivet av Derox:

Jag skrev aldrig att det är sjukt att misstolka signalerna, var skrev jag det? Jag skrev att det är sjukt att anse att killen kan skylla på misstolkade signaler som om det vore tjejens fel. Om du kysser någon för att DU har misstolkat signalerna är det ju DU som gjort fel. Du har inte vetat om tjejen var med på det innan du tvingade in henne i det. Själv så har jag aldrig kysst någon första gången utan att denna gjort halva jobbet, du märker ju innan du kysser en person om den vill bli kysst.

Ja, om man misstolkat signalerna så är det den som misstolkat som gjort felet. Men, ger det dig verkligen rätten att försöka förstöra hans liv? Över en kyss? Det är det jag är emot. Inte att han gjort fel, för det tycker jag också.

Skrivet av Derox:

... Om personen nu verkligen ångrar sig och misstolkat signalerna så kan han ju verkligen be om ursäkt ordentligt, då behöver man ju inte göra någonting. Detta låter det ju inte som personen i TS historia gjort, därav skulle jag reagerat som jag sagt.

En ursäkt vore på sin plats, men, jag tror inte att du skulle reagerat som du sagt här, faktiskt. Däremot hade du säkert tagit dig ett snack med killen. I alla fall om du är så macho som du vill försöka framstå.