Hjälp med ny speldator runt 10000:-

Permalänk
Medlem

Hjälp med ny speldator runt 10000:-

Jag ska köpa en ny dator snart och behöver lite hjälp då jag inte är så kunnig
Ska använda den först och främst till spel, men också annat som videoredigering m.m.

Har arbetat lite på denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/255430/2011-03-05
Kom gärna med invändningar på vad som kan eventuellt förbättras eller ändras.
Jag funderar också på att köpa ett mindre chassi, då jag flyttar datorn ganska ofta till LAN.
Priset ska helst ligga runt 10000:- Men en hundring mer eller mindre skadar inte

Tack på förhand
/Marcus

Visa signatur

Fractal Design R3 | Gigabyte Z270P-D3 | i5 7600K @ 3,8 GHz | XFX XXX Edition 750W 80+ Silver | ASUS GeForce GTX 1060 6GB Strix Gaming | Corsair 16GB (2x8GB) 2400MHz VENGEANCE LPX | Be Quiet! Pure Rock | Samsung Spinpoint F3 1TB | Samsung 850-Series PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av mThornmo:

Jag ska köpa en ny dator snart och behöver lite hjälp då jag inte är så kunnig
Ska använda den först och främst till spel, men också annat som videoredigering m.m.

Har arbetat lite på denna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/255430/2011-03-05
Kom gärna med invändningar på vad som kan eventuellt förbättras eller ändras.
Jag funderar också på att köpa ett mindre chassi, då jag flyttar datorn ganska ofta till LAN.
Priset ska helst ligga runt 10000:- Men en hundring mer eller mindre skadar inte

Tack på förhand
/Marcus

http://www.inet.se/kundvagn/visa/260113/datornnn

Du kan ju ändra nätdelen till 750w om du vill lägga +200-300 till. Tog en 2600k om du vill redigera filmer även en bra kylare om du vill överklocka! Och flasha till från 6950 till 6970 Tangentbordet vet jag inte vad jag skulle göra med Skippa LED fläkten

Edit: Glömmde dvd brännare, kan du ju lägga till +160kr cirka!

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Bluray spelare? ärligt talat...Ser inte poängen med en sådan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Bluray spelare? ärligt talat...Ser inte poängen med en sådan...

om han ska redigera film är det väl bra?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av upl8447:

om han ska redigera film är det väl bra?

Nej, varför skulle en bluray spelare vara bra för det?! Han kanske inte har en bluray dvd ens, ps3? Varför skulle en bluray spelare ha någon betydelse när man redigerar filmer?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Nej, varför skulle en bluray spelare vara bra för det?! Han kanske inte har en bluray dvd ens, ps3? Varför skulle en bluray spelare ha någon betydelse när man redigerar filmer?!

han får in större filer med högre bildkvalitet. jag antar att han har en hd skärm så då kan han ju kolla blueray film också. sen kommer blueray bli vanligare och vanligare och till slut står man där med en dvd spelare till ingen nytta och måste köpa en blueray i alla fall!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av upl8447:

han får in större filer med högre bildkvalitet. jag antar att han har en hd skärm så då kan han ju kolla blueray film också. sen kommer blueray bli vanligare och vanligare och till slut står man där med en dvd spelare till ingen nytta och måste köpa en blueray i alla fall!

Och när den dagen kommer, kostar den 250:- styck! Men frågan är om han ska redigera tex avatar-bluray... ser ingen poäng med det... Gissar på att han redigerar frapsade filmer i datorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Och när den dagen kommer, kostar den 250:- styck! Men frågan är om han ska redigera tex avatar-bluray... ser ingen poäng med det... Gissar på att han redigerar frapsade filmer i datorn!

skit samma ts gör som han vill

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av upl8447:

skit samma ts gör som han vill

Men han sparar runt 700-170kr = cirka 500:- på att INTE köpa en meningslös bluray spelare

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.