Visa dina skärmdumpar!

Permalänk

GTA4 och Bulletstorm

GTA4

Achievement whore som man är var ju 100% achievementen ett måste. (rippat från videon när jag fick achivementen därför den lite lägre kvaliten)

Bulletstorm

Visa signatur

I5-3570K@4,4Ghz| KFA2 GTX 1070 Ti | ASRock Z77 ExtreaM4 | Corsair 8GB 1600MHz Vengance | Corsair HX 750W | Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

TDU2

Home sweet home

Visa signatur
Permalänk

Assassins Creed Brotherhood

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Minecraft Projekt: Stad

Tunnelbana som går mellan två städer

Permalänk
Sötast

ser mysigt ut

Högupplöst?

Jag antar att det fortfarande är "inne" att inte skriva ut vad man har tagit bilder på....
men iom att jag inte är 11 Så är det Half-Life2 med Cinematic Mod 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag antar att det fortfarande är "inne" att inte skriva ut vad man har tagit bilder på....
men iom att jag inte är 11 Så är det Half-Life2 med Cinematic Mod 10

Skrivaut vart bilderna är ifrån uppskattas nog utav fler än bara mig.
Och Half-Life 2 med CM10 är riktigt tjusigt, kan lätt mätas sig utseendemässigt med många utav dagens spel, trots det har 5-6(?) år på nacken. Lite tragiskt nästan.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

CM10 gör ju EXTREMT MYCKET för grafiken, och det är knappast 6 år gammalt. "Vanilla" HL2 går ju knappast att jämföra med dagens spel.

Permalänk
Medlem

Börjar nästan få en snygg skyline i Minecraft nu. Man kan ju lungt säga att det närmsta tornet tog längst tid.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

CM10 gör ju EXTREMT MYCKET för grafiken, och det är knappast 6 år gammalt. "Vanilla" HL2 går ju knappast att jämföra med dagens spel.

CM 10 är inte 5 år gammalt det vet jag, men jag syftade på HL2 endast, och det enda CM gör istortsett är väll att bytaut texturerna mot lite bättre detaljerade och även musiken, så egentligen är det samma spel, alltså allt som hänt på 5 år är att man har blivit bättre på att rita texturer? Jämför spel från 2000-2005 istället, där snackar vi stora förendringar. Jag tycker personligen att det är lite synd att det har blivit såhär och vi har stått stilla så extremt länge inom spelgrafik, det borde igentligen gott längre, i mitt tycke. Däremot kan personliga åsikter tolkas på många sätt.

Men detta är en tråd för bilder, inte argumenteringar så jag ber om ursäkt.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

CM10 gör mycket mer än lägger till nya texturer och musik. T.ex högupplösta modeller och en massa nya shaders. Det blir ett helt nytt spel i princip.

Permalänk
Sötast

Snart kommer nästa spelkapitel......

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ett otroligt snyggt spel från början men CM10 ger en mycket vacker känsla till det. Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem

JA verkligen. Hl2 blir riktigt fint med den modden.

Stalker clear sky (complete)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Sötast

Kanske blev en lite väl lång post

Permalänk
Medlem

zonen är inte en gästfri plats

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Sista striden Stalker Clear sky

Stalker Shadow of chernobyl

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd!
Jag delar med mig av en bild på Batman: Arkham Asylum, riktigt snyggt och kul spel!

Permalänk
Medlem

Ganska ny på dethär men har försökt att fåtill allt rätt, och nu suttit och laddatupp samma bilder på ca 4 olika hemsidor för att inte få dåliga kompressioner som vissa hemsidor medför tyvärr.
Är det någon som har bra tips på en bra hemsida där man inte märker av kompressions artefakter?
Men plockade fram Assassins Creed från steam biblioteket nu som legat och väntat i någon vecka, here we go.

Citera gärna om det är så att jag missat något eller gjort något fel.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Call of pripyat

Shadow of chernobyl

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Call of pripyat
(Ett antal bilder)

Vissa riktigt bra bilder, får verkligen sug på att startaupp STALKER igen.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Är inte call of Pripyat jävligt mycket fulare än Shadow of Chernobyl? Startade upp det för några veckor sen och höll på att kräkas, medans jag tyckte att SoC var riktigt vackert.

Hursomhelst, ni som postar många bilder, ni skulle inte kunna tänka er att göra två eller flera inlägg istället för ett? Det blir så gryyyyyyymt långa sidor i den här tråden. Vilket iofs inte gör så mycket, men scrollningen hoppar upp oavbrutet i evig tid känns det som Klagar inte på att ni postar många bilder, men det är trevligare när det är lite mer kontrollerat när man ska surfa in här

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Är inte call of Pripyat jävligt mycket fulare än Shadow of Chernobyl? Startade upp det för några veckor sen och höll på att kräkas, medans jag tyckte att SoC var riktigt vackert.

Hursomhelst, ni som postar många bilder, ni skulle inte kunna tänka er att göra två eller flera inlägg istället för ett? Det blir så gryyyyyyymt långa sidor i den här tråden. Vilket iofs inte gör så mycket, men scrollningen hoppar upp oavbrutet i evig tid känns det som Klagar inte på att ni postar många bilder, men det är trevligare när det är lite mer kontrollerat när man ska surfa in här

Jo. COP är i mina ögon väldigt mycket fulare rent tekniskt och estetiskt än Sotc. Jag tror att det beror på att de som producerade spelen valde att försämra texturerna väldigt mycket i COP,...Dock fixar "Complete" modden så att trilogin har snarlik grafik. Om du har möjlighet så ta och testa just den modden som gör spelen så mycket bättre. Sista banorna i Sotc är väldigt veckert gjorda och atmosfären som bild och ljud skapar är svårslagen.

Ska tänka på att posta färre bilder i fler inlägg nästa gång, har inte riktigt tänkt på att det kan ställa till med små bekymmer

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Crysis 2:

Han måste blivit fruktansvärt förvånad när vägen rasade.

Har verkligen saknat att ha fiender med fungerande AI utplacerade över banan där jag själv har kontroll. CoD-AIn där man blir en magnet vid minsta lilla ljud kan slänga sig i väggen!

Ljuset och skuggorna är jäkligt snygga i Crysis 2.

Riktigt trevliga miljöer och ett lika trevlig headshot. Grymt bra spel!

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Får ta och köpa Crysis 2

Här bjuder jag på lite Call of Juarez: Bound in Blood. Köpte det för ett tag sedan på Steam, "Ubisoft hit collection", typ 100kr för 4 spel.

Första gången jag spelade detta i dag, positivt överraskad, mycket bra grafik och flyter som en dröm. Bra spelmotor definitivt.

Permalänk
Medlem

Vart några kvällsdumpar på Crysis 2, spelet ser bra ut men sådär übersnyggt vet jag inte om det är. Menmen här e några från kvällen.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Några bilder tagna från förra veckans DiRT 2 lirande livar vi upp tråden med också då.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Några bilder tagna från förra veckans DiRT 2 lirande livar vi upp tråden med också då.

Typiskt, nu måste jag installera det spelet igen oxå!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Några bilder tagna från förra veckans DiRT 2 lirande livar vi upp tråden med också då.

Gillar verkligen grafiken i Dirt 2.
Köpte det när det kom, men har inte spelat så mycket konstigt nog. Är väl för att det finns för mycket annat att lägga tid på i form av, jobb, hushållsarbete, träning, böcker att läsa, språk att lära, musik att lyssna på, gitarrer att spela, program att lära, programmering att lära, filmer att se, astronomi att läsa om, tidningar att läsa och så vidare till man blir helt trött i skallen och märker att man inte hinner med en bråkdel av det man vill hinna med. Och jag har inte ens några barn att ta hand om. :-|

Nä, hör ni hoppas ni tar vara på ungdomen, då har man faktiskt rätt mycket mer tid än man har som vuxen (framförallt om man jobbar heltid, det är nog den största boven i dramat).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Blev inspirerad att ladda upp ett par gamla DiRT2 screens

Finns även ett par filmer för den som e intresserad
http://www.youtube.com/watch?v=fJU27uv9BCU
http://www.youtube.com/watch?v=lr1H7N33rtY
http://www.youtube.com/watch?v=KCP-cnE3sW4
http://www.youtube.com/watch?v=eoDi_tqljvU

Visa signatur