The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hoppas du skojar??

Det är inget skoj med det, det är fan skandal! Jag kan inte fatta att inte detta basuneras ut på alla "medianyhetssidor" som finns. Död åt drm och framförallt securom...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hoppas du skojar??

Att DRM snodde 10-15FPS är sant, att jag gillar att äga Retail-versioner av spel (framför köpta digitala versioner) är också sant.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Att DRM snodde 10-15FPS är sant, att jag gillar att äga Retail-versioner av spel (framför köpta digitala versioner) är också sant.

Det var det med FPS jag undrade över.

Någon som vet varför? Verkar ganska konstigt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det var det med FPS jag undrade över.

Någon som vet varför? Verkar ganska konstigt.

Kändes som att det ändå var på sin plats med ett förtydligande

Vet faktiskt inte vad det beror på, men jag har hört mycket klagomål gällande Securom och DRM tidigare.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Hur tror ni detta spel fungerar på min dator? Grafikkortet är ju flaskhalsen absolut, men bra fps på medium åtminstone? Eller är det bara å ge upp tanken tills man skaffat ny GPU?

GTX 260 är ju på "recommended" och vanligtvis så är det inte ett bra tecken när ens grafikkort står med antingen där eller på minimum.

Jag kör med ett Radeon 5770 och datorn i övrigt E8400 med 4bg ddr2 minnen Laggar lite, ser väl inte så underbart ut. Men tycker det ändå var värt pengarna Riktigt välgjort spel i mina ögon.
Älskar storyn, miljön och soundtracket. Världen känns faktist rätt levande också när jag tänker efter ifrån baldursgate mmfl äldre spel

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Ser att det fått riktigt bra betyg på flera ställen. Måste man ha spelat 1an för att uppskatta storyn? Hade ganska svårt att fastna för 1:an, gillade inte alls kontrollen..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flygfisk:

Ser att det fått riktigt bra betyg på flera ställen. Måste man ha spelat 1an för att uppskatta storyn? Hade ganska svårt att fastna för 1:an, gillade inte alls kontrollen..

Jag har snart spelat klart ettan, och har hört att det enda man egentligen går miste om är karaktärernas bakgrund. Enligt Gametrailers videorecension så finns en del referenser till karaktärernas bakgrund i tvåan, men inget som förstör själva storyn.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle väl påstå att man förstår världen bättre om man spelat ettan.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Hur tror ni detta spel fungerar på min dator? Grafikkortet är ju flaskhalsen absolut, men bra fps på medium åtminstone? Eller är det bara å ge upp tanken tills man skaffat ny GPU?

GTX 260 är ju på "recommended" och vanligtvis så är det inte ett bra tecken när ens grafikkort står med antingen där eller på minimum.

Jag har en Q6600 + GTX260 och kör på High med en del postprocessing-effekter avstängda, som motion blur, DoF, AA osv och det flyter på bra för det mesta. Kan bara minnas en scen där det började lagga ordentligt. Kör dock inte i någon extrem upplösning direkt.

Skrivet av 'Gi:

[Gurra;11050006']Skulle väl påstå att man förstår världen bättre om man spelat ettan.

Det stämmer, men det spelet var inte mycket bättre på att förklara världen utan man snappar upp saker på vägen, precis som i TW2. Lika bra att börja med tvåan IMO, det är nog många som kommer gilla tvåan men som aldrig skulle gilla första spelet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kyrieee:

Jag har en Q6600 + GTX260 och kör på High med en del postprocessing-effekter avstängda, som motion blur, DoF, AA osv och det flyter på bra för det mesta. Kan bara minnas en scen där det började lagga ordentligt. Kör dock inte i någon extrem upplösning direkt.

Tack, precis vad jag ville höra. Med min i5 (3.4GHZ) så bör det ju fungera helt okej då. Köpte det dirr på GOG.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ser ut som att problemen relaterade till DRM och Securom är på väg att lösas med hjälp av Patch 1.1:

Citat:

4. Performance improvements: approximately 5% to 30% better framerate and faster game loading for many users, depending on their individual systems and game versions. Owners of retail versions can expect the biggest improvements.

http://www.en.thewitcher.com/community/

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Har precis kommit in i Chapter 2 och hör inga ljud eller röster, det enda jag kan höra är fotsteg. Någon som har haft samma problem?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag vet att de är många som har problem med lagg osv, fast de finns fortfarande de som får det att fungera utan problem! Jag sitter på i5 2.66 HZ, GTX 570, 4 GB ram, Windows 7 64 och senaste Nvidia beta driver. Lyckas inte ens spela spelet med inställningarna medium utan att få skit fps ( får max 19 fps ). Är det här normalt eller är det någon patch eller liknande som vi måste vänta på? För det här är ju bara sjukt! Har Ubersampling och SSAO Disable också......... 3D drivrutinen avinstallerad!

Permalänk
Medlem

Blir till att dona lite senare.

Citat:

- Enables AMD CrossFire™ scaling for Brink
- Enables AMD CrossFire scaling for The Witcher 2
- Improves performance for Dirt 3

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=344990

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dmr:

Tack för tipset! Tänkte testa nu direkt. Det här ser dock lite oroväckande ut. Inte säkert att alla får det problemet, men det återstår att se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tack för tipset! Tänkte testa nu direkt. Det här ser dock lite oroväckande ut. Inte säkert att alla får det problemet, men det återstår att se...

Aj aj, kör med Dirt 2 profilen nu och om det inte är någon skillnad förutom att man ska slippa köra med RadeonPro så ser jag ingen anledning att ändra till dessa. Ska hursomhelst testa senare.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tack för tipset! Tänkte testa nu direkt. Det här ser dock lite oroväckande ut. Inte säkert att alla får det problemet, men det återstår att se...

Fick problem med lightning som syns genom väggar, riktigt störande. Crossfire på 4890. Bra mycket bättre FPS dock.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flippin:

Fick problem lightning som syns genom väggar, riktigt störande. Crossfire på 4890. Bra mycket bättre FPS dock.

Okej, jag har inte sett till några grafikbuggar hittills. Vet inte om jag märkte någon prestandaökning heller, eftersom jag passade på att tweaka mina inställningar lite i samma veva, men nu flyter det på bra för min del, så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Inge ljusproblem för min del, 6950 CF windows 7 x64. Men skalningen är inte den bästa direkt... fick 15-20 fps mer. 60 istället för 40-45 där jag testade, va fan. Retail copy, får vänta på patchen antar jag.

EDIT: Eller jo, ljusproblem. Laddade en save från Chapter 1 och kollade runt lite dök upp i skogen.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Ingen ide att köra med den här drivrutinen men andra ord. När man bara har ett 5850 i burken.

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Hejsan! Jag vet att de är många som har problem med lagg osv, fast de finns fortfarande de som får det att fungera utan problem! Jag sitter på i5 2.66 HZ, GTX 570, 4 GB ram, Windows 7 64 och senaste Nvidia beta driver. Lyckas inte ens spela spelet med inställningarna medium utan att få skit fps ( får max 19 fps ). Är det här normalt eller är det någon patch eller liknande som vi måste vänta på? För det här är ju bara sjukt! Har Ubersampling och SSAO Disable också......... 3D drivrutinen avinstallerad!

Du har en liknande dator som min , patchen som kommer närsomhelst kommer att fixa en ca30% förbättring om du har retail versionen (på skiva)
Jag klockade min processor från 2.8 till 3.3Ghz och vann ca10 Fps bara på det.
Mina inställningar: DOF = Off , SSAO = Off , Dangling Objects Limit = Off , Ubersampling = Off
Shadows = High, High , LOD = Normal
Om inget sägs anses inställningen vara On eller på Bästa möjliga.
Har ca 40-45FPS på opatchad retail med dessa inställningar, 30-35 FPS oklockat.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Du har en liknande dator som min , patchen som kommer närsomhelst kommer att fixa en ca30% förbättring om du har retail versionen (på skiva)
Jag klockade min processor från 2.8 till 3.3Ghz och vann ca10 Fps bara på det.
Mina inställningar: DOF = Off , SSAO = Off , Dangling Objects Limit = Off , Ubersampling = Off
Shadows = High, High , LOD = Normal
Om inget sägs anses inställningen vara On eller på Bästa möjliga.
Har ca 40-45FPS på opatchad retail med dessa inställningar, 30-35 FPS oklockat.

Vill först tacka för att du svarade! Jag ska testa de där inställningarna när jag kommer hem sen, spelet är just nu ospelbart för mig. Även fast jag har allt på normal... Om jag klockar min processor lite måste jag då skaffa en ny fläkt till processorn? Har nämligen original fläkten på. Men med normal på så känns det ändå som att jag ska kunna komma upp i minst 30? Har läst lite att de är skillnad på ifall man har retail eller nedladdat, stämmer det? Har retail!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Hejsan! Jag vet att de är många som har problem med lagg osv, fast de finns fortfarande de som får det att fungera utan problem! Jag sitter på i5 2.66 HZ, GTX 570, 4 GB ram, Windows 7 64 och senaste Nvidia beta driver. Lyckas inte ens spela spelet med inställningarna medium utan att få skit fps ( får max 19 fps ). Är det här normalt eller är det någon patch eller liknande som vi måste vänta på? För det här är ju bara sjukt! Har Ubersampling och SSAO Disable också......... 3D drivrutinen avinstallerad!

Har liknande problem dock så ligger min framerate på löjliveckande 1-2fps

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1011260-witcher-2-2fps/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Håller med. Securom snodde 10-15 FPS från mig! Synd egentligen då jag gillar att äga Retail-versioner av spel...

Har du testat registrera ditt spel inne i steam?

Har knappt spelat W2, då jag fastnat i introt/tutorialen där man skall avfyra ballistan.... kan inte klicka nog snabbt så att metern hinner fyllas, så jag spelar AoC Godslayer istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Du har en liknande dator som min , patchen som kommer närsomhelst kommer att fixa en ca30% förbättring om du har retail versionen (på skiva)
Jag klockade min processor från 2.8 till 3.3Ghz och vann ca10 Fps bara på det.
Mina inställningar: DOF = Off , SSAO = Off , Dangling Objects Limit = Off , Ubersampling = Off
Shadows = High, High , LOD = Normal
Om inget sägs anses inställningen vara On eller på Bästa möjliga.
Har ca 40-45FPS på opatchad retail med dessa inställningar, 30-35 FPS oklockat.

Dangling Objects Limit ger sämst prestanda när den är Off

Permalänk
Medlem

För att lösa "lensflare" ljuset kan man spela i window mode, så försvinner det. Dock funkar inte CF i window mode för mig, som jag har förstått måste man lira fullscreen för att CF ska fungera. Så har det varit i all spel jag har provat CF i? Eller?

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

http://en.thewitcher.com/community/

Fan 1.1 Patchen skulle kommit igår med verkar ha lbivit problem med deras servrar som de skriver. Hoppas de löser detta snart då denna patchen verkar vara vad jag väntar på

Roligt dock att de håller oss informerade någorlunda konsekvent.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Vill först tacka för att du svarade! Jag ska testa de där inställningarna när jag kommer hem sen, spelet är just nu ospelbart för mig. Även fast jag har allt på normal... Om jag klockar min processor lite måste jag då skaffa en ny fläkt till processorn? Har nämligen original fläkten på. Men med normal på så känns det ändå som att jag ska kunna komma upp i minst 30? Har läst lite att de är skillnad på ifall man har retail eller nedladdat, stämmer det? Har retail!

Du kan klocka , jag har standardkylaren till min o det funkar fint , håll koll på tempen bara , du borde kunna köra 3Ghz iallafall.

Skrivet av kyrieee:

Dangling Objects Limit ger sämst prestanda när den är Off

Ah du har rätt , på med den om man vill tweaka , men för min del får den vara av

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Inaktiv

faaaan vad jag får musarm av detta spelet

Permalänk

Finns det några tips vad det gäller strider, när man möter flera motståndare så blir det att attackera -> dodge -> shield sign -> attackera . Ska göra igenom spelet en andra gång och undrar vart man finner guider ang rustning, vapen och drycker har en känsla av att jag missade en del crafted items första gången.

Hur lyckades ni besegra draken i slutet, speciellt på de högre svårighetsgraderna?

Dold text