Permalänk
Medlem

"Kraschat"datorn, hjälp!

Igår skaffade jag Game booster v2.3 eftersom att några vänner berättade om det att det varsåå grymt.

Testade det, skaffade uppgraderingen till det (piratkopia på game booster), så kom det upp installera drivrutiner för din hårdvara så jag tänkte efter att jag inte gjort detta på 1.5år kan det ju alltid vara kul o se om någon skillnad syns med dom nya uppdateringarna.

DÅLIG IDÉ! Min dator installerade drivrutinerna, startade om pga uppdatering utav firefox ca 15min efter att dom installerades utan varning eller liknande, när den startar ser allt normalt ut, den tar upp BIOS (boot menu, recovery o sånt), sen kommer windows laddaren upp och efter det så startas den om. Detta gör den upprepade gånger tills jag stänger av den manuellt med knappen.

Har jag kraschat datorn? Jag kommer in i recovery mode och boot menu -

DOCK så vet jag inte vad som är fel, för mina 2 tangentbord ZBoard och Razer Lycosa fungerar inte efter att jag valt att gå in på någonting i BIOS, vet ni vad problemet är?

Måste jag köpa ny hårddisk nu eller är allt pajj i burken?

Tack!

Permalänk
Medlem

Felet är i Windows. Bruka bli så när något gick snett när man använde Win Uppdate, fått virus eller uppdaterat som du gjorde.

Gör kopiera det du vill ha kvar och installera om Windows. Detaljerna variera beroende på vilken typ av datorn det är. Det finns flera sätt att göra båda.

Hårddisken och resten av datorn borde vara ok. Fast inget hindra dig att köpa en till hårddisk för att ha extra backup på Installera extra Windows på eller för att experimentera med ifall Windows går åt skogen igen som det bruka göra förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för Windows, men kan du komma åt recovery-menyn borde du kunna endera återställa till senaste fungerande konfiguration, alternativt komma åt System Restore och backa till tidigare datum.

Felet är nästan säkert i windows, så du behöver/borde inte fippla nåt i BIOS. Anledningen till att dina tangentbord inte funkar där KAN vara att de är USB och ditt bios vill ha ett tangentbord med den gamla runda kontakten, PS/2 eller vad den heter. Men som sagt, felet är nog inte i BIOS.

Permalänk
Medlem

USB stödet måste vara på i bios om du vill använda USB tangentbord/mus. Adapter funkar INTE heller utan det måste vara normala tangentbord/mus (PS/2) med riktig kontakt.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Skaffa legitim programvara. Se §7 i forumreglerna (www.sweclockers.com/forum/regler/#7) och se feedback (http://www.sweclockers.com/forum/72-...iratkopiering/) för mer utförlig motivering.

Det är nu inte tillåtet för dig att skapa en ny tråd i ämnet.