Battlefield 3 lanseras 25 oktober

Permalänk

Såg när dom spelade demot live på E3. Rysningar hela tiden! hua längtar!

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk

Så äckligt snyggt =D=D=D

Permalänk

Kommer/kan man strafea när man sprintar i BF3? Har för mig att man inte kan det i BFBC2. Någon som vet?

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxanimal:

Kommer/kan man strafea när man sprintar i BF3? Har för mig att man inte kan det i BFBC2. Någon som vet?

Har man kunnat göra det i något av de tidigare spelen? Jag kan inte komma ihåg att det har varit möjligt i dem (tex BF2).

Permalänk
Medlem

Bara hoppas att spelkänslan är bättre än grafiken
Älskar tank scenen..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxanimal:

Tror inte man kunnat det i de tidigare Battlefield-spelen. Vilket är ganska logiskt.
Rent spelmekaniskt är det till för att minska kontrollen lite medan du sprintar. Sedan kan jag tänka mig att det skulle se hysteriskt ut väl animerat i spelet. Inte tror jag att någon rusar snett åt sidan.

Så, nej. Förstår inte varför folk frågar efter det ens.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Tror inte man kunnat det i de tidigare Battlefield-spelen. Vilket är ganska logiskt.
Rent spelmekaniskt är det till för att minska kontrollen lite medan du sprintar. Sedan kan jag tänka mig att det skulle se hysteriskt ut väl animerat i spelet. Inte tror jag att någon rusar snett åt sidan.

Så, nej. Förstår inte varför folk frågar efter det ens.

Ok. Tack för svaret.

Anledningen till att jag frågar är för att jag saknar det som en självklar rörelsefrihet i ett FPS.

Jag förstår att man vill minska kontrollen när man sprintar, men att låsa free-view är ologiskt. Jämför om du i verkligheten skulle vara jagad av någon person, och vill se om personen fortfarande jagar dig. Då vänder du väl inte och springer mot personen, eller stannar för att kunna titta över axeln?

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem

TA MINA PENGAR!!!

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Sweet!

Visa signatur

ASUS ROG Z790-F | Intel i7 14700K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair 2x16 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

DICE vet hur man gör trailers, satan va sexigt!

De vet snarare hur man skapar häftiga spel (då det är ingame footage i trailern).

Skrivet av foxanimal:

Ok. Tack för svaret.

Anledningen till att jag frågar är för att jag saknar det som en självklar rörelsefrihet i ett FPS.

Jag förstår att man vill minska kontrollen när man sprintar, men att låsa free-view är ologiskt. Jämför om du i verkligheten skulle vara jagad av någon person, och vill se om personen fortfarande jagar dig. Då vänder du väl inte och springer mot personen, eller stannar för att kunna titta över axeln?

Haha Det vore underbart att se!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av CoreTech:

Recommended System Requirements:

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Nu blev man glad
Satan vad man längtar mer och mer efter varje trailer som kommer!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Skrivet av phreec:

TA MINA PENGAR!!!

Om spelbolagen producerar bra spel får dom denna attityden!

Så jag instämmer... TA MINA PENGAR..........

Offtopic, hur ligger nästa generations gpukort till lanseringsmässigt? brukar väl vara senare på året rent statistiskt?

Skulle ju vara härligt o shoppa 2 styckna 7870(!?) samtidigt

Permalänk
Entusiast

HOLY FUCKING SHIT!

Lagom innan Skyrim
Fan den som piratkopierar det här är fan dum, PC-spelens framtid ju, om det här lyckas bra på PC lär de ju göra mer bra spel till PC som verkligen pressar gränserna med grafiken:D

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxanimal:

Ok. Tack för svaret.

Men musrörelserna styr inte huvudet på din karaktär, utan hela kroppen.
Det går liksom inte att sprinta och få fri rörelse samtidigt, vare sig i det är i spelet eller i verkligheten. Rusar du så gör du knappast det i sidled med speciellt stor framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det går liksom inte att sprinta och få fri rörelse samtidigt, vare sig i det är i spelet eller i verkligheten. Rusar du så gör du knappast det i sidled med speciellt stor framgång.

Haha! That's funny, cuz it's true!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa TVÅ av detta bara för att visa hur jävla mycket jag älskar DICE som satsar lite på PC och ger oss ett otroligt nice PC-spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är inte huvudrörelser han pratar om. Han menar att man strafear i sidleds och kan på så sätt se personen bakom sig.

Permalänk
Medlem

Värdelös trailer... I slutet är det ju inte alls syncat med spelet?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Jo, och alla som köpte eller förbeställde (kommer inte ihåg) moh kommer in.

Jag vet inte om de har ändrat det, eller om de hade planerat det från början, men Karl Magnus Troedsson sa på E3 att BETAN kommer bli öppen.

Permalänk
Skrivet av ReQuaker:

Ja, annars jävlar :/ Enda anledningen till att man köpte skiten!
----

Blir ett dyrt år detta känner jag, får bli en större uppgradering strax innan release.. Efter det är det bara att låsa in sig och njuta i vinter! Vi lär ju ha SweC-servrar sen? Själv gillar jag BC2 på många punkter, må vara lite småbuggigt, men inte till det extrema tycker jag. Och ja, jag har haft det sedan release, är väl kanske inte direkt superkräsen av mig.. så länge man kan flyga dvs Har alltid kört hardcore med, annars är det ju bara trist.

Du kommer få betan, men du kanske blev lurad, den kommer vara öppen för alla. Det sa de iallafall på E3

Permalänk
Medlem

Strafe guide: Sprint - jump 180´ turn - look - 180´ again and keep running kid.

Om nån jagar dig i ett FPS spel så är ni bägge kokade små ägg. Antingen så stannar du å skjuter den j*veln eller så skjuter han dig.
Att löpa ikapp nån för å ge han en kram känns konstigt?

Vill du bara vara nyfiken på om din rökare lämnar grönt moln så kan du hoppa å dra mus 180grader, skaffa snabb överblick å sen 180grader igen utan att ha tappat nå direkt tid.

Skrivet av xXBaconXx:

Du kommer få betan, men du kanske blev lurad, den kommer vara öppen för alla. Det sa de iallafall på E3

Jepp open beta september !!!! TAGGAD

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det finns ju dock spel som implementerat free look samtidigt som du springer.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErDraug:

2 veckor innan MW lär det tjäna ganska mycket på... Kommer bli intressant

Tror inte MW3 har mycket att sätta emot.Fruktansvärt uttjötad serie vid det här laget!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fronix:

Värdelös trailer... I slutet är det ju inte alls syncat med spelet?

Värdelös? Knappast!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Hur är det med betan man skulle få om man köpte MoH? Blir det två betor eller bara den öppna?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

åhhh herregud vad nice bf3 kommer bli!!! Dags att gå med a-kassan och se till att få sparken i oktober!!!

Visa signatur

uber3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Tror inte MW3 har mycket att sätta emot.Fruktansvärt uttjötad serie vid det här laget!

BF3 är det nittonde spelet/expansionen i serien om jag inte missminner mig.

Nittonde!

En gång till så det sjunker in, NITTONDE!

Annars ser det schysst ut, gz till er BF-fans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

BF3 är det nittonde spelet/expansionen i serien om jag inte missminner mig.

Nittonde!

En gång till så det sjunker in, NITTONDE!

Annars ser det schysst ut, gz till er BF-fans!

skillnaden är ju att BF-serien har utvecklats något så enormt mellan BF1942, BF1942 Vietnam, BF2, BF2142 och BF:BC2. Medan COD har varit exakt densamma ända sedan COD:MW som jag fortfarande håller vid är den bästa.

Den största skillnaden är ju att COD har en deadline varje höst, dom har som mål att pumpa ut en COD varje höst, medan BF har tagit sin tid varje gång.

Mellan BF3,BF :BC2, BF2 och BF1942: Vietnam gick det 7 år, medan mellan COD:MW, COD:MW2, COD:BO och COD:MW3 gick det 4 år. Detta förklarar skillnaden i kvaliteten på spelet, som efter MW har varit katastrof

Det är bara att ta en titt på trailern för MW3, det är precis samma sak som BO fast andra omgivningar, som i sin tur är exakt samma som MW2, som, förutom några grafiska uppdateringar, är densamma som COD:MW.

edit:
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850

skönt att se att DX11 ska vara med, man blev ju nästan lite orolig med tanke på Crysis 2 m.m satsa på PC-industrin!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoreTech:

Systemkraven har läkt ut om ni inte redan har läst...

Minimum System Requirements:

Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Recommended System Requirements:

källa: http://www.ctrlaltelite.se/2011/06/07/battlefield-3-systemkra...

Ligger rätt nära minimum där
Also:2 dagar efter min födelsedag

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Sweet lord jesus ^^
Jag är en CoD fan och har kört CoD i 8 år sen den första kom ut men jag diggar faktisk BF oxå och som det ser ut kommer 3an bli kanonesh

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64