Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Visst var foten ful, men skärmen verkar då vara helt ok.

Personen som jag skall ge skärmen till är extremt petig när det gäller design

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av edasvangen:

Visst var foten ful, men skärmen verkar då vara helt ok.

@cdon

Ta in BenQ skärmar, billiga och prisvärda.

Vi har BenQ skärmar i sortimentet, frågan är snarare var man sätter stoppet

Skrivet av Mocka:

Personen som jag skall ge skärmen till är extremt petig när det gäller design

Visst ska man vara petig, det är trots allt tänkt att personen ska leva med skärmen ett tag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde från Er för några veckor sen. Beställde en film, en tröja (led zeppelin 99 kr rea) och ett spel.

Fick hem det några dagar senare och allt var perfekt tills jag kollade inuti t-shirt paketen. Då var det storlek M inuti den. Ni hade skickat med ett L paket men tydligen har de Ni köpt den ifrån lagt i fel tröja. Så jag skickade tillbaka den och fick en ny. När jag kollar inuti denna ser jag ännu en gång att det är M inuti paketet. Blir vansinnig och drar iväg ett mail att jag nu fattade varför denna tröja var så billig. Ni försökte bara luras.

Vad säger CDON ansvarige på sweclockers forum om detta?

Tyvärr hade Ni inga tröjor på lager så Ni kunde inte skicka ett till fel-ex så jag behållde båda tröjorna och ska ge bort dom till någon klädinsamling I think.

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Cdon.com

Hej

Jag har skickat frågan vidare till berörd. Naturligtvis tycker jag att det ska ha sköts bättre i kommunikationen. Men återigen så vill jag poängtera att vi inte diskuterar enskilda ärenden i tråden.

Mvh Edin

Skrivet av Ninotramp:

Beställde från Er för några veckor sen. Beställde en film, en tröja (led zeppelin 99 kr rea) och ett spel.

Fick hem det några dagar senare och allt var perfekt tills jag kollade inuti t-shirt paketen. Då var det storlek M inuti den. Ni hade skickat med ett L paket men tydligen har de Ni köpt den ifrån lagt i fel tröja. Så jag skickade tillbaka den och fick en ny. När jag kollar inuti denna ser jag ännu en gång att det är M inuti paketet. Blir vansinnig och drar iväg ett mail att jag nu fattade varför denna tröja var så billig. Ni försökte bara luras.

Vad säger CDON ansvarige på sweclockers forum om detta?

Tyvärr hade Ni inga tröjor på lager så Ni kunde inte skicka ett till fel-ex så jag behållde båda tröjorna och ska ge bort dom till någon klädinsamling I think.

MVH

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej nu är det som så att jag har beställt från er och min vara verkar ha blivit borttappad av posten mejlade eran kundtjänst där ni inte kunde hjälpa mig förens 16 dagar hade gått men på eran hemsida står det att det är 14 dagar undrar lite hur det kan komma sig att jag får ett annat svar av kundtjänst?

Permalänk

Hej, tycker att ni är överlägsna på film, musik och spel men när det kommer till hemelektronik så är sidan lite för svårnavigerad speciellt inom datorutrusning.
Är det på gång någon finslipning av sidan? Sen undrar jag om ni säljer interna hårddiskar kan inte hitta den kategorin?
/ Annars nöjd kund, samt aktieägare

Permalänk
Cdon.com

Jo vi tackar
Hemelektronik är ett segment som hela tiden utvecklas hos oss och växer.
Det jobbas på sidan dagligen och just navigeringen och att hitta rätt är en utav de stora utmaningarna.

Mvh Edin

Skrivet av johaanpersson:

Hej, tycker att ni är överlägsna på film, musik och spel men när det kommer till hemelektronik så är sidan lite för svårnavigerad speciellt inom datorutrusning.
Är det på gång någon finslipning av sidan? Sen undrar jag om ni säljer interna hårddiskar kan inte hitta den kategorin?
/ Annars nöjd kund, samt aktieägare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående CDON supportavdelning.

Beställt en CPU kylare och en 120mm fläkt, brukar aldrig beställa från något annat än komplett.se då jag alltid haft jättefina leveranstider och priser. Men nu när CDON gick ut med 50kr rabatt och hade grejerna jag ville ha till bra priser tänkte jag ge det en chans.

Båda produkterna fanns på lager och skulle ta 1-3 dagar i leveranstid. Nu är jag inne på dag 3 och statusen är fortfarande "Varorna packas" samma som jag hade för 2d 14h sedan.. Fine de blir fel ibland, inget konstigt med det..

Men när jag chattar/ringer eran support får jag som svar "Varorna packas mer kan jag inte säga". Tycker de är dåligt att man inte kan kolla upp vad som händer med en beställning, det är ju självklart något som inte stämmer.. men de är bara "Beklagar, hej då" som svar

Permalänk
Cdon.com

Hej

Väldigt tråkigt att din upplevelse inte är den vi eftersträvar.
PM'a mig ditt ordernr så ber jag den ansvarige att ta en titt på din order.

Skrivet av Boko234:

Angående CDON supportavdelning.

Beställt en CPU kylare och en 120mm fläkt, brukar aldrig beställa från något annat än komplett.se då jag alltid haft jättefina leveranstider och priser. Men nu när CDON gick ut med 50kr rabatt och hade grejerna jag ville ha till bra priser tänkte jag ge det en chans.

Båda produkterna fanns på lager och skulle ta 1-3 dagar i leveranstid. Nu är jag inne på dag 3 och statusen är fortfarande "Varorna packas" samma som jag hade för 2d 14h sedan.. Fine de blir fel ibland, inget konstigt med det..

Men när jag chattar/ringer eran support får jag som svar "Varorna packas mer kan jag inte säga". Tycker de är dåligt att man inte kan kolla upp vad som händer med en beställning, det är ju självklart något som inte stämmer.. men de är bara "Beklagar, hej då" som svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Glömde kolla upp detta innan beställning, men har detta tangentbord stor eller liten enterknapp?

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

sweclockers erbjudande?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Cdon.com

Hej

Det ska vara de med en liten enterknapp.

Skrivet av KKay:

Hej! Glömde kolla upp detta innan beställning, men har detta tangentbord stor eller liten enterknapp?

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Ligger närmast att göra nu för min del. Väntan kommer att vara värd jag lovar! ( Förhoppningsvis tycker ni det också! )

Skrivet av bourne94:

sweclockers erbjudande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, kommer ni få in http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_hd6870_1_gb_pci-e_full_... snart?
Kommer ett swec erbjudande inom de närmaste veckorna? Det var ett tag sen jag handlade från er men har bara bra erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Det ska vara de med en liten enterknapp.

Attans :/
Får väl helt enkelt vänja mig med det. Tack för ditt svar.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Ligger närmast att göra nu för min del. Väntan kommer att vara värd jag lovar! ( Förhoppningsvis tycker ni det också! )

Okej... väntar spänt!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Får väl helt enkelt vänja mig med det.

Finns det flera olika versioner av svenska X4 alltså? Om inte så bör det vara en stor Enter-knapp, iallafall på de bilder jag sett på svenska versionen, men kan ju såklart ha fel.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Cdon.com

Fick precis reda på att den utgått/ersatts, så jag har tagit bort den ifrån siten... Är det HD6870 du är intresserad utav eller Sapphire HD6870?

Skrivet av dcxs:

Hej, kommer ni få in http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_hd6870_1_gb_pci-e_full_... snart?
Kommer ett swec erbjudande inom de närmaste veckorna? Det var ett tag sen jag handlade från er men har bara bra erfarenheter.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Jag har bett lagret gå ner och ta en titt, och de bekräftar att det är med stor Enter-knapp.

Skrivet av macmann1:

Finns det flera olika versioner av svenska X4 alltså? Om inte så bör det vara en stor Enter-knapp, iallafall på de bilder jag sett på svenska versionen, men kan ju såklart ha fel.

http://www.inet.se/files/img/max/6606143_3.png

Skrivet av KKay:

Får väl helt enkelt vänja mig med det. Tack för ditt svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag har bett lagret gå ner och ta en titt, och de bekräftar att det är med stor Enter-knapp.

Haha vilken soppa, avbokade ordern för några timmar sedan och beställde från annan återförsäljare.
Dock så hade min order kommit så långt i orderhanteringen att den inte gick att avboka, men ni var så snälla och sa att ni skulle stå för fraktkostnaden tillbaka till er.

Hur ska jag göra nu då egentligen, Både ni CDON och Inet har skickat tangentbordet, och båda har stor enter-knapp.

Ett tips är att byta ut produktbilden på hemsidan, så det inte sker fler misstag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Hur lång tid tar det tills ni får in HD6950/6970 i ert sortiment igen? Varenda ett är slutsålt verkar det som..

Permalänk

Jag ser att ni börjat dyka upp på väldigt mycket dator-produkter på prisjakt på sistone och utöver det så har ni ju en tråd här på swec sedan en tid tillbaka. Jag har bara handlat på CDON.com en gång och då var det inte datorrelaterat men det känns som att det är mycket möjligt att det blir en del inköp i framtiden. Antar att ni satsar på datorinriktningen liter mer och seriösare nu.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Cdon.com

Oj ja du får naturligtvis göra precis som du vill, väljer du inte oss så kostar det dig inte något naturligtvis.
Jag tar på mig slarvet naturligtvis och du har CDON.com "godis" som väntar på dig i din inbox.

Mvh Edin

Skrivet av KKay:

Haha vilken soppa, avbokade ordern för några timmar sedan och beställde från annan återförsäljare.
Dock så hade min order kommit så långt i orderhanteringen att den inte gick att avboka, men ni var så snälla och sa att ni skulle stå för fraktkostnaden tillbaka till er.

Hur ska jag göra nu då egentligen, Både ni CDON och Inet har skickat tangentbordet, och båda har stor enter-knapp.

Ett tips är att byta ut produktbilden på hemsidan, så det inte sker fler misstag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Oj ja du får naturligtvis göra precis som du vill, väljer du inte oss så kostar det dig inte något naturligtvis.
Jag tar på mig slarvet naturligtvis och du har CDON.com "godis" som väntar på dig i din inbox.

Mvh Edin

Eftersom jag använde en rabatt på 100 kr när jag beställde och att jag fick en trisslott på köpet, så behåller jag nog eran order

Tack så mycket.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Fick precis reda på att den utgått/ersatts, så jag har tagit bort den ifrån siten... Är det HD6870 du är intresserad utav eller Sapphire HD6870?

Har inga speciella preferenser tyckte bara det var ok pris.
Tycker för övrigt att ni borde möblera om designen lite i sido-menyn. Förtillfället ligger "Bonustrappan" "Kalas" samt "Kampanjer" högre upp än "Produkter" menyn, man blir lätt väldigt förvirrad (eller iallafall jag ) när man måste skrolla ner för att komma rätt.

Jag förstår att ni precis har börjat det här så ni har inte så mycket i lager men man borde ändå kunna köpa varor istället för att bara "boka". Tror folk drar sig för att köpa då boka framställer det som om det tar lång tid för er att få in varorna. Mina 2 ören

Permalänk

hårddiskar

Hittar inga interna hårddiskar på hemsidan, har ni inte lagt till detta än eller är det jag som inte hittar det?

mvh Johan

Permalänk
Cdon.com

Det kommer dyka upp ett kort under veckan...Håll utkik!!

Skrivet av herbert68:

Hur lång tid tar det tills ni får in HD6950/6970 i ert sortiment igen? Varenda ett är slutsålt verkar det som..

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det är helt korrekt, vi utökar vårt sortiment väldigt mycket och kommer satsa där vi ser att behovet finns.
Du är en utav många i Sverige som handlat hos oss, men lite som du säger, elektronik är inte riktigt det vi varit kända för men det ska vi ta och ändra på

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag ser att ni börjat dyka upp på väldigt mycket dator-produkter på prisjakt på sistone och utöver det så har ni ju en tråd här på swec sedan en tid tillbaka. Jag har bara handlat på CDON.com en gång och då var det inte datorrelaterat men det känns som att det är mycket möjligt att det blir en del inköp i framtiden. Antar att ni satsar på datorinriktningen liter mer och seriösare nu.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Jag kan nog mer än hålla med om designen, men det kommer bli bättre jag lovar.

Angående knapparna så kommer även de försvinna ju mer vi får på lager, och då hoppas jag vi slipper se de så att vi kan hålla bra leveranstider.

Skrivet av dcxs:

Har inga speciella preferenser tyckte bara det var ok pris.
Tycker för övrigt att ni borde möblera om designen lite i sido-menyn. Förtillfället ligger "Bonustrappan" "Kalas" samt "Kampanjer" högre upp än "Produkter" menyn, man blir lätt väldigt förvirrad (eller iallafall jag ) när man måste skrolla ner för att komma rätt.

Jag förstår att ni precis har börjat det här så ni har inte så mycket i lager men man borde ändå kunna köpa varor istället för att bara "boka". Tror folk drar sig för att köpa då boka framställer det som om det tar lång tid för er att få in varorna. Mina 2 ören

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Den delen kommer att utökas under veckan, så det är bara att hålla ögonen öppna så kommer det också

Skrivet av johaanpersson:

Hittar inga interna hårddiskar på hemsidan, har ni inte lagt till detta än eller är det jag som inte hittar det?

mvh Johan

Visa signatur