Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Du behöver inte vara medlem på Facebook för att ta del av kampanjen.

Jaha ja då är det ju lugnt om man blir tipsad Tänkte om dom hade något special bara för facebook folket. Tack för infon (:

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MyRus:

Ja och så finns vi andra konsumenter som inte skaffar facebook för det känns som det kvittar, varför ska vi särbehandlas?

Ni särbehandlas inte, ni exkluderas på grund utav att ni inte gått med i gruppen, svårare än så är det inte

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Ja och så finns vi andra konsumenter som inte skaffar facebook för det känns som det kvittar, varför ska vi särbehandlas?

Då missade du helt enkelt något...

Permalänk
Medlem

Även om du lägger på frakt så skulle jag välja Inet.se framför dom andra.
Frakt från 39:-
Snabba leveranser
Kanon support
Snabb service / korta väntetider
Å sjukt bra anseende hos alla sina kunder.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Tänk på att denna tråd inte är till för att diskutera andra företag och deras brister.

Edit: Glömde ett "inte".

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fundering ang. begagnade prylar.

En god vän till mig köpte i helgen ett moderkort. När han kom hem upptäckte han att koret redan var använt.
Det saknades en sladd, en switch på kortet för överklockning var ställd på on (off var default enligt bruksanvisning), det var gammal kylpastat kletat på processor-sockeln, kartongen var uppenbart öppnad tidigare och det satt ingen tejp på plastpåsen runt moderkortet. Ramminnena som även investerades i skulle garanterat fungera med detta moderkort, vilket dom inte gjorde. Kanske för att moderkortet var trasig? Det hela resulterade i BSOD.

När min vän åkte för att byta kortet och påpekade detta så spelade peronalen uppenbart ovetande om att kortet var begagnat.

Min fråga som lyder är om detta är vanligt?

Permalänk
Medlem

Hej, vikten på Be Quiet DarkRock Advanced C1 är lite fel

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att ta in fler 3,5" hårddiskkabinetter med USB 3.0? Funderar på att köpa en men gillar inte utseendet på den ni har nu ^^

Permalänk
Medlem

Okej. Tänkte ringa inet imorgon och sen förhoppningsvis dra till posten om det hela klaffar.

Men hur fan ska man packa ner den? Jag har ingen aning alls hur emballaget satt. Det är tre stycken skumgummi-rektanglar med två hål i sig. Sen är där två skumgummi-grejor som ser ut som en borste typ - tre/fyra "tänder" typ.. Sen är där en avlång skumgummipryl som passar i dessa tänderna... Hur fan ska man fästa dessa runt datorn!?

EDIT:

Såhär ser delarna ut:
http://img26.imageshack.us/img26/4018/img0748na.jpg

EDIT2:
På "tand-bitarna" så är där en till "tand" som inte kom med, ser likadan ut som dom som finns överst på dom.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Wassblad:

Jag har en liten fundering ang. begagnade prylar.

En god vän till mig köpte i helgen ett moderkort. När han kom hem upptäckte han att koret redan var använt.
Det saknades en sladd, en switch på kortet för överklockning var ställd på on (off var default enligt bruksanvisning), det var gammal kylpastat kletat på processor-sockeln, kartongen var uppenbart öppnad tidigare och det satt ingen tejp på plastpåsen runt moderkortet. Ramminnena som även investerades i skulle garanterat fungera med detta moderkort, vilket dom inte gjorde. Kanske för att moderkortet var trasig? Det hela resulterade i BSOD.

När min vän åkte för att byta kortet och påpekade detta så spelade peronalen uppenbart ovetande om att kortet var begagnat.

Min fråga som lyder är om detta är vanligt?

Köpte han i butik kan det hända, köpte han på Ringön, och det var ett fynd så...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Två fattar jag ska sitta runt datorn, men var den tredje ska sitta vet jag inte alls.. Av dom där tre stora då..

EDIT:
Ska två ligga brevid varandra eller? Hur isåfall.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Den kyler nog riktigt bra

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av korvmannen:

1100kg kan nog vara på gränsen för hur mycket moderkortet klarar att hålla upp

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Hej
Har Inet några planer på att införskaffa de nya Scythe GT fläktarna?
D1225C12B7AP-29 (3,000 rpm)
D1225C12B9AP-30 (4,250 rpm)
D1225C12BBAP-31 (5,400 rpm)

Och isåfall när skulle ni få in dem i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Hej
Har Inet några planer på att införskaffa de nya Scythe GT fläktarna?
D1225C12B7AP-29 (3,000 rpm)
D1225C12B9AP-30 (4,250 rpm)
D1225C12BBAP-31 (5,400 rpm)

Och isåfall när skulle ni få in dem i lager?

Vadårå, ska du bygga en flygmaskin?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Undrar ungefär hur lång tid service ärenden typ felsökning brukar ta?

Dagen före jul fick ni in ett grafikkort och det tog bara 1 arbetsdag att felsöka, vilket var verkligen imponerande med tanke på årstiden!

Nu har jag skickat in ett nytt kort, och det har varit "Inlämnad/Mottagen" i en vecka utan att höra hur det går. (artikelnr: 5409037) ifall det skulle behövas.

Mvh Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goodia:

Vadårå, ska du bygga en flygmaskin?

Njae skulle förvisso kunna bygga en cool rc svävare med 5400'n, men, det är 3000 vars fläkten som är intressant, då den har ~2.5ggr högre lufttryck och bara ligger 7 dB högre i ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående den här laptopen från acer! Min syster är lite sugen på en ny laptop och jag började genast kolla efter laptops för inet.se för jag vet att ni har bra suport osv... Och desutom att ni hade rea på acer och hp laptops, Och så hittade jag den här http://www.inet.se/artikel/1969641/acer-aspire-5552g Ser enormt bra ut för det priset. Men jag trodde först att det var en 3 kärnig amd processor men enligt vad ni har skrivit så står det att den är dubbelkärnig? Är det bara ett skriv fel? Eller ska de va så? Mvh !

Permalänk

Ska priset justeras något på Mionix Naos 5000? Ni ligger ca 100kr över andra affärer på musen:)

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka personalen på Inet Ringön för ett mycket trevligt bemötande.

Jag skulle byta grafikkortet i min dator och köpa nytt nätagg, pga dålig planering från min sida kom jag hem 2 gånger med grafikkort som fysiskt inte fick plats i burken. 3:e gången gillt blev det ett mindre HD 5750 som passade på moderkortet.

Den service och det trevliga bemötande man möttes av och intresset i att lösa mitt problem är orsaken till att Ni kommer få bygga en Battlefield 3 burk till mig efter sommaren.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Köp in Zowie ec1 & ec2 och var billigast i Sverige! inet.se ni är min favorit butik

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Tack för de fina varorna Inet, DDR3 minnerna fanns först inte på lagret men 1 dags försening är fortfarande inget att klaga på. Keep up the good work Inet!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Hur kan det komma sig att http://www.inet.se/artikel/8301125/inet-musmatta-facebookkamp... står som skickade ordrar 2010 -01-14 ?? beställde inte ens den när ni körde facebook kampanjen la den i varukorgen sen tog bort den men står att den skickades för ett år sen :? Egentlígen spelar det ju ingen roll men bara undrar hur det kan ha blivit så här?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Köpte han i butik kan det hända, köpte han på Ringön, och det var ett fynd så...

I butik ja, men inte i fyndhörnan på Ringön.

Permalänk
Medlem

Nu när SB moderkort har börjat komma in igen så har jag en fråga.
Finns det möjlighet att byta sitt moderkort mot ett annat (om man inte är 100% nöjd) och lägga till möjlig mellanskillnad.
Nu när man ändå ska byta menar jag.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur kommer det sig att ni ligger över 300kr över andra butiker på Corsair HS1 usb headset? Beställer det gärna av Inet men 300kr är lite mkt för att bortse från

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

hej inet

jag undrar hur blir det med utytesprogrammet för sandy bridge moderkorten? när och hur kommer det hela o gå till? ni har redan fått in B3 kort från vissa tillverkare och mer lär komma under veckan.

Jag skickade ungefär samma fråga till kundtjänst men fick inget svar över huvud taget....

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Njae skulle förvisso kunna bygga en cool rc svävare med 5400'n, men, det är 3000 vars fläkten som är intressant, då den har ~2.5ggr högre lufttryck och bara ligger 7 dB högre i ljudnivå.

Bara? Det är väldigt mycket högre.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ywap:

Jag skickade ungefär samma fråga till kundtjänst men fick inget svar över huvud taget....

Samma här. Även om inte Inet vet hur det hela kommer gå till än så är det jäkla dåligt att inte bjuda på någon som helst info. Även om det bara är "Vi vet inte hur det kommer gå till" så är det alltid något och folk slipper bli frustrerade i onödan

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit