Iphone 3GS efter bindningstid

Permalänk
Medlem

Iphone 3GS efter bindningstid

Gokväll..:)
Flickvännen har fått överta en Iphone 3GS, köp med 3 abbonemang.
Hon skulle vilja använda sitt Tele2 surf abonnemang.

Jag är inte alls insatt och vill helst inte ha något med det att göra, för det innebär extra supportbesvär för mig vid eventuellt strul.

Frågan är då, kan man lämna in en telefon efter att bidningstiden på abbonemanget gått ut och bara få den upplåst i butik eller måsta man jäjlbrëjka den?
Hade varit gött om jag bara kunde skicka henne till en tele2-butik för att lösa det..:)

Permalänk
Medlem

3 låser upp den. Tror de tar 250-300kr för besväret.

Annars kan du jailbreaka den själv.

Permalänk
Medlem

Efter 1år så kan alla operatörer låsa upp den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Efter 1år så kan alla operatörer låsa upp den.

Var har du läst det? När jag pratade med Tres kundtjänst sa dem att man inte kunde låsa upp den förrän bindningstiden hade gått ut - 24 månader efter inköpsdatum i mitt fall.

Permalänk
Medlem

Är det lagligt att låsa upp telefonen själv när bindningstiden gått ut? Nån som vet?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inga lagar som förbjuder dig att låsa upp en telefon, möjligtvis abonemangsvillkoren, däremot diskuteras det om att förbjuda operatörslås, det är ju endast ett sätt att tjäna mera pengar på ett sätt som "inte syns" man kan ju lägga den summan i månadskostnaden i stället men då ser man den ju direkt, lite som kortavgifter på tv, det är mest för att det ska se billigare ut och för att folk ska ha svårare att se totala månadskostnaden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk