The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk

Det här är faktiskt det första spelet där mitt G35 strular, aldrig haft något som helst problem med det tidigare och jag köpte det bara några dagar efter att det släpptes.

Permalänk
Medlem

Om dom inte ficksar till problemet så blir det att sälja o köpa några ändra

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Har också G35, galet ljud men funkar inte till ett helt gäng spel... Logitech har sagt att dom jobbar på det men det är nog bara skitsnack, inget händer. Detta är en temporär fix iaf som funkade för mig:

Kontrollpanelen ->
Enhetshanteraren ->
Högerklicka på Logitech G35 ->
Klicka på "Uppdatera drivrutin" ->
Klicka på "Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" ->
Klicka på "Låt mig väja från en lista..." ->
Välj "USB Audio Device" och installera ->
Starta om datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

290kr för premium edition på game, prisvärt!

Vart hittade du det?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Ingenting nytt angående CrossfireX?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Sarevok; har du testat det som jag skrev om på förra sidan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Sarevok; har du testat det som jag skrev om på förra sidan?

Syftade du på http://www.overclock.net/pc-games/1021185-witcher-2-sli-fix-g... ??

Läste igenom den men stod att det gällde inte ATI :/

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Nej, tipset om att lägga in no-dvd crack för GOG-versionen.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Torach:

Vart hittade du det?

game.co.uk

Dem brittiska sidorna brukar oftast ligga lite billigare än de svenska, och ibland många hundralappar under.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Beställer ihuvudsak alltid spel från antingen game.co.uk eller amazon.co.uk. Köper man SE/CE så tjänar man många hundralappar mot här hemma.

GoW 3 Epic Edition är tex 400kr billigare .

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mAster9:

Beställer ihuvudsak alltid spel från antingen game.co.uk eller amazon.co.uk. Köper man SE/CE så tjänar man många hundralappar mot här hemma.

GoW 3 Epic Edition är tex 400kr billigare .

Duke Nukem BoSe var väl 600kr billigare, vill jag minnas

Det är ganska stora skillnader, så man undrar ju lite hur de svenska butikerna tänker.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat ett sätt att sänka View Distance?
Hade gett en grym FPS-boost för oss med dåliga grafikkort.

Har redan sänkt LOD-distance.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinhead:

Har också G35, galet ljud men funkar inte till ett helt gäng spel... Logitech har sagt att dom jobbar på det men det är nog bara skitsnack, inget händer. Detta är en temporär fix iaf som funkade för mig:

Kontrollpanelen ->
Enhetshanteraren ->
Högerklicka på Logitech G35 ->
Klicka på "Uppdatera drivrutin" ->
Klicka på "Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" ->
Klicka på "Låt mig väja från en lista..." ->
Välj "USB Audio Device" och installera ->
Starta om datorn

Testade den fixen men utan framgång för mig Nu vet jag inte vad jag ska göra

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

För er med problem med Grafik (SLI, Crossfire)/ Ljud (Logitech G35) / Eller som bara vill kolla in lite jämförelse bilder och statistik på hur folk klarar av spelet med diverse hårdvara kan jag rekommendera denna tråden:

NeoGaf.com - The Witcher 2: Performance, Tips, and Measuring of Swords

MVH Kraxxe

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem

Fan spelet tog slut fortare än jag trodde Akt2 var ju jättelång jämfört med trean som kändes inte lika genomtänkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fan spelet tog slut fortare än jag trodde Akt2 var ju jättelång jämfört med trean som kändes inte lika genomtänkt..

har tänkt köpa detta spelet jag också men ditt inlägg förvirrar mig totalt

Hur kan det ta slut ifall det är en RPG? :/

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

läste först http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=344749
Sen tog jag ner gog versionen här, http://gf.wiretarget.com/the_witcher_2.htm

Tvingade crysis profilen i RadeonPro

Runt 25fps med ultra settings.

till

Runt 45fps med ultra settings.

*Nej rekommerar det inte uptäckte nu att den fick skit lagg då och då

Permalänk

Alltså hur fan ska man kunna döda Letho?!! Jag måste ha gjort något galet, jag har fan ingenting; inga bomber, inga traps... you name it. Det enda jag har är mitt förbannade svärd som för övrigt är hyfsat dåligt (tror jag).

Dold text

Och hur använder man potions? Fattar ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Alltså hur fan ska man kunna döda Letho?!! Jag måste ha gjort något galet, jag har fan ingenting; inga bomber, inga traps... you name it. Det enda jag har är mitt förbannade svärd som för övrigt är hyfsat dåligt (tror jag).

Dold text

Och hur använder man potions? Fattar ingenting.

Potions: tryck på CTRL och välj meditera i menyn (funkar bara när du inte är i strid)

Letho: ptja finns nog flera sätt men jag körde med stun-, shield-sign och dodge. Slå han inte när han har sin shield(såvida du inte har stunnat han) uppe för då brukar han köra counter-attack direkt. Bara nöta

Dold text

Fasen är det någon som lyckas tanka ner och få igång tillägget "Troll trouble"???
Jag får inte igång det själv, svårt att connecta till server men när jag väl lyckas få ner filen blir det

"Connection error. Try again later"
eller
"Error writing file.Retrying in 10 second"

Permalänk
Medlem

Spoilertags är ni snälla.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att inte skriva om specifika händelser i spelet utan (spoiler][/spoiler). Byt ut mot hakparanteser.

*Lade till spoilertags i några inlägg*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter på bussen till jobbet och längtar bara tills att få lira tw2 igen. Enormt bra spel alltså, svårt är det också. Någon som vet hur många kapitel det har?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

har tänkt köpa detta spelet jag också men ditt inlägg förvirrar mig totalt

Hur kan det ta slut ifall det är en RPG? :/

Eum.. Alla RPG tar ju slut detta är inte ett MMORPG.

Baldurs Gate, Dragon Age 1/2, Mass Effect, The Witcher, Final Fantasy osv har alla ett slut då man oftast besegrar sista gubben som man följt efter hela spelet

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Potions: tryck på CTRL och välj meditera i menyn (funkar bara när du inte är i strid)

Letho: ptja finns nog flera sätt men jag körde med stun-, shield-sign och dodge. Slå han inte när han har sin shield(såvida du inte har stunnat han) uppe för då brukar han köra counter-attack direkt. Bara nöta

Dold text

Fasen är det någon som lyckas tanka ner och få igång tillägget "Troll trouble"???
Jag får inte igång det själv, svårt att connecta till server men när jag väl lyckas få ner filen blir det

"Connection error. Try again later"
eller
"Error writing file.Retrying in 10 second"

Ah okej. Jag trodde man skulle kunna använda de i strid via en hotkey eller något

Ska nöta på Letho som bara den när jag kommer hem!

Dold text
Permalänk
Medlem

Finns det ett demo man kan tanka för detta spelet? Jag vill testa om det fungerar på min dator utan problemen som många har innan jag köper det.

Något nytt om letterboxing eller ett uttalande om varför de i hela friden valde att ha en aspect ratio för TV-apparater till ett PC-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Finns det ett demo man kan tanka för detta spelet? Jag vill testa om det fungerar på min dator utan problemen som många har innan jag köper det.

Något nytt om letterboxing eller ett uttalande om varför de i hela friden valde att ha en aspect ratio för TV-apparater till ett PC-spel?

Letterboxing fixas i patchen som släpps idag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Testade den fixen men utan framgång för mig Nu vet jag inte vad jag ska göra

Glöm inte att sätta den som standardenhet för ljud (Ljud på kontrollpanelen). Inte säker men tror även att man bör ha dom inkopplade i USB2.0 och inte 3.0, var någon som skrev det på Logitech tror jag, för mig funkar vilket som dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbaz:

Det lustiga var att du läste en tråd om SLI och inte CFX

Sen hade du inte ändrat MVPU mode till AFR, kanske därför det laggar för dig? Enligt kraxxes länk så kör folk Dirt2 + AFR och får viss boost. Ska testa dina inställningar och se hur stor skillnad det är mot det jag kör (original.exe, Dirt2 + AFR i RP).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Eum.. Alla RPG tar ju slut detta är inte ett MMORPG.

Baldurs Gate, Dragon Age 1/2, Mass Effect, The Witcher, Final Fantasy osv har alla ett slut då man oftast besegrar sista gubben som man följt efter hela spelet

Ja men jag undrar ifall det är som Fallout 3 och inte som new vegas

I fallout 3 kan du göra alla quester och ändå kan du fortsätta att spela och döda monster, det är det jag menar med att det inte tar slut medan i Fallout new vegas är slutet något helt annat

Dold text

I Fallout new vegas

I new vegas när du har gjort main questen så slutar allt, du kan inte fortsätta längre vilket suger riktigt hårt

Dold text

Det är det jag frågar, Om man nu gör klart main questen kan man fortsätta med de andra questerna också?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Bara jag som har problem med extrem muslagg vid vissa tillfällen? Beror på vilken riktning jag vänder mig mot.. Verkar lite som om det alltid är mot solens riktning, men jag har testat stänga av sun rays, SSAO, DoF, you name it - gör knappt någon skillnad. När muslaggen är som värst har jag ju ändå 35-40 FPS, så det känns som om det är något lurt..

Jag kör inte med Vsync, och har testat stänga av smoothness/mousesmoothness.