CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com

Hej Turki

Börjar med att säga att jag inte kommenterar enskilda ärenden med det sagt så kan du PMa
mig ditt ordernr/kundnr så undersöker jag vart i kedjan det har brustit, naturligtvis löser vi det åt dig utan konstigheter.

Skrivet av Turki:

Hej hej!

Jag har sprungit på ett litet problem.

Beställde en Noctua NH-D14 kylare, Socket AM2 Noctua NH-D14 Cooler - Hemelektronik - CDON.COM, den 11/11 på morgonen med förhoppningen att den skulle skickas samma dag.

Så var dock inte fallet och då mailade jag igen på kvällen och avbokade ordern, Då jag behövde delen tills fredag var köpet ej aktuellt längre. Fick som svar att mitt ärende hade skickats vidare till en annan avdelning.

Jag förstår att ni kan ha mycket och göra och allt men trots att jag avbeställde på torsdagen så fick jag nu ett mail idag att "min order har gått iväg".

Då dyker frågan upp, läser ni inte mailen innan ni skickar vidare dem ? Inte konstigt att en vara är på väg nu då om ingen har läst mitt mail förrän idag.

Skapade ett nytt ärende imorse och nu fick jag samma svar att det hade skickats vidare till en annan avdelning.

Hur ska vi lösa detta?

Mvh Calle

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja ursäkta att det blev här men hade ingen aning om var jag skulle vända mig!

Tack för det snabba svaret.

Update: Så vart problemet löst snabbt och enkelt precis som det ska vara! Tack tack.

Permalänk
Cdon.com

Du har gjort helt rätt, jag vara bara lite informativ om vad som gäller

Skrivet av Turki:

Ja ursäkta att det blev här men hade ingen aning om var jag skulle vända mig!

Tack för det snabba svaret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När kan vi förvänta oss en utökning av grafikkortssortimentet? Just nu ser jag bara 5 st från en enda tillverkare med grafikchip från AMD. Fler tillverkare och chips från nVidia hade varit trevligt. Med rätt prishållning och sortiment skulle jag kunna tänka mig att köpa mitt nästa grafikkort från er.

Permalänk
Cdon.com

Väldigt snart.....man ska kunna köpa sina klappar hos oss, mycket närmare än så har jag tyvärr idag, så det är bara att hålla ögonen öppna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Jag har vid 2 tillfällen senaste året beställt varor från er, alltifrån spel & tillbehör till vanliga DVD filmer/boxar. Själva betalningen och leveransen har gått jättebra och är myckjet nöjd, MEN, jag får inga orderbekräftelser. Vanligtvis när man handlar från en stor och etablerad butik har dom kommit nästan direkt, det är väl också lite av ett kvitto på beställningen tycker jag.
Vad beror det på?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Cdon.com

Väldigt konstigt....Naturligtvis ska du få orderbekräftelser, har du tittat i skräpboxen?
Ifall du inte hittar det i skräpboxen så kan du dra ett mail till kundtjänst så försöker de nog lösa det till dig.

Ärenden - CDON.COM

Skrivet av Sergeant44:

Hej! Jag har vid 2 tillfällen senaste året beställt varor från er, alltifrån spel & tillbehör till vanliga DVD filmer/boxar. Själva betalningen och leveransen har gått jättebra och är myckjet nöjd, MEN, jag får inga orderbekräftelser. Vanligtvis när man handlar från en stor och etablerad butik har dom kommit nästan direkt, det är väl också lite av ett kvitto på beställningen tycker jag.
Vad beror det på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har beställt diverse saker ifrån er nu i Lördags, lite filmer, en mössa och en bok.
Sen i Måndags så ville jag avbeställa mössa men dom sa där i kundtjänsten att det inte gick utan jag fick skicka tillbaka den när jag fick den. Ok, inga problem med det.

Nu över till själv problemet;
I måndags så var samtliga saker på lager och skulle postas till mig samma dag, dagen efter kom bara boken eftersom den skickades från ett annat lager, ok, då får jag dom andra sakerna dagen efter tänkte jag. Skickade även ett mail till kundtjänst igen på Tisdag, sakerna skulle postas senare på dagen.
Onsdag kom och fortfarande inga saker så jag drog iväg ett mail till kundtjänst och frågade igen vad som hade hänt, (fick aldrig något sms om att sakerna var postade FYI).
Då sa dom att dom låg lite back på lagret men sakerna skulle skickas till mig senare på Onsdagen.

Nu på Torsdag hade jag inte fått något sms om att sakerna hade skickats ännu så jag drog ett mail även idag.
Nu säger dom att min sak har blivit annullerad och ett ny sak hade gjorts direkt i deras system så det inte syns hos mig och dom säger att sakerna ska postas inom kort.

Kan du kolla upp om sakerna verkligen finns där på lagret eller inte?
Tycker detta är väldigt dåligt utav CDON att dom har sagt 3dagar i rad att sakerna ska postas och skickas samma dag och på den 4e dagen, Torsdag (idag) att saken har blivit annullerad och skickas inom kort, hur länge är det? :s

Ordernr: 25688760
Ärendenr för kundtjänst konversationen: 4F3DE29C57

Kanske inte låter sådär jätteglad i mailkonversationen mot slutet. :s

Mvh
Johan

Edit; Skrev detta mellan jobb-samtal så det blev lite sådär med förklarningen, hoppas du förstår!

Permalänk
Cdon.com

Jag PM:ar dig med svaret på din fråga.

När det gäller din konversation med kundtjänst så har jag dragit det vidare till ansvarige på kundtjänst i Sverige. Det är naturligtvis väldigt olyckligt och ska inte hända.

Skrivet av MakubeX:

Hej,

Jag har beställt diverse saker ifrån er nu i Lördags, lite filmer, en mössa och en bok.
Sen i Måndags så ville jag avbeställa mössa men dom sa där i kundtjänsten att det inte gick utan jag fick skicka tillbaka den när jag fick den. Ok, inga problem med det.

Nu över till själv problemet;
I måndags så var samtliga saker på lager och skulle postas till mig samma dag, dagen efter kom bara boken eftersom den skickades från ett annat lager, ok, då får jag dom andra sakerna dagen efter tänkte jag. Skickade även ett mail till kundtjänst igen på Tisdag, sakerna skulle postas senare på dagen.
Onsdag kom och fortfarande inga saker så jag drog iväg ett mail till kundtjänst och frågade igen vad som hade hänt, (fick aldrig något sms om att sakerna var postade FYI).
Då sa dom att dom låg lite back på lagret men sakerna skulle skickas till mig senare på Onsdagen.

Nu på Torsdag hade jag inte fått något sms om att sakerna hade skickats ännu så jag drog ett mail även idag.
Nu säger dom att min sak har blivit annullerad och ett ny sak hade gjorts direkt i deras system så det inte syns hos mig och dom säger att sakerna ska postas inom kort.

Kan du kolla upp om sakerna verkligen finns där på lagret eller inte?
Tycker detta är väldigt dåligt utav CDON att dom har sagt 3dagar i rad att sakerna ska postas och skickas samma dag och på den 4e dagen, Torsdag (idag) att saken har blivit annullerad och skickas inom kort, hur länge är det? :s

Ordernr: 25688760
Ärendenr för kundtjänst konversationen: 4F3DE29C57

Kanske inte låter sådär jätteglad i mailkonversationen mot slutet. :s

Mvh
Johan

Edit; Skrev detta mellan jobb-samtal så det blev lite sådär med förklarningen, hoppas du förstår!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Väldigt konstigt....Naturligtvis ska du få orderbekräftelser, har du tittat i skräpboxen?
Ifall du inte hittar det i skräpboxen så kan du dra ett mail till kundtjänst så försöker de nog lösa det till dig.

Ärenden - CDON.COM

Nej, har inte hamnat i skräpposten, eller blockerat via spamfiltret.
Nu är det ju tur att jag litar på er då jag alltid blivit behandlad 110% positivt Men jag får väl ta kontakt med kundservicen och se vad dom säger.
Tack ändå.
// Jonas

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hejsan, jag undrar om ni ska plocka ut denna mus ur ert sortiment då det verkar som om samtliga av dessa möss är defekta... ?
Ace MOUA100 Mouse - Hemelektronik - CDON.COM

Bara plocka ur en mus ur ett paket & koppla in USB'n i en dator - Och voila.. Det läcker ut rött ljus vid sidorna om scrollhjulet! Snacka om billig Kina-vara!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag PM:ar dig med svaret på din fråga.

När det gäller din konversation med kundtjänst så har jag dragit det vidare till ansvarige på kundtjänst i Sverige. Det är naturligtvis väldigt olyckligt och ska inte hända.

Nu fick jag ett svar från kundtjänst och där säger dom att samtliga saker finns på lager (dom hade dubbelkollat med lageravdelningen) medans när du sa igår att allt fanns på lager förutom en sak.
Sen skriver dom att sakerna skickas inom kort (detta ger mig intrycket att sakerna inte alls finns på lagret). Kan du möjligtvist ge dom en spark i baken och se till så att det blir riktigt gjort nu framöver?

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem

När kommer få ordning på kategorierna när det gäller PC-komponenter? Skulle nästan säga att de är sämre ordning nu än när ni först lade in dem. I t.ex grafikkortskategorin finns en stationär dator och en bärbar dator med och långt ifrån alla grafikkort ni har i sortimentet syns där heller.

Permalänk
Medlem

Beställde Guitar Hero: Warriors of Rock sen på kvällen onsdagen 15/12. Stod/står fortfarande att den finns på lager och att leveranstiden är 1-3 dagar.

Kollade statusen i torsdag och i fredags. Båda dagarna stod det att varorna packas, tycker det är konstigt att de i alla fall inte fått ivägskickat det i fredags. Hur som helst, gick in och kollade precis (förväntade mig inte att något hade hänt över helgen såklart men ändå) och fann till min förvåning att ordern står som annullerad utan att jag gjort någonting. Hade det varit vilken annan seriös webbutik som helst hade lagervaror skickats i torsdags och vart fall kommit imorgon(måndag). Nu står jag utan order och utan pengar (hoppas för guds skull att de sätts in på min konto imorgon(måndag) annars kommer jag bli riktigt förbannad.

Tycker för det första att det är dåligt att lagervaror inte skickas samma dag eller i varje fall dagen efter (torsdag eller fredag). RENT FÖRJÄVLIGT att en order annulleras utan någon som helst orsak, SAMT att pengarna dragits fastän de inte skulle dras förrän varorna skickats iväg.

Har PM:at ordernr till CDON.COM användaren här på Sweclockers, kommer även att ringa deras kundtjänst imorgon. Kan garantera att jag INTE kommer vara det minsta glad över vilket svar jag än får, men får jag ingen vettig förklaring angående vad som har hänt kommer jag vara rasande.

UPDATE
Tydligen var det så att det blivit något fel på lagret och att de "backat" ordern och den ska skickas så fort som möjligt, det var ju bra. Dock tycker jag gott att man kunde fått information om det på mail eller liknande istället för att behöva googla fram nummert till kundtjänst.

Permalänk

Tack för ett bra köp och bra leverans. In med fler datorkomponenter och produkter så blir det många fler köp i framtiden

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rickard11:

Tack för ett bra köp och bra leverans. In med fler datorkomponenter och produkter så blir det många fler köp i framtiden

Det kommer helt klart, och vi fyller på hela tiden.

Skrivet av Cowl:

Beställde Guitar Hero: Warriors of Rock sen på kvällen onsdagen 15/12. Stod/står fortfarande att den finns på lager och att leveranstiden är 1-3 dagar.

Kollade statusen i torsdag och i fredags. Båda dagarna stod det att varorna packas, tycker det är konstigt att de i alla fall inte fått ivägskickat det i fredags. Hur som helst, gick in och kollade precis (förväntade mig inte att något hade hänt över helgen såklart men ändå) och fann till min förvåning att ordern står som annullerad utan att jag gjort någonting. Hade det varit vilken annan seriös webbutik som helst hade lagervaror skickats i torsdags och vart fall kommit imorgon(måndag). Nu står jag utan order och utan pengar (hoppas för guds skull att de sätts in på min konto imorgon(måndag) annars kommer jag bli riktigt förbannad.

Tycker för det första att det är dåligt att lagervaror inte skickas samma dag eller i varje fall dagen efter (torsdag eller fredag). RENT FÖRJÄVLIGT att en order annulleras utan någon som helst orsak, SAMT att pengarna dragits fastän de inte skulle dras förrän varorna skickats iväg.

Har PM:at ordernr till CDON.COM användaren här på Sweclockers, kommer även att ringa deras kundtjänst imorgon. Kan garantera att jag INTE kommer vara det minsta glad över vilket svar jag än får, men får jag ingen vettig förklaring angående vad som har hänt kommer jag vara rasande.

UPDATE
Tydligen var det så att det blivit något fel på lagret och att de "backat" ordern och den ska skickas så fort som möjligt, det var ju bra. Dock tycker jag gott att man kunde fått information om det på mail eller liknande istället för att behöva googla fram nummert till kundtjänst.

Vill inte verka tjatig på något sätt, men det finns tyvärr ingen möjlighet att erbjuda support för enskilda ärenden i denna tråd. Jag hoppas dock verkligen att du får dina varor väldigt snart och att du kan njuta utav dina produkter.

Skrivet av MolenXs:

När kommer få ordning på kategorierna när det gäller PC-komponenter? Skulle nästan säga att de är sämre ordning nu än när ni först lade in dem. I t.ex grafikkortskategorin finns en stationär dator och en bärbar dator med och långt ifrån alla grafikkort ni har i sortimentet syns där heller.

Inom en väldigt snar framtid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Cowl:

Trådarna i "Butiker och tillverkare" är inte till för enskilda supportärenden. Skapa en tråd i konsumenträtt om du vill diskutera dina erfarenheter av CDON.com.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hej, när kommer ni få in Uncharted Drakes Fortune? Och hur länge kommer erbjudandet 2 spel för 349 finnas kvar?

Permalänk
Cdon.com

Ska dyka upp väldigt snart (någon dag eller två ), jag skulle rekommendera dig att klicka på bevaka knappen, för de kommer gå åt
2 spel för 349:- kommer att finnas kvar under vinterrean

Skrivet av nmc:

Hej, när kommer ni få in Uncharted Drakes Fortune? Och hur länge kommer erbjudandet 2 spel för 349 finnas kvar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Ska dyka upp väldigt snart (någon dag eller två ), jag skulle rekommendera dig att klicka på bevaka knappen, för de kommer gå åt
2 spel för 349:- kommer att finnas kvar under vinterrean

Okej trevligt Blir nog en beställning från er snart då

Permalänk
Medlem

Bara en liten undran, kommer ni hinna få iväg alla paket ni hade "julgaranti" på?
Beställde ett paket i måndags och det står fortfarande att "Varorna packas".

Permalänk
Cdon.com

Hej

Enligt lagret så är mitt svar ja, men skicka gärna ett mail till kundtjänst då de har bättre koll på flödet.

Skrivet av Minimupp:

Bara en liten undran, kommer ni hinna få iväg alla paket ni hade "julgaranti" på?
Beställde ett paket i måndags och det står fortfarande att "Varorna packas".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Bara en liten undran, kommer ni hinna få iväg alla paket ni hade "julgaranti" på?
Beställde ett paket i måndags och det står fortfarande att "Varorna packas".

Av min erfarenhet så kan det ta några dagar innan paketet/varubrevet packades men sen så fixade härryda och posten det på 1 dag, förutsatt att lastbilarna kommer upp för alla backar.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite galen på eran lagerstatus. Kollade in 2 spel som gick under 2 spel för 349. Ett av spelen fanns inte i lager, nehe inget o göra. Kollade sedan igen, då var båda borttagna. Kollade igår igen då fanns ett av spelen i lager. Kollade idag igen, då hade de bytt lager status med varandra. Vad är det som gäller här egentligen?

Permalänk
Cdon.com

Jag vet inte exakt vilka spel du pratar om så jag kan inte ge svar på vad som kan ha hänt här, men
när en vara går offline och online under korta tidsperioder så kan det vara som så att en kund beställt det sista exemplaret och då bokas den produkten till den kunden.
Sen så avbokar kunden den varan, och då släpps den naturligtvis fritt igen för andra kunder.
Det kan se lite konstigt ut när det är något exemplar kvar på en produkt.

Skrivet av nmc:

Jag blir lite galen på eran lagerstatus. Kollade in 2 spel som gick under 2 spel för 349. Ett av spelen fanns inte i lager, nehe inget o göra. Kollade sedan igen, då var båda borttagna. Kollade igår igen då fanns ett av spelen i lager. Kollade idag igen, då hade de bytt lager status med varandra. Vad är det som gäller här egentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni fått in Uncharted Drake's Fortune eller har de gått åt? För jag har inte fått något mail om det.

Permalänk
Cdon.com

Det ligger ganska många backorders och då systemet går i turordning så skickas mail ut till så många som vi får in vid ett visst tillfälle.

Skrivet av nmc:

Har ni fått in Uncharted Drake's Fortune eller har de gått åt?
För jag har inte fått något mail om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För risk att låta tjatig men är Unchrated 1&2 på väg in?

Permalänk

Hej, ni säljer Acer eMachines E728-452G16, har ni haft någon anledning att bryta plomberingen på dessa för att byta ut tex. batteri eller liknande eller är det så att ni säljer returnerade varor till fullpris?