Permalänk
Inet
Skrivet av Okejaren:

Vilken tid brukar ni skicka ut post/paket ?

Posten kommer och hämtar paket kontinuerligt under dagen. Paketen skannas dock först när de anländer till Postens sorteringsterminal vilket gör att det kan ta ett par timmar innan paketen registreras i deras system.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Posten kommer och hämtar paket kontinuerligt under dagen. Paketen skannas dock först när de anländer till Postens sorteringsterminal vilket gör att det kan ta ett par timmar innan paketen registreras i deras system.

Mvh / Inet

Står det att paket har skickats ut innan det har scannats på posten eller efter?

Permalänk
Medlem

Tjaa inet! Kommer ni ta in något typ av mini-psu, såna riktigt små som går bara på en 12V voltare som den här http://www.mini-box.com/picoPSU-90 , håller på med ett projekt nu och skulle behöva en sån liten rackare, annars blir det att impotera. Och föresten varför alla dessa förseningar med SP 2500? Tack för en bra hjälp!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Okejaren:

Står det att paket har skickats ut innan det har scannats på posten eller efter?

Du får ju ett kolli-id, då vet du att det har skickats. Men du vet kanske inte vart det är förrän de skannar det på "centralen" i Götebörg. Mina paket brukar bli skannade mellan 20-21 på kvällen sen under natten så transporteras det vidare till Malmö tex.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Sitter och ska göra en beställning av er, och funderar på att beställa en fläktkontroll också.
Och ni ska även montera allt åt mig, så min fråga är nu:
Kommer ni att montera fläktkontrollen också?
https://www.inet.se/artikel/5321325/scythe-kaze-q-3-5-flaktko...

Mvh Nicklas Svensson

EDIT: Har ni tagit bort Gigabyte GTX580 ur sortimentet? :S

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Tjaa inet! Kommer ni ta in något typ av mini-psu, såna riktigt små som går bara på en 12V voltare som den här http://www.mini-box.com/picoPSU-90 , håller på med ett projekt nu och skulle behöva en sån liten rackare, annars blir det att impotera. Och föresten varför alla dessa förseningar med SP 2500? Tack för en bra hjälp!

har du missat de senastre 2 dagarna? kolla alla förstasidor på valfri datorsida på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

har du missat de senastre 2 dagarna? kolla alla förstasidor på valfri datorsida på nätet

nee jag har inte missat något? Vad har jag missat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pokelia:

har du missat de senastre 2 dagarna? kolla alla förstasidor på valfri datorsida på nätet

Skrivet av BlackDistortioN:

nee jag har inte missat något? Vad har jag missat?

Tror han blandat ihop SP 2500 med Sandy Bridge av någon anledning.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vet ni när ni kommer att få in antec big boy?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tror han blandat ihop SP 2500 med Sandy Bridge av någon anledning.

lulz...ja mitt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej alla SweClockare,

Med anledning av Intels pressmeddelande under gårdagen har vi valt att sätta upp en ladningssida som uppdateras löpande med information om vad som händer med Sandy Bridge.

http://www.inet.se/kampanj/sandy-bridge/

Vi håller just nu på att ringa upp alla kunder som har inneliggande ordrar och förklarar läget.

Håll koll på vår hemsida för att hålla er uppdaterade med senaste informationen!

Svar på inläggen som kommit under helgen kommer nom kort!

Perfekt! Fick ett telefonsamtal när jag låg och sov, förstod inte mycket alls av vad supportören talade om, så svarade i princip bara "ja/ok".

Men efter denna info förstår jag precis vad sóm komma skall, surt, men vad jag uppfattade av supportisten kommer jag ej bli berörd va?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/153980/jockes

Den är redan beställt och betald i väntan på leverans, så hoppas allt blir bra.. Surt bara att ja missa lägga till de Fraktfria alt. för oss (om de fortfarande går) )

mvh
Joachim H.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JocheH:

Perfekt! Fick ett telefonsamtal när jag låg och sov, förstod inte mycket alls av vad supportören talade om, så svarade i princip bara "ja/ok".

Men efter denna info förstår jag precis vad sóm komma skall, surt, men vad jag uppfattade av supportisten kommer jag ej bli berörd va?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/153980/jockes

Den är redan beställt och betald i väntan på leverans, så hoppas allt blir bra.. Surt bara att ja missa lägga till de Fraktfria alt. för oss (om de fortfarande går) )

mvh
Joachim H.

Eum så klart det påverkar dig du har ju ett moderkort som är defekt i din kundkorg! Som de slutat skeppa tills de får nya. Antingen får du häva ditt köp eller köpa något annat. Det berör exakt dig på alla sätt så du förstår nog inte precis vad som komma skall (retas)

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Enskilda ärenden tas upp direkt med Inets kundtjänst.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zhrooms:

Fy fan, fick precis hem mitt paket från Inet.se har väntat på skiten hela helgen, sett fram emot godiset speciellt, då jag mailade dom och frågade om det då när jag beställde första gången fick jag inget godis pga 3st skärmar i orginalförpackningarna, då ville jag vara säker på att jag skulle få godis denna gång.

Jo vad händer när jag öppnar peketet? Inte en jävla godis så långt ögat når, dom hade även kört fast packningspappret under fliken längst ner i kartongen så hårt så att den gick sönder när jag tog loss den.

Ångrar mitt köp, hört så jäkla mycket gott om dom men jag har bara upplevt negativa saker.

Köper skärmar, inget godis pga orginala skärmkartongerna. (Förståeligt givetvis)

Jag rekommenderar en vän att köpa en ACER G245HQ 120hz skärm från Inet, han får hem den.. det är fel färg pga Inet har FEL artikelnummer från tillverkaren, jag ber dom ändra på både Facebook, Sweclockers OCH via Email.. 2 månader senare? Fortfarande fel artikelnr

Köper en bunt kylare, skickar email till dom direkt och frågar om man får godis? Speciellt då jag inte fick förra gången.

Hämtar paketet idag.. öppnar, kastar ur bubbelplasten, letar direkt efter godiset? Ser inget alls, blir väldigt besviken.. så pass besviken att jag aldrig vill köpa eller rekommendera er till någon så länge Inet.se existerar.

Jag har läst över 100 specifika tråd-svar på folk som fått godis i olika mängder och gud vet vad, även usb minnen m.m.

Jag räknar då med att få åtminstånde EN jävla godis helvete i mitt paket, en liten extra sak från Inet.se liksom, hela deras idé med det.. vad får jag? Besvikelse

Bra Inet, fin idé det här med godiset, och ni inte svarar på support/email, gjort att jag aldrig vill handla från er igen.

Nästa gång blir det nog Webhallen eller något så man slipper besvikelse pga falska förhoppningar och dålig support.

Jag beställde en ny CPU kylare för ett tag sedan. Tyvärr tål/gillar jag inte lakrits, så jag mailade kundtjänst och frågade om de kunde fixa nåt annat. Inga problem lät svaret.
Nästa dag hämtade jag ut paketet och det kändes väldigt tungt. Glad och förväntansfullt öppnar jag paketet och ser en kylbox!!! Inne i den låg det 38 st Magnum mandel som hade klarat transporten utan att tina. Åt upp 17 st innan CPU kylaren var monterad och åt resten på kvällen. Tack ännu en gång Inet!!!!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Inets färdigbyggda datorer "Taurus"? Finns bara två modeller att välja mellan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Janeway:

Vad har hänt med Inets färdigbyggda datorer "Taurus"? Finns bara två modeller att välja mellan.

Kanske de har plockat bort nån med sandy bridge. Har faktisk ingen aning då jag inte har koll på deras färdiga paket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Liten notis:

Datorkomponenter > TV-kort > så finns kategorierna - Externa Interna Tillbehör Pinnacle

Borde inte Pinnacle ligga under interna eller externa?
Eller ska den ha en egen kategori så?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janeway:

Vad har hänt med Inets färdigbyggda datorer "Taurus"? Finns bara två modeller att välja mellan.

Skrivet av Kent:

Kanske de har plockat bort nån med sandy bridge. Har faktisk ingen aning då jag inte har koll på deras färdiga paket.

Ja, det är väl självklart att de plockar bort alla produkter som innehåller sandy bridge? Och eftersom de flesta innehöll just sandy bridge så är de borttagna.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Hej!

Kom på att det vore kul med en ny funktion på Inet!
När man beställer - varför får man inte skicka med ett meddelande på max ~160 tecken, med en liten hälsning till er?

Det skulle förhoppningsvis få alla på lite (om möjligt) gladare humör - plus att man kanske skulle kunna göra något kul av det?

Varje månad utses det bästa/finaste/roligaste meddelandet, och författaren till det får en viss förmån.
Till exempel USB-minne, en viss procent rabatt eller extra godis nästa gång personen beställer från er?

Jag hoppas inte detta ger era kodare tråkigt arbete - och att jag inte är den enda som skulle uppskattat en sådan funktion!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag beställde en ny CPU kylare för ett tag sedan. Tyvärr tål/gillar jag inte lakrits, så jag mailade kundtjänst och frågade om de kunde fixa nåt annat. Inga problem lät svaret.
Nästa dag hämtade jag ut paketet och det kändes väldigt tungt. Glad och förväntansfullt öppnar jag paketet och ser en kylbox!!! Inne i den låg det 38 st Magnum mandel som hade klarat transporten utan att tina. Åt upp 17 st innan CPU kylaren var monterad och åt resten på kvällen. Tack ännu en gång Inet!!!!

You make my day HaHaHa klockrent. Gillar INET och deras godis synd att dom bytte ut den vanliga lakritsen mot mint och lakrits (de var väll gött de med, var lite förvånad bara).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nathanael:

Hej!

Satt precis och kollade på lite saker jag tänkte köpa, och kom på att det vore kul med en ny funktion på Inet!
När man beställer - varför får man inte skicka med ett meddelande på max ~160 tecken, med en liten hälsning till er?

Det skulle förhoppningsvis få alla på lite (om möjligt) gladare humör - plus att man kanske skulle kunna göra något kul av det?

Varje månad utses det bästa/finaste/roligaste meddelandet, och författaren till det får en viss förmån.
Till exempel USB-minne, en viss procent rabatt eller extra godis nästa gång personen beställer från er?

Jag hoppas inte detta ger era kodare tråkigt arbete - och att jag inte är den enda som skulle uppskattat en sådan funktion!

De låter kul finns sidor som man kan skriva i ordern (om man vill ha något speciellt med orden). Men inte hört något så bra som denna (fast kan bli lite mer-jobb för dom anställda).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Denna tråd är ej till för utsvävande diskussioner om demoner och andra datorbutiker.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

De låter kul finns sidor som man kan skriva i ordern (om man vill ha något speciellt med orden). Men inte hört något så bra som denna (fast kan bli lite mer-jobb för dom anställda).

Vad kul att du gillar den!:D

Mjo - det kanske blir ganska mycket extra för de anställda, men jag undrar om de inte får igen så många bra kommentarer, att de blir mer motiverade att göra ett fortsatt bra jobb?
Jag tror dessutom att kunderna skulle anstränga sig mer för att skriva verkligt bra saker till de anställda, och kanske hellre handla på Inet om det fanns en sådan funktion - det är precis som lotto - även om man inte alltid vinner, finns det alltid en chans.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Undrar om ni har möjlighet att kunna plocka hem ett Promise TX2650 SATA SAS PCIe kort som ska användas i ett Asus P8P67 Deluxe moderkort?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Varför har ni inte kvar Gigabyte GTX580??

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce GTX 560 Ti SOC

Finns det något nys om när dessa kort kommer anlända? Verkar som de flesta andra varianterna på 560 korten har anlänt och även finns i lager.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB | Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz | Cooler Master Hyper 212 Plus | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC 1GB | Corsair TX650 | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk

jag vill köpa något nytt till min dator. MEn vet inte vad jag ska skaffa.
Jag har just nu en q6600 överclockad till 3.2ghz. 4gb 1066mhz ram. ati 4870x2 och mekaniska diskar.
Det jag har tänkt på är ett nytt grafikkort då dom spelen jag spelar ej använder 2 grafik kärnor. Men är inte säker.
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen att ni ska ta in EVGA. I första hand grafikkort, men gärna moderkort också.

Permalänk
Medlem

Kommer Inet att ta in Silverstone Grandia GD06 chassin? Letat med ljus och lykta efter någon som har denna i lager men den verkar inte vara "lanserad" ännu. Chassit skulle passa så bra i nya AMD Fusion-system!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

gjorde en RMA på FD vit chassi ... för att ljudisoleringen på sidorna trillade av. ni skickade nya TACK för det.....men ni kunde inte ha skickat ett par vita sidor som passade till mitt vita chassi?