Komma runt Samasung PC Share Manager

Permalänk
Medlem

Komma runt Samasung PC Share Manager

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Jag sitter på denna TV:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587787

Just nu använder jag Samsungs programvara PC Share Manager för att dela mina mediafiler till TV'n. Skulle vilja använda DLNA men problemet är att det verkar vara kopplat till Windows Media Player på något vis och jag lyckas inte få alla mina videofiler att synka, speciellt mkv filer. Problemet med Samsungs programvara är att man måste uppdatera varje gång man lägger till en fil vilket ibland kan ta lång tid, men framför allt att programet inte tillåter mig att lägga till filer från min externa HDD.

Finns det något jag inte tänkt på när det gäller DLNA för att det ska fungera bättre? Finns det några andra lösningar för att göra delningen av mina media filer lättare (alltås någon hårdvara/mjukvara)? Jag vill ju till exempel inte hålla på att flytta min HDD fram och tillbaka mellan TV'n och datorn så fort jag har nya filer som skall visas.

Tack på förhand.

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit