Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Beslutsångest

Har grym beslutsångest mellan http://www.webhallen.com/hardvara/112701-gigabyte_geforce_gtx... och http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=501054898....

Högsta prioritet ligger på låg ljudnivå (ska helst inte höras i idle, under load när man spelar spelar det inte lika stor roll.

Fungerar något av kortens drivrutiner bättre lr sämre med mitt system, är det ett plus lr oväsentligt att grafikkort och moderkort är av samma fabrikat?

Tacksam för åsikter och "sparkar i rätt riktning" :).

Systemet i övrigt är:
Gigabyte EP35-DS3
C2D E8400 @ 3,6GHz
4GB Corsair CM2X2048-6400C5
750W Zalman nätagg
Win7 64-bit på en OCZ 60GB SSD
3 st HDD's av varierande storlek

Hmm hade kanske varit bättre att posta i "Övrigt"-tråden... den som kan får gärna flytta tråden dit.

Fel forum
Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Skulle personligen valt 6870

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp 6870:t helt klart.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt där GTX460 och det är knäpptyst, kallt och presterar väldigt bra! Skulle köra på det (:

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/13657-nvidia-geforce-gtx...
6870.
EDIT: Mitt 460 går väldigt tyst och kallt iof.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

6870 är ganska självklart val..

Permalänk

Kör på 6870!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Trots att jag är Nvidia-fan så får jag nog erkänna att AMDs erbjudande är bättre för de flesta vanliga ändamål. Om du inte skall folda, köra physX, GPGPU-applikationer eller 3Dvision och sånt som de flesta inte kommer i beröring med. AMDs kort är bättre för allround / gaming -ändamål av prestandaskäl.

Permalänk
Medlem

6870 då det presterar bättre för samma pris, bara dumt att ta 460, sämre kort för samma pris.

Moderkort och Grafikkort är inget måste, tror inte heller det är någon skillnad, men jag brukar köra samma tillverkare, men som sagt inte väsentligen vad jag vet.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

460 har givetvis bättre kylare men om du är ute efter prestanda så är 6870 bäst.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Superlight:

460 har givetvis bättre kylare men om du är ute efter prestanda så är 6870 bäst.

Eller kanske inte, då Asus DCU är en potent sådan, så nej den är inte bättre.
PS: jag har själv ett GB GTX 460 och detta är ett mycket bra kort men kommer till korta mot AMD:s.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

6870 blir det, behövde bara höra någon säga högt att det var rätt val. Och det gjorde ju ett antal personer :).

Visa signatur

Jag har en dator.