Permalänk

Du kommer måla den mattsvart innuti va? (elr annan snygg färg)

Permalänk

As grymt bygge!! 5/5 (10/10 om det fanns)
Lite fråga, har du något namn på den dubbelhäftade tejpen du använde till plexit?

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanswec:

Riktigt proffsigt! Du skulle gjort moderkorts hålet, för byte av cpu fläkt lite större, för större kylare! Finns ju plats för det. Skruvhålen i plåten sitter ju en bit bort

Keep it up! Riktigt grymmt 5/5

Tack! Ja du kanske har rätt att jag skulle tagit hålet större, nu mätte jag bara bakplaten till min Thermalright-kylare och gjorde hålet lite större än vad den var.

Skrivet av Johanswec:

Du kommer måla den mattsvart innuti va? (elr annan snygg färg)

Nej, jag kommer behålla aluminiumfinishen som är Lian Li´s kännetecken. Jag vet att svarta eller vita insidor är högsta mode men nån måste ju gå mot strömmen

Skrivet av LightForz:

As grymt bygge!! 5/5 (10/10 om det fanns)
Lite fråga, har du något namn på den dubbelhäftade tejpen du använde till plexit?

Tack! Tejpen heter Scotch 3M 4010. Det är en gammal rulle som jag köpte på Clas Ohlson för ett antal år sen så jag vet inte om de fortfarande säljer den.

EDIT: Kollade på Clabbes hemsida och såg att de fortfarande säljer en motsvarande tejp: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=160731778

Inte 3M visserligen men jag tippar den funkar.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nice att du behöver den chromade insidan! Det är mycket snyggare än svart!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Grymt bra...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 9 5900XT | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Glorious GMMK 3 100%| Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge! otroligt intressant att följa också!

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tackar!

Skrivet av onYYx:

Nice att du behöver den chromade insidan! Det är mycket snyggare än svart!

Tack! Ja, blank aluminium är snyggt. Hade det varit ett stålchassi
hade jag nog lackat det.

Skrivet av GamlingH:

Grymt bra...

Tack! Kul att du gillar det!

Skrivet av codR:

Riktigt grymt bygge! otroligt intressant att följa också!

Tackar, jag kommer inte vara hemma på en vecka från och med imorgon så då kommer tyvärr bygget stå still. Men jag hoppas att Alina ska byta ut mitt Sandy Bridge-kort snart så förhoppningsvis har jag det nya kortet lagom till jag kommer hem.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Verkar bli galet snyggt! 5p!

Permalänk

såg att du använde hand slip för att fila det sista på kontakterna. Så tänkte tipsa att det finns dessa på kjell.com som är bra till dremmel använder dom tex till krets kort eller annat som behöver slipas
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

(uppdate rättstavning ... är trött)

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem

CREED!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soderstromm:

Verkar bli galet snyggt! 5p!

Tackar och tack för det fina betyget!

Skrivet av knatteanka:

såg att du använde hand slip för att fila det sista på kontakterna. Så tänkte tipsa att det finns dessa på kjell.com som är bra till dremmel använder dom tex till krets kort eller annat som behöver slipas
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Tack för tipset, ska definitivt ta en titt på det där kittet.

Skrivet av turbi:

CREED!!!!

Haha, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint det blev med sleeven Gillar dock inte grå, men du har ju silvrig insida på datorn, så det går nog Själv hade jag satsat på helsvart eller vit!

Permalänk
Medlem

Räcker ens din 4-pinn upp hela vägen?:)

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

jag har en guide på att få perfekt sleevader kablar här i mitten av mitt galleri, 4 enkla steg!

http://www.sweclockers.com/galleri/6933-djungel-svarta-rodafl...

och angående dremelstiften, min bror använder sådana när han portar cyllindrar, motorblock mm :)!

Permalänk

Oj oj oj, Fy fan va snyggt!
Denna bygglogg kommer följas!

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem

5 av 5 toasters ! Sjukt snyggt, längtar på det färdiga resultatet med spännig ! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Fint det blev med sleeven Gillar dock inte grå, men du har ju silvrig insida på datorn, så det går nog Själv hade jag satsat på helsvart eller vit!

Tack, det är första gången jag sleevar. Jag tror precis som du att grå kommer passa bra till aluminiumet.

Skrivet av onYYx:

Räcker ens din 4-pinn upp hela vägen?:)

Oj, bra fråga, det får vi se

Skrivet av KsKz_91:

jag har en guide på att få perfekt sleevader kablar här i mitten av mitt galleri, 4 enkla steg!

http://www.sweclockers.com/galleri/6933-djungel-svarta-rodafl...

och angående dremelstiften, min bror använder sådana när han portar cyllindrar, motorblock mm :)!

Tack för tipsen!

Skrivet av Trance_Nation:

Oj oj oj, Fy fan va snyggt!
Denna bygglogg kommer följas!

Tack som fan!

EDIT: Rensade upp lite i byggloggen eftersom jag slog i taket med max 99 bilder. Kommer starta upp ett nytt galleri snart där det kommer fler bilder på det färdiga chassit, sleevning av nätagget och installation av hårdvara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ju följt hela bygget, och jag måste säga det. Detta överskred mina förväntningar (vilka var höga). Kan knappt vänta tills jag fått börjat med mitt eget

Behövs det sägas? 5p ^^

Permalänk
Medlem

Påminner om Lianli v1000b
Snyggt och välgjort 5p

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Är också en av de som ivrigt spammat F5 under det här bygget, och måste säga att jag är OTROLIGT imponerad av slutresultatet!
Alltid kul att se dessa gallerier där man inte gjort några kompromisser och verkligen lagt ner den tid som krävs för att åstadkomma det där "lilla extra".

Otroligt snyggt gjort!

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Tack för tipsen!

Var så god:), ha en trevlig sleevestund nu

Permalänk

Förbannat snyggt bygge

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem

grattis som fan mannen. Ett riktigt shysst arbete och resultatet ser smaskigt fint ut.

Permalänk
Medlem

Fan vad bra det blev!
Creeds till dig!
Äntligen dags för betyg
Och lägger jag inte en 5a är jag ju knäpp, så en 5a blir det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Absolut mitt favoritprojekt under dessa 2 månader! Sjukt snyggt jobbat, cleant, snyggt och innovativa lösningar.

Lian-li borde köpa ditt chassi och börja producera det, för du har så mycket lian-li inte har!

Stort grattis till det awesome resultatet! *thumbs up*

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Har följt projektet från början.
Mycket snyggt och välgjort.
Är mycket imponerad av plåtarbetet (både slipning och bockning)

Att ge något mindre än en 5:a är ju galet

Visa signatur

Min första dator mod: Philips radio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Jag har ju följt hela bygget, och jag måste säga det. Detta överskred mina förväntningar (vilka var höga). Kan knappt vänta tills jag fått börjat med mitt eget

Behövs det sägas? 5p ^^

Tackar och tack för all support under bygget!

Skrivet av HoBb3:

Påminner om Lianli v1000b
Snyggt och välgjort 5p

Tack, ja jag gillar ju Lian Li så jag ville behålla ett utseende som skulle kunna vara orginal.

Skrivet av Deean:

Är också en av de som ivrigt spammat F5 under det här bygget, och måste säga att jag är OTROLIGT imponerad av slutresultatet!
Alltid kul att se dessa gallerier där man inte gjort några kompromisser och verkligen lagt ner den tid som krävs för att åstadkomma det där "lilla extra".

Otroligt snyggt gjort!

Oj, tack så mycket för de fina orden!

Skrivet av KsKz_91:

Var så god:), ha en trevlig sleevestund nu

Haha, tack, det är lite pilligt och tar tid.

Skrivet av Gangst3r:

Förbannat snyggt bygge

Tack!

Skrivet av hakke87:

grattis som fan mannen. Ett riktigt shysst arbete och resultatet ser smaskigt fint ut.

Tack och tack än en gång för idén att sätta in en slimdrive i fronten. Tror det var någonstans där som bygget började spåra iväg Det är nog din och många fler i kommentarstrådens förtjänst att det blev som det blev. Jag hade nog inte gjort detta utan er feedback och support!

Skrivet av xion_drifter:

Fan vad bra det blev!
Creeds till dig!
Äntligen dags för betyg
Och lägger jag inte en 5a är jag ju knäpp, så en 5a blir det!

Tack så mycket!

Skrivet av DuRac3ll:

Absolut mitt favoritprojekt under dessa 2 månader! Sjukt snyggt jobbat, cleant, snyggt och innovativa lösningar.

Lian-li borde köpa ditt chassi och börja producera det, för du har så mycket lian-li inte har!

Stort grattis till det awesome resultatet! *thumbs up*

Tack! Haha, ja det vore ju kul om Lian Li skulle nappa på det. Samtidigt är det kul att ha något man är helt ensam om.

Skrivet av WiLDCAT7:

Har följt projektet från början.
Mycket snyggt och välgjort.
Är mycket imponerad av plåtarbetet (både slipning och bockning)

Att ge något mindre än en 5:a är ju galet

Tackar bugar och bockar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta kan vara något av det bäst genomförda och välplanerade chassi bygget jag sett. Sjukt cleant, fullt med smarta lösningar och inte för mycket om du förstår vad jag menar

En klar 5a från mig, väntar med glädje på fortsättning
Finns det redan en tråd om det kanske??

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge! 10/10

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro