Permalänk
Medlem

????hårdiske????

tja!
jag har plokat i hop en familje dator. men när jag ska lägga in
Windows så står det att det är fel?
man kan inte lägga in det för det står att det inte finns hårdisk i datorn! men jag har kopplat in allt rätt???
vet någon av er vad som är fel problemet är att vi köpt datorn i
malaysia!!!
------------------------------------------------------------------------------------
tack!!!

Visa signatur

AMD 64 4400x2, Asus A8N vm, Gf 7800 gtx och hårddisken är på 400gb

Permalänk

Hmm... den röda ledaren på IDE-kablen skall ALLTID vara vänd mot strömkablen på HDD'n. Ett vanligt misstag på ändre datorer (idag går det ju inte )

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Du måste köra FDISK.EXE för att partionera den, det måste man när man har köpt en ny sprillans ny hårddisk.

Visa signatur
Permalänk

Hur stor är Hårddisken och när köpte ni er dator?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clan-DVD.cjb.net
Hmm... den röda ledaren på IDE-kablen skall ALLTID vara vänd mot strömkablen på HDD'n. Ett vanligt misstag på ändre datorer (idag går det ju inte )

Joho då! det går. vart riktigt förbannad en gång, hade typ fått
nån sorts hjärnsläpp, (var helt hundra på att dom inte skulle vara emot varandra, utan röd åt vänster på båda kablarna).

Tänkte vaffan!. jävla taiwanes skit. IDE kabeln är ju feltillverkad.
tog fram en fil och filade ner utstansningen.

lagom pinsamt när polaren påpekade felet....

(-:

som trebarnsfarsan brukar säga: "Jag skäms aldrig för mina
misstag"

// mr rawen

Visa signatur

programmers gets overlaid...

Permalänk
Medlem

fel avdelning? bör vara i Lagringsmedel eller vad den nu heter
eller har jag fel?

Visa signatur

[P4nw 2400@2826mhz 1.60v | Asus P4B533-E | 256mb PC2700 DDR | Gainward GF4 Ti4200 128mb Golden sample @ 305/585 | SB Audigy Platinum | WDse 120gb, Matrox 40gb, IBM 60gb ][(kör luft kylt just nu.)Vatten kylning: Maze3-1, Volvo 240 cellpak., Sicce Idra][ICQ: 71756483]

Permalänk
Medlem

Har du ställt in hdd på master? Hard du kopplat dem i rätt ide kanal osv? Har du någon gammal ide kabel som du kan testa med eller någon gammal hdd?

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muerte
fel avdelning? bör vara i Lagringsmedel eller vad den nu heter
eller har jag fel?

Largringsmedel

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

kört FDISK? FORMATERAT?

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk

Uppdaterat Biosen?
Den kan nämnligen också vara så gamal att den inte hittar hårddisken eftersom denna är så stor att biosen inte känner av den...
Men det verkar inte som om det är problemet här

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Du måste köra FDISK.EXE för att partionera den, det måste man när man har köpt en ny sprillans ny hårddisk.

Vaa måste man?
Då har jag gjort fel i alla dessa år och bara installerat direkt, fan det här var inte bra...

Syftningen går mot, SKIT i fdisk och allt som vad startdiskett heter. Jag antar efter det är en ny dator att det ska vara antingen XP eller 2000 på den. Det bästa man då kan göra är att att boota från CDskivan så slipper man alla problem.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...