Dumt köpa Iphone 4 nu när det är kanske 5 månader till Iphone 5?

Permalänk
Medlem

Dumt köpa Iphone 4 nu när det är kanske 5 månader till Iphone 5?

Är det dumt att köpa en Iphone 4 nu när det enligt rykten ser ut som om att Iphone 5 kommer i September ? Vad tycker ni ?

Permalänk

Jag tror inte det kommer bli såå stor skillnad på 4 och 5... Kolla på historien...

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Jag tror inte det kommer bli såå stor skillnad på 4 och 5... Kolla på historien...

Det alla räknar med är att den skall få samma processor (A5) som iPad 2 och det skulle innebära en rejäl prestanda boost jämfört med iPhone 4.

Det ryktas att Apple redan skickat ut iPhone 4: or med A5 processorn till bland annat stora spelutvecklare så de har god tid på sig att utveckla spel för den kommande iPhonen vilket i så fall skulle betyda att det rätt snabb efter releasen skulle kunna dyka upp appar som utnyttjar den extra kraften och då är det ju trist att sitta på äldre hårdvara.

Så hur vida man skall köpa en nu är svårt att säga. Sett till hårdvara är den väldig dyr eftersom den ligger kvar på samma pris som när den lanserades men konkurrenterna har sprungit om hårdvarumässigt.

Men är man insatt i Apples ekosystem och föredrar det framför Android som jag gör så är det fortfarande än mycket bra telefon.

Jag skulle allafall absolut inte rekommendera den om du tänker köpa nåt abonnemang och binda upp dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Ingen skillnad? Jämför hastigheterna mellan samtliga Iphones så kommer du märka stor skillnad. 5an kommer garanterat ha en A5 CPU, vilket betyder mer än dubbla hastigheten jämfört med 4an.

Och ska man tro på dom senaste ryktena, som stämmer till 90%, så kommer displayen vara lite större, bättre kamera, och som nämndes tidigare A5.

Jag tycker att du ska vänta, helt klart. Jag gjorde ett väldigt stort misstag som köpte 3G ca: 2mån innan 3GS släpptes här i Sverige, och nu släpps det inga uppdateringar till den längre. Så ha tålamod och vänta.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Det alla räknar med är att den skall få samma processor (A5) som iPad 2 och det skulle innebära en rejäl prestanda boost jämfört med iPhone 4.

Det ryktas att Apple redan skickat ut iPhone 4: or med A5 processorn till bland annat stora spelutvecklare så de har god tid på sig att utveckla spel för den kommande iPhonen vilket i så fall skulle betyda att det rätt snabb efter releasen skulle kunna dyka upp appar som utnyttjar den extra kraften och då är det ju trist att sitta på äldre hårdvara.

Så hur vida man skall köpa en nu är svårt att säga. Sett till hårdvara är den väldig dyr eftersom den ligger kvar på samma pris som när den lanserades men konkurrenterna har sprungit om hårdvarumässigt.

Men är man insatt i Apples ekosystem och föredrar det framför Android som jag gör så är det fortfarande än mycket bra telefon.

Jag skulle allafall absolut inte rekommendera den om du tänker köpa nåt abonnemang och binda upp dig.

Skrivet av Gender Bender:

Ingen skillnad? Jämför hastigheterna mellan samtliga Iphones så kommer du märka stor skillnad. 5an kommer garanterat ha en A5 CPU, vilket betyder mer än dubbla hastigheten jämfört med 4an.

Och ska man tro på dom senaste ryktena, som stämmer till 90%, så kommer displayen vara lite större, bättre kamera, och som nämndes tidigare A5.

Jag tycker att du ska vänta, helt klart. Jag gjorde ett väldigt stort misstag som köpte 3G ca: 2mån innan 3GS släpptes här i Sverige, och nu släpps det inga uppdateringar till den längre. Så ha tålamod och vänta.

"Inled oss icke i fanboykrig..."
En ny processor? Gör förmodligen en skillnad, men kommer mjukvaran vara anpassad för detta? Tänker först o främst operativsystemet. Apple är ju människor de också. Och barnsjukdomar får man alltid räkna med.
Större skärm och bättre kamera är en del av en naturlig mobiltelefonsutveckling. (riktigt ord?) Anser därför inte att det är riktiga argument till en bättre mobiltelefon. Går det ens att, i 2011, köpa en telefon utan en (relativt) bra skärm och en kamera? Dessutom, de som kräver hög kvalitet på sina bilder har seperat kamera...
Jag anser att Apple borde komma med något för att göra iPhonen innovativ. Igen. I början var den det, men allt eftersom så försvann det "speciella" med den. Kolla bara iPhone 4, inget nytt förutom en bug fix till 3g(s)...
De flesta andra tillverkare lyckas med minst en innovation i varje ny generation. Kan dock inte ge konkreta exempel, då jag inte varit insatt i mobiltelefoner sen för ett par veckor sedan.
De som använder iPhone är ofta de som dricker te på morgonen. Och gillar ananas på pizza...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, varje iPhone har ju varit ungefär dubbelt så snabb som den förra så en dual core A5:a är given tillsammans med SGX543 förmodligen. MEN för en gångs skull så kommer konkurrenterna ligga lika, tror jag (ja menar 3Gs sprang ju i cirklar runt dåvarande telefoner med tanke på 3D prestanda). För tillfället snäppet före, även om ingen matchar upplösningen än. Om dom inte har en massa intressanta nya features på 5 så är det "bara" en snabbare iPhone.

Egentligen på den huvudsakliga frågan så skulle jag säga, är det någonsin en klok idé att köpa high-end lurar efter 10+ månader när dom knappt går ner i pris? Tycker det är lika dumt som att köpa typ en HTC HD2 idag, eller nåt. Jag skulle säga köp en av nuvarande high end eller vänta på iPhone 5, helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

En ny processor? Gör förmodligen en skillnad, men kommer mjukvaran vara anpassad för detta? Tänker först o främst operativsystemet. Apple är ju människor de också. Och barnsjukdomar får man alltid räkna med.

Som vi sa kommer den med högsta sannolikhet få samma SoC som iPad 2...med andra ord iOS körs redan nu på denna processor.

Så kort och gott ja, är övertygad om att mjukvaran kommer vara anpassad. Det är en av Apples fördelar, det är väldigt sällan de släpper nåt som känns halvfärdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Större skärm och bättre kamera är en del av en naturlig mobiltelefonsutveckling. (riktigt ord?) Anser därför inte att det är riktiga argument till en bättre mobiltelefon. Går det ens att, i 2011, köpa en telefon utan en (relativt) bra skärm och en kamera? Dessutom, de som kräver hög kvalitet på sina bilder har seperat kamera...
Jag anser att Apple borde komma med något för att göra iPhonen innovativ. Igen. I början var den det, men allt eftersom så försvann det "speciella" med den. Kolla bara iPhone 4, inget nytt förutom en bug fix till 3g(s)...
De flesta andra tillverkare lyckas med minst en innovation i varje ny generation. Kan dock inte ge konkreta exempel, då jag inte varit insatt i mobiltelefoner sen för ett par veckor sedan.
De som använder iPhone är ofta de som dricker te på morgonen. Och gillar ananas på pizza...

Tycker inte att du riktigt lyckades följa ditt eget citat "Inled oss icke i fanboykrig".

Denna tråd är inte menad för diskussioner mellan Android och iPhone utan TS ville bara veta om det skulle vara dumt att köpa iPhone 4 när det är "så lite" tid kvar tills 5:n släpps.

Skrivet av smoker1984:

Är det dumt att köpa en Iphone 4 nu när det enligt rykten ser ut som om att Iphone 5 kommer i September ? Vad tycker ni ?

Efter att ha bytt över till Android med Galaxy S från iPhone 3G så tror jag inte att jag någonsin skulle kunna byta tillbaka till iPhone. Om du nu måste ha en iPhone så får du självklart mer värde ut ur telefonen genom att vänta på 5:n men jag tycker inte att 4:n är en dålig telefon. Det är helt beroende på hur tålamodig du kan vara.

Om du däremot är bara efter en bra smartphone och känner att du vill ha en snart så rekommenderar jag att du även tar en titt på Android telefoner. Just nu är Samsung Galaxy S II bland de bästa som Android kan erbjuda och när du har blivit van med en AMOLED skärm så vill du inte ha något annat längre.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Kommer mjukvaran vara anpassad? Nä, Apple kommer ge ut hårdvara som man inte kommer kunna ha nytta av. Självklart kommer Ios 5 vara anpassat för hårdvaran i Iphone 5. Ios 4 stöder tom redan idag A5, så jag ser inte riktigt vad problemet skulle vara?

Varför skulle inte större skärm och bättre kamera vara ett riktigt argument för att välja mobil? Om man ska välja mellan två mobiler som kostar lika mycket och är i stort sätt likadana men ena har bättre skärm och kamera, vilket väljer man då? Sen springer inte alla runt med en digitalkamera i fickan direkt, och vill man ta en spontan bild så är ju en bra mobilkamera alltid ett plus.

Nu löd frågan om TS skulle köpa Iphone 4 eller om det är värt att vänta på 5an, så hur i helvete kan man skapa ett fanboykrig där två produkter från samma företag efterfrågas och där man inte ens nämner en konkurrerande motsvarighet? Den enda som startar ett fanboykrig här är du.

Vad är det med Android-anhängare nu för tiden egentligen? Så fort dom hör eller ser ordet Iphone eller Apple så spyr dom bara ur sig en massa nonsens. Ni tycks göra allt för att vinna över folk till "ert" lag, vilket går emot ett av era argument, "Jag vill inte vara som alla andra och ha en Iphone", men att vara som alla andra och ha Android går tydligen för sig.

Och nej, jag dricker inte te på morgonen och jag hatar ananas, och trots det så har jag en Iphone, vad det nu ens har med saken att göra, ett dåligt Android-skämt kanske?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Kommer mjukvaran vara anpassad? Nä, Apple kommer ge ut hårdvara som man inte kommer kunna ha nytta av. Självklart kommer Ios 5 vara anpassat för hårdvaran i Iphone 5. Ios 4 stöder tom redan idag A5, så jag ser inte riktigt vad problemet skulle vara?

Okej, mitt fel. Det erkänner jag.
Men kommer "gamla" appar kunna utnyttja den ökade processorkraften?

Varför skulle inte större skärm och bättre kamera vara ett riktigt argument för att välja mobil? Om man ska välja mellan två mobiler som kostar lika mycket och är i stort sätt likadana men ena har bättre skärm och kamera, vilket väljer man då?

Nu finns det inte så många andra mobiltelefoner i den prisklassen. Och bättre skärmar och bättre kameror var 2009-2010s försäljningsknep. Men bra jobbat Apple! 2 år efter teknologin!

Sen springer inte alla runt med en digitalkamera i fickan direkt, och vill man ta en spontan bild så är ju en bra mobilkamera alltid ett plus.

Jag gör.

Nu löd frågan om TS skulle köpa Iphone 4 eller om det är värt att vänta på 5an, så hur i helvete kan man skapa ett fanboykrig där två produkter från samma företag efterfrågas och där man inte ens nämner en konkurrerande motsvarighet? Den enda som startar ett fanboykrig här är du.

Jag startar inte fanboykrig.
Dessutom anser jag att en konkurrerande motsvarighet borde vara uppenbart. Varför iPhone när man kan få något så mycket mer prisvärt? Men visst, vill denna killen köpa en iPhone så har ju inte så mycket att välja på. Då kan han lika gärna vänta.
Apple = Soviet Russia
Dessutom tappar du respekt i mina ögon när du behöver använda svordomar för att förstärka din åsikt.

Vad är det med Android-anhängare nu för tiden egentligen? Så fort dom hör eller ser ordet Iphone eller Apple så spyr dom bara ur sig en massa nonsens. Ni tycks göra allt för att vinna över folk till "ert" lag, vilket går emot ett av era argument, "Jag vill inte vara som alla andra och ha en Iphone", men att vara som alla andra och ha Android går tydligen för sig.

Har ALDRIG kallat mig för Android-anhängare. Har inte ens en Android... Anser bara att iOS inte är ett självklart val. De är som den unga idioten som håller i marionettdockan.

Och nej, jag dricker inte te på morgonen och jag hatar ananas, och trots det så har jag en Iphone, vad det nu ens har med saken att göra, ett dåligt Android-skämt kanske?

Jag hör inte hemma i Android-laget. Te på morgonen är för gravida, barn och "regnbågsintresserade". Likaså ananas på pizza och iPhone/allt från Apple.

Mina åsikter markerade med fet text.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag tänkte först köpa Iphone4 för någon månad sen men tänkte ah vafan, kan lika gärna vänta på nästa.
Imo dumt att köpa en 4a nu.

Oväntat att denna tråden blev invaderad av omogna folk som måste spy galla över x.
Borde vara bann på sådant folk direkt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle självklart vänta på iPhone 5 om du inte har ett extremt stort behov av en ny mobil i dagsläget.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Och som alltid i dessa trådar finns det bara ett svar: Om du behöver en telefon så köp nu. Att sitta och vänta lönar sig aldrig för det kommer alltid något bättre, häftigare och snabbare efteråt. Tänk, sen kommer iphone 6!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wham:

Jag skulle självklart vänta på iPhone 5 om du inte har ett extremt stort behov av en ny mobil i dagsläget.

Håller med: jag är själv sugen på en iPhone men då jag inte har särskilt båttom så kan jag "lika gärna vänta ett tag till".:)^^

My EnKrona!

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Har ni sett senaste south park avsnittet humancentipad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snutte:

Och som alltid i dessa trådar finns det bara ett svar: Om du behöver en telefon så köp nu. Att sitta och vänta lönar sig aldrig för det kommer alltid något bättre, häftigare och snabbare efteråt. Tänk, sen kommer iphone 6!

Tycker inte riktigt det argumentet håller när det gäller iPhone (eller apples prylar generellt).

För det första så har apple rätt långa lanseringscykler. När 5:an släpps kommer 4:an ha funnits på marknaden i över ett år. Det högst osannolikt att det några månader efter iPhone 5 släpps dyker upp en ny iPhone.

För det andra så håller Apple oftast sina priser konstanta. Du betalar lika mycket nu för en iPhone 4 som man gjorde för snart ett år sedan trots att hårdvaran inte längre är den vassaste.

Jag tycker som sagt forfarande iPhone 4 är en suverän telefon men planerar man ha sin telefon ett tag så och vill ha en iPhone kan det ju löna sig att ha lite tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat, absolut, dubbelkärnigt är trevligt, och med tanke på att alla många andra smartphones numera rullar hdmi, så kan det vara värt att vänta på det med!

Skrivet av matnojje:

Har ni sett senaste south park avsnittet humancentipad.

offtopic:
sett the humancentiped?
http://www.youtube.com/watch?v=IX8fKLjC__c&feature=related

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Skulle vänta då iphone 5 även kommer få sin programvara uppgaderad under en längre tid:-) den kommer även att ha den ny mobilladdnings standaren. Tror även att den skulle ha hdmi:-)
och vissa på den här tråden tycker jag kan skappa en egen tråd där dem diskuterar sina åsikter som inte hör till ämnet!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Men kommer "gamla" appar kunna utnyttja den ökade processorkraften?

Nä, appar går inte att köra på iPad2.... *quadrouple facepalm*

Skrivet av Markthegreat:

Te på morgonen är för gravida, barn och "regnbågsintresserade". Likaså ananas på pizza och iPhone/allt från Apple.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här... Vad menar du med "regnbågsintresserade"?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Japp, speciellt då värdet på en iPhone 4 sjunker drastiskt, för att inte tala om mindre support, färre appar/Spel etc.
Lika bra att vänta och köpa den nya, då är du iaf "säker" i ett år framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Dont Fu** me! hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här... Vad menar du med "regnbågsintresserade"?

sådana här:
http://www.break.com/index/freak-gets-ecstatic-over-double-ra...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Jag skulle väntat, absolut, dubbelkärnigt är trevligt, och med tanke på att alla många andra smartphones numera rullar hdmi, så kan det vara värt att vänta på det med!

Skrivet av upl8447:

Tror även att den skulle ha hdmi:-)

Redan iPhone 4 har stöd för HDMI, via adapter som släpptes samtidigt som iPad 2. Någon dedikerad HDMI utgång lär vi knappast få se på iPhone 5 om jag får gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jo, varje iPhone har ju varit ungefär dubbelt så snabb som den förra så en dual core A5:a är given tillsammans med SGX543 förmodligen. MEN för en gångs skull så kommer konkurrenterna ligga lika, tror jag (ja menar 3Gs sprang ju i cirklar runt dåvarande telefoner med tanke på 3D prestanda). För tillfället snäppet före, även om ingen matchar upplösningen än. Om dom inte har en massa intressanta nya features på 5 så är det "bara" en snabbare iPhone.

Egentligen på den huvudsakliga frågan så skulle jag säga, är det någonsin en klok idé att köpa high-end lurar efter 10+ månader när dom knappt går ner i pris? Tycker det är lika dumt som att köpa typ en HTC HD2 idag, eller nåt. Jag skulle säga köp en av nuvarande high end eller vänta på iPhone 5, helt enkelt.

WAT?

Fanns ett par mobiltelefoner som piskade Iphone mobilerna även när de släpptes. Exempelvis N900 som släpptes 2009, kameran 5MP kamera som piskar allt när det gäller kameramobiler och en GPU som ingen annan mobil då hade.

Iaf, till Iphone4 & 5 & 6......
Som alltid så släpps nya mobiler och ny hårdvara även om Apple ligger lite back i den delen. Men en sak som är säker så håller Apple stenhårt på priset med sina mobiler vilket gör att 5an kommer säkert kosta vad 4an gör nu, vare sig den blir likvärdig eller bättre på grund av att priset inte går ner på nuvarande mobiler.

Frågan är då, orkar du eller kan du vänta tills nästa lansering? Allt är upp till dig och ingen annan. Jag är ingen Iphone användare pga att jag inte tycker att Iphone telefonerna eller dess reparationer är värda sitt pris mot vad konkurrenterna ger ut. Men eftersom Iphone 4 är gammal men har samma pris som 5an kommer ha om ett par månader så säger det mig något.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Skulle vänta då iphone 5 även kommer få sin programvara uppgaderad under en längre tid:-) den kommer även att ha den ny mobilladdnings standaren. Tror även att den skulle ha hdmi:-)
och vissa på den här tråden tycker jag kan skappa en egen tråd där dem diskuterar sina åsikter som inte hör till ämnet!

Nä, någon HDMI utgång kommer du inte se, det kan jag lova dig. Det bästa du kan få i det läget är typ mini-usb, tänk galaxy s2 style.

Permalänk
Medlem

Tror inte att priset kommer att vara detsamma precis vid lansering då man kan få en iPhone 4 för iaf 6k nu (5k om man binder sig till abonnemang). Här kan vi se en prisutveckling på iPhone 4 som kostade cirka 8k vid release http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=630392. Sen vet man ju aldrig.. det kan vara så att Apple känner sig hotade då det fått extremt mycket större konkurrens än tidigare och därmed sänker priset på nästa generation, tror dock inte detta. Kolla t ex på deras mac datorer.

Själv har jag beställt, dock inte säker om jag ska avbeställa.., då jag inte orkade vänta 5 månander (?). Inte säker på om jag ska ha telefonen som jag beställde pga detta du nu tar upp! Men lutar åt att jag ändå kommer att ta den.

Tycker även att nedanstående kommentar är bra :)!

Skrivet av anon160366:

så mitt svar är, använder du telefonen vardagligen bara för att ringa messa och kolla lite sajter och spela lite, är 4;an ett bra köp fortfarande, dock om du är mer kontor och kvänade app användare, kan det vara klookt och vänta på 5;an som lär ha mycket högre sessor kraft. så fundera ut vad du kommer och använda den till, sen utefrån det kan du bestämma dig om det är värd och vänta, eller köpa. dock vilket änn du köper, lär du inte ångra dig.

lycka till.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Har du någonsin sett hur Apple fanboys skriver eller?

On topic. Köp inte en ny iphone 4 idag. Du kan ju alltid titta efter begagnade dock

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Nä, någon HDMI utgång kommer du inte se, det kan jag lova dig. Det bästa du kan få i det läget är typ mini-usb, tänk galaxy s2 style.

Menade genom adapter som typ som s_z säger.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Tror inte att priset kommer att vara detsamma precis vid lansering då man kan få en iPhone 4 för iaf 6k nu (5k om man binder sig till abonnemang). Här kan vi se en prisutveckling på iPhone 4 som kostade cirka 8k vid release http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=630392. Sen vet man ju aldrig.. det kan vara så att Apple känner sig hotade då det fått extremt mycket större konkurrens än tidigare och därmed sänker priset på nästa generation, tror dock inte detta. Kolla t ex på deras mac datorer.

Nej, de priserna stämmer inte. Det är inte Apples priser utan det är priser för importerade (olåsta) telefoner som företag har lagt på en egen marginal på.

Apples egna priser har varit samma sedan release, alltså ca 6000kr för 16gb och ca 7000kr 32gb. I och med att man nu kan köpa olåsta iPhones direkt från Apples hemsida slipper vi förhoppningsvis att företag säljer dessa importerade lurar till överpriser.

Permalänk

.

Som neutral tycker även jag att du borde ta och vänta på Iphone 5, vänta och se vad den har att erbjuda!
Sen om du köper den eller ej är en helt annan femma.

Iphone och dess symbios är den största faktorn för att man ska köpa iphone enligt mig, hela komponenten är så komplett! Från varje hörnsten till alla gratisspelen! Så ser jag på den senaste iphone 4, precis som 3an! Banbrytande!