Önskar tips hur man frigör plats på telefonminnet/HTC Desire

Permalänk
Medlem

Önskar tips hur man frigör plats på telefonminnet/HTC Desire

Har väldigt lätt att få ont om plats på interna minnet trots att jag ej har så väldigt mycket program installerat. Har flyttat allt som går till SD kortet men har för stunden endast drygt 20 mb ledigt. Någon som känner till vad som kan spöka? Har en del Live wallpaper mm som kanske tar sin plats men det kan ej vara hela orsaken. Bilder/video sparas på SD kortet. Någon loggfil som ligger och växer eller liknande....Har senaste versionen av firmware.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Skrivet av janptr:

Har väldigt lätt att få ont om plats på interna minnet trots att jag ej har så väldigt mycket program installerat. Har flyttat allt som går till SD kortet men har för stunden endast drygt 20 mb ledigt. Någon som känner till vad som kan spöka? Har en del Live wallpaper mm som kanske tar sin plats men det kan ej vara hela orsaken. Bilder/video sparas på SD kortet. Någon loggfil som ligger och växer eller liknande....Har senaste versionen av firmware.

Uppdatera till 2.2 så du kan installera på sd-kortet?

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem

Har redan senaste fw, alltså 2.2 och har flyttat alla apps till sd kortet av de som går

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Skrivet av janptr:

Har redan senaste fw, alltså 2.2 och har flyttat alla apps till sd kortet av de som går

Har du rensat cachen?

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem

Roota, lägg in en rom med riktig apps2sd.
Swedroid / xda-developers för instruktioner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Cashen innehöll bara 380 kb men det hjälpte ej så mycket. Ej sugen på roota då jag reser iväg ett par månader om 2 dagar, vågar ej riskera något strul med mobilen. Det verkar som att alla befintliga mobiler har mer eller mindre minnesproblem mellan varven men ser ut att åtgärdas på kommande mobiler med större interna minne....

Visa signatur

Mvh
janptr