Logitech MX518 ersätts av G400

Permalänk
Medlem

Mx518 är en klassiker, har haft två stycken. Har en G700 nu, men kan inte säga att jag är riktigt nöjd. Knapparna ovanpå känns lite plastigt fladdriga och designen på tumknapparna och knapparna överlag är inte något jag tycker är helt lyckat. De känns obekväma helt enkelt. Dessutom är inte programvaran superbra, även om den fungerar för man använder den inte så ofta. För att vara en flaggskeppsprodukt är jag inte helt nöjd, även om den får godkänt.

Permalänk

Jag har själv en MX518 och en G5v2 och måste säga att de är snarlika, jag har alltid trott att G5 var ersättaren av MX518 och G500 ersättaren av G5. Jag älskar hur G5 och MX518 känns i handen, precis rätt storlek för mig, mycket skönare än mina Razor möss.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Jag har just ersatt min gamla MX518 (för höger musknapp började glappa) med en ny MX518

Mycket trevlig mus, indeed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Men om den har samma passform och samma knappar så ser inte jag problemet? Jag ser fram emot en evolverad MX518 med samma känsla och kvalité.

Jag kommer att köpa G400 + Wireless Illuminated K800 + 24" skärm med 1920x1200 upplösning till jul för att uppgradera skrivbordet.

är ett fan av mx518, men det som får mig att höja ögonbrynen mest är 24" skärm med 1920x1200.
har en själv, och det är vidrigt vad dyrt det ska vara att få tag i en till jämfört med dito 1920x1080 alternativen.
antagligen kommer jag gå ifrån så småningom nu enbart för att det blir så mycket billigare.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Hjälpsam

Kör med MX510 primärt hemma, har även en MX518 i laptopväskan och kan ärligt inte känna någon skillnad på de sensorerna. Älskar den blåa färgen på 510 så det är den som får stå framme.

Alternerar med en 518 och en G700 på jobbet, G700 är jag enig att den är lite plastig i känslan på ovansidan. Det lite strävare greppet på sidorna är helt OK. Den funktion som jag främst gillar med G700 är möjlighet att släppa hacken på skrollhjulet, underbart om man skall snabt blåsa igenom långa excel-ark och liknande. Det lite mer accentuerade tumgropen är helt OK den med, dock inte nödvändig.

I kort MX51X till gaming vilken dag som helst.
G700 funkar till gaming men föredrar den till lite lyxigare kontorsarbete.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av AzAk:

Hej! Jag heter Robin Piispanen och jobbar på Logitech i Norden.
Jag kan yttra mig om att G400 har exakt samma design som mx518! Den enda skillnaden på designen är lite färg förändringar och inget annat.
Vad gällande sensorn så spelar jag själv väldigt mycket Quake live och den hänger med minst lika bra som mx518 men känns rappare iom att det är 1000hz.
Vi är väldigt noga med att uppdateringen också ska vara en given uppgradering!

Om du jobbar på Logitech vet du om G400 har någon tjutande komponent i sig. Sensorn för scrollhjulet tjuter som bekant i min MX510 och ska tydligen göra det i MX 518 också. Ett väldigt högfrekvent tjutande som hörs då det är tyst i rummet.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

tråkiga nyheter... nåja det ger väl plats åt nya konkurrenter. tyckte logitech brukade stå för kvalitet förut (alltså deras icke gamer-bling skit), vilket de i viss mån fortfarande gör (deras internet keyboard deluxe 250 eller vad det heter, damn).

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Jag har min MX510 fortfarande. Har fått löda om sladden en gång för kablarna blev avskavda av rent slitage precis där sladden lämnar musen (: Hur är det med MX518, och speciellt nya G400, kan man välja helt själv vad varje knapp på musen ska göra? Jag ger blanka fasen i massa ändrande av DPI, jag vill ha ventrilo knapp, HOME tangenten och minimera fönster på min mus utöver fram och bak knappar!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kör med en 518:) den funkar kanon. Bara det att kvalitén inte är den bästa

Vet inte vad som gör det men har fått mus ryckningar sjukt störande. Men som tur är händer de inte ofta.

Undrar varför folk hyllar den. Den är skön och perfekt respons, men är helkass när de gäller kvalité.

Hoppas inte den nya är av samma kassa kvalité bara.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

jag hade en g5 väldigt lik mx518, men den började glappa i sladden så jag bytte till en rezer naga, kan vara det mest ovärde köp jag gjort =p, då jag aldrig kör mmo längre.

faktum är att i början så spelade jag fortfarande wow. Men jag var tvungen att byta tillbaks till g5:an när jag körde då =p

Permalänk
Medlem

Gör inte mig nått som aldrig gillat mx518 nått vidare, men det har varit en bra och prisvärd mus, själv tycker jag den har för låg kvalite, plastig, för lätt, och okänslig, muspekaren hänger inte med, men det beror nog mer på musmattan jag använder, föredrar G5, G500

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Om du jobbar på Logitech vet du om G400 har någon tjutande komponent i sig. Sensorn för scrollhjulet tjuter som bekant i min MX510 och ska tydligen göra det i MX 518 också. Ett väldigt högfrekvent tjutande som hörs då det är tyst i rummet.

Fler än du som hör detta tjutande? När jag testade min hörsel hade jag helt ypperlig hörsel och då var jag 15, jag tror jag skulle ha hört om dessa möss lät. Har haft båda.

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Fler än du som hör detta tjutande? När jag testade min hörsel hade jag helt ypperlig hörsel och då var jag 15, jag tror jag skulle ha hört om dessa möss lät. Har haft båda.

Ja det finns flera trådar i ämnet, min hörs tydligt just i denna stund.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Tack för den. Jag har aldrig hört den signalen förut p.g.a en inte så ljudlös dator. Men nu kommer jag säkert söka efter det där ljudet.

Förut hade jag en Reaper Gaming mouse och när vänsterknappen lossnade på den så började jag leta efter ett ställe som sålde denna mus som jag uppfattade som fantastisk. tyvärr hade den slutas tillverkas, så jag sökte efter en med lika många knappar och fastnade för MX518. En sidoknapp mindre men det är den värd, så sjukt skön att ha i handen. Haft den i tre år jag tror inte att jag kommer byta förrän den verkligen går i bitar.

Skrivet av mangemongen:

Jag hör det också, men bara om jag sätter örat nära musen eller söker efter ljudet. Min dator överröstar det mesta.

Permalänk

Ljudet är väl inte hela världen, inget man tänker på om man spelar eller lyssnar på musik (för då hörs det inte).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte ju en MX518 förra veckan.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

Jag har haft min MX518 i över 5 år.

Same here !

Förstår inte "gråten" över priset på den nya, jag fick rabatt på min och gav ändå över 400 kr, vilket bra köp !!
Enda tråkiga är att jag måste köpa nya glidfötter.. kanske får köpa mig en hel mus istället om dom bara ligger på 200 nu

EDIT: pipet från scrollen har jag aldrig hört tidigare.. får köra in scrollhjulet i örat för att höra det, så fult

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Asheileon:

Blir lika förvånad varje gång nån säger/skriver etc att dem gillar 518, men alla är vi olika antar jag

Allt är en vanesak ^^

Inte för att jag kör med en dock, gillar inte den heller

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har nog haft min MX518 i många år och den har inte gett upp än. Bra dom går ur sortimentet då kan jag köpa några extra för en billig peng.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

sitter med en mx518.

innan dess hade jag intelli mouse 3.0 den gråa från 2001. den hade jag i 9år gav den till en inom familjen förra året.
det kallar jag kvalité till lågpris
kostade då 400kr

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk

Nej! Hoppas det finns kvar några efter helgen. Kan inte byta mus, MX518 är den enda ♥

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

har förbrukat en 518 helt, den andra sjunger på sista versen. får väl köpa på mig ett par

Permalänk
Medlem

Hmm vet inte hur många år jag haft min 518?
Över 5år iaf lugnt!
Skulle min gå sönder så ger jag nog den nya en chans, orka hamstra gamla möss...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

jag har bunkrat upp med G5 V2. har 3st. samma form som MX518 fast med vikter och laser

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Åh, jag har fortfarande min Logitech MX510 i bruk. Köpte den begagnad från ett internetcafé för 6 år sedan för en hundralapp. Redan då såg den sliten ut. Men den fungerar fortfarande perfek! Skulle aldrig byta upp mig, isåfall går jag till en annan mus

Permalänk
Medlem

Är det värt att jag köper två st MX518? Alla avgudar den mus så det är väl bäst att jag köper en innan den försvinner helt. Ser att många återförsäljare har mer än 50 i lager så nu ska jag banne mig passa på.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

sitter med en mx518.

innan dess hade jag intelli mouse 3.0 den gråa från 2001. den hade jag i 9år gav den till en inom familjen förra året.
det kallar jag kvalité till lågpris
kostade då 400kr

Hade också Intelli 3.0 Grå. Den ägde vi i familjen sen 2002, 2005 fick jag den men den gick den sönder förra året så jag köppte mig en MX1000 laser Iaf så höll Intelli musen väldigt länge!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Har fortfarande kvar min mx500 jag (första modellen) Är ju bara 10 år nu Har bara bytt pads som jag fick med då jag fick en steelmat i julklapp
så nu håller den väl i 10 år till

Även undertecknad har en MX500. Fungerar lika bra nu som när jag köpte den 2003 men har hunnit bli rejält skitig.

Hur rengör man enklast en mus?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Godo:

Även undertecknad har en MX500. Fungerar lika bra nu som när jag köpte den 2003 men har hunnit bli rejält skitig.

Hur rengör man enklast en mus?

Det fina med MX5xx mössen är att allting i dem är skruvat, inte limmat som i många andra. Om du plockar av glidzen så finner du totalt tre skruvar har jag för mig. (se till att ha nya glidez då det kan vara svårt att få på de gamla på ett bra sätt.

Sedan är det bara till att plocka ur den, göra rent med tops och tandborste på insidan, plocka av hela plastkåpan och handdiska den (när elektroniken är urplockad) etc.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

1.1a (imo wmo ime) har bäst sensor och tokbilligt som grädde på moset. 518 tar ja inte i med tång (400 blir väll något laserskräp?).