Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Btw ni som hämtar ut spelet idag tänk på att för att regga er retailkey (den ni får med spelet, inte samma som prestart) måste ni ange ett kredirkort (även om inget kommer dras), lägga in en key fråm ett timecard elller Paypal (som också kräver att man har ett kreditkort reggat).

Så de som inte har tillgång till ett kreditkort måste ni plocka upp ett timecard. Bara headsup för jag var tvungen att åka en extra runda in till stan för att plocka upp 2 timecards till mig och min polare (ja man är lite handikappad i den digitalavärld utan kreditkort).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Spelar du också på Bloodiron, samma här.

Kör du defiant eller guardian?

Guardian

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett ganska bra intryck av Rift hittills iaf

Jag gillar class systemet stenhårt! det e askul att inte bara kunna byta roll hur man vill utan också kunna byta spelstil helt och hållet
Questandet är väl i princip samma som i alla andra MMO, samma sak med PvP...

Rifts och invasions gör ju spelet lite intressantare och gör att man får hålla på med lite annat emellanåt är lite rädd för att om en server tappar befolkning så kommer det att bli svårt att hantera alla Rifts.. men det återstår att se.

Spelkänslan är helt ok, det enda jag stör mig lite på är animationerna ibland och så skulle dom faktiskt kunna ha liiiite häftigare effekter då man använder abilities men det är en smaksak.

det som jag tycker att är negativt med Rift så är kanske framförallt att raserna känns helt obetydliga.. för mig är det skit samma vilken ras jag väljer... historien om dem känns ganska trist ändå..
Sen finns det små detaljer som WoW har men Rift saknar änsålänge men som förmodligen kommer att komma med tiden. T.ex. tycker jag att AH är smidigare i WoW, det är svårt att hitta i städerna och såna grejjer (ja tills man vart där en stund och lärt sig allting utantill...)
Jag saknar små bekvämlighets grejjer helt enkelt

Craftingen är väl i princip likadan som i wow imo..

I det stora hela tycker jag Rift känns ljusår bättre än Aion.. aningen bättre än WAR.. WoW känns för mig som ett bättre spel och hade WoW släppts idag samtidigt som Rift så hade jag nog valt WoW. men WoW börjar kännas väldigt uttjatat och det känns som om man har gjort precis allt som går att göra redan oavsett hur mycket mera content dom än släpper...

så för min del blir det iaf Rift och se vad det har att erbjuda framöver

Permalänk
Medlem

Fick ett sug sista betan och köpte Rift online. Spelat exakt samma gubbe som main som i betan, några timmar varje dag och är level 41. En questnod i taget!

Jag trodde det skulle bli roligare när jag såg nya zoner med har redan börjat tröttna. Ibland känner man att "oj, här är det vackert", men för det mesta är miljöerna sterila, opersonliga på något sätt och i liten skala. Det kryllar av mobs som slår av en från mounten på första försöket, ett bra sätt att få en zon att verka större om inget annat. Craftingen är värdelös, superenkel att maxa oavsett vilken, så alla kommer ha vad de behöver från det och marknaden är stendöd. En annan sak jag retar mig på är ljudet, stänger man av musiken är det fasligt tyst förutom enstaka vattenfall och liknande utplacerade ljudkällor.

Sen undrar man hur kul det är för de som redan en vecka efter headstart är max level och har rensat allt av betydelse. Rekord i MMO-historien? En sak är säker, jag är glad att jag inte valde en pvp-server och behöver möta uttråkade 50s om jag får lust att levla nån mer gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pewen:

Låter rätt bra ändå. Det får gärna krävas lite arbete för att ta sig igenom dungeons på lvl 50 för mig.

Jag tyckte mig se någonstans att det finns tre svårighetsgrader på instancerna, i achievements finns det tre olika för olika "states" som jag förstått det. Du kanske vet om det stämmer eftersom du kört en del på lvl 50?

Själv är jag bara level 26, spelar defiant på Imperium. Tycker att spelet är riktigt skönt så här långt, helt klart det spel jag fastnat mest för efter wow. Återstår bara att se hur end-game content etc är.

Vad jag vet finns det bara Tier 1 och tier 2, och då är listan som nedan:

Tier 1:

Realm of the Fae (50+) – Silverwood
Iron Tomb (50+) – Freemarch
The Foul Cascade (50+) – Scarlet Gorge
King’s Breach (50+) – Scarwood Reach
Fall of Lantern Hook (50+) – Droughtlands

Tier 2:

Darkening Deeps (50++) – Gloamwood
Deepstrike Mines (50++) – Stonefield
Runic Descent (50++) – Moonshade Highlands
Abyssal Precipice (50++) – Iron Pine
Charmer’s Caldera (50++) – Shimmersand

Tyvärr har jag haft svårt att köra mer men ska fortsätta imorgon är det tänkt, våran andra grupp i guilden har börjat ta ner Tier 2. Personer som tycker det är "fail" att folk dödar bossarna bara efter några dagar förstår jag inte alls. Detta är tänkt som heroic mode i WoW, det ska inte vara överdrivet svårt utan man ska hinna köra saker på en kväll för att få gear till raids som verkar vara en aning svårare (även fast det finns guilder som redan börjat tagit ner bossar).

Men jag säger såhär: Det är svårare än heroics i WoW helt klart, men med en kompetent grupp så är det inga problem om man har någorlunda gear.

Skrivet av Norton:

Sen undrar man hur kul det är för de som redan en vecka efter headstart är max level och har rensat allt av betydelse. Rekord i MMO-historien? En sak är säker, jag är glad att jag inte valde en pvp-server och behöver möta uttråkade 50s om jag får lust att levla nån mer gubbe.

Allt av betydelse är knappast rensat. Är väl bara en raidboss som har dött vad jag har läst om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Vad jag vet finns det bara Tier 1 och tier 2, och då är listan som nedan:

Tier 1:

Realm of the Fae (50+) – Silverwood
Iron Tomb (50+) – Freemarch
The Foul Cascade (50+) – Scarlet Gorge
King’s Breach (50+) – Scarwood Reach
Fall of Lantern Hook (50+) – Droughtlands

Tier 2:

Darkening Deeps (50++) – Gloamwood
Deepstrike Mines (50++) – Stonefield
Runic Descent (50++) – Moonshade Highlands
Abyssal Precipice (50++) – Iron Pine
Charmer’s Caldera (50++) – Shimmersand

Tyvärr har jag haft svårt att köra mer men ska fortsätta imorgon är det tänkt, våran andra grupp i guilden har börjat ta ner Tier 2. Personer som tycker det är "fail" att folk dödar bossarna bara efter några dagar förstår jag inte alls. Detta är tänkt som heroic mode i WoW, det ska inte vara överdrivet svårt utan man ska hinna köra saker på en kväll för att få gear till raids som verkar vara en aning svårare (även fast det finns guilder som redan börjat tagit ner bossar).

Men jag säger såhär: Det är svårare än heroics i WoW helt klart, men med en kompetent grupp så är det inga problem om man har någorlunda gear.

Allt av betydelse är knappast rensat. Är väl bara en raidboss som har dött vad jag har läst om?

Personligen tycker jag att idéen med heroics gör att spelet känns billigare.. Det är ju egentligen bara ett sätt för tillverkaren att vara lat istället för att göra fler och svårare instancer eller annat content så höjjer dom bara svårighetsgraden lite grann på sånt som redan finns....

och WoW är ju extremt nu när cataclysm kom, som om det inte skulle vara nog med att alla instancer i princip är likadana och alla gear ser likadan ut... all gear har exakt samma stats och det enda som skiljer lvl 85 gear från annan gear är att det står "heroic" på dom..

Permalänk
Medlem

Kollade Totalhalibuts review på RIft och jag blev lite sugen på å testa.

men hur är de om man köper på steam, kan ja köra spelet standalone eller e de vanliga att man måste ha igång steam för att spela?

sen hur är det med att ta ner från Rifts egna hemsida.

men ja ska se mig omkring i min närhet först hur prisera e.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nick-li:

Kollade Totalhalibuts review på RIft och jag blev lite sugen på å testa.

men hur är de om man köper på steam, kan ja köra spelet standalone eller e de vanliga att man måste ha igång steam för att spela?

sen hur är det med att ta ner från Rifts egna hemsida.

men ja ska se mig omkring i min närhet först hur prisera e.

Billigast blir det ju om du köper på spelbutiken.se -> http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66305-rift--planes-...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Billigast blir det ju om du köper på spelbutiken.se -> http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66305-rift--planes-...

<<<<< Location Location Location?

hittar nog själv var ja ska köpa, men ja undrar mer om allt annat i.o.m spelet.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nick-li:

<<<<< Location Location Location?

Oh, sorry, la inte märke till att du var finne.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Nu har jag aktiverat spelet och knappat in mitt kortnummer och allt krux man behövde göra.

Men hur blir det nu efter 30 dagar? Jag valde en månad vid speltidsalternativen, kommer jag att köpa en månads speltid automatiskt efter de 30 dagarna eller hur funkar det? såg att man kunde ta bort betalningsmetoden om man logga in på hemsidan igen, måste jag göra det om jag inte vill att det ska dras några pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av misr:

Nu har jag aktiverat spelet och knappat in mitt kortnummer och allt krux man behövde göra.

Men hur blir det nu efter 30 dagar? Jag valde en månad vid speltidsalternativen, kommer jag att köpa en månads speltid automatiskt efter de 30 dagarna eller hur funkar det? såg att man kunde ta bort betalningsmetoden om man logga in på hemsidan igen, måste jag göra det om jag inte vill att det ska dras några pengar?

det dras väl auto, men skriv bara in din eller hitta på något kort nummer, och sen så fort du kan -om du vill så tar du bara delet credit card

Permalänk
Medlem

Någon som kör på servern FireSand? (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

det dras väl auto, men skriv bara in din eller hitta på något kort nummer, och sen så fort du kan -om du vill så tar du bara delet credit card

Tackar!

Permalänk
Medlem

Vart tusan hittar jag det första planar focus sigillet? Man ska tydligen få den som reward för någon quest, och efter att ha försökt googla så har jag bara fått reda på att det är bra att ha, och att man får den innan lvl 10 typ, men ingenstans står det vilken quest eller var man hittar den. Är nu lvl 13!

update: Hittade på den, man får den som reward i "A Tear in Telara", en lvl 7 quest. yay

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Trion har öppnat en test server för kommande uppdateringar.

Install för det hämtas här.
http://forums.riftgame.com/showthread.php?109075-Introducing-...

Man kan tyvärr inte kopiera sin main char dit, så det blir att starta från scratch,, lv1...

...
Kopiera rift-alpha.exe till en egen mapp, då den packar upp och installerar från den plats där den startats.
Och man måste ha ett aktivt Rift konto för att kunna logga in.
...

.
Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Vart tusan hittar jag det första planar focus sigillet? Man ska tydligen få den som reward för någon quest, och efter att ha försökt googla så har jag bara fått reda på att det är bra att ha, och att man får den innan lvl 10 typ, men ingenstans står det vilken quest eller var man hittar den. Är nu lvl 13!

update: Hittade på den, man får den som reward i "A Tear in Telara", en lvl 7 quest. yay

Jag tror jag sålde min för jag visste inte ens att det var gear som man skulle ha. Köpte min första sigil på level 30, hahaha.

Permalänk
Medlem

En till bugg :

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Haha, härligt

Har nu spelat runt en 20 timmar och är på lvl 18 med min marksman/ranger. Kul spel, händer saker hela tiden om man så vill, fast det är ett jävla nötande på tangentbordet. Var med idag när det kom ett lvl 20 träd på invasion och de flesta var level 10-12... fifan vad seg den striden var

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel565:

Någon som kör på servern FireSand? (:

Japp! Gibbar som defiant. Är med i en svensk guild skapad av folk från kolozzeum.com.

Jävligt schysst lir måste jag säga!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Har EU samma problem som de flesta NA servrarna att Guardian vinner 8 av 10 matcher i warfronts? har vart så i varje bracket jag lirat i hittils är lvl 35 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Japp! Gibbar som defiant. Är med i en svensk guild skapad av folk från kolozzeum.com.

Jävligt schysst lir måste jag säga!

Jag är dock guardian :3

Permalänk
Medlem

Tjipp

Gjort två videor över min guilds (Church of Mechanization) runs i två av instanserna i Rift.
Det är första gången vi gör instanserna, så i kommentarerna är det lite om våra första intryck osv.

Spelade in vår skype oxå medans vi gjorde det, de flesta guildmedlemmarna är i england så det fick bli på engelska.

Kolla in de om ni har lust,

Deepstrike Mines:

http://www.youtube.com/watch?v=5EbrCliEo5c

Foul Cascade:
http://www.youtube.com/watch?v=Ra4y1og5Nyo

//Cordain

Permalänk

Tja

Har lite frågor angående spelet , vore shysst om nån kunde svara (citera gärna).l

1. Får man en månad gratis när man köper de?
2. Kommer jag kunna maxa grafik med min dator?
3. Kommer de komma någe trial 10 days eller något?
4. Bästa servern för svenskar/nordbor?
5. Bästa classen om man gillar warrior/warlock i wow?

Tacksam för svar.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ericsundell2:

Tja

Har lite frågor angående spelet , vore shysst om nån kunde svara (citera gärna).l

1. Får man en månad gratis när man köper de?
2. Kommer jag kunna maxa grafik med min dator?
3. Kommer de komma någe trial 10 days eller något?
4. Bästa servern för svenskar/nordbor?
5. Bästa classen om man gillar warrior/warlock i wow?

Tacksam för svar.

1. Ja.
2. Troligtvis inte, kör själv "nästan maxat" med mitt 480 och får endast vad jag själv skulle kalla acceptabel fps.
3. Är det nog ingen som vet ännu, men det brukar ju dröja ett tag för de flesta MMO'n.
4. Whitefall, alternativt Imperium är iaf vad jag skulle säga. Whitefall är dock proppfull.
5. Kollat deras hemsida? Finns ju Warrior som calling, med olika souls under, samt så har ju Mage en del warlock-aktiga souls (t.ex. warlock, necromancer, dominator etc.)

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Tja

Har lite frågor angående spelet , vore shysst om nån kunde svara (citera gärna).l

1. Får man en månad gratis när man köper de?
2. Kommer jag kunna maxa grafik med min dator?
3. Kommer de komma någe trial 10 days eller något?
4. Bästa servern för svenskar/nordbor?
5. Bästa classen om man gillar warrior/warlock i wow?

Tacksam för svar.

Som ovanstående +

4. Jag spelar på Bloodiron och har stött på väldigt mycket nordbor, whitefall ska vara bra men som ovanstående skrev så är det lång kö-tid dit.

5. Warriors ena soul är Reaver som är en dottande tank. Annars har Mage Warlock + Necromancer. Finns mycket att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

4. Bästa servern för svenskar/nordbor?
Tacksam för svar.

Spelar på firesand med mina 4kompisar (svenska), har också träffat några andra random svenskar där :3

Permalänk
Medlem

Själv väljer man snarare en server för att komma ifrån Svenskar
Jag kör på Cloudborne PVP.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Någon som har bra koll på hur det fungerar med favorn man får?

Får man en viss summa för varje kill och då beroende på vilken level målet är? Eller är det damage given för någon, eller, hur skjutsingen?

När jag var runt lvl ~14 så fick jag ofta väldigt mycket favor. Nu har jag levlat upp mycket och har inte direkt ändrat min spelstil och är nu lvl 19, men hamnar i princip alltid någonstans i undre skiktet närmast botten (i mitt lag då).

Kör en marksman/ranger.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Någon som har bra koll på hur det fungerar med favorn man får?

Får man en viss summa för varje kill och då beroende på vilken level målet är? Eller är det damage given för någon, eller, hur skjutsingen?

När jag var runt lvl ~14 så fick jag ofta väldigt mycket favor. Nu har jag levlat upp mycket och har inte direkt ändrat min spelstil och är nu lvl 19, men hamnar i princip alltid någonstans i undre skiktet närmast botten (i mitt lag då).

Kör en marksman/ranger.

Fortfarande buggad. Warrior och Helande klasser/själar toppar listan. Rena DPS får svårt att komma upp sig. Mage och Rogue som kör DPS kommer inte upp sig. Och som jag förstår det så kommer Warrior upp högt även fast dom inte tankar av någon anledning.