Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolphincat:

Den i hörnet på bidrag 6? menar du vattenstämpeln som sweclockers har lagt till på alla bidragen då?

Hah, precis den! Syntes inte så mycket på de andra bidragen dock, 6:an går fortfarande bort pga. reflektionen däremot.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

"Jag vadle tvåan för krig är tufft!"

Skämt åsido, jag tyckte att bidrag nr. 6 var mest stilren. Röst lagd.
Tvåan var too much enligt min åsikt....

Permalänk

Stod mellan 2an och 6an. Kände Crysis vibbar av 2 an som även var snyggast,

Permalänk
Avstängd

ja antagligen blir det 2an o då kommer jag köpa en om ni kommer sälja dem dvs!!

Permalänk

Snatte@ cleant och relevant

Permalänk
Medlem

Tyckte det var svårt att bestämma sig, alla bidragen är ju trots allt riktigt grymma.
Det blev, efter mycket fundering, nummer 2 som fick min röst. Bra jobbat gubbar!

Permalänk
Medlem

Alla var fina, men i min mening var feman snyggast och tvåan fulast.

Permalänk
Medlem

Vägde fram och tillbaka mellan bidrag 1 och 5, men det vägde över till bidrag 1's fördel.

Permalänk
Avstängd

ja röstade inte på tvåan, för jag är mognare, mer intelligent, ja helt enkelt bättre än dig på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Har en exakt bakgrund som sexan på mobilen bortsett från sweclockerstexten

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Alltså, detta är bara ett litet urval bland alla patetiska "P12" kommentarer.
Vad är det för fel på er?
Det är inte P12-or som förstör forumet det är ni töntiga wannabes som inte kan skriva något konstruktivt.
Ni är inte "sanna entusiaster", ni är töntar som tror att er smak är värd mer än andras.

Jag tyckte tvåan var snyggast för att jag tyckte den är snyggast.
Jag är snart 30, läst Sweclockers sedan den gröna tiden, hållt med på datorer länge nu i olika former.
Totalt allergisk mot fönster i datorer, blinkade diodrar och annan skit, så vida man inte har de kopplade till parallellporten eller dylikt och programmerat olika mönster själv. Det är coolt.

Men jag tyckte tvåan var snyggast.

Bara för att ni inte gillar design #2 så är inte alla som gör det P12-gaymers.

Sen är det nog inte mer än rätt att den diskas, men det beror ju på vad upphovsmannen till teckensnittet säger.

Frågan är väl vad är det för fel på dej?

Vet du vad? ALLA har rätt till en åsikt,även om det inte råkar vara din!
Skulle vanligtvis inte bry mej att svara på sånt här,men detta VM i motsägelse kan jag inte låta bli...
I en tråd där man kommenterar något subjektivt så kommer åsikter att skilja sej åt,detta är något dom flesta av oss accepterar och förstår.
Att sedan ta och citera en hel hög (däribland mej) och påstå att dom är patetiska och inte är "sanna entusiaster" anser jag klart mer respektlöst än att ha en åsikt om ett subjekt som råkar skilja sej från din egen.
Totalt allergisk mot sådana som dej "så vida du inte är kopplad till parallellporten eller dylikt och programmerat olika mönster själv. Det är coolt"

Tyckte för övrigt ALLA bidrag var bra,även nummer 2.....fast inte lika mycket.... och det är en åsikt som inte är mer värd en någon annans,men du (och alla andra) får leva med den!

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk

Om nu 2:an blir diskad får man ju hoppas på en omröstning då jag i så fall vill rösta på bidrag 1.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Alla var ascoola, dock tror jag ettan skulle passa bäst på mitt skrivbord.

Permalänk
Medlem

2:an va lätt snyggast

Permalänk
Medlem

Nr 1 tyckte jag var snyggast!

Permalänk
Medlem

5an utan tvekan

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Burns:

Frågan är väl vad är det för fel på dej?

Vet du vad? ALLA har rätt till en åsikt,även om det inte råkar vara din!
Skulle vanligtvis inte bry mej att svara på sånt här,men detta VM i motsägelse kan jag inte låta bli...
I en tråd där man kommenterar något subjektivt så kommer åsikter att skilja sej åt,detta är något dom flesta av oss accepterar och förstår.
Att sedan ta och citera en hel hög (däribland mej) och påstå att dom är patetiska och inte är "sanna entusiaster" anser jag klart mer respektlöst än att ha en åsikt om ett subjekt som råkar skilja sej från din egen.
Totalt allergisk mot sådana som dej "så vida du inte är kopplad till parallellporten eller dylikt och programmerat olika mönster själv. Det är coolt"

Tyckte för övrigt ALLA bidrag var bra,även nummer 2.....fast inte lika mycket.... och det är en åsikt som inte är mer värd en någon annans,men du (och alla andra) får leva med den!

Öhm.. Grejen är att när de flesta skriver "OMG P12-fjortisar" så är det nedlåtande och enbart för att sätta sig ovan de som man kallar detta. Detta är inte en åsikt, det är bara ett påhopp.

Jag gillade också 2an och röstade på den, precis som Kilroy så är jag också en i denna värld "äldre" herre som hängt med på Swec sedan länge. Alltså inte din vanliga "P12". Att då behöva läsa igenom en mängd med inlägg av dåligt maskerade påhopp tillför knappast något på forumet och hjälper ej heller stämningen.

Man röstar på det man gillar och smaken är som baken, delad och hårig.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk

Jag röstar på 4an, inte för att den var snyggast men för att den gör sig bäst på en musmatta som man vill ha länge

Permalänk
Medlem

Tog 6an som passar bra överallt, 2an kändes lite för gamingaktig och det en del utav hela Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörkret:

Öhm.. Grejen är att när de flesta skriver "OMG P12-fjortisar" så är det nedlåtande och enbart för att sätta sig ovan de som man kallar detta. Detta är inte en åsikt, det är bara ett påhopp.

Jag gillade också 2an och röstade på den, precis som Kilroy så är jag också en i denna värld "äldre" herre som hängt med på Swec sedan länge. Alltså inte din vanliga "P12". Att då behöva läsa igenom en mängd med inlägg av dåligt maskerade påhopp tillför knappast något på forumet och hjälper ej heller stämningen.

Man röstar på det man gillar och smaken är som baken, delad och hårig.

Kan du i egenskap av icke-P12 tala om för mig vad som är attraktivt med 2an? Är det de orginella mönsterna? Den egenskapade och inte alls överanvända fonten?

Jag blir förhållandevis(det är ju trots allt internet) upprörd över att 2an fått så många röster och kräver en intelligent förklaring.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

Bidrag 6 av DeTrAx är helt klart snyggaste utan tvekan, de andra ser ut som vilken musmatta som helst bortsett från bidrag 2 som jag personligen inte gillar stilen på men som även skiljer sig från mängden av musmattor ute på marknaden. Bidrag 6 hade dock varit snyggare utan reflektionen som tidigare nämnts då denna detalj endast förvillar ögat och sinnet. Utan den detaljen så hade bidrag 6 haft det perfekta motivet och varit ett självklart köp.

Om det blir någon omröstning eftersom bidrag 2 kanske strider mot reglerna så hade en uppdatering av bidrag 6 suttit fint om SweClockers tillåter detta innan den nya omröstningen sker.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem

Bidrag 2.

Men inte nog med att fonten är Defused så är jag lite nyfiken på om det inte är förgjorda penslar som han använt, från någon annan då inte sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

p12a? Jag förstår inte hur man vill ha 2an som musmatta i sitt stilrena hemmakontor.

Precis som du säger står det även på dafont att man inte får använda det för kommersiellt bruk (vilket är poängen med denna tävling) 2a bidraget borde med andra ord diskvalificeras.

Tack och hej...

Diskvalificeras...nu tar du väl i? Bara att ändra fonten lite så att den ändå liknar bidrag 2 men inte exakt samma som från DaFont. Inget mer än så.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Har kontaktat upphovsmannen och försöker reda ut hur det står till med licensen. Förhoppningsvis kan vi komma fram till en bra lösning.

Självklart

Det är inte spikat än, men vi försöker hålla priset nere så långt det går. Kika på vad Qpad CT Large med specialmotiv kostar i butik så ser du ungefär var det kan tänkas landa.

Kommer det finnas flera olika designer att välja mellan (typ topp 3) eller kommer bara vinnaren finnas tillgänglig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

1:an påminner om StarCraft, 2:an om Rambo, flatkabeln påminner om en gammal herrkostym och sexan är lite för intensiv och 'allmän'.
5:an är cool och egen. Solklar röst.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

2:an må vara snyggt gjord, men det är ju inget sweclockers stuk på den för 5 öre. Den kan ju omöjligt få vinna.

Permalänk
Medlem

5an lätt bra koppling till sidan stilren osv as nice!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Avstängd

Ändå rätt kul att SC aldrig följer sina egna regler!Har kontaktar upphovsmannen? Skulle man inte göra allt själv?Får gärna förklara då det står......Det är inte tillåtet att låna eller stjäla grafik. Allt måste vara skapat av tävlingsdeltagaren från scratch, undantaget SweClockers logotyp.Men det är tillåtet att låna/stjäla en font? Antagligen jag som missuppfattat det hela men i mina ögon ser det ut som ett regelbrott redan från början om man (lånar/snor) en font då det är lika mycket copyright som en bild.Vad är skillnaden om man ska hård dra det?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Hallå Sweclockare och tack för rösterna! Som sagt så faller den i smaken för vissa och inte andra men så är det med allt annat i världen också annars skulle alla köra volvo v70;)

Angående fonten så är den köpt av skaparen för ca 3-4 månader sedan, som designer har man koll på ett och annat när det gäller fonter. Fonten finns att ladda ner gratis för privat bruk på dafont.com

Är man intresserad för att använda den kommersielt bruk vilket är det enda jag gör med mina skapade verk så köper man ett och annat font då och då.

Tack för rösterna och lycka till allihop grymma bidrag!