Vad har du för intressen utöver teknik/datorer?

Permalänk
Medlem

Vad har du för intressen utöver teknik/datorer?

Hej hej!
tänkte det kunde vara roligt med en tråd där man berättar vilka intressen man har utöver datorer och teknik. man behöver absolut inte utöva tex sporten. bara man har ett brinnande intresse för det;) själv så cyklar jag mountainbike:) och gillar tjejer såklarrt;) f*n höll ju på att glömma mitt fiske intresse!
edit: förlåt om det redan finns en sån här tråd. hittade ingen men men
edit2: videofilmning/fotografering räknas inte som teknik;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Hej hej!
tänkte det kunde vara roligt med en tråd där man berättar vilka intressen man har utöver datorer och teknik.

Finns det ens intressen utanför detta område?
Nå jag själv pysslar lite med videofilmning, där det dock ingår en förbaskat massa teknik inkl pillande vid datorn. Annars visst djur, natur, historia och vetenskap är intressant. Men jag är inte på något sätt besatt som många andra, jag syftar främst på djur, där folk kan åka flera mil för att fotografera en fågel som inte på något sätt är sällsynt mer än lokalt.
Nä jag filmar djur i lugn och ro när jag kopplar av, har i.o.f.s planer på att filma några bävrar i sommar. Då köra en liten båt långt upp framför deras hydda med släp och låta båten sakta flyta fram med strömmen i vattnet. (får se om jag får tid)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

När man inte sitter inne o ugglar blir det väl till största delen cykeln eller tennisracket. Plugget går iofs före D:

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Finns det ens intressen utanför detta område?
Nå jag själv pysslar lite med videofilmning, där det dock ingår en förbaskat massa teknik inkl pillande vid datorn. Annars visst djur, natur, historia och vetenskap är intressant. Men jag är inte på något sätt besatt som många andra, jag syftar främst på djur, där folk kan åka flera mil för att fotografera en fågel som inte på något sätt är sällsynt mer än lokalt.
Nä jag filmar djur i lugn och ro när jag kopplar av, har i.o.f.s planer på att filma några bävrar i sommar. Då köra en liten båt långt upp framför deras hydda med släp och låta båten sakta flyta fram med strömmen i vattnet. (får se om jag får tid)

videofilmning/fotografering räknade jag inte som teknik...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så är det här med datorer inget för mig. Så hur jag hamnade här på Sweclockers från början, det går ju alltid att diskutera. Utan mitt stora intresse i livet, det är bild och form. Grafik i det stora hela. Allt ifrån teckning, bläck till typsnitt.

Men bortser man från det, så har jag oxå ett stort intresse för det här inom det paranomala. Småfolk, vättar, vittror, tomat och troll till gastar, spöken ialla dessa former och varianterer. Både i textform och i film.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

För många intressen för mitt eget bästa. Anime och manga, musik (lyssna, samla och göra), bild (samla, titta på, göra), politik (delvist aktiv), konst (mest klassisk bildkonst), populär naturvetenskap, spel (spela och göra), skriva (mest dikt och guider/tutorials).. listan lång.
Allt detta för givetvis med sig att man får så lite tid till var sak och allt går mycket långsamt fram och behöver man väl koncentrera sig på något så stör allt annat med sina lockelser. Ytterligare negativa biverkningar är att det kan bli kostsamt om man bestämmer sig för att försöka gräva lite djupare i något. Exemplevis har jag nu försökt satsa på musik, vilket resulterat i nytt ljudkort, keyboard och småsaker som sladd och viss rusta upp resegitarren. 2000 till bara en av sina hobbys, på två veckor, och det under en period då jag egentligen behöver hålla på mina förmögenheter.
Man får hoppas att jag blir mätt snart och kan börja koncentrera mig på kärleken och karriären.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

mina intressen går i "vågor" och dator intresset är nog det enda som är konstant. annars gillar jag att designa och bygga högtalare av alla de slag.
ibland känner jag för att fixa till och mecka med bilen, har en gammal 900 turbo som jag ska laga till när "vågen" kommer har jag tänkt.
ibland fallar lusten på för paranormala saker och då kan det vara kul att se ett program eller 2 om det, inget seriöst som att jaga spöken eller så men tycker att det är intressant.

brukar även laga gamla saker man kan ha nytta av, har en gammal projektor som jag fick för att den visar en röd linje på ena sidan samt röd ghosting på det mesta få se om man kan fixa till den på något sätt då lampan nästan är ny.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Brinner för att resa och se världen. Mycket av fritiden går åt till att läsa om olika resmål och planera eventuella resor. Nu närmast blir det en månad i USA och efter det är det dags att börja planera nästa års resor. Försöker komma iväg till någon skidort en vecka varje vinter också för att åka snowboard. Cyklar en del mountainbike när jag hinner och har lust. Fotade mycket innan men det är ett intresse som har svalnat en del. Har kvar kameran och sådär men det är sällan den åker fram. Jobbar med IT så får min beskärda del av datorer där så på fritiden försöker jag syssla med annat. Tycker även om e-sport av olika slag men framförallt Starcraft2 och försöker följa turneringar och annat så gott det går. Spelar lite själv ibland men finns inte så mycket tid över för det längre.

Permalänk

Bilar, mopeder, allt man kan skruva med
Det tråkiga är att jag inte har så gott om pengar så det blir mest att jag bara kollar och funderar på vad jag BORDE göra

Engelska är ett litet intresse också, mycket mer spännande än svenska.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Mat (laga och äta), whisky, musik (vinyl), film och motion graphics.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Många mindre intressen är det väl som slåss om tiden. Men det som utövas mest är ju matlagning, det är lite ofrånkomligt. Nu är det inga fancy fancy grejer utan mer att hitta passande måltider som är tillräckligt enkla och ekonomiskt hållbara för personer med begränsad budget. Mat från grunden som med lite tid och kärlek blir riktigt gott med rätt kryddor och ingredienser. Säkert sådant som för en tid sedan var självklarheter, men som många i dagsläget ignorerar eller inte har tid med, och istället väljer tråkigare mat.

Annars så är det numera ett cykelintresse som börjar forma sig. Köpte mig en ordentlig cykel för både träning och jobbpendling och siktar på att trampa åtminstone 10-15 mil per vecka här under sommaren.

Tycker om planering, skriva och analysera. Då främst inom teknik/industri och det är en hel del sånt jag sysslar med på jobbet.

Skrivet av liv&helvete:

Men bortser man från det, så har jag oxå ett stort intresse för det här inom det paranomala. Småfolk, vättar, vittror, tomat och troll till gastar, spöken ialla dessa former och varianterer. Både i textform och i film.

Har du sett svt:s korta serie på temat? "Väsen".Stötte på det av en slump och kikade lite. Inget extraordinärt på något vis, men lite småintressant.

http://svtplay.se/t/153469/vasen

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hi-Fi är väl största intresset. Sedan så är ju styrketräning rätt kul också.
Brukar spela golf på sommaren. Lyssnar väldigt mycket på musik...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har du sett svt:s korta serie på temat? "Väsen".Stötte på det av en slump och kikade lite. Inget extraordinärt på något vis, men lite småintressant.

http://svtplay.se/t/153469/vasen

Jo då. Jag följer serien. Tycker den är rätt så små trevlig.
Väntar på att den ska släppas på DVD. Men det lär nog dröja, verkar det som.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Laga mat (Stark mat) och renovera bilar. Håller på med en Golf GTI Mk1 just nu. Dom har en viss charm över sig

Permalänk

Många smågrejjer som sagt.
Men på sommaren blir det en hel del båt då man åker ut med vänner eller nära och kära. Motorbåt då som man åker vattenskidor, ring och snowracer (!) bakom!
Bygga saker i trä och metall är sköj det med!
Sen så finns ett intresse för bilar med, men som legat på is ett tag. Körkortet närmar sig så det lär bli en ändring på det!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Avstängd

Som den humanist jag är tycker jag om att...:)

Jag är intresserad av bl.a. andra kulturer, resor världen runt (läs: inte åka till kanarieholmarna och ligga på en strand och supa:P), språk, samhällskunskap, socialkunskap, filosofi, träning, ridning, upplevelser generellt som berikar sinnet (d.v.s. inte en finsk fylla bakom Pressbyrån;)), spela munspel (och då jag intresserar mig för munspelet som instrument tycker jag om att spela alltifrån blues till folkmusik:)). Jag vill dö rik på upplevelser och inte pengar!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag är intresserad av bl.a. andra kulturer, resor världen runt (läs: inte åka till kanarieholmarna och ligga på en strand och supa:P), språk, samhällskunskap, socialkunskap, filosofi, träning, ridning, upplevelser generellt som berikar sinnet (d.v.s. inte en finsk fylla bakom Pressbyrån;)), spela munspel (och då jag intresserar mig för munspelet som instrument tycker jag om att spela alltifrån blues till folkmusik:)). Jag vill dö rik på upplevelser och inte pengar!:D

Ridning, pff ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Ridning, pff ;P

Jag kan gissa vad du försöker antyda här.:P Men nu menar jag inte den amorösa delen av ridning tillsammans med en kvinna av det slag som man i dagligt tal kallar för älskog.:) Nej jag syftar på att man rider på en häst, trav, galopp där man genom nämnda djur utför dessa aktiviteter för en sundare kropp och själ!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag kan gissa vad du försöker antyda här.:P Men nu menar jag inte den amorösa delen av ridning tillsammans med en kvinna av det slag som man i dagligt tal kallar för älskog.:) Nej jag syftar på att man rider på en häst, trav, galopp där man genom nämnda djur utför dessa aktiviteter för en sundare kropp och själ!:)^^

Usch, mesigt Till och med värre än golf ju!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

historia,krig/militärt kuriosa,krigs figurer.
när jag var yngre så brann jag för detta,samlade och gjorde egna krigs figurer,allt från romar riket till moderna soldater.
sen dog den jag såg upp till,min morfar och jag fick ärva hela hanses krigs figur sammling,den sammlingen kombinerat med min egen(mest stollt över waterloo där jag personligen gjorde uppåt 10000 figurer,allt historiskt vilket jag sen ställde upp i mitt förra rum,historiskt placerade trupper osv) räknades då till upp mot 50000 figurer,norrlands största sammling(morfars sammling var redan den största,var med i tidningen och allt).
men tyvärr så slockande elden lite ju äldre man blev och desto mer datorer och spel kom in i bilden,vilket jag ibland känner sorg över..men nu har jag flyttat till en större lägenhet och alla 50000 figurerna är med,så nu ska jag bara skaffa lite hyllor/montrar och sen ska många ställas upp..tror inte jag får tillbaka samma brinande intresse som jag hade som tonåring igen,men elden är inte helt död.
har även under banrdomen/tonåren samlat på mej en hel del vapen,flaggor,gamla ww2 prylar samt en sju helsike massa dioraman och pansarfordon(mini format alltså)

utöver så ha jag en mycket intressant och stimulerande hobby,styrketräningen

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Usch, mesigt Till och med värre än golf ju!

De som har stil och klass brukar spela hästpolo http://sv.wikipedia.org/wiki/Hästpolo (och det anses är en av världens mest prestigefyllda sporter om nu detta är viktigt men ändå) och jag anser att kan du hantera en häst då är du en bra bit på väg att bli en riktig man.:D

En skoter, eller SUV kan vem som helst köpa - bara sätta sig i dom och åka iväg, inget konstigt med det och inte så manligt heller i och med att vem som helst kan göra detta. Men att lära sig något från grunden och verkligen bemästra en sport - i detta fallet ridning - det är ett konststycke i sig.:)

I analogi med tidigare nämnda älskog: vem som helst kan k*ulla och få barn, men väldigt få kan utöva och idka älskog på ett sådant sätt det kan anses som något man utövar till fulländning och på ett sådant sätt att man kan kalla sig för "The man of men".:)

Att lära sig något till fulländning kräver sin man helt enkelt.:)^^

My EnKrona!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

En skoter, eller SUV kan vem som helst köpa - bara sätta sig i dom och åka iväg, inget konstigt med det och inte så manligt heller i och med att vem som helst kan göra detta.

Säger han som inte ens sett en skoter IRL. Kom upp i vinter så ska du få visa hur lätt det är Jag står för skoter och bensin

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Säger han som inte ens sett en skoter IRL. Kom upp i vinter så ska du få visa hur lätt det är Jag står för skoter och bensin

Kom ner till sommaren så ska jag visa hur svårt det är att rida (och att detta kräver sin man, medan en skoter bara kräver en avbetalningsplan, inget manligt med en skoter således;)).

Ala_95:): Kanske bäst vi tar det lugnt med Off topic talk,f så att ingen blir sur? Dumt och "förstöra" TS tråd så att säga.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Webbutveckling, Linux, Servrar och Nätverk, hmm. Har nog inga intressen utöver detta

Hänger ju självklart med kompisar osv men ser inte det som ett intresse.

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

..... och jag anser att kan du hantera en häst då är du en bra bit på väg att bli en riktig man.:D

Då är jag en man i dina ögon i alla fall

Edit: Har varit i alla fall

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Då är jag en man i dina ögon i alla fall

Absolut om du behärskar sporten mer än att du har ridit barbacka på Brunte som mest går omkring i hagen som pensionär efter att ha varit rid/arbetshäst.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Absolut om du behärskar sporten mer än att du har ridit barbacka på Brunte som mest går omkring i hagen som pensionär efter att ha varit rid/arbetshäst.:)

Jag spelar inte hästpolo, håller inte på med hästar öht, har tyvärr inte gjort det på 7-8år.
Men jag lärde mig rida en gång i det förflutna och tvivlar inte på att det fortfarande sitter i

Ska bara tillägga att "lära sig rida" inte bara är att skritta runt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Jag spelar inte hästpolo, håller inte på med hästar öht, har tyvärr inte gjort det på 7-8år.
Men jag lärde mig rida en gång i det förflutna och tvivlar inte på att det fortfarande sitter i

Det sitter i.:) Så du menar att du gått från man till slappt*sk?:D;) *Skoja:D*

För att bruka lite allvar:): jag tycker att det som definierar en man i "dagens samhälle" är konstiga saker så som iPhone, en fet bil etc. Visst moden kommer och går men jag känner det ändå som att det som definierar en man trots allt är är utbildning för kropp och själ, av typen som "överklassbarn" fick lära sig förr och fortfarande till viss del lär sig.:)

Skotrar och dylika som Ala_95 var inne på är nog substitut för medel/arbetarklassen att få känna sig viktiga/som överklass.:P Men detta är bara gissningar och antaganden.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Jag anser att kan du hantera en häst då är du en bra bit på väg att bli en riktig man.:D

Håller helt med dig, att kunna kontrollera ett <600kg stort djur med egen vilja kräver verkligen sin man.
Av elitryttarna är det minst 50/50 som är män.

Tillbaks till topic.

Jag har stort intresse för Flyg, har inga problem att sitta fast på Heathrow i ett par timmar extra bara för att kunna sitta och se flygplan från hela världen.

Lägger även ner mycket av min tid på simning och skolarbete.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredrik94:

Håller helt med dig, att kunna kontrollera ett <600kg stort djur med egen vilja kräver verkligen sin man.
Av elitryttarna är det minst 50/50 som är män.

Tillbaks till topic.

Jag har stort intresse för Flyg, har inga problem att sitta fast på Heathrow i ett par timmar extra bara för att kunna sitta och se flygplan från hela världen.

Lägger även ner mycket av min tid på simning och skolarbete.

Nice man!:D Själv glömde jag säga att jag är intresserad av Privatjet:ar.:)^^ Mitt mål är att äga ett sådant plan en dag, kunna ta sig vart man vill istället för att trängas med massa fulla turister från kanarieholmarna på väg hem från grisfesten.:)

Bilder: http://www.infobarrel.com/Corporate_Private_Jet_Travel_Option...

Satelittelefoni tycker jag även det är intressant.:) Det är intressant lite av samma skäl som en Privatjet: man kan prata obehindrat utan en massa "roaming-hinder", från punkt A till B!:)^^ (Oftast billigare än roaming för övrigt).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!