Permalänk

Hej Inet!
Upptäckte ett lite fel på eran sida.
Det står att AKG K518 LE både röd och vid versions väger 150Kg.

Mvh

Fredrik

EDIT: Det var så på alla AKG K518 LE versioner

Permalänk
Inaktiv

Avbeställa

Hejsan. Undrar om det går/hur det går att avbeställa sin order? Inga av grejerna har skickats än. Är det bara att slå iväg ett telefonsamtal med ordernummer eller maila eller?

Hittar ingen avbeställningsfunktion på hemsidan när man är inloggad i alla fall, vore skönt om skulle komma en sådan, typ som webhallen har t.ex.

Permalänk
Medlem

andreas är så trevlig

Permalänk
Avstängd

Hej Inet!

Detta är inget klagomål,men viktspecifikationen på på denna cpukylare kan väl ändå inte stämma

http://www.inet.se/artikel/5321807/cooler-master-hyper-tx3

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av p.jönns:

Hej Inet!

Detta är inget klagomål,men viktspecifikationen på på denna cpukylare kan väl ändå inte stämma

http://www.inet.se/artikel/5321807/cooler-master-hyper-tx3

Man får stötta upp chassit med bärande stålbalkar innan man hänger på den där kylaren

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hej jag har 3 frågor.
1. Frakt, om men beställer ett paket som kommer väga ca 30kg, kommer det som ett eller flera packet?
2. Om man väljer fraktadressen till ett företag, kommer paketet ditt eller till närmaste postombud?
3. När kommer XFXs andra nättaggregat in i sortimentet?

Tack.

Permalänk
Medlem

Hejjsan Inet,
Inte för att vara pedantiska men enligt er sida klarar "Asus IV Maximus Extreme" av att köra 2x Grafikkort i 16x Fart.
Men enligt Asus hemsida (http://rog.asus.com/Product.aspx?Pid=43#product_tab) Så Klarar den bara av 2x Grafikkort i 8x Fart.

Tack på förhand

Edit: Medans jag ändå har en tråda här nu så kan jag kommer med en fråga, Varför tar ni inte inte Asus Nvidia Kort?

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Dags för mig att komma med en uppdatering.

Köpte tidigare ett chassi ifrån inet och även en hårddisk.
Hade lite problem med detta och skrev det i tråden.

Problemen var att chassit var trasigt när det levererades och att hårddisken inte hade kommit alls.

Visade sig i efterhand att posten valt att läsa in hårddisken vid ett senare tillfälle än chassit och därför blev den försenad.
Att chassit var trasigt var istället Fractals fel, som har dåliga rutiner när det gäller frakt.

Inet tog kontakt med fractal och fixade reservdelar.

Overall så hanterade inet det bra, det var snabba, men inte lika snabba och duktiga som de brukar vara. 8/10 får inet på hur dom hanterade det hela.

Fractal får en 1/10, fruktansvärt trassligt blev allt, de skickade inte allt de skulle när reservdelar kom, och att chassit var trasigt till att börja med är ju endast det extremt tråkigt.

Nu måste jag försöka klura ut hur jag monterar fast fronten på mitt R3.

Kommer fortsätta att rekommendera vänner att använda inet.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Tjaa inet! Undrar om frakten tar längre tid desto mer beställningen väger?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Dags för mig att komma med en uppdatering.

Köpte tidigare ett chassi ifrån inet och även en hårddisk.
Hade lite problem med detta och skrev det i tråden.

Problemen var att chassit var trasigt när det levererades och att hårddisken inte hade kommit alls.

Visade sig i efterhand att posten valt att läsa in hårddisken vid ett senare tillfälle än chassit och därför blev den försenad.
Att chassit var trasigt var istället Fractals fel, som har dåliga rutiner när det gäller frakt.

Inet tog kontakt med fractal och fixade reservdelar.

Overall så hanterade inet det bra, det var snabba, men inte lika snabba och duktiga som de brukar vara. 8/10 får inet på hur dom hanterade det hela.

Fractal får en 1/10, fruktansvärt trassligt blev allt, de skickade inte allt de skulle när reservdelar kom, och att chassit var trasigt till att börja med är ju endast det extremt tråkigt.

Nu måste jag försöka klura ut hur jag monterar fast fronten på mitt R3.

Kommer fortsätta att rekommendera vänner att använda inet.

Aha då hade jag rätt tankar att misstänka Fractal för mitt defekta chassi. jag kontaktade Inet och fick instruktioner att skicak tillbaka mitt DefineXL, men orkade inte allt klydd. Det var bara bakre hörnet som var mosat, men lite jux så gick det att öppna och stänga igen.
minuspoäng till Fractal Design!

Btw, tack för godiset inet;) Kommer snart en ny beställning hos er på lite trevliga uppgraderingar. Men när får ni in/ när släpps Vortex3 serien av OCZ?

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa inet! Undrar om frakten tar längre tid desto mer beställningen väger?

Såvida paketerna inte väger så mycket så att de går att lasta på en lastbil lär det inte vara några problem...
Lycka till att lyckas med det!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6900913/steelseries-9hd-musmatta
När får ni denna i lager, samt, är den "hård" eller en mjuk tygmatta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

CONSISTENCY
Hard plastic

http://steelseries.com/products/surfaces/steelseries-9hd

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kollade på lite prylar och gick in på https://www.inet.se/artikel/5315032/corsair-4gb-2x2gb-value-s... är det inte lättare att bara skriva livstidsgaranti eller är det lite fredagshumor som spökar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Den är hård och den är skit bra! Beställde en sån från inet själv för någon månad sen! Den är värd dina pengar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Tummarna upp för Inet! Dom är bäst! \o/

Visa signatur

Har insett att jag inte kommer att få min kaffebryggare. Tur att man inte betalade i förskott iaf. Det är butiker som denna som gör att man måste tänka sig för när man handlar på nätet. Ska ni köpa ngt, var inte dumsnåla. Köp från ett säkert företag.

Permalänk
Medlem

Får ni in Corsair SP 2500 snart? Börjat vänta länge :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fy fan, fick precis hem mitt paket från Inet.se har väntat på skiten hela helgen, sett fram emot godiset speciellt, då jag mailade dom och frågade om det då när jag beställde första gången fick jag inget godis pga 3st skärmar i orginalförpackningarna, då ville jag vara säker på att jag skulle få godis denna gång.

Jo vad händer när jag öppnar peketet? Inte en jävla godis så långt ögat når, dom hade även kört fast packningspappret under fliken längst ner i kartongen så hårt så att den gick sönder när jag tog loss den.

Ångrar mitt köp, hört så jäkla mycket gott om dom men jag har bara upplevt negativa saker.

Köper skärmar, inget godis pga orginala skärmkartongerna. (Förståeligt givetvis)

Jag rekommenderar en vän att köpa en ACER G245HQ 120hz skärm från Inet, han får hem den.. det är fel färg pga Inet har FEL artikelnummer från tillverkaren, jag ber dom ändra på både Facebook, Sweclockers OCH via Email.. 2 månader senare? Fortfarande fel artikelnr

Köper en bunt kylare, skickar email till dom direkt och frågar om man får godis? Speciellt då jag inte fick förra gången.

Hämtar paketet idag.. öppnar, kastar ur bubbelplasten, letar direkt efter godiset? Ser inget alls, blir väldigt besviken.. så pass besviken att jag aldrig vill köpa eller rekommendera er till någon så länge Inet.se existerar.

Jag har läst över 100 specifika tråd-svar på folk som fått godis i olika mängder och gud vet vad, även usb minnen m.m.

Jag räknar då med att få åtminstånde EN jävla godis helvete i mitt paket, en liten extra sak från Inet.se liksom, hela deras idé med det.. vad får jag? Besvikelse

Bra Inet, fin idé det här med godiset, och ni inte svarar på support/email, gjort att jag aldrig vill handla från er igen.

Nästa gång blir det nog Webhallen eller något så man slipper besvikelse pga falska förhoppningar och dålig support.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Fy fan, fick precis hem mitt paket från Inet.se har väntat på skiten hela helgen, sett fram emot godiset speciellt, då jag mailade dom och frågade om det då när jag beställde första gången fick jag inget godis pga 3st skärmar i orginalförpackningarna, då ville jag vara säker på att jag skulle få godis denna gång.

Jo vad händer när jag öppnar peketet? Inte en jävla godis så långt ögat når, dom hade även kört fast packningspappret under fliken längst ner i kartongen så hårt så att den gick sönder när jag tog loss den.

Ångrar mitt köp, hört så jäkla mycket gott om dom men jag har bara upplevt negativa saker.

Köper skärmar, inget godis pga orginala skärmkartongerna. (Förståeligt givetvis)

Jag rekommenderar en vän att köpa en ACER G245HQ 120hz skärm från Inet, han får hem den.. det är fel färg pga Inet har FEL artikelnummer från tillverkaren, jag ber dom ändra på både Facebook, Sweclockers OCH via Email.. 2 månader senare? Fortfarande fel artikelnr

Köper en bunt kylare, skickar email till dom direkt och frågar om man får godis? Speciellt då jag inte fick förra gången.

Hämtar paketet idag.. öppnar, kastar ur bubbelplasten, letar direkt efter godiset? Ser inget alls, blir väldigt besviken.. så pass besviken att jag aldrig vill köpa eller rekommendera er till någon så länge Inet.se existerar.

Jag har läst över 100 specifika tråd-svar på folk som fått godis i olika mängder och gud vet vad, även usb minnen m.m.

Jag räknar då med att få åtminstånde EN jävla godis helvete i mitt paket, en liten extra sak från Inet.se liksom, hela deras idé med det.. vad får jag? Besvikelse

Bra Inet, fin idé det här med godiset, och ni inte svarar på support/email, gjort att jag aldrig vill handla från er igen.

Nästa gång blir det nog Webhallen eller något så man slipper besvikelse pga falska förhoppningar och dålig support.

Menar du allvar? Man blir nästan orolig.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

O_O

Vart är världen påväg ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Stackars inet som haft dig som kund säger ja bara

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Är godis ditt allt? O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Menar du allvar? Man blir nästan orolig.

Kan du specificera dig? Vad stämmer inte? Vad håller du inte med om?

Skrivet av Rickard11:

O_O

Vart är världen påväg ...

Vart är Inet på väg? Ta exemplen om artikelnr, dom är inte kapabla till att ändra en siffra.. försökt kontaka dom på 3 olika ställen.

Webhallen hade 2 fel förut, påpekade båda och dom tackade för att jag sa till. Vad gör Inet? Ja du, surfar ficklampor?

Skrivet av Lillharen:

Är godis ditt allt? O_o

Godis är en väldigt stor sak just för att ingen anna gör det, det förstår du väl själv?

Just att jag hört så mycket gott om dom och deras lilla extra för kunderna, så förväntar jag ju mig det också? Eller hur? Självklart blir man besviken då man inte blir bemött som andra blir?

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Vart är Inet på väg? Ta exemplen om artikelnr, dom är inte kapabla till att ändra en siffra.. försökt kontaka dom på 3 olika ställen.

Webhallen hade 2 fel förut, påpekade båda och dom tackade för att jag sa till. Vad gör Inet? Ja du, surfar ficklampor?

Butiker skriver i sina villkor att de inte står för eventuella felskrivningar, vilket det då är. Alla gör misstag. Varför returnerade du inte skärmen när du såg att det var fel färg?

Sen att du gnäller över att du inte får något godis är ju bara skrattretande. Står det någonstans att du ska få godis när du handlar på inet? Hoppas du aldrig får någon pingvinstång överhuvudtaget från dem någonsin.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Handlar du datorprylar eller godis från inet?
Du verkar ju besatt av att få en godisbit.
Är det inte enklare att gå till Willys eller ICA och köpa en pingvinstång för 3:20?
Eller så impulsköper du något från Cyberphoto så kanske du får fyra snickers i pakatet.

Trodde faktiskt inte det var sant att vissa handlar från inet för godisets skull,
men det var det visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Butiker skriver i sina villkor att de inte står för eventuella felskrivningar, vilket det då är. Alla gör misstag. Varför returnerade du inte skärmen när du såg att det var fel färg?

Sen att du gnäller över att du inte får något godis är ju bara skrattretande. Står det någonstans att du ska få godis när du handlar på inet? Hoppas du aldrig får någon pingvinstång överhuvudtaget från dem någonsin.

Returnerade inte skärmen för det inte var HELA världen, det handlar mer om principen..

Samma sak gäller godis, det är inte godiset i sig, utan mer principen, jag blir "så gott som" lovad godis. Då jag säkert kan leta på +30 citat på endast Swec's forum där folk fått allt från godis till usbminnen

Första gången jag beställer, tänker självklart att jag ska få godis då jag hört/läst väldigt mycket om just godiset och det lilla extra för kunderna.

Blir ju lite snopen när jag inser att dom inte kan skicka med något då jag köpte 3 skärmar i orginalförpackningarna.

Tänkte ju att det skulle vara kul att få lite godis då jag beställer just från inet och inte Webhallen tex.

Det lilla extra betyder rätt så mycket, det är just därför dom har gett godis till folk. Vad trodde ni?

Andra gången jag beställer nu tänker jag givetvis, den här gången borde jag få godis när jag beställer ett stort paket med prylar, mailar dom och allt.

Får hem paketet, har rätt höga förhoppningar.. "kul" paket jag fick, en trasig packorderslapp.. yes

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

rage?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Returnerade inte skärmen för det inte var HELA världen, det handlar mer om principen..

Samma sak gäller godis, det är inte godiset i sig, utan mer principen, jag blir "så gott som" lovad godis. Då jag säkert kan leta på +30 citat på endast Swec's forum där folk fått allt från godis till usbminnen

Inte så noga om man får fel färg på skärmen, det kan man ha överseende med,
men jäklar om man blir blåst på en godis

Permalänk
Medlem

om man har en gentle typhoon 1400 rpm som börjat göra missljud kan man få det på garanti och få den utbytt?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte så noga om man får fel färg på skärmen, det kan man ha överseende med,
men jäklar om man blir blåst på en godis

"inte så noga om man får fel färg på skärmen", det är extremt noga.. det kunde lika gärna varit en annan skärm, det spelar egentligen ingen roll, man ska ha den jävla produkten man beställer eller hur?

Som sagt, principen.

Visa signatur