Permalänk
Avstängd

Mina katter är rädda för min dator räcker med att jag drar upp min 2000rmp fläkt till MAX så flyr de

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Dammsugare är rätt effektiva. Iaf på våran Nisse Vet inte om det hänt något involverande dammsugare tidigare men han är fullkomligt skräckslagen för den.
Det räcker med att börja kasta ut mattorna inför städning så vet han att det är dags att fly fältet. Han sitter framför kattluckan tills dammsugaren kommer fram. Då e han ute illa kvickt.
Rätt praktiskt att inte ha en katt ivägen när man städar

Hoppas du hittar en praktisk lösning på din kabeltuggande illbatting
Ställ upp datorn på ett bord så det inte finns tillgång till kablar på golvet, då kan du ha mer koll på djuret när det är i farten.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Här är min Torsten

Permalänk
Hedersmedlem

Pytt:

Malte efter en uttröttande konversation:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Banna katten, var konsekvent; markera tydligt att där bak ska man inte vara eller att kablar inte är ok att bita på. Då får du ha dina kablar hur du vill.

instämmer! se till att inte ge upp så kommer dina kablar att vara i bra skick härefter.

Skrivet av flashen:

Katter är individer, du kan inte generalisera på det sättet...

Han menar bara att det GÅR att lära katten vad som är "rätt/fel" beteende!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Jag har lärt min katt att gå på toaletten (den riktiga med vatten) så det går att lära katter mycket om man vill

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Rekordmedlem

Appropå katter så var det ju roligt att se att det finns åtminstonde vankorsningar, det finns inte någon här som har en renrasig Turkisk van hane ? Det är ju inte precis den vanligaste rasen i Sverige, det registrerades 27 katter år 2010, så Rexarna är ju rena dussinkatter i jämförelse, Men om någon här har en hane så säg till, jag har letat en passande herre till fröken Themis som bor hemma hos mig, och det verkar vara svårt att hitta en i Sverige, så det här forumet kanske är rätt även om det är fel?
Men de är iallafall söta, om än väldigt udda, och hon hatar citrusfrukter o tabasco, det lovar jag.
Däremot älskar hon att gå på tangentbordet och hon har faktiskt lyckats få iväg mail och skriva på msn

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av lang666:

OMG it's a alien !!! RUUUUUUUUUUNN!!

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Appropå katter så var det ju roligt att se att det finns åtminstonde vankorsningar, det finns inte någon här som har en renrasig Turkisk van hane ? Det är ju inte precis den vanligaste rasen i Sverige, det registrerades 27 katter år 2010, så Rexarna är ju rena dussinkatter i jämförelse, Men om någon här har en hane så säg till, jag har letat en passande herre till fröken Themis som bor hemma hos mig, och det verkar vara svårt att hitta en i Sverige, så det här forumet kanske är rätt även om det är fel?
Men de är iallafall söta, om än väldigt udda, och hon hatar citrusfrukter o tabasco, det lovar jag.
Däremot älskar hon att gå på tangentbordet och hon har faktiskt lyckats få iväg mail och skriva på msn

Åhh, söt!

Tyvärr dog mamman till mina för rätt många år sedan. Känner inte till fler men visste inte att de var så sällsynta.

Jag ser att vi båda kör Elitfönster och inte orkat sadla runt fönsterna...

Edit: Hittade bild på Malte och hans bror Molle (RIP):

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fina katter här

Slänger väl upp på min med då

(ödlan och min förra katt *rip* i bakgrunden)

En tupplur i en systemkasse

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Dammsugare är rätt effektiva. Iaf på våran Nisse Vet inte om det hänt något involverande dammsugare tidigare men han är fullkomligt skräckslagen för den.
Det räcker med att börja kasta ut mattorna inför städning så vet han att det är dags att fly fältet. Han sitter framför kattluckan tills dammsugaren kommer fram. Då e han ute illa kvickt.
Rätt praktiskt att inte ha en katt ivägen när man städar

Hoppas du hittar en praktisk lösning på din kabeltuggande illbatting
Ställ upp datorn på ett bord så det inte finns tillgång till kablar på golvet, då kan du ha mer koll på djuret när det är i farten.

//BG

Dammsugaren funkar bra på brorsans katt också. Om den bara ligger i rummet så går hon runt den. Börjar man skramla med den så är det full fart och springa och gömma sig någonstans.

Förresten, fina katter som postats i tråden

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Glömde att kommentera dammsugare; 3 av mina fyra blir totalt skräckslagna och gömmer sig i flera timmar efteråt. Den enda som accepterar dånet är Pytt, yrvädret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är bild på våran katt som faktiskt "hittade oss". Den hade smitit från ägaren när den var liten och vi hittade den på vår gård och satt upp en annons i tidningen och ägaren kom och hämtade den och sen visade sig att kattmamman hade redan stött bort den och accepterade den inte längre som sin unge så vi fick därför behålla den, vilken tur!

Rasen är "Russian Blue" som har en väldigt kort och fin päls liknandes bäver. Kan beskrivas som "har egen vilja", envis och gillar att leka och jaga men gillar också att umgås då och då och kommer gärna och sover med en lol. De är väldigt tystlåtna av sig och har väldigt mesig röst. Iaf våran har blivit ganska bortskämd när det gäller mat och endast vissa sorter av kattmat i gelé duger (kattmat med sås is a no-go) eller ja iaf tills att hon är hungrig eller inte lyckats fånga något byte själv iaf.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Under de antika egypternas tid dyrkades vi (=katter) som gudar - det var tider vi aldrig glömmer. Våra äldsta urfäder kommer från Turkiet.

En familj från Moskva flyttade 150 mil österut men glömde katten, 3 år senare dök katten upp i farstun.

Katter kan, bara vi får lust, annars är vi mest lata.

Bilder på mina kusiner:
http://www.google.se/search?q=kitler&hl=sv&prmd=ivns&tbm=isch...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

...endast vissa sorter av kattmat i gelé duger (kattmat med sås is a no-go) eller ja iaf tills att hon är hungrig eller inte lyckats fånga något byte själv iaf.

Samma här. Vad är det med såsmat? Minskar ju utbudet avsevärt. Edit: Russian Blue är väl inte direkt billiga? Häftigt att ni fick henne, men hon ville ju uppenbart till ett hem där omtanken kom före högste budgivaren.

Skrivet av jookeer:

Under de antika egypternas tid dyrkades vi (=katter) som gudar - det var tider vi aldrig glömmer. Våra äldsta urfäder kommer från Turkiet.

En familj från Moskva flyttade 150 mil österut men glömde katten, 3 år senare dök katten upp i farstun.

Katter kan, bara vi får lust, annars är vi mest lata.

Bilder på mina kusiner:
http://www.google.se/search?q=kitler&hl=sv&prmd=ivns&tbm=isch...

Haha, vilket underbart bildkollage!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Banna katten, var konsekvent; markera tydligt att där bak ska man inte vara eller att kablar inte är ok att bita på. Då får du ha dina kablar hur du vill.

Funkar på hundar. Absolut inte på katter. Har du lyckats lära din katt detta så är det bara att gratulera! Skriv en bok och tjäna lite pengar. Katter gillar att utmana dig, han kommer bergis försöka igen för att jävlas.

Ätika är det bästa men jag kan förstå om du inte vill smeta ätika på dina kablar. Testa att hälla mycket vitpeppar på golvet under och på sladdarna så tycker han inte det är lika intressant längre! (sen är det ju så roligt att titta på en katt som fått en nysattack också).

Han kommer dessutom växa ifrån det beteendet förr eller senare!

Lycka till!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Rasen är "Russian Blue" som har en väldigt kort och fin päls liknandes bäver. Kan beskrivas som "har egen vilja", envis och gillar att leka och jaga men gillar också att umgås då och då och kommer gärna och sover med en lol. De är väldigt tystlåtna av sig och har väldigt mesig röst. Iaf våran har blivit ganska bortskämd när det gäller mat och endast vissa sorter av kattmat i gelé duger (kattmat med sås is a no-go) eller ja iaf tills att hon är hungrig eller inte lyckats fånga något byte själv iaf.

Haha, det där stämmer såååååå bra på vår Nisse. Tror han är en blandras, men det lutar väääldigt mycket åt Russian Blue, det kan ju också förklara varför våra katter aggerar lika

Sötnöten är nyvaken så han ser lite sur ut

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Sötnöten är nyvaken så han ser lite sur ut
http://img688.imageshack.us/img688/1417/1008824.jpg

//BG

Den blicken får man passa sig för, hehe

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Rekordmedlem

Självklart är det snabbmonterade Elitfönster, helt rätt, katten gillar att ligga varmt ibland, det kommer nog nya tapeter o lister så småningom när jag sparat in lite från värmekontot.
Jag har just nu 2 katter, en äkta raskatt, min lilla turk, och en som är väldigt lik en rysskorsnnnig, han är blå med vita tasar o en fläck fläck på bröstet, han kom också till mig förra våren, och jag har inta hittat någon som saknade honom så han fick stanna, han hade nog rymt pga vårkänslor, han var mager och hade varit i bråk, men väldigt fin förövrigt, nu är han mätt och stor o stark. Det passade bra att att han kom, jag hade avlivat min tidigare katt julen 2009, hon blev 21 år så det började gå utför med henne rejält efter sommaren, hon var döv sedan en tid och så blev hon även blind strax före jul, och då tyckte jag att det var dax även om det är svårt att bestämma sånt.
Men en döv katt innebär att man kan dammsuga den, väldigt uppskattat av katten, hon gillade damsugaren bättre än en borste och det var bra för hårspridningen i huset.
Turken har dock satt sina spår i en del luftfilter o fläktar men det är inte så hemskt, de har ingen underpäls, bara en massa lite feta långa hår, de gillar vatten också så pälsen ska väl göra att de kan plaska i det vilda. De har hemsk "skålskick" hon gillar att hoppa i vattenskålen och doppar gärna tassarna och drar upp vatten för att dricka, och slickar ofta maten från skål till golv innan hon biter i den, oavsett skål eller typ av mat.
Ska ni banna en katt så skrik till rejält i högt tonläge, gärna såpass att de springer iväg och tycker det är obehagligt, och är ni nära kan ni klämma den på örat samtidigt, det är så de uppfostras av kattmamman, men det ska ske just när de gör nått dumt, annars förknippar de det inte med rätt sak, att hämta katten och visa vad den gjort och skälla funkar inte, man måste ta dem på bar gärning om man ska dressera dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

och är ni nära kan ni klämma den på örat samtidigt, det är så de uppfostras av kattmamman, men det ska ske just när de gör nått dumt,

Tack, ska testas nästa gång brorsans katt har kul med min datorstol eller klättrar i fönstret

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Rekordmedlem

Katterna är rädda om sina öron, det är därför de fäller in dem mot huvudet när de gör sig redo att slåss, de vill skydda dem mot bit o kloskador. kattmamman kan klappa till dem/trampa fast dem med tassen och nafsa ungarna i öronen om hon blir irriterad på deras beteende, hon slickar dem också på huvudet när hon visar dem omtanke o uppmärksamhet, det är därför katter gillar att bli smekta på hjässan, och om de gnider halsen mot nått är det för att markera tillhörighet, de vill sätta luktmärken på det de tycker ingår i deras "värld"

Visa signatur

Permalänk

Jo Slim är rädd för dammsugaren och borrmaskiner etc. Då springer han iväg in i sovrummet under sägen och ligger där och stirra på den.

Sen kommer han ut direkt när den slutat så vettskrämd är han inte. lite försiktigt bara.

Ska ladda upp lite bilder ihelgen på galleriet kan ni få se. Men det äör underbart mjukt när katter bara har underpäls som rex katterna. Och de gillar att vara med överallt och sitta på axeln och leka samt Slim gillar illaluktande strumpor Gärna bita på dom. hehe

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Slim gillar illaluktande strumpor Gärna bita på dom. hehe

Ju mer det luktar desto bättre. Spelar ingen roll om det luktar underbart eller förjävligt
Känner igen det från en hund som en av mina kusiner har.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ala_95:

Ju mer det luktar desto bättre. Spelar ingen roll om det luktar underbart eller förjävligt
Känner igen det från en hund som en av mina kusiner har.

Läste lite fel först, hmm.... nått med dina kalsonger....
Du får fundera ut resten själv, fredagshumorn är på en låg o bra nivå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Läste lite fel först, hmm.... nått med dina kalsonger....
Du får fundera ut resten själv, fredagshumorn är på en låg o bra nivå.

Personligen skiter jag i vad saker luktar då jag inte känner ett piss
Men jag fattar inte riktigt vad du menar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk dig en hund som tuggar på dina illaluktande kalsonger medans du fortfarande har dem på dig..........
Jag känner en som råkat ut för en kattattack när han var på gång i sovrummet, tjejens katt ville leka och hoppade på det konstiga nya "djur" som hade dykt upp i sängen, katten klöste o bet lite i den nya leksaken innan den blev brutalt bortslängd från sin nya leksak, den blev sedan instängd varje gång han hälsade på.
Det var nära att det blev en oväntad piercing i pungen.........

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tänk dig en hund som tuggar på dina illaluktande kalsonger medans du fortfarande har dem på dig..........
Jag känner en som råkat ut för en kattattack när han var på gång i sovrummet, tjejens katt ville leka och hoppade på det konstiga nya "djur" som hade dykt upp i sängen, katten klöste o bet lite i den nya leksaken innan den blev brutalt bortslängd från sin nya leksak, den blev sedan instängd varje gång han hälsade på.

HAHA

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

hahaha. Jo man får se upp.

Personligen skulle jag inte kunna ha en katt eller hund eller något djur som stirrar på en medans man gör sin buisness med tjejen om ni förstår hur jag menar. Möjligtvis fiskar då de är hjärndöda hehe.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

hahaha. Jo man får se upp.

Personligen skulle jag inte kunna ha en katt eller hund eller något djur som stirrar på en medans man gör sin buisness med tjejen om ni förstår hur jag menar. Möjligtvis fiskar då de är hjärndöda hehe.

Haha jo. Man känner sig iakttagen ibland

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

/ IMA FIRE MAH LAZOR...............

NAw just kiddin'.

Som andra sagt, testa mot medel, men framför allt, ha tålamod, dess ålder är inte alls stor, det är bara att lära den.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!