Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Samma här. Även om inte Inet vet hur det hela kommer gå till än så är det jäkla dåligt att inte bjuda på någon som helst info. Även om det bara är "Vi vet inte hur det kommer gå till" så är det alltid något och folk slipper bli frustrerade i onödan

Håller helt med!

Nu verkar returprogrammet vara uppe iaf.

http://www.inet.se/sandybridge

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Trevligt. Oerhört smidigt system måste jag säga

edit: Tack för länken

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Trevligt. Oerhört smidigt system måste jag säga

edit: Tack för länken

Ingen orsak

Synd bara att man inte kunde lägga emellan och byta kort. Hade nog valt ett GD-65 isåfall.

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Undra hur det är med tillbehör så som SATAkablar till exempel, vore ju fint om man kunde behålla dem

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Inet
Skrivet av kmzdapimp:

hej där.
som sweclcokersmedlemm vet jag ju att vi får gratis frakt över 500 kr. men hur lägger man till det i kundvagnen jag har letat överallt utan att hitta den på er sida.

och om jag skulle ge lite ris på sidan så är det enda att ni inte alltid skriver tillräckligt med information om vissa saker, tex mått mm. och att när ni har erbjudanden tex nu med facebook saken att det inte finns i en egen kartogori. annars är ju som alla andra säger servicen på högsta nivå

Skrivet av ToJa92:

Nu vet jag inte om man såg Facebook-erbjudandena i kategorin de var inlagda i, men tanken är väll att man ska vara ett fan av Inet på facebook för att se erbjudandena?

Ja det stämmer. Erbjudandet var menat till våra fans på Facebook. Bli "fan" av oss på Facebook så kommer du också få information om erbjudandena via Facebook!

Skrivet av MolenXs:

Vad är det för produkter från AMD ni anser vara instabila, kan vara bra att veta vid kommande inköp?

Mitt tips är att du ringer till våran kundtjänst så hjälper de dig med att plocka ihop ett bra paket.

Skrivet av Bloopy:

Även om du lägger på frakt så skulle jag välja Inet.se framför dom andra.
Frakt från 39:-
Snabba leveranser
Kanon support
Snabb service / korta väntetider
Å sjukt bra anseende hos alla sina kunder.

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av Wassblad:

Jag har en liten fundering ang. begagnade prylar.

En god vän till mig köpte i helgen ett moderkort. När han kom hem upptäckte han att koret redan var använt.
Det saknades en sladd, en switch på kortet för överklockning var ställd på on (off var default enligt bruksanvisning), det var gammal kylpastat kletat på processor-sockeln, kartongen var uppenbart öppnad tidigare och det satt ingen tejp på plastpåsen runt moderkortet. Ramminnena som även investerades i skulle garanterat fungera med detta moderkort, vilket dom inte gjorde. Kanske för att moderkortet var trasig? Det hela resulterade i BSOD.

När min vän åkte för att byta kortet och påpekade detta så spelade peronalen uppenbart ovetande om att kortet var begagnat.

Min fråga som lyder är om detta är vanligt?

Alla komponenter som vi säljer ur vårt ordinarie sortiment är nya om inget annat anges. Hoppas på att det ordnade sig för din vän.

Skrivet av Jezpur:

Hej, vikten på Be Quiet DarkRock Advanced C1 är lite fel

Skrivet av Fritjof92:

1100kg kan nog vara på gränsen för hur mycket moderkortet klarar att hålla upp

Fixat, tack!

Skrivet av Gizgiz:

Har ni några planer på att ta in fler 3,5" hårddiskkabinetter med USB 3.0? Funderar på att köpa en men gillar inte utseendet på den ni har nu ^^

Jag ber min inköpare kolla på detta!

Skrivet av Maxz0r:

Undrar ungefär hur lång tid service ärenden typ felsökning brukar ta?

Dagen före jul fick ni in ett grafikkort och det tog bara 1 arbetsdag att felsöka, vilket var verkligen imponerande med tanke på årstiden!

Nu har jag skickat in ett nytt kort, och det har varit "Inlämnad/Mottagen" i en vecka utan att höra hur det går. (artikelnr: 5409037) ifall det skulle behövas.

Mvh Max

Normal servicetid är 10 arbetsdagar. Vill du veta hur det går med just ditt ärende så kontaktar du våran serviceavdelning på service@inet.se eller 031-652700.

Skrivet av Xermalk:

Njae skulle förvisso kunna bygga en cool rc svävare med 5400'n, men, det är 3000 vars fläkten som är intressant, då den har ~2.5ggr högre lufttryck och bara ligger 7 dB högre i ljudnivå.

Tyvärr inget som vi kommer att få in som det ser ut nu.

Skrivet av wille61:

Har en fråga angående den här laptopen från acer! Min syster är lite sugen på en ny laptop och jag började genast kolla efter laptops för inet.se för jag vet att ni har bra suport osv... Och desutom att ni hade rea på acer och hp laptops, Och så hittade jag den här http://www.inet.se/artikel/1969641/acer-aspire-5552g Ser enormt bra ut för det priset. Men jag trodde först att det var en 3 kärnig amd processor men enligt vad ni har skrivit så står det att den är dubbelkärnig? Är det bara ett skriv fel? Eller ska de va så? Mvh !

Vi har skrivit fel i texten men det är nu ändrat. Tack för informationen!

Skrivet av Imbapontus91:

Ska priset justeras något på Mionix Naos 5000? Ni ligger ca 100kr över andra affärer på musen:)

I dagsläget har vi tyvärr ingen möjlighet att sänka priset.

Skrivet av Tobias75:

Vill bara tacka personalen på Inet Ringön för ett mycket trevligt bemötande.

Jag skulle byta grafikkortet i min dator och köpa nytt nätagg, pga dålig planering från min sida kom jag hem 2 gånger med grafikkort som fysiskt inte fick plats i burken. 3:e gången gillt blev det ett mindre HD 5750 som passade på moderkortet.

Den service och det trevliga bemötande man möttes av och intresset i att lösa mitt problem är orsaken till att Ni kommer få bygga en Battlefield 3 burk till mig efter sommaren.

Mvh

Tobias

Jag skickade vidare ditt omdöme till servicepersonalen på Ringön och de tackade för det goda omdömet!

Skrivet av CSSgamer:

Köp in Zowie ec1 & ec2 och var billigast i Sverige! inet.se ni är min favorit butik

Vi har valt att fokusera på Logitech, Razer och Mionix så dessvärre är Zowie inget vi kommer att ta in.

Skrivet av ari86:

hej inet

jag undrar hur blir det med utytesprogrammet för sandy bridge moderkorten? när och hur kommer det hela o gå till? ni har redan fått in B3 kort från vissa tillverkare och mer lär komma under veckan.

Vi lanserade precis ett utbytesprogram för er med Sandy Bridge-moderkort. Mer info finns på följande länk: http://www.inet.se/sandybridge

Skrivet av TriNitro:

Undra hur det är med tillbehör så som SATAkablar till exempel, vore ju fint om man kunde behålla dem

Då vi kör ett direktutbyte är det bara att plocka ut det nya moderkortet ur kartongen och lägga i det gamla utan att röra några tillbehör. Det vill säga, du behåller dina gamla kablar, de nya åker tillbaka till oss.

Skrivet av TriNitro:

Samma här. Även om inte Inet vet hur det hela kommer gå till än så är det jäkla dåligt att inte bjuda på någon som helst info. Även om det bara är "Vi vet inte hur det kommer gå till" så är det alltid något och folk slipper bli frustrerade i onödan

Det är tråkigt om du känner att vi brustit i vår information. Vi har sen start försökt att hålla er kunder uppdaterade genom nedan hemsida. Nu är iallafall utbytesprogrammet uppe och vi hoppas att du är nöjd med lösningen som erbjuds. Slå oss gärna en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till info@inet.se om du har fler frågor.

http://www.inet.se/kampanj/sandy-bridge/?wh=00

Skrivet av pompa_kumla:

Hur kan det komma sig att http://www.inet.se/artikel/8301125/inet-musmatta-facebookkamp... står som skickade ordrar 2010 -01-14 ?? beställde inte ens den när ni körde facebook kampanjen la den i varukorgen sen tog bort den men står att den skickades för ett år sen :? Egentlígen spelar det ju ingen roll men bara undrar hur det kan ha blivit så här?

Låter knepigt, skicka gärna din mailadress eller liknande i ett PM här på SweClockers så får vi felsöka!

Skrivet av Jaxione:

Hej!

Hur kommer det sig att ni ligger över 300kr över andra butiker på Corsair HS1 usb headset? Beställer det gärna av Inet men 300kr är lite mkt för att bortse från

Mvh J

Priset kommer att justeras inom kort!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kanon system utav er på inet! Så nu är ett ersättningskort beställt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Då vi kör ett direktutbyte är det bara att plocka ut det nya moderkortet ur kartongen och lägga i det gamla utan att röra några tillbehör. Det vill säga, du behåller dina gamla kablar, de nya åker tillbaka till oss.

Så man kommer inte få möjligheten att behålla de nya kablarna också? De skickas till er och säljs enskilt eller? Om ja, finns då möjligheten att "köpa ut" dem?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Ni har inga planer på att ta in OCZ SSD diskar?

Permalänk
Inet
Skrivet av Fritjof92:

Så man kommer inte få möjligheten att behålla de nya kablarna också? De skickas till er och säljs enskilt eller? Om ja, finns då möjligheten att "köpa ut" dem?

Tyvärr inte, allt returneras till respektive tillverkare.

Skrivet av voro12:

Ni har inga planer på att ta in OCZ SSD diskar?

Det är inget vi planerat att ta in, men man vet aldrig!

Trevlig kväll!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Nu när SB moderkort har börjat komma in igen så har jag en fråga.
Finns det möjlighet att byta sitt moderkort mot ett annat (om man inte är 100% nöjd) och lägga till möjlig mellanskillnad.
Nu när man ändå ska byta menar jag.

Fick inte svar på min fråga, hade nämligen velat ha ett moderkort med lite bättre ljudmöjligheter :/

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Har inte kollat priserna på RAM-minnen på ett tag nu, men hur kommer det sig att det är så billigt?
https://www.inet.se/artikel/5305474/corsair-6gb-3x2gb-1600mhz
Dessa minnen köpte jag i somras för ca 1700:- nu kostar de bara 645:-

Sedan tycker jag att det är lite läskigt att kontouppgifterna står i adressfältet (alltså till er sida, inte bankkonto). Jag tänkte kopiera länken till RAM-minnena ovan och då märkte jag att adressen var mycket lång med massa bokstäver. Var tvungen att logga ut för att ingen annan skulle få tillgång till mitt konto. Testade även med att rensa alla cookies och klistra in den kopierade adressen och jag loggades in ändå. Ska nu testa på en annan dator för att se om detta är en säkerhetsrisk...

EDIT: Nu verkar det inte gå att göra så längre, varken på den ena eller andra datorn, men jag fick allt en rysare ett tag...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet
Skrivet av Lofman:

Fick inte svar på min fråga, hade nämligen velat ha ett moderkort med lite bättre ljudmöjligheter :/

Som det ser ut i dagsläget med tillverkarnas utbytesprogram är det tyvärr inget vi har någon möjlighet att erbjuda.

Skrivet av Piece of Cake:

Har inte kollat priserna på RAM-minnen på ett tag nu, men hur kommer det sig att det är så billigt?
https://www.inet.se/artikel/5305474/corsair-6gb-3x2gb-1600mhz
Dessa minnen köpte jag i somras för ca 1700:- nu kostar de bara 645:-

Sedan tycker jag att det är lite läskigt att kontouppgifterna står i adressfältet (alltså till er sida, inte bankkonto). Jag tänkte kopiera länken till RAM-minnena ovan och då märkte jag att adressen var mycket lång med massa bokstäver. Var tvungen att logga ut för att ingen annan skulle få tillgång till mitt konto. Testade även med att rensa alla cookies och klistra in den kopierade adressen och jag loggades in ändå. Ska nu testa på en annan dator för att se om detta är en säkerhetsrisk...

Minnespriserna går upp och ner hela tiden. För tillfället ligger de lågt och i kombination med låg dollar är det riktigt billigt!

När de gäller inloggningsuppgifterna låter det knepigt, inga uppgifter skall stå i adressfältet. Däremot håller vi koll på kundvagnar med hjälp av sessions (vilket är helt frånkopplat inloggningsuppgifterna).

Det vore toppen om du kan ta en screenshot samta kopiera adressen i fråga och maila till info@inet.se så att vi får undersöka.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Tyvärr inte, allt returneras till respektive tillverkare.

Har ni hört med dem? Med tanke på att de gamla moderkorten planeras att gå till skroten... Skulle vara trevligt med ett par nya kablar med tanke på att man bara fick med 4st till de 8 SATA-kontakter jag har...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Medlem

Tror denna annonsen borde tas bort. Borde vara inaktuell i.o.m. att de tre (denna med räknad) HD6970 korten ni säljer är billigare än kampanj priset.

http://aka-cdn-ns.adtech.de/images/262/Ad5334278St1Sz744Sq100...

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Är "CoolerMaster HAF X NVIDIA Edition" chassi något ni kommer ta in?

http://www.youtube.com/watch?v=KOENd5UOWz8

Tack på förhand,
Danizzh

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Inet
Skrivet av Fritjof92:

Har ni hört med dem? Med tanke på att de gamla moderkorten planeras att gå till skroten... Skulle vara trevligt med ett par nya kablar med tanke på att man bara fick med 4st till de 8 SATA-kontakter jag har...

Senaste budet är att allt ska in till distributören!

Skrivet av Dahle86:

Tror denna annonsen borde tas bort. Borde vara inaktuell i.o.m. att de tre (denna med räknad) HD6970 korten ni säljer är billigare än kampanj priset.

http://aka-cdn-ns.adtech.de/images/262/Ad5334278St1Sz744Sq100...

Jupps, ny annons kommer inom kort!

Skrivet av DaniZzH:

Är "CoolerMaster HAF X NVIDIA Edition" chassi något ni kommer ta in?

http://www.youtube.com/watch?v=KOENd5UOWz8

Tack på förhand,
Danizzh

Det är tyvärr inget vi har möjlighet att få in.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jävligt bra retursystem Inet, nu slipper man ju vara utan dator! Ni är fan bäst

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Verkligen bra gjort av er med utbytessystemet för moderkorten, det ska ni ha alla plus för.

Permalänk
Medlem

Tjena inet! När får ni in Asus N53SV på lager? Ska bli en födelsedagspresent till min syster och hon fyller år den tionde mars så hoppas verkligen att den hinner komma in tills dess, annars måste man tyvärr vänta. Och ni kommer väll få in den med nordiskt tagentbord hoppas jag? Vill passa på att tacka för trevlig kundtjänst och era goda pingvinstånger

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Hejsan , tänkte precis beställa QcK+ Fnatic. Men så såg jag på Steelseries FB att dom släppt en ny. Kommer ni ta in den? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150096312969022&set=...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Riktigt bra bruk jag köpte av er.
Idlar på temperaturer mellan 23 till 32 gader.
När jag lirat bf2bc2 och precis stängt ner spelet ligger tempen på under 40 grader.
Jag har aldrig hört fläktarna eller vattenkyllningen låta mer än vad den gör när jag precis startat upp datorn.
Har ingen som helst lagg i spel. Allting fungerar klockrent från det att jag fick hem den.
Det enda som var negativt är att eran specialkartong för datorer är ungefär dubbelt så stor som datorn. Och utrymmet i extra hålrummet för tillbehör är i princip tomt förutom den lilla påsen med sladdar, manualer och överskottsmaterial.
Vore inte helt fel med en variant av speciallådan med mycket mindre extrautrymme för de som beställer en dator med delar färdigmonerad.
Både för att det skulle bli lättare att hantera av er, posten och köparen. Och lådan skulle bli mer hållbar om nån i posthanteringen skulle ställa något på lådan. Som det oftast görs med gods.
Men med de beställda grejerna har jag bara gott att säga om.
Är mycket nöjd men min nya leksak.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

Riktigt bra bruk jag köpte av er.
Idlar på temperaturer mellan 23 till 32 gader.
När jag lirat bf2bc2 och precis stängt ner spelet ligger tempen på under 40 grader.
Jag har aldrig hört fläktarna eller vattenkyllningen låta mer än vad den gör när jag precis startat upp datorn.
Har ingen som helst lagg i spel. Allting fungerar klockrent från det att jag fick hem den.
Det enda som var negativt är att eran specialkartong för datorer är ungefär dubbelt så stor som datorn. Och utrymmet i extra hålrummet för tillbehör är i princip tomt förutom den lilla påsen med sladdar, manualer och överskottsmaterial.
Vore inte helt fel med en variant av speciallådan med mycket mindre extrautrymme för de som beställer en dator med delar färdigmonerad.
Både för att det skulle bli lättare att hantera av er, posten och köparen. Och lådan skulle bli mer hållbar om nån i posthanteringen skulle ställa något på lådan. Som det oftast görs med gods.
Men med de beställda grejerna har jag bara gott att säga om.
Är mycket nöjd men min nya leksak.

IMO så borde dom ta chassikartongen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ingen av er som vill ha alla komponentkartonger? Jag hade iaf velat ha det.. NCIX kör ju den varianten, mysigt

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om ni har några planer på att ta in Yate Loon fläktar?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni börjar reparera min fraktskadade dator snart.

Synd bara att jag fått lite kass erfarenhet av supporten, frågar utan att få ett rakt svar känns det som.. Vi får hopps detta går undan iallafall. Gillar inte att inte kunna sitta vid datorn

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Hur går det med Hp ZR24W skärmarna? Hur kommer det sig att webhallen och några andra fick ett gäng förra veckan men inte ni?

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Smidigt utbytesprogram för SB-moderkort måste jag säga. Undrar dock om ni har någon information om när ni får in nya ASRock-kort (mer specifikt Extreme 4)? De som köpte MSI har ju vad jag förstår redan börjat få sina nya kort...

Undrar av ren nyfienhet också i vilken turordning ni skickar ut nya kort? Till de som köpte kort först eller till de som fyller i reklamationssidan först?

Edit: Ser nu att prel. leveransdatum på ASRock-kortet har uppdaterats till 2011-03-15.

Permalänk
Medlem

Fixa buntband i sortimentet så man slipper åka långt till butik och köpa.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Hej!
Idag vid 15:00 beställde jag en vara och förskottsbetalade för att få den innan helgen, dock märkte jag att det blev ett förhastat beslut och ångra mig nu. Hur ska jag gå tillväga för att det ska skickas tillbaka och få mina pengar igen? Måste jag hämta ut paketet?

Permalänk
Skrivet av meaow:

Hej!
Idag vid 15:00 beställde jag en vara och förskottsbetalade för att få den innan helgen, dock märkte jag att det blev ett förhastat beslut och ångra mig nu. Hur ska jag gå tillväga för att det ska skickas tillbaka och få mina pengar igen? Måste jag hämta ut paketet?

Du kan alltid lämna det hos posten och betala serviceavgift istället för att hämta och skicka tillbaks...

Visa signatur