Logitech MX518 ersätts av G400

Permalänk
Medlem

jag själv har provat många olika spelmöss men har alltid gått tillbaka till min MX518, den är oslagbar i mina ögon

börjat kika mot TT esports som ersättare efter att ha läst en recension här på swec men jag kommer nog bli missnöjd då så jag vågar inte riktigt...

f.ö. innan jag fick min MX518 så har jag nog provat ett tiotal olika möss och sen fastnade jag för den - helt grym har haft den i 6 år tror jag annars är det 5. jag är liksom många andra livrädd för att den ska gå sönder så jag får nog också bunkra upp också

Permalänk
Medlem

gjort som vissa andra här..har en extra i oöppnad förpackning tills min första går sönder. komplett hade ju rea på dom för 99kr förut så då var det bara o slå till sen att priset skulle vara högt på den nya, vart har folk då sovit nånstans 518 kostade lika mycket som ny när den kom, tycker nästan den 'är för dyr idag istället med 200kr+

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

MX518 var en trotjänare som jag hade i min ägo under lång tid. Till slut fick den dock ge vika för en Ikari, men jag har inte haft hjärta att slänga den än.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Om du jobbar på Logitech vet du om G400 har någon tjutande komponent i sig. Sensorn för scrollhjulet tjuter som bekant i min MX510 och ska tydligen göra det i MX 518 också. Ett väldigt högfrekvent tjutande som hörs då det är tyst i rummet.

Men för i helvete!!!

Har aldrig tänkt på detta förr, men mycket riktigt. Ett 15kHz tjut som NU ÄR OMÖJLIGT ATT MISSA!!!!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

har en mx 518. Insåg inte hur mycket jag tycker om den innan jag bestämde mig för att snåla och köpa en ace mus. Slutade med att jag gick tillbaka till min 518 trots att den var sliten. Blir väl till att köpa en ny i sommar ifall den är på väg ut.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

[QUOTE="OKKKE;11073439"]I mina ögon är pekdonet inget annat än skräp. Scrollen går inte att klicka utan att scrolla upp/ner i samma veva. På tygmatta resulterar snabba, eller till och med halvsnabba, rörelser i galen negativ acceleration. På plastmatta kan muspekaren mitt i allt börja leva sitt eget liv och yra iväg över skärmen trots att musen står helt stilla.

Mx518 led inte av dessa problem. Det känns helt absurt att en påkostad lasersensor ska "förlora" mot en optisk sensor, i mitt fall oberoende underlag. Min Mx500 betedde sig hur fint som helst på första generationens IceMat...

Vad gäller Black Ops så spelar vi uppenbarligen inte på samma server...

Vad har du för nick...tänkte du skulle få se hur bra man kan bli med G500;)...eller vilka servrar spelar du på?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

mmmh! Köpte en MX700 vid början av 2000-talet, om inte minnet sviker. Den var en trådlös mx510. När den dog blev det en mx518, och efter att jag råkat köra över sladden med min räser stol så blev det en mx518 igen

Helt ok mus alltså.

Permalänk
Medlem

De blev en ny mx518 och en extra i lager tack vare denna artikel :]

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Hej igen alla glada sweclocklers!
Vi på logitech vill klargöra att det inte är en laser sensor i nya Mx518 a.k.a G400.

Skrivet av Battlefield:

Om du jobbar på Logitech vet du om G400 har någon tjutande komponent i sig. Sensorn för scrollhjulet tjuter som bekant i min MX510 och ska tydligen göra det i MX 518 också. Ett väldigt högfrekvent tjutande som hörs då det är tyst i rummet.

Nej detta ljud finns inte i nya G400.

Permalänk

Vad har Sweclockers för källa på detta? Jag snabbgooglade lite och hittade ingenting om någon Logitech G400. Det känns mest som en reklam-"nyhet" betald av Komplett om jag ska vara rättfram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greeneemer:

Vad har Sweclockers för källa på detta? Jag snabbgooglade lite och hittade ingenting om någon Logitech G400. Det känns mest som en reklam-"nyhet" betald av Komplett om jag ska vara rättfram.

"Uppdatering: Efter publiceringen kontaktade Logitech redaktionen och framförde att musen kommer att vara "väldigt lik" MX518 och ha en optisk sensor, ingenting annat. "

Men logitec var ändå snabba att svara?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Skrivet av Battlefield:

Vad i självaste... har inte hört något sådant men nu när du sa det så höll jag örat nära och det tjuter minsann! Inte så att det hörs när jag sitter normalt men ändå..

Permalänk

Denna besatthet som folk har över MX518 är absurd. Bunkra med MX518 möss...
Jag förstår inte vad som är speciellt med den, jag hade en MX518 för 200 år sedan.
G5 eller typ vilken som helst annan Logitech mus är bättre och modernare.
MX518 har en yta som är smuts och svettkänslig.
Logitech borde ha tagit ut MX518 ur sortiment för 100 år sen.

Permalänk
Medlem

Fan vad du är fräck som har en bättre och modernare mus. Det är en bra mus för en billig peng. Klart att folk blir besvikna när den skall fasas ut.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Denna besatthet som folk har över MX518 är absurd. Bunkra med MX518 möss...
Jag förstår inte vad som är speciellt med den, jag hade en MX518 för 200 år sedan.
G5 eller typ vilken som helst annan Logitech mus är bättre och modernare.
MX518 har en yta som är smuts och svettkänslig.
Logitech borde ha tagit ut MX518 ur sortiment för 100 år sen.

Permalänk
Medlem

Det är väl bra om de som gillar musen köper på sig ett gäng, så att de slipper slänga resterande lager?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Vad i självaste... har inte hört något sådant men nu när du sa det så höll jag örat nära och det tjuter minsann! Inte så att det hörs när jag sitter normalt men ändå..

haha, lyssnade också med örat in till när jag lästa ditt inlägg, och visst tjuter det!

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Det är väl Nikola Tesla som bor där tillsammans med Ampere, Volta, Ohm, Newton och Edison.
Kan också hör hur de samtalar när man lägger örat intill musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av OKKKE:

I mina ögon är pekdonet inget annat än skräp. Scrollen går inte att klicka utan att scrolla upp/ner i samma veva. På tygmatta resulterar snabba, eller till och med halvsnabba, rörelser i galen negativ acceleration. På plastmatta kan muspekaren mitt i allt börja leva sitt eget liv och yra iväg över skärmen trots att musen står helt stilla.

Mx518 led inte av dessa problem. Det känns helt absurt att en påkostad lasersensor ska "förlora" mot en optisk sensor, i mitt fall oberoende underlag. Min Mx500 betedde sig hur fint som helst på första generationens IceMat...

Vad gäller Black Ops så spelar vi uppenbarligen inte på samma server...

Ja det känns väl naturligt att ersättaren behåller den populära formen. G500:an är ju också mer eller mindre identisk till formen, bortsett från knappdesignen och -antalet. Faktumet att den kommer ha lasersensorn gör att den går helbort för mig. Kommer gå "tillbaka" till Mx518, och kommer nog stanna där så länge produkten existerar.

Spelar främst CS 1.6 samt Cod 4 & Black Ops, G500:an är i mina ögon totalt värdelös i samtliga. Oberoende musinställningar lider den av helt galen negativ acceleration på en Steelseries Qck Heavy. På en Qpad XT-R alternativt Steelseries S&S beter den sig som en bångstyrd åsna och lever sitt eget liv.

Så högre uppdateringsfrekvens är verkligen en klen tröst.

Håller med dig g500 laser är helt värdelös på cs speciellt med lite sens som jag har alla mina har gått sönder siktet drar lite var som helst har haft 4 st. Mina favoriter är intellimouse 3.0 och mx 518 har nog 4 st mx518 som jag köpte billigt

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

mmmh! Köpte en MX700 vid början av 2000-talet, om inte minnet sviker. Den var en trådlös mx510. När den dog blev det en mx518, och efter att jag råkat köra över sladden med min räser stol så blev det en mx518 igen

Helt ok mus alltså.

Samma här. Började med en MX700, men hade den bara ett år eller två då hela batteri uppladdningen fungerade uselt. Sen blev det en MX 518 och den har jag än idag. Bästa musen jag någonsin har haft.

Skrivet av Woodlauncher:

Verkligen. Jag hör det dock inte förrän jag har örat 1-2 dm från musen, så knappast ett problem.

Permalänk
Medlem

Jag tror (om jag inte minns fel) betalade dryga 500kr eller mer för min 518 när den kom ut. Så 400kr tycker jag är bra prissätt, allt nytt kostar.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Det finns framförallt ett fel med MX518 som irriterar mig väldigt och det är att den där Logitech loggan ligger rakt i handflatan vilket dels kan bli lite obekvämt ibland och dels så slits den och blir skitful.
Jag har haft min nuvarande MX518 i ungefär ett år och den loggan ser ut som fan.
Samma sak med min förra MX518 som jag har haft i drygt 4 år tror jag, den funkar fortfarande bra även om det kommit något skräp under ena musknappen som gör sig påmind då och då.
Bästa musen jag provat eller använt öht trots det.

Permalänk
Avstängd

Börja med en 510 som gick många år. När den la av fanns inte den modellen kvar så det blev en 518 till spelburken, sen blev det en till för surfburken.

Alltid fungerar problemfritt. Frågan om man ska bunkra några eller hoppas att ersättaren fungerar.

Permalänk
Medlem

Mx500 - Det var tider det ^^
Idag sitter jag på en G5v2 (samma som g5 fast med dom har satt tillbaka knappen som dom tog bort från g5 orginal), funkar för mig. (Spelar mycket Quake, har kanske en matta den tycker om?)
Men vad är poängen med en "väldigt lik" mus som kostar väldigt mycket mer? Exakt vad är bättre?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzAk:

Hej igen alla glada sweclocklers!
Vi på logitech vill klargöra att det inte är en laser sensor i nya Mx518 a.k.a G400.

Nej detta ljud finns inte i nya G400.

Då kanske du även kan svara på om G400:an kommer ha erat nya värdelösa scrollhjul? Hatar verkligen det som sitter i alla nya möss från logitech :/

Annars ser jag fram mot en uppdatering av MX518. För som det låter så kommer den vara väldigt lik MX518 och då kan det ju inte bli så fel förhoppningsvis

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra!!

MX500 och MX510 har man ju haft dock är jag mest nöjd med min blåa G5:a som jag har nu (samma form) fast istället för jämn yta så en väldigt grov yta. Och det känns riktigt nice.

Microsoft's explorer 3.0 är ju också en underbar mus!

Blir att lägga en beställning på både en MX518 och en explorer 3.0 innan det är för sent

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min 518 började lägga av lite nu och då. Hade putsat ner den så den var helsvart, mycket snyggare! Sitter nu med en 3.0 som jag inte är i närheten av lika skön.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk

Meh,haft min 518 sen 2008 och har inte ens reflekterat om musen låter,så läser man denna tråd och ta mej bövelen,den piper! Nu hör(inbillar) man ju det ljudet hela tiden! Får väl bli en sån däringa G400 i Juli då.

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Medlem

Ja kör på min MX510 fortfarande som ja fick julen 04, den är king

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Men för i helvete!!!

Har aldrig tänkt på detta förr, men mycket riktigt. Ett 15kHz tjut som NU ÄR OMÖJLIGT ATT MISSA!!!!

mein got! har haft en 518 i många många år (inne på min andra faktiskt) och aldrig hört detta ljud. men nu... nu satte jag örat mot musen och mycket riktigt piper den på rätt bra där inne.

ONCE YOU HEAR IT YOU CAN'T UNHEAR IT! FFFFFFFUUUUUUUUU

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

min 518 började lägga av lite nu och då. Hade putsat ner den så den var helsvart, mycket snyggare! Sitter nu med en 3.0 som jag inte är i närheten av lika skön.

Hände min förra med, har för mig att jag läste nånstans att det var ett "vanligare fel" på de äldre varianterna. Pillade som fan med den, kollade kabeln & allt men kunde aldrig komma på vad som var fel, så jag köpte mig en ny för 99:- (rea, lägligt nog ^^). Aldrig att jag byter, mx518 är den enda för mig <3

fattar inte hur folk kan klaga på kvalitén på den, om folk (jag med) har haft den +5år. En mus används ju lite olika av alla, men nog har iaf min fått mer stryk genom åren än vad den förtjänat, säkert era med. I mina ögon är det en kvalitetsmus som heter duga!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB