Tror nätagget spökar i min dator. Vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Tror nätagget spökar i min dator. Vad säger ni?

Hej!

Jag tror nätagget spökar i min dator men är osäker så tänkte kolla vad ni tror om det. För det första har jag ett Corsair VX 550w 80+.

Jag kan köra min processor i stresstest på 1.325Vcore och ibland klarar jag testet, ibland får jag Error (Intel Burn Test.)

Så fort jag höjer min Vcore över 1.375v så startar min dator om under stresstest. Den alltså rebootar bara, ingen BSoD och inget Error för den delen.

Tror ni det är nätagget som spökar och inte pallar leverera?
Jag ser folk som kör samma CPU som jag på 1.55v stabilt (även lägre) och om jag inte ens kan stresstesta i 1,375v så är de osannolikt det är min CPU som är kass. Eller så har jag bara oturen och ha ett skitexemplar.

Så vad tror ni? Kan det vara ett sketet nätaggregat?

mvh

Permalänk

Hmm, har du llc avaktiverat? när jag har det på min 1055T så sjunker V-coren utav bara helvete i load och allt går åt helvete xD.
Så kolla det. Btw, svara i din gamla tråd angående klovkning.
Och jag tror inte att det är ditt nätagg som spökar för det vore osannolikt att ditt nätag inte klarar att pumpa ut 1.375v med tanke på att det är under stock volten, för du klarar väll att köra stress test oklockat xD ?

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk

edit: när jag har llc avaktiverat sjunker v-vore.

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

Ja jag klarar stresstester oklockat utan problem ;p

Saken är att mitt moderkort inte har någon LLC funktion, så kan inte göra ett skit åt saken =(

Permalänk
Medlem

Rent spontant tänker jag att ett 550W 80+ skulle räcka ganska långt.

Du hade ju kunnat testa med absolut minimum inkopplat i nätagget, o kanske gammalt grafikkort. Men 550W icke-budget är ganska mycket..