Permalänk
Medlem

En SweC clan åt oss?

Ja, som rubriken lyder: ska vi ha en SweC clan på Black Ops, minst 10 pers så kör vi, så kan man gärna adda varandra i friends också. En senare fråga kan bli om vi ska ha en egen server, men nu lyder endast frågan: ska vi ha en SweC clan (sätt SweC i clan tag), ja eller nej? Omröstningen stänger om en vecka och om det är mer än 30% nej läggs iden ner, annars kommer vidare research göras

EDIT: Stort tack till Villor som satt upp ftp och e-post server! Vill gärna se någon snygg banner/page design här!

EDIT2: Tråden blev så populär så jag har tagit beslutet om att det blir flera spel Vilka spel som kommer spelas är inte bestämt men Black Ops och BC2 känns säkert, CS ligger på gränsen nu.

UPDATE 2011-02-23: forum uppe på http://swec.villors.se/forum

UPDATE 2011-03-08: vår käre medlem ang3r äger black ops-servrar med en vän och tänkte promota dessa:

connect 195.122.135.143:3144

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja veta vilken grad detta ska ligga på, hur seriöst det ska va så att säga. Om det bara är ett gäng som sätter sig med SweC clantag och startar en server bryr jag mig inte så mycket. Ska det även begränsat till PC eller kan såna som jag på konsol också vara med i detta? Vilka ska vara admins och bestämma vilka rättigheter man har inom klanen? Ska den bara vara begränsad till Black Ops? En egen hemsida med uppdateringar och gå med i turneringar? Ett ställe där man helt enkelt kan vara social och lära känna alla i klanen, så att det inte blir "Å, kolla! En kille med SweC taggen! Undrar vem det kan va...". Ska det vara en maxgräns på medlemmar, nån form av intagningsprov?

Jag tror jag fick med de flesta frågorna nu... Om dessa är välutredda och genomtänkta är jag garanterat med

Visa signatur
Permalänk

Tycker det verkar som en bra ide. Jag är på!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Skulle vara sjukt nice, för min klan nu har alla slutat i.. förutom 1 kille

Men ska det vara någon minimum ålder? isåfall vilken?

Permalänk
Medlem

Ja, en minimum ålder är väl ett måste, annars blir det bara en sandlåda av det hela

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ok, för Jag är 14 fyller 15

Permalänk
Medlem

Låter nice

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

vi kan köra 15 år, så jag får vara med, vill inta hå nån liten fjortis. Det lär bli en hemsida, så fort jag fixat min dreamweaver på nya datorn, om ingen annan vill göra den. Ja, det blir en Black Ops clan. Hemsidan bör ju ha ett forum också, men kommer behöva lite hjälp. Frivillaga och ansvarsfulla admins any1? Turneringar blir det när vi är mer etablerade. Inget intagningsprov som en början. Men däremot uttagning när vi kör turneringar. Tror jag fick med alla svar

EDIT: ang. konsol: Det kan vi nog ha, men det får någon annan sköta då jag inte har det

Visa signatur

Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

vi kan köra 15 år, så jag får vara med, vill inta hå nån liten fjortis. Det lär bli en hemsida, så fort jag fixat min dreamweaver på nya datorn, om ingen annan vill göra den. Ja, det blir en Black Ops clan. Hemsidan bör ju ha ett forum också, men kommer behöva lite hjälp. Frivillaga och ansvarsfulla admins any1? Turneringar blir det när vi är mer etablerade. Inget intagningsprov som en början. Men däremot uttagning när vi kör turneringar. Tror jag fick med alla svar

EDIT: ang. konsol: Det kan vi nog ha, men det får någon annan sköta då jag inte har det

vad bra:D

Permalänk
Medlem

här följer frågor om vad ni tycker om hemsida och relaterat:

1. vilket domän och vilken ändelse (.com, .se etc)
2. finns det någon medlem som kan tillgå bra server med ftp möjlighet, annars blir det webbhotell
3. Ska det finnas mail till hemsidan för admins och support?
3.1 ska mailen ha möjlighet till IMAP, pop3 och sånt, t ex exchange activesync
4. FTP-uppladdning, ganska självklart dock.
5. Hur löser man betalningen för detta, jag tänker inte betala allt, speciellt när man inte vet hur många som är med. (billigast hittills ca 1000kr/år + 369 i start avgift hos loopia, får med 750kr till Google AdWords som, om vi inte använder det, kan sälja). Ni får gärna försöka hitta billigare.

Värt att notera är att det kommer kosta ca 100kr/år om någon har en server/ om någon kan ta en gammal från jobbet etc. Notera att ägaren måste ha bra internetuppkoppling!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

här följer frågor om vad ni tycker om hemsida och relaterat:

1. vilket domän och vilken ändelse (.com, .se etc)
2. finns det någon medlem som kan tillgå bra server med ftp möjlighet, annars blir det webbhotell
3. Ska det finnas mail till hemsidan för admins och support?
3.1 ska mailen ha möjlighet till IMAP, pop3 och sånt, t ex exchange activesync
4. FTP-uppladdning, ganska självklart dock.
5. Hur löser man betalningen för detta, jag tänker inte betala allt, speciellt när man inte vet hur många som är med. (billigast hittills ca 1000kr/år + 369 i start avgift hos loopia, får med 750kr till Google AdWords som, om vi inte använder det, kan sälja). Ni får gärna försöka hitta billigare.

Värt att notera är att det kommer kosta ca 100kr/år om någon har en server/ om någon kan ta en gammal från jobbet etc. Notera att ägaren måste ha bra internetuppkoppling!

Det är bra att du ger dig in i det mycket, men jag kan inte hålla i en hemsida iaf:P men tycker ändelsen borde vara .se

Permalänk
Medlem

låter fett nice. Fast gör den public det är bra med mycket medlemmar. Vi kan ha en inre krets i clanen. Fråga swec om sponsring eller det finns väll företag som sätter upp sidor åt en utan betalning mot att de får annonsera på dem.
Har ingen server men där kan sweclockers kanske bidra?? Fast jag tror vi kan hitta någon som har ett skysst jobb där man kan få en överbliven server :).

Permalänk
Medlem

Skulle vara bättre om Sweclockers kunde göra en tabb för grupper/klubbar, vet inte riktigt vilket forum de kör men det finns bra grupp tillägg till vBulletin i alla fall. Då skulle det vara lättare att organisera klaner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ni kan använda en grattis hemsida att starta med tex www.n.nu

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XzaR:

Skulle vara bättre om Sweclockers kunde göra en tabb för grupper/klubbar, vet inte riktigt vilket forum de kör men det finns bra grupp tillägg till vBulletin i alla fall. Då skulle det vara lättare att organisera klaner.

Man får dock mycket större frihet med egen hemsida speciellt om man vill ha nåt nytt (kanske en webshop)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

låter fett nice. Fast gör den public det är bra med mycket medlemmar. Vi kan ha en inre krets i clanen. Fråga swec om sponsring eller det finns väll företag som sätter upp sidor åt en utan betalning mot att de får annonsera på dem.
Har ingen server men där kan sweclockers kanske bidra?? Fast jag tror vi kan hitta någon som har ett skysst jobb där man kan få en överbliven server :).

Har själv haft tanken om att fråga sweclockers. Vill helst undvika gratissidor då de brukar vara svårhanterade och ge liten valfrihet. Tro det eller ej men jag som bara är 15 har haft erfarenhet av .com och gratis domäner, och även wordpress när jag skrivit nyheter åt en sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med sweclockers, skriv ett mail angånde klannamn, era ideer, sponsring av server/hemsida, era mål.. osv, annars är idén ganska töntig i min mening, No offense

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart på om det blir en SweC på Black Ops!

Permalänk

Herre, här tog det fart.. Känns som ett gäng överambitösa 15 åringar! Blir kul och se om ni lyckas grabbar, vi får hoppas på det bästa : )

Permalänk
Medlem

Haft SweC som clan tag i ages, nu kanske det får en större innebörd

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

jag är med, om det bara blir i black ops så får man ju en anledning till o börja köra det igen, skulle dock va kul till mw1 och mw2 också

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

ni som faktiskt vill kan ju adda mig på steam så man kan börja lite smått. En originell hemsida dykar inte upp ur ingenstans, utan kräver många timmar i DW och PS. Så tro INTE att det finns en hemsida om en vecka. Ska man börja är det alltid litet! btw mitt steam är Phroggyy

Visa signatur

Permalänk

Jag är med, fyller 15 om ca 1 månad, borde väl räknas som en 15-åring då? ^^

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

räkna med mig, det vill säga om det blir någonting...

själv är man 17 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

räkna med mig, det vill säga om det blir någonting...

själv är man 17 år

Bra att det finns äldre som är intresserade! Nu kommer en fråga till alla: är det någon som kan något om hemsidor eller är bra i photoshop får ni gärna säga till, skulle, när hemsida blir aktuellt, hjälpa mig med design eller kod! Gör gärna en bild på hur ni tycker att det ska se ut! Men börja med att lägga till mig på steam så vi kan köra. Sen kan jag fixa ett vanligt .tk domän med webbhotell på 000webhost, sen kanske man kan gå över till ett .com eller .se då dessa är billiga om vi är kvar på 000webbhost

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Count me in guys

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

yay, snart är det 100 som har röstat!

Visa signatur

Permalänk

Fyfan va chef det hade varit med en egen TS och olika kanaler för olika spel. Så SweC's clan inte begränsas till cod. ;D

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir något bra, så inte det bara glöms bort.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen på! min kompis har en egen hemsida och han är ganska kunnig.
Hoppas det blir något hade varit grymt! Ändrar tag nu:)

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates