Permalänk
Cdon.com

Han behöver naturligtvis inte gnälla eller stå på sig, vi löser det naturligtvis utan att kunden ska bli lidande eller lägga ner nått större arbete.

Skrivet av Ibymafayhas:

Stå på dig bara. De brukar hänvisa direkt till tillverkaren så slipper de lite arbete. Går säkert bra 999 av 1000 gånger men vart med om den 1000:e själv med ett annat företag och det var ingen rolig upplevelse så gnäll på tills de tar tillbaka den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, vet ej om ni har haft något problem med posten, men redan i Lördags så gjorde jag en order, på musmatta samt tgtbord hos er. Och som väldigt sent i Måndags fick jag uppgifter om "brev-id" på båda varorna, men den ena går inte alls att söka på. Normalt sätt tar det 2 dagar att jag skall få paket hem som har märkts som "Brev paket", men nu är det 3:e dagen, och den ligger i Stockholm fortfarande? Samt den andra går inte alls att söka på... Har ni problem med posten på senaste tiden? Eller är det bara något ni har missat att skicka? För jag har fått kolli-id på båda paketen, men bara ena går att söka på?

Permalänk
Medlem

Somnade dom?

Permalänk
Cdon.com

Vad jag vet så ska det inte ha varit några störningar när det gäller posten. Men skicka mig ditt ordernr så tar jag en titt på det.

Skrivet av Philippk:

Hej, vet ej om ni har haft något problem med posten, men redan i Lördags så gjorde jag en order, på musmatta samt tgtbord hos er. Och som väldigt sent i Måndags fick jag uppgifter om "brev-id" på båda varorna, men den ena går inte alls att söka på. Normalt sätt tar det 2 dagar att jag skall få paket hem som har märkts som "Brev paket", men nu är det 3:e dagen, och den ligger i Stockholm fortfarande? Samt den andra går inte alls att söka på... Har ni problem med posten på senaste tiden? Eller är det bara något ni har missat att skicka? För jag har fått kolli-id på båda paketen, men bara ena går att söka på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker att det är mycket märkligt, posten verkar ha problem :/ Som sagt, beställde i Lördags. Och här är rapporten från Posten:

20 apr kl 12:44 Tomteboda, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.
19 apr kl 19:22 Malmö, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Ska det verkligen ta över 1 vecka för att skicka sakerna? Tänkte på att det är röddag imorgon, samt på Måndag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Tycker att det är mycket märkligt, posten verkar ha problem :/ Som sagt, beställde i Lördags. Och här är rapporten från Posten:

20 apr kl 12:44 Tomteboda, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.
19 apr kl 19:22 Malmö, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Ska det verkligen ta över 1 vecka för att skicka sakerna? Tänkte på att det är röddag imorgon, samt på Måndag!

Bästa är att ring till posten o fråga, de brukar (enligt min erfarenhet) vara mycket tillmötesgående o kunna svara vad förseningen kan bero på.

Permalänk
Hedersmedlem

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as5742zg-p624g50mnkk_intel_...

Har rekommenderat denna datorn ett antal gånger då jag anser den vara en av de mest prisvärda speldatorerna i budgetsegmentet just nu.
När kommer den i lager?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Cdon.com

Den dyker upp väldigt snart, keep your eyes open!

Skrivet av ilstallione:

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as5742zg-p624g50mnkk_intel_...

Har rekommenderat denna datorn ett antal gånger då jag anser den vara en av de mest prisvärda speldatorerna i budgetsegmentet just nu.
När kommer den i lager?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja, med tanke på att jag rekommenderat den ganska friskt sista tiden som jag skriver får vi väl hoppas det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En trevlig upplevelse att handla från er. Eran hemsida är inte lika tråkig som alla andras, och med bonustrappor och erbjudanden så kan det ju inte bli fel Men som jag sagt tidigare, ni kan vara lite sega på att skicka iväg sakerna.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kritik:

Beställt 3 eller 4 ordrar från er nu. Allihop har gått skitbra! Snabbt, bra priser, trevligt bemötande vid frågor till kundservice.

Gjorde en tabbe med första beställningen vilket ni hjälpte med direkt. En mus vid ett annat tillfälle visade sig vara defekt, beskrev mitt problem och hur jag felsökt. Svaret jag fick var:

-"En ny ligger på posten i eftermiddag. Du kan skicka tillbaka den gamle när den nya kommit"

Det är det svaret man vill ha, ingen byråkrati. Jag kommer absolut handla hos er igen

MVH en Nöjd kund.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Internminnes kategorin "DDR2 667MHz" är helt tom. Är det tillfälligt eller ska ni sluta sälja såna ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Hej Cdon,

Jag bestämde mig för att köpa en TV till min son och hittade då denna LG 32LD450 hos Komplett, därefter gjorde jag en sökning på prisjakt och såg att ni va billgast tillsammans med Netonnet.
Eftersom jag aldrig handlat hos er innan så bestämde jag mig för att ge er en chans, första gången man gör ett köp hos någon man aldrig handlat av innan visar, i alla fall för mig ifall "ni håller måttet" eller inte. Och eftersom jag beställde och betalade ungefär 13:15 i fredags så borde den vara på väg..men så var tyvärr inte fallet.
Personligen förstår jag inte varför ni inte kan skicka något samma dag(självklart beroende på ifall ni har de i lager, vilken tid eller dag det är) ifall ni har det i lager?
Jag tror att sådana saker kommer ha en stor betydelse för många nya kunder som är vana vid snabba leveranser ifall man fortsatt skall handla eller inte.
Mvh Nisse

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KKay:

En trevlig upplevelse att handla från er. Eran hemsida är inte lika tråkig som alla andras, och med bonustrappor och erbjudanden så kan det ju inte bli fel Men som jag sagt tidigare, ni kan vara lite sega på att skicka iväg sakerna.

Trevligt jo bonustrappan är väldigt uppskattad hos alla våra kunder, och används flitigt
Angående leveranstiderna så är det väldigt viktigt för oss att vi är bäst även på den fronten,
tyvärr så är det inte alltid fallet, vi tar naturligtvis åt oss all form av kritik och jag skickar alltid vidare
allt som rör leveranser i den här tråden.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Xellofan:

Internminnes kategorin "DDR2 667MHz" är helt tom. Är det tillfälligt eller ska ni sluta sälja såna ?

ska se om vi inte kan fylla på kategorin under veckan, jag tror inte att de ska sluta säljas.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av NisseRoth:

Hej Cdon,

Jag bestämde mig för att köpa en TV till min son och hittade då denna LG 32LD450 hos Komplett, därefter gjorde jag en sökning på prisjakt och såg att ni va billgast tillsammans med Netonnet.
Eftersom jag aldrig handlat hos er innan så bestämde jag mig för att ge er en chans, första gången man gör ett köp hos någon man aldrig handlat av innan visar, i alla fall för mig ifall "ni håller måttet" eller inte. Och eftersom jag beställde och betalade ungefär 13:15 i fredags så borde den vara på väg..men så var tyvärr inte fallet.
Personligen förstår jag inte varför ni inte kan skicka något samma dag(självklart beroende på ifall ni har de i lager, vilken tid eller dag det är) ifall ni har det i lager?
Jag tror att sådana saker kommer ha en stor betydelse för många nya kunder som är vana vid snabba leveranser ifall man fortsatt skall handla eller inte.
Mvh Nisse

Hej Nisse

PM:a ditt ordernr så tar vi reda på vad som gått snett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Trevligt jo bonustrappan är väldigt uppskattad hos alla våra kunder, och används flitigt
Angående leveranstiderna så är det väldigt viktigt för oss att vi är bäst även på den fronten,
tyvärr så är det inte alltid fallet, vi tar naturligtvis åt oss all form av kritik och jag skickar alltid vidare
allt som rör leveranser i den här tråden.

Det enda problemet jag kan se med er leverans är just att det ibland tar ett dygn för er att skicka iväg sakerna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det enda problemet jag kan se med er leverans är just att det ibland tar ett dygn för er att skicka iväg sakerna

Jag håller med. Väntar på ett paket just nu som ni enligt e-post meddelande skickade i fredags. Enligt Postens paketspårning har de dock ännu bara mottagit "Elektronisk förhandsinformation".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med om leveranstiderna. Jag la en order i helgen och den håller fortfarande på att packas.. lite underligt att det ska ta mer än 1 dygn att packa lite filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Håller med om leveranstiderna. Jag la en order i helgen och den håller fortfarande på att packas.. lite underligt att det ska ta mer än 1 dygn att packa lite filmer.

vet inte alls vad det kan bero på, men under min tid när jag jobbade på deras lager så fanns det gott om nötter som bokstavligen segade, sen fanns dom som plockade 1-2 filmer beställningarna pga håller statsen uppe.

Men håller med om att deras leveranstider är inget att hurra över.
Därför beställer jag oftast från dom då när jag inte är "akut" efter något utan har tid att vänta.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Nu måste jag snart blinka

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Xellofan:

Jag håller med. Väntar på ett paket just nu som ni enligt e-post meddelande skickade i fredags. Enligt Postens paketspårning har de dock ännu bara mottagit "Elektronisk förhandsinformation".

PM:a gärna mig ditt ordernr så tar jag en titt på det

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MB76:

Jag kan kika på vad det är som dröjer om du PM:ar mig ditt ordernr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Skrivet av CDON.COM:

Paketet kom fram igår, så någon större fördröjning var det inte och jag är inte missnöjd . Det jag tyckte var lite konstigt var att det tydligen var färdigpackat på fredagen men skickades först på måndagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Skrivet av CDON.COM:

Skickade PM men ännu inget svar, ej heller någon leverans ifrån er.
Fick ett sms i torsdagskväll från posten om att de mottagit en försändelse ifrån er.

Så här segt har jag inte för mig att det fungerade innan, iofs inte beställt något från er på ett halvår pga de extra dagar ni brukade ha i leveranstid men detta är ju löjligt.

Permalänk
Medlem

Om jag har fått problem med din bärbara datorn som jag köpt av er, vad ska jag göra ? en tangent reagerar inte på tryckning

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av DV6Q:

Om jag har fått problem med din bärbara datorn som jag köpt av er, vad ska jag göra ? en tangent reagerar inte på tryckning

Hej

Du tar kontakt med vår kundtjänst.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skickade iväg en förfrågan till kundservice angående en produkt som enligt beskrivningen var av DirectCU II-design men på bilden såg man tydligt en modell av AMD:s referensdesign. CDON var snabba på tangenterna när de 3-4 arbetstimmar senare svarade på min förfrågan och samtidigt uppdaterade bilden med en på ett riktigt DirectCU II-kort.

Ska lägga beställningen senare idag - återkommer med feedback.

Permalänk
Medlem

såg att ni hade fina priser på skrivare har precis beställt 1 för 349 med extra bläck:)

Tackar och bockar:)

EDIT: hur går det med swec rabatt?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bourne94:

såg att ni hade fina priser på skrivare har precis beställt 1 för 349 med extra bläck:)

Tackar och bockar:)

EDIT: hur går det med swec rabatt?:)

Jo kampanjen är väldigt unik

Swec. rabatten kommer att komma närmaste veckorna

Skrivet av Szkar:

Skickade iväg en förfrågan till kundservice angående en produkt som enligt beskrivningen var av DirectCU II-design men på bilden såg man tydligt en modell av AMD:s referensdesign. CDON var snabba på tangenterna när de 3-4 arbetstimmar senare svarade på min förfrågan och samtidigt uppdaterade bilden med en på ett riktigt DirectCU II-kort.

Ska lägga beställningen senare idag - återkommer med feedback.

Jag hoppas att det gick smärtfritt med din order!

Visa signatur