Crytek tillbakavisar rykten om DirectX 11 för Crysis 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Linjera banor och ett linjärt spel är olika saker, första crysis var ganska linjärt men hur man tog sig till varje mål var då inte det samma sak med BFBC spelen man vet vad man ska göra men hur man kommer dit är en egen sak men crysis 2 har i det flesta fallen bara en väg till varje "mål".

"Ganska linjärt", vafan är skillnaden? Vad hade du velat ha för skillnad? Tänk på att du är i en STAD, inte Djungel, och att Aliens invarderar och hus rasar överallt, då kan man inte gå hur som helst, i en Djungel kan man det.

Vi säger att istället för att gå i ett Kloakrör, hade du kunnat tagit dig runt huset och stött på ett par fiender istället.. nej vänta lite nu, 2st skyskrapor har rasat brevid huset så du kan inte..

Att spela i Staden enligt mig gör det mer logiskt att det är linjärt, det är en bra ursäkt, det är priset vi får betala för att spela i en Stad, vilket är bra/kul på sitt sätt, hade Crysis 2 utspelat sig i en Djungel igen hade det inte varit lika linjärt.. Logiskt? Ja.

Sluta klaga, eller klaga på CoD 4.. 5.. 6..7.. Mest linjära och dåliga spelen någonssin

CoD är en väldigt stor spelserie, och jämför du hur linjärt det är, så är Crysis 2 en jävla sandlåda med alla gropar, hinder, föremål och fordon.. Kan man ens hoppa i CoD? Har glömt bort för jag inte spelat skitspelet på ett antal år

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Crysis 2 är helt klart bättre optimerat än 1an, grafiken kan jag inte klaga på. Tycker det ser krispigt ut och flyter på bra vilket jag tycker är viktigare, dock vill jag ju givetvis ha en DX11 patch så man kan utnyttja det faktum att man har DX11 hårdvara.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Nej men va dåligt. Först sas det att det skulle vara DX11. Sen sas det att DX11 Kommer senare i en patch och nu ska det inte komma alls. Ruttet tycker jag av crytech. Säkert ett drag av dom själva att "läcka info" som inte stämmer och sen när spelet finns ute och dom flesta har köpt det så skrotas DX11 planerna så dom slipper lägga ner mer pengar på det.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Håller med alla som vill ha en DX11 patch, kör C2 på Xbox nu istället....

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

"Ganska linjärt", vafan är skillnaden? Vad hade du velat ha för skillnad? Tänk på att du är i en STAD, inte Djungel, och att Aliens invarderar och hus rasar överallt, då kan man inte gå hur som helst, i en Djungel kan man det.

Vi säger att istället för att gå i ett Kloakrör, hade du kunnat tagit dig runt huset och stött på ett par fiender istället.. nej vänta lite nu, 2st skyskrapor har rasat brevid huset så du kan inte..

Att spela i Staden enligt mig gör det mer logiskt att det är linjärt, det är en bra ursäkt, det är priset vi får betala för att spela i en Stad, vilket är bra/kul på sitt sätt, hade Crysis 2 utspelat sig i en Djungel igen hade det inte varit lika linjärt.. Logiskt? Ja.

Sluta klaga, eller klaga på CoD 4.. 5.. 6..7.. Mest linjära och dåliga spelen någonssin

CoD är en väldigt stor spelserie, och jämför du hur linjärt det är, så är Crysis 2 en jävla sandlåda med alla gropar, hinder, föremål och fordon.. Kan man ens hoppa i CoD? Har glömt bort för jag inte spelat skitspelet på ett antal år

Aldrig spelat nåt cod någonsin så jag kan inte ge mig in i den diskutionen, men "ganska linjärt" är mitt sätt att skriva i talspråk vilket jag alltid gör.

"Att spela i Staden enligt mig gör det mer logiskt att det är linjärt, det är en bra ursäkt"
Gillar inte sånt tänk men visst finns det alltid ursäkter, tycker bara det är dåligt att spelen nuförtiden är lika som dem som kom för 15+ år sen.

Permalänk

And that's the way the cookie crumbles..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så med tanke på hur hårt du försvarar att Crysis 2 på PC är en konsollport utan anpassningar, tycker du alltså det är ok? Vill inte du se ett spel som varit mer optimerat för plattformen?

Det är helt ok att tycka C2 är episkt bra och snyggt som du gör, men det är inte heller fel att kritisera dess avsaknad av PC-anpassning. Enligt mig.

Utan Anpassningar? Avsaknad PC-anpassning? Det ENDA jag saknade var Grafikinställningar, allt det finns i Konsollen/Configs.

Och det finns tools som gör det åt dig, vilket det finns till väldigt många spel idag.

Skrivet av Kogster:

Jag vill ha ett spel optimerat till mitt nuvarande grafikkort inte mitt förr-förr-förra (kan missat nåt förr-) Radeon HD 6xxx och Geforce 5xx + 4xx presterar mycket bättre i dx11 än i dx9 med exakt samma grafik.

Crysis 2 har ganska mycket sämre texturer än i alla fall WH (synns bäst på löv). Det är sämre fysik. Man luras av att alla integrerade klipp får den att verka bättre. BC2 är ju betydligt bättre fysik. Alien botarna är ju smartare än i 1:an så det är iallfall ett plus.

"Prylen" för grafikinställningarna är tredjepart va? kan du länka

Optimerat? Detta spel är EXTREMT optimerat enligt mig, ALLT på högsta med 1st GPU (GTX580) Oklockat, så får jag 60fps KONSTANT.

Metro 2033? 1st GTX580 = 30-40FPS

Crysis 2? 1st GTX580 = +60FPS

Metro 2033, Crysis 2 är enligt mig världens snyggaste spel, och båda är 2 av världens mest krävande spel.

Crysis 2 texturer, det är väl 50/50, på Nano Suiten är det mycket bättre textur på än första Crysis. Sämre fysik än vadå?

Här är toolen, 1.6 har kommit

http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=12953

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

inte så konstigt att crytek vill ge ut spelet till boxen. väldigt många som inte kunde spela ettan när det begav sig på grund av specsen, därför sålde spelet dåligt. Så det gjorde ett smart drag och vände sig till konsolmarknaden. jag köpte crysis 2 till pc och konsol. det är finare till pc, men känslan på 360:n vinner med hästlängder. Jag börjar alltmer överge pcn som spelplattform. köper kanske tre spel till boxen varje månad, något till ps3an och max 1 spel i kvartalet till PC. pc marknaden mår inte bra, och det är skittråkigt att det har blivit så.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Aldrig spelat nåt cod någonsin så jag kan inte ge mig in i den diskutionen, men "ganska linjärt" är mitt sätt att skriva i talspråk vilket jag alltid gör.

"Att spela i Staden enligt mig gör det mer logiskt att det är linjärt, det är en bra ursäkt"
Gillar inte sånt tänk men visst finns det alltid ursäkter, tycker bara det är dåligt att spelen nuförtiden är lika som dem som kom för 15+ år sen.

Håller fullständigt med dig att det är dåligt att spelen idag är väldigt linjära, men jag tycker inte det är okej att jämföra icke linjära spel som är 10 år äldre, det är nya tider, mer avancerade grafikmotorer, som kanske inte klarar av hur stora banor som helst, och titta bara på consoles, Homefront som släpptes nyligen, 4% av alla exemplar sålda var till PC.

Ta detta med en nypa salt, och lite ketchup

Datorer = Gamers (Hardcore, folk som vet hur man hanterar en dator och förstår möjligheterna)
Konsoller = Icke Gamers (Softcore, folk som jobbar mycket, familj, barn, inte mycket datorkunskap)

Ta det inte bokstavligen talat men du förstår hur jag tänker, och det är ungefär så det är.

Gamers = Vill ha Icke Linjära spel som är mer avancerade, har kunskap att klara av svårare uppgifter (inte gå vilse) inte bara datorer allmänt utan även Spel

Konsoller = Vill ha Linjära spel som inte är så avancerade, snabbt roligt tidsfördriv, inget man fastnar på eller går villse, kanske inte har kunskap att klara av svårare uppgifter (Barn).

Tänk Elder Scrolls IV: Skyrim, ett enormt icke linjärt spel, hundratals/tusentals? quests. Även om vi tänker bort modmöjligheten på PC, så tror jag att PC utgåvan kommer sälja enormt mycket bättre än PC% versionerna av HomeFront/Crysis 2.

Det jag vill få fram är att, det är inte konstigt att spelen idag är linjära, vi har en annan användargrupp än vad vi hade för 5-10 år sedan. Så att klaga på att Crysis 2 är linjärt, ska man inte göra.

Gå in på FZ och kolla deras Release lista kommande 1-2 åren, visa för mig vilka av dom spelen som inte är linjära?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Utan Anpassningar? Avsaknad PC-anpassning? Det ENDA jag saknade var Grafikinställningar, allt det finns i Konsollen/Configs.

Och det finns tools som gör det åt dig, vilket det finns till väldigt många spel idag.

Tja, det fungerar ju faktiskt med mus och tangentbord, så visst har de gjort vissa anpassningar för PC. Men ska man verkligen behöva köra tredjepartsverktyg för att kunna göra grafikinställningar i ett PC-spel idag?

När jag ser din hårdvaruspec i din signatur så känns det lite som att du inte riktigt skulle vara den personen som försvarar Crysis 2, DX9 och konsoll-port. Du får ursäkta om jag drar förutfattade slutsatser där. Vad jag förstår så fungerar inte Crysis 2 i SLI än heller? Såg att du hade 2xGTX 580.

Permalänk
Medlem

Är mest sur över att eventuella prestandaförbättringar man hade fått med DX10+ uteblir
Stödet för flerkärniga processorer verkar dock vara mycket bättre i Crysis 2 än i Crysis 1

Far Cry 2 var inte heller PC-exklusivt, men där var konsollversionerna rätt hyfsade, samtidigt som PC-versionen levererades med DX10(som presterade bättre än motsvarande inställningar i DX9)

Permalänk
Medlem

Crysis 2 är ju klart sämre än Crysis, i alla fall enligt RPS mycket vetenskapliga test :P. Allt är konsollernas fel...

Permalänk
Medlem

Ignorera Zhrooms.

Jag vill så gärna ta fram skadeglädjen men tycker synd om alla som slösat pengar på spelet. Fin taktik av Crytek, släppa ut ett demo som folk klagade på men då sa man att det var en xbox version(bara där säger ju hur mycket man bryr sig om pc spelarna) och visst var det en xbox version men inte mycket skillnad på fullversion för pc där menyerna är typ identiska.

Man kunde ju inte ändra grafikinställningarna som man ville och multi-gpu problem tills några härliga privat programmerare såg till att spelarna kunde lösa dessa problem. Alltså ingen hjälp från Crytek. Sen att man fick reda på innan att spelet släpps ut i dx9 säger ju det mesta och nu får dessa spelare ingen garanti för sin dx11 patch(inte för att det kan rädda spelet ändå..).

Utvecklingen går framåt och här har man spenderat pengar på komponenter för att inte få ut något utav det. Det är fan år 2011 och man släpper ut ett spel i dx9? oavsett om det är snyggt eller inte i dx9 så fan ska man se till att pc spelarna ska få det i dx11. Känns ju lite som att köpa en bil och sen få reda på att endast 3 växlar funkar och så får man höra att men det är ju lugnt den kommer ju i alla fall fram? Med små linjära banor kan man få allt snyggt.

Jag sa det innan jag säger det nu, sluta supporta dessa företag som pissar pc spelarna i ansiktet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Håller fullständigt med dig att det är dåligt att spelen idag är väldigt linjära, men jag tycker inte det är okej att jämföra icke linjära spel som är 10 år äldre, det är nya tider, mer avancerade grafikmotorer, som kanske inte klarar av hur stora banor som helst, och titta bara på consoles, Homefront som släpptes nyligen, 4% av alla exemplar sålda var till PC.

Ta detta med en nypa salt, och lite ketchup

Datorer = Gamers (Hardcore, folk som vet hur man hanterar en dator och förstår möjligheterna)
Konsoller = Icke Gamers (Softcore, folk som jobbar mycket, familj, barn, inte mycket datorkunskap)

Ta det inte bokstavligen talat men du förstår hur jag tänker, och det är ungefär så det är.

Gamers = Vill ha Icke Linjära spel som är mer avancerade, har kunskap att klara av svårare uppgifter (inte gå vilse) inte bara datorer allmänt utan även Spel

Konsoller = Vill ha Linjära spel som inte är så avancerade, snabbt roligt tidsfördriv, inget man fastnar på eller går villse, kanske inte har kunskap att klara av svårare uppgifter (Barn).

Tänk Elder Scrolls IV: Skyrim, ett enormt icke linjärt spel, hundratals/tusentals? quests. Även om vi tänker bort modmöjligheten på PC, så tror jag att PC utgåvan kommer sälja enormt mycket bättre än PC% versionerna av HomeFront/Crysis 2.

Det jag vill få fram är att, det är inte konstigt att spelen idag är linjära, vi har en annan användargrupp än vad vi hade för 5-10 år sedan. Så att klaga på att Crysis 2 är linjärt, ska man inte göra.

Gå in på FZ och kolla deras Release lista kommande 1-2 åren, visa för mig vilka av dom spelen som inte är linjära?

Jag håller med till 100% på allt, inte ofta jag spelar FPS spel för singleplayer delens skull så kan också vara att jag inte är så van längre med vad det finns för "dåliga" spel på marknaden. Som jag sagt innan så tycker jag spelet ser riktigt bra ut och mina 470 håller sig kallare på max än under arkham asylum vilket är det viktiga vid online gaming så att spelet är snyggt och riktigt kul online är ett plus, vore ju kul dock med en Dx11 patch när man vet vad crytek kan

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Ignorera Zhrooms.

Jag vill så gärna ta fram skadeglädjen men tycker synd om alla som slösat pengar på spelet. Fin taktik av Crytek, släppa ut ett demo som folk klagade på men då sa man att det var en xbox version(bara där säger ju hur mycket man bryr sig om pc spelarna) och visst var det en xbox version men inte mycket skillnad på fullversion för pc där menyerna är typ identiska.

Man kunde ju inte ändra grafikinställningarna som man ville och multi-gpu problem tills några härliga privat programmerare såg till att spelarna kunde lösa dessa problem. Alltså ingen hjälp från Crytek. Sen att man fick reda på innan att spelet släpps ut i dx9 säger ju det mesta och nu får dessa spelare ingen garanti för sin dx11 patch(inte för att det kan rädda spelet ändå..).

Utvecklingen går framåt och här har man spenderat pengar på komponenter för att inte få ut något utav det. Det är fan år 2011 och man släpper ut ett spel i dx9? oavsett om det är snyggt eller inte i dx9 så fan ska man se till att pc spelarna ska få det i dx11. Känns ju lite som att köpa en bil och sen få reda på att endast 3 växlar funkar och så får man höra att men det är ju lugnt den kommer ju i alla fall fram? Med små linjära banor kan man få allt snyggt.

Jag sa det innan jag säger det nu, sluta supporta dessa företag som pissar pc spelarna i ansiktet.

Tyck som du vill, att använda ett spel som benchmark program är väl en kul grej men att det flyter är viktigare tycker jag. Håller med dig på sätt och vis då jag tycker det är dåligt på ren princip att Dx11 inte är med i ett modernt spel, och att man inte kan ställa in avancerade inställningar är inte super viktigt men något som irreterar när man sitter med PC.
I övrigt ett bra online spel som ser bra ut, bättre än de flesta om inte alla online FPS och flyter på kallt och bra timme efter timme. Spelet har crashat en gång för mig och disconnectat 2gånger de senaste dagarna sen launch men online delen är så pass bra att jag bryr mig inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tja, det fungerar ju faktiskt med mus och tangentbord, så visst har de gjort vissa anpassningar för PC. Men ska man verkligen behöva köra tredjepartsverktyg för att kunna göra grafikinställningar i ett PC-spel idag?

När jag ser din hårdvaruspec i din signatur så känns det lite som att du inte riktigt skulle vara den personen som försvarar Crysis 2, DX9 och konsoll-port. Du får ursäkta om jag drar förutfattade slutsatser där. Vad jag förstår så fungerar inte Crysis 2 i SLI än heller? Såg att du hade 2xGTX 580.

Visst man ska inte behöva det, men Hardcore inställningar är i princip dom som finns i advanced configuration verktyget, då handlar det mer om att du måste ha en kraftig dator för att inte drabbas, har du en sämre GPU så kanske du inte vill köra på medium utan vill tweaka lite.

Nej, Crysis 2 fungerar inte i SLI "riktigt", finns diverse patches med buggar. SLI patches kommer OFTA efter spelets release. Men det är inget jag stör mig på alls, just pga det! Hänt 50 andra spel dom senaste åren, därav blir jag inte förvånad.

Det spelet gör upp för SLI saknad, är optimeringen som tillåter mig att köra på högsta med 1 GPU. Så i slutändan lyckades Crytek ändå.

Mina Önskemål om Crysis 2?
SLI Stöd
Bättre optimering i högre upplösningar
Tessellation

Dessa 3 ovanstående är inget nödvändigt, spelet får garanterat 5/5 av mig då det är världens snyggaste spel bokstavligen talat, och grymt mycket bättre/roligare story än första spelet. Spelet har "Episka" moment, som även finnes i Black Ops, BC2, Bulletstorm, Metro 2033.
Jag syftar på händelser kan man säga, saker man kommer ihåg, exempel Black Ops, när man hoppar från berget, då slutade mitt hjärta slå en sekund, Bad Company 2 i slutet, Metro 2033 i slutet, Bulletstorm hade även vissa moment.

Och även Crysis 2, tror inte jag kommer glömma det på LÄNGE. Den som ger upp efter 15 minuter i Crysis 2 tycker jag nästan synd om då du missat något episkt.

Skrivet av Asheileon:

Vore ju kul dock med en Dx11 patch när man vet vad crytek kan

När jag läste det där.. Någon som förstår hur det fungerar

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Asheileon:
Skrivet av zhrooms:

Håller fullständigt med dig att det är dåligt att spelen idag är väldigt linjära, men jag tycker inte det är okej att jämföra icke linjära spel som är 10 år äldre, det är nya tider, mer avancerade grafikmotorer, som kanske inte klarar av hur stora banor som helst, och titta bara på consoles, Homefront som släpptes nyligen, 4% av alla exemplar sålda var till PC.

Ta detta med en nypa salt, och lite ketchup

Datorer = Gamers (Hardcore, folk som vet hur man hanterar en dator och förstår möjligheterna)
Konsoller = Icke Gamers (Softcore, folk som jobbar mycket, familj, barn, inte mycket datorkunskap)

Ta det inte bokstavligen talat men du förstår hur jag tänker, och det är ungefär så det är.

Gamers = Vill ha Icke Linjära spel som är mer avancerade, har kunskap att klara av svårare uppgifter (inte gå vilse) inte bara datorer allmänt utan även Spel

Konsoller = Vill ha Linjära spel som inte är så avancerade, snabbt roligt tidsfördriv, inget man fastnar på eller går villse, kanske inte har kunskap att klara av svårare uppgifter (Barn).

Tänk Elder Scrolls IV: Skyrim, ett enormt icke linjärt spel, hundratals/tusentals? quests. Även om vi tänker bort modmöjligheten på PC, så tror jag att PC utgåvan kommer sälja enormt mycket bättre än PC% versionerna av HomeFront/Crysis 2.

Det jag vill få fram är att, det är inte konstigt att spelen idag är linjära, vi har en annan användargrupp än vad vi hade för 5-10 år sedan. Så att klaga på att Crysis 2 är linjärt, ska man inte göra.

Gå in på FZ och kolla deras Release lista kommande 1-2 åren, visa för mig vilka av dom spelen som inte är linjära?

Jag håller med till 100% på allt, inte ofta jag spelar FPS spel för singleplayer delens skull så kan också vara att jag inte är så van längre med vad det finns för "dåliga" spel på marknaden. Som jag sagt innan så tycker jag spelet ser riktigt bra ut och mina 470 håller sig kallare på max än under arkham asylum vilket är det viktiga vid online gaming så att spelet är snyggt och riktigt kul online är ett plus, vore ju kul dock med en Dx11 patch när man vet vad crytek kan

Håller också med på allt. Tror inte jag spelat Singleplayer på ett enda spel de senaste ~5 åren, de har alltid varit så pass värdelösa och jag är inte heller så förtjust i dom, det är Multiplayer läget som gäller. Sen att spelet inte har DX11 är ju tråkigt såklart, men man behöver inte börja böla för det. Det är jävligt tråkigt att spel utvecklas för konsol såklart, men får hoppas att BF3 verkligen blir bra och sätter fart på PC marknaden igen!

Jag har inte hunnit testa Crysis 2 än då alla delar till datorn inte kommit än, men har förberett allt så det finns här och är redo att installeras Med blandade meningar om att det är bra eller dåligt ska det bli intressant att se vilken sida jag står på.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Tycker Crysis 2 var en ren besvikelse, spelade en cirka en kvart, men fyfan usch.
Allting görs för konsoller och vi PC-gamers får bara skit.

Vart är världen på väg?

Wow. Man kan verkligen dömma ett spel efter 15 minuter :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tyck som du vill, att använda ett spel som benchmark program är väl en kul grej men att det flyter är viktigare tycker jag. Håller med dig på sätt och vis då jag tycker det är dåligt på ren princip att Dx11 inte är med i ett modernt spel, och att man inte kan ställa in avancerade inställningar är inte super viktigt men något som irreterar när man sitter med PC.
I övrigt ett bra online spel som ser bra ut, bättre än de flesta om inte alla online FPS och flyter på kallt och bra timme efter timme. Spelet har crashat en gång för mig och disconnectat 2gånger de senaste dagarna sen launch men online delen är så pass bra att jag bryr mig inte

Jag tror att du missuppfattade mig lite, jag skrev lite i frustration.

Ett spel ska inte behöva vara ett benchprogram som får det allra senaste att gå ner på knä men hela spelet verkar vara en konsolport då gamla komponenter verkar kunna maxa spelet. Crytek körde ett fult spel och ingen support eller patch har man fått till pc spelarna. När man accepterar såna här värdelösa spel så kommer man få mer och mer utav det. Utvecklarna blir latare och latare samtidigt som man skyller på pirater. Ställer man inte höga krav som pc spelare så kommer allt att bli sämre med tiden.

Är det för mycket begärt som pc spelare att få ordentliga menyer och inte konsol menyer, chansen att kunna finjustera sina inställningar och dx11?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag tror att du missuppfattade mig lite, jag skrev lite i frustration.

Ett spel ska inte behöva vara ett benchprogram som får det allra senaste att gå ner på knä men hela spelet verkar vara en konsolport då gamla komponenter verkar kunna maxa spelet. Crytek körde ett fult spel och ingen support eller patch har man fått till pc spelarna. När man accepterar såna här värdelösa spel så kommer man få mer och mer utav det. Utvecklarna blir latare och latare samtidigt som man skyller på pirater. Ställer man inte höga krav som pc spelare så kommer allt att bli sämre med tiden.

Är det för mycket begärt som pc spelare att få ordentliga menyer och inte konsol menyer, chansen att kunna finjustera sina inställningar och dx11?

Det finns en patch för övrigt, v1.1, släpptes samtidigt som spelet.

Att ladda ner en Advanced Config Tool som tar 20 sekunder, är det för mycket begärt?

Självklart ska det inte behövas, men CryTek håller config öppen just för PC spelarna, i vissa spel är det ett helvete att komma åt inställningar och ibland måste man tvinga på saker genom drivrutinerna.

Jag tycker inte det var så farligt med config verktyg, så det stör mig helt enkelt inte. Det var inte direkt så att jag blev förvånad då de flesta har vetat att Crysis 2 är ett konsolspel.

Hela syftet med CryEngine 3 var att porta spelet till consoles. CryEngine 4 däremot, kommer nog bli som Frostbite 2.0, första prio: PC! som CryEngine 1/2.

Nu har dom fått in sin fot i konsoll världen exakt som Dice. Nu är det bara uppåt för PC.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Det som gör ont med det här uttalandet, är ju att i alla demofilmer dom hade, så demonstrerade dom ju skillnaderna mellan DX9 och DX11... snacka om att ge falska förhoppningar. Hade (HAR) köpt det oavsett, men nu känner man sig ju lite bedragen.

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Jag tror att du missuppfattade mig lite, jag skrev lite i frustration.

Ett spel ska inte behöva vara ett benchprogram som får det allra senaste att gå ner på knä men hela spelet verkar vara en konsolport då gamla komponenter verkar kunna maxa spelet. Crytek körde ett fult spel och ingen support eller patch har man fått till pc spelarna. När man accepterar såna här värdelösa spel så kommer man få mer och mer utav det. Utvecklarna blir latare och latare samtidigt som man skyller på pirater. Ställer man inte höga krav som pc spelare så kommer allt att bli sämre med tiden.

Är det för mycket begärt som pc spelare att få ordentliga menyer och inte konsol menyer, chansen att kunna finjustera sina inställningar och dx11?

Skulle vilja ha det du talar om, tyvärr så tror jag inte att vi kommer få se det sålänge som konsoller och gaming ses som "mainstream" pengar är allt som vi vet och vi ska nästan ha tur att spel fortfarande släpps till PC känns det som ibland. Till och med TES slås på knäskålarna sen TES IV något jag aldrig trodde när man spelade Morrowind men så ser framtiden ut, men som tidigare nämnt så hoppas jag också på BF 3 och hoppas att DICE inte sviker dem som lyfte dem till skyarna till att börja med.

PC världen behöver en riktig "PC skjutare" i klass med CS och BF 2 på sin tid och BF 3 känns som det ända hoppet nu........ ber varje dag för ett nytt UT också.

Bara hålla tummarna

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zhrooms:

"Ganska linjärt", vafan är skillnaden? Vad hade du velat ha för skillnad? Tänk på att du är i en STAD, inte Djungel, och att Aliens invarderar och hus rasar överallt, då kan man inte gå hur som helst, i en Djungel kan man det.

Vi säger att istället för att gå i ett Kloakrör, hade du kunnat tagit dig runt huset och stött på ett par fiender istället.. nej vänta lite nu, 2st skyskrapor har rasat brevid huset så du kan inte..

Man tycker ju att några fallna hus inte borde vara något hinder när man har en sci-fi dräkt som ger en omänskliga krafter... Dålig ursäkt för att slippa göra det mer icke-linjärt, tycker jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det finns en patch för övrigt, v1.1, släpptes samtidigt som spelet.

Att ladda ner en Advanced Config Tool som tar 20 sekunder, är det för mycket begärt?

Självklart ska det inte behövas, men CryTek håller config öppen just för PC spelarna, i vissa spel är det ett helvete att komma åt inställningar och ibland måste man tvinga på saker genom drivrutinerna.

Jag tycker inte det var så farligt med config verktyg, så det stör mig helt enkelt inte. Det var inte direkt så att jag blev förvånad då de flesta har vetat att Crysis 2 är ett konsolspel.

Hela syftet med CryEngine 3 var att porta spelet till consoles. CryEngine 4 däremot, kommer nog bli som Frostbite 2.0, första prio: PC! som CryEngine 1/2.

Nu har dom fått in sin fot i konsoll världen exakt som Dice. Nu är det bara uppåt för PC.

Zhrooms jag är inte förvånad att det skulle bli en konsolport utan jag är mer irriterad över att det skulle bli och vart det. Patch 1.1 var ju ganska tom och hjälpte inte direkt med t.ex SLI/CF problem något som man borde ha upptäckt redan vid beta tester eller hur?

Citat:

Remove Auto Aim – This has now been completely removed due to overwhelming community feedback

Behövde de feedback för att ta bort en konsolfunktion? Sen är det inga problem att ladda ner dessa configs som du säger men när man köper ett spel vill man ha dessa i spelet och inte från någon moddare. Det visar ju bara hur lite energi de har lagt på att utveckla spelet.

Missförstå mig inte jag vill att spel ska släppas för både pc och konsol marknaden men jag vill att ett pc spel ska vara utvecklat och optimerat för pc och vise versa.

Skrivet av Asheileon:

Skulle vilja ha det du talar om, tyvärr så tror jag inte att vi kommer få se det sålänge som konsoller och gaming ses som "mainstream" pengar är allt som vi vet och vi ska nästan ha tur att spel fortfarande släpps till PC känns det som ibland. Till och med TES slås på knäskålarna sen TES IV något jag aldrig trodde när man spelade Morrowind men så ser framtiden ut, men som tidigare nämnt så hoppas jag också på BF 3 och hoppas att DICE inte sviker dem som lyfte dem till skyarna till att börja med.

PC världen behöver en riktig "PC skjutare" i klass med CS och BF 2 på sin tid och BF 3 känns som det ända hoppet nu.

Bara hålla tummarna

Håller fullständigt med dig.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Visst man ska inte behöva det, men Hardcore inställningar är i princip dom som finns i advanced configuration verktyget, då handlar det mer om att du måste ha en kraftig dator för att inte drabbas, har du en sämre GPU så kanske du inte vill köra på medium utan vill tweaka lite.

Nej, Crysis 2 fungerar inte i SLI "riktigt", finns diverse patches med buggar. SLI patches kommer OFTA efter spelets release. Men det är inget jag stör mig på alls, just pga det! Hänt 50 andra spel dom senaste åren, därav blir jag inte förvånad.

Det spelet gör upp för SLI saknad, är optimeringen som tillåter mig att köra på högsta med 1 GPU. Så i slutändan lyckades Crytek ändå.

Mina Önskemål om Crysis 2?
SLI Stöd
Bättre optimering i högre upplösningar
Tessellation

Dessa 3 ovanstående är inget nödvändigt, spelet får garanterat 5/5 av mig då det är världens snyggaste spel bokstavligen talat, och grymt mycket bättre/roligare story än första spelet. Spelet har "Episka" moment, som även finnes i Black Ops, BC2, Bulletstorm, Metro 2033.
Jag syftar på händelser kan man säga, saker man kommer ihåg, exempel Black Ops, när man hoppar från berget, då slutade mitt hjärta slå en sekund, Bad Company 2 i slutet, Metro 2033 i slutet, Bulletstorm hade även vissa moment.

Och även Crysis 2, tror inte jag kommer glömma det på LÄNGE. Den som ger upp efter 15 minuter i Crysis 2 tycker jag nästan synd om då du missat något episkt.

När jag läste det där.. Någon som förstår hur det fungerar

Spelet kanske är helt okej, men det är inte grejen. Jag är inte impad av Crysis 2 tycker inte grafiken ser speciell ut alls. Om vi jämför en boostad version av crysis 1 så ser det MYCKET bättre ut och det är fan inte okej. Speciellt när de har snackat om dx11 hur länge som helst...

Jobbar du på Crytek eller nåt? Det känns som att du försvarar allt de gör och allt är bara hur bra som helst.
Jag vänder mig till Crysis först och främst för att se väldigt bra grafik, visserligen är gameplayen viktig men utan DX11 support 2011 (speciellt när man har snackat om det länge) är bara DYNGA man spottar i princip i ansiktet på fanbasen vilket sitter på PCn. Du kan säga vad du vill men fakta är fan fakta.
Spelet ser okej ut men det är fan ingen värdig Crysis uppföljare alls då det ser sämre ut än det första.

Du snackat massa om optimering men det är klart att det flyter på som satan när det är anpassat åt konsoller vilket har MÅNGA år på nacken, de kanske släpper en patch i framtiden vilket gör att spelet ser lite bättre ut men jag rör inte skiten tills dess.

Kan lugnt tänka mig att eftersom att spelet såg för bra ut på PCn i jämförelse med konsoll versionerna så nerfade de bara PC versionen eftersom att det skulle skada försäljningen av konsoll varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Det som gör ont med det här uttalandet, är ju att i alla demofilmer dom hade, så demonstrerade dom ju skillnaderna mellan DX9 och DX11... snacka om att ge falska förhoppningar. Hade (HAR) köpt det oavsett, men nu känner man sig ju lite bedragen.

PRECIS! spelet är ju snyggt men filmerna man såg var fantastiska!

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

"Press Start to begin"

Det sista jag vill se i ett PC-spel.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grynnan:

"Press Start to begin"

Det sista jag vill se i ett PC-spel.

Står det inte "enter"?:)

Permalänk
Avstängd

zhrooms

U MAD BRA?????????????????????????????????????????????????

Ont: Demot sög på PC.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Nu i efterhand bryr jag mig inte så mycket om Directx11. Spelet ser bättre ut och har bättre gameplay än de flesta andra shooters som kommit på sistånde. Till skillnad mot första Crysis som krävde mycket så kan ju mer folk spela Crysis 2 då det kräver mindre, det är ju en klar förbättring.
Ser hellre att de släpper en patch som fixar alla buggar i spelet, framförallt "melee-buggen". Den buggen kommer alltid för mig om man råkar åka på däng.