Mitt nätaggregat exploderade :(

Permalänk
Skrivet av Antec SE:

Skicka ett PM med din adress så får vi lösa ett riktigt nätagg åt dig

Mvh
Johan

Ett riktigt nätagg? Då får man hoppas att det är bättre kvalité än det som satt i mitt sonata-chassi >_>

Men ett litet plus att nätagget skonade mina andra komponenter iaf.

Permalänk
Medlem

Sonata-nätaggen är gjorda av Seasonic IIRC, så bättre kvalitet blir nog svårt.
Btw ägs Chieftec av Antec (eller vice versa)?

Permalänk
Skrivet av Antec SE:

Skicka ett PM med din adress så får vi lösa ett riktigt nätagg åt dig

Mvh
Johan

Tyvärr så kommer det inte att behövas, men jag tackar hjärtligt för erbjudandet.

Permalänk

Nätaggregat är en enkel historia. Minst 80+, bra märken man känner till, nätaggregat SKA vara dyra och overkill!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Nätaggregat är en enkel historia. Minst 80+, bra märken man känner till, nätaggregat SKA vara dyra och overkill!

ja dem hänger ju med i minst 7år om det är ett kvalitets tex sesonic

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolthread:

Tyvärr så kommer det inte att behövas, men jag tackar hjärtligt för erbjudandet.

Är det bara jag som tolkar det som att han bjussar på ett nytt agg??! De kan du ju inte tacka nej till isf..

Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Lite min åsikt också, dom är ju mest framtidssäkra av allt i en dator egentligen förutom chassin då. De som köpte ett HX1000 när de först kom ut har ju haft det i bra många år vid det här laget. Bör ju ses som en investering i slutändan.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Om ni kollar på min sig + kombinerar det med ett Fractal Design Integra 500W, hur tror ni mitt nätagg känner sig?

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av lambdaN:

Om ni kollar på min sig + kombinerar det med ett Fractal Design Integra 500W, hur tror ni mitt nätagg känner sig?

Inte så värst svettigt alls?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Inte så värst svettigt alls?

Bra att höra. Inte för att det krånglat ett skit men ville veta om jag är på "gränsen".

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Lite min åsikt också, dom är ju mest framtidssäkra av allt i en dator egentligen förutom chassin då. De som köpte ett HX1000 när de först kom ut har ju haft det i bra många år vid det här laget. Bör ju ses som en investering i slutändan.

HX1000w var nog bland de mest prisvärda köpen man kunde köpt om man köpte det när det lanserades. Sinnessjukt bra!

Visa signatur