Permalänk

sb och sli

kanske en dum fråga men är det nått konstigt att köra trippel sli på en sb dator
anledningen till min fråga är att jag håller på att plocka ihop en sb dator som jag tänkte köra tre gtx 570 kort på. Då jag fick ett ganska förvånat svar om jag verkligen skulle köra trippel sli. Så där av undrar jag om det är nått jag skulle behöva veta. Är det kanske bättre att köra det på 1366 sockel istället för 1155 ??

Permalänk
Medlem

1366 moderkorten är stabila. Många nya 1155 moderkort har en defekt som dom fixar. Den kommer att släppas ut någon gång i april tror jag. Det bästa är nog att skaffa 1366.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chenk:

1366 moderkorten är stabila. Många nya 1155 moderkort har en defekt som dom fixar. Den kommer att släppas ut någon gång i april tror jag. Det bästa är nog att skaffa 1366.

nej, de nya 1155 korten kommer nu i veckan så skulle nog skaffa 1155 (som jag redan har gjort).
http://www.sweclockers.com/nyhet/13564-nya-moderkort-for-sand...
Men förstår dej det var ju 07.14 på en Tisdag

Permalänk
Medlem

hehe, :/ men va menar du med sb? 3way sli är nog lite overkill. Här sitter jag på en 460 sc och kör crysis 2 maxad. Annars skulle 2st 560ti vara bra eftersom dom tar mindre ström och klarar också spelar crysis.

Permalänk
Medlem

varför 3 kort :P? jag hade nog valt 2 st 580 istället, tror inte du kommer få ut särskilt mycket prestanda av sista kortet, och endel säger ett de blir konstiga hack i spel när man kör med 3 eller 4 kort. men det är helt klart upp till dig. Men Sb tycker jag verkligen att du ska köra på!

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

kanske en dum fråga men är det nått konstigt att köra trippel sli på en sb dator
anledningen till min fråga är att jag håller på att plocka ihop en sb dator som jag tänkte köra tre gtx 570 kort på. Då jag fick ett ganska förvånat svar om jag verkligen skulle köra trippel sli. Så där av undrar jag om det är nått jag skulle behöva veta. Är det kanske bättre att köra det på 1366 sockel istället för 1155 ??

Nu har ja iofs inte kört 3-way sli.
Men har tidigare kört med 3-way crossfire med HD6970 och det har funkat jätte bra.
Dock så finns det inte så jätte många moderkort som klarar av 3kort.

Permalänk
Medlem

Några moderkort stödjer tri SLI, moderkorten som gör det kör så vitt jag vet med en NF200 krets som dubblar upp PCIe linorna, Tomshardware har test på 1556 kort med NF200 krets och det verkar fungera bra, dock så kostar ju korten en slant.

Om du inte tänker köra 3d suround så lär du klarar dig rätt länge på bara ett GTX580 eller två GTX580.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

ok anledningen till trippel sli på gtx570 är att jag redan har två av dom och får köpa ett till får ung halva priset. Moderkortet jag tänkte köpa är ett asus maximus IV extreme som stödjer trippel konfiguration. Har också läst nånstans att om man inte använder den tredje pci-e så stängs nf200 kretsen av så det inte blir några konstigheter sen slås det automatiskt på när man använder alla tre.
Hade tänkt att köra 3d i spel på en 120 Hz monitor och som jag förstår det så halverar det fps eftersom den måste mata ut dubbelt så mycket.

men blev lite orolig när folk blev så förvånade över att man körde tri sli på en 1155 men det verkar ju funka enligt er iallafall

Permalänk
Medlem

Hej sent svar vet ej om du läser det ens. Jag kör tri sli m asus maximus extreme iv b3. Funkar utmärkt utan flimmer osv. Får köra m vsync bara. Lycka till om du köper denna setup.