[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

Sapphire Trixxx

Tackar, men där kan jag bara ändra för ett grafikkort (jag har 2st).

Sen verkar det som om att inställningarna blir på båda grafikkorten, hur gör jag om jag vill ha olika OC inställningar på mina GPUs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Tackar, men där kan jag bara ändra för ett grafikkort (jag har 2st).

Sen verkar det som om att inställningarna blir på båda grafikkorten, hur gör jag om jag vill ha olika OC inställningar på mina GPUs?

AMD GPU Clock Tool Fungerar prima!

Permalänk
Medlem

GPU i fullfart och minar nu.

Har 2st 5770, och nu är frågan. Hur mycket värme tål dem?

Samt vilket program ska jag använda för att kolla värmen? AMD Overdrive och MSI Afterburner visar olika temperaturer.

MVH!

Permalänk
Medlem

https://www.mybitcoin.com är ett slags onlinealternativ till den officiella klienten på http://www.bitcoin.org/ eller missuppfattar jag något nu? Med det tidigare slipper man alltså ha en lokal kopia, backup osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsvo:

https://www.mybitcoin.com är ett slags onlinealternativ till den officiella klienten på http://www.bitcoin.org/ eller missuppfattar jag något nu? Med det tidigare slipper man alltså ha en lokal kopia, backup osv?

Nepp.. Du har fattat rätt. Men jag skulle inte ha mina pengar hos dom om det handlar om större summor

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Försöker hämta ut pengar från MtGox.com men får "Withdraw refused, please make sure your informations are filled correctly and retry" någon bra förklaring, lösning? Det enda är la om adressen är fel typ. Full adress...Några tankar om det? Någon idee?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

vilka "flags" är bäst att köra med när man har ett 6850

Edit: hur ska jag göra för att komma över 200mhash/s då jag ligger på 170-190 , jag kör på swepool

"flags" -v -w 128

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

vilka "flags" är bäst att köra med när man har ett 6850

vid poclbm räcker -v -w 128 -f 0

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

5970 för 800 kr är ett bra klipp va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Köpte mitt för några dagar sedan för 4000. Och det var ett bra klipp.

Kom igen nu gubbar, någon måste la lyckats föra över pengar... Hur skrev ni adressen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

vid poclbm räcker -v -w 128 -f 0

Vad gör -f flaggan? Har sett "-f 1" och nu "-f 0" men hittade inga bra förklaringar när jag googlade igår. "/

Och, om jag vill pressa ur lite mer Mhash/s, ska jag då sänka eller höja "128" till ett annat värde?

Började mina igårkväll på .lc med mitt nya fina HD6870 (mitt första discrete grafikkort på över 10 år! ) och nu har jag drygt 0.118 BTC!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

Vad gör -f flaggan? Har sett "-f 1" och nu "-f 0" men hittade inga bra förklaringar när jag googlade igår. "/

Och, om jag vill pressa ur lite mer Mhash/s, ska jag då sänka eller höja "128" till ett annat värde?

Började mina igårkväll på .lc med mitt nya fina HD6870 (mitt första discrete grafikkort på över 10 år! ) och nu har jag drygt 0.118 BTC!

f=prioritet. 30 normalt. Lägre nummer = högre prior. Angående worksize så gäller det att testa sig fram. Generellt sätt så bör dock 128 passa ditt kort bra. Frågan kvarstår... Varför kan jag inte skicka pengar på mtgox...

Min IBAN börjar SE398... BIC som är inskrivet är SWEDSESS. Testat massa olika med adresser. Tips är välkomna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

f=prioritet. 30 normalt. Lägre nummer = högre prior. Angående worksize så gäller det att testa sig fram. Generellt sätt så bör dock 128 passa ditt kort bra

Vad är det för prioritet som standard om man inte kör med -f flaggan?

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanuvas:

Vad är det för prioritet som standard om man inte kör med -f flaggan?

Skrivet av Hzup:

f=prioritet. 30 normalt. Lägre nummer = högre prior. Angående worksize så gäller det att testa sig fram. Generellt sätt så bör dock 128 passa ditt kort bra. Frågan kvarstår... Varför kan jag inte skicka pengar på mtgox...

Min IBAN börjar SE398... BIC som är inskrivet är SWEDSESS. Testat massa olika med adresser. Tips är välkomna.

Notera det jag nu fetmarkerade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Notera det jag nu fetmarkerade.

Ah, sorry att jag inte såg att det var fet text där (sitter med m.sweclockers.com på en 47" skärm och den feta texten syntes inte så väl ). Tack för infon, nu ska jag se hur högt jag kommer med "-f 0"

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Det är redan sålt. Du måste driva med mig om du tror att det kortet stannar uppe på Blocket längre än 10 minuter.

Permalänk
Medlem

För mig står det bara

Problems communicating with bitcoin RPC någon som vet hur jag fixar?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Är det någon mer än jag som har problem med mybitcoin.com ?

Har dryga 3btc som jag inte kan komma åt nu

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Är det någon mer än jag som har problem med mybitcoin.com ?

Har dryga 3btc som jag inte kan komma åt nu

Funkar för mig. Testa https://. Alltså https://www.mybitcoin.com/

Permalänk
Skrivet av Szkar:

Själva sidan når jag men får felmeddelande när jag försöker logga in

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Minat hela natten ingen betalning från swepool

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Så mycket snack om mining att det är sjukt, och jag har också börjat nu )

Är det någon på SWEC som ens fått ut en summa till sitt konto som kan bekräfta att allt funkar ens?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Bitcoin programmet? skickar man från sin pool till adressen som dyker upp i programmet bara? vart lagras coinsen? vad händer om man avinstallerar/HDDn crashar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag har fått pengar till mitt konto från MtGox, skrev:
IBAN:
BIC:
Namn

Minadress 12
12345 Minort
Sweden

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Så mycket snack om mining att det är sjukt, och jag har också börjat nu )

Är det någon på SWEC som ens fått ut en summa till sitt konto som kan bekräfta att allt funkar ens?

Det fungerar, och det hanteras enorma summor pengar i det.
(MtGOX hanterar mer än 200.000 BTC/dygn, det är $4 000 000 - eller ~ 25 200 000 SEK)

Har vänner som tagit utbetalningar på $1000 efter nån vecka (dock har dom investerat i hårdvara då)
Värt att notera är att MtGox har gräns på $1000/24h och $10.000 per månad.

(Om du inte skickar in kopiera på ID-kort/legitimation och dylika, då får du $10.000/24h eller dylika - beroende på vad dom anser dig "kreditvärdig")

EDIT:
Ang. statistik och dylika hos oss så kommer det förhoppningsvis under dagen. Vi har lagt åtskilliga timmar på att förbättra systemet inför ett "rekordförsök", mer info om det senare.
Jag samt en nära vän (som är en mina vänner som investerat massor i hårdvara) kommer även delta på Dreamhack och svara på frågor och ge ut information om Bitcoins samt vårat system, uppsättning och erfarenheter.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

EDIT:
Ang. statistik och dylika hos oss så kommer det förhoppningsvis under dagen. Vi har lagt åtskilliga timmar på att förbättra systemet inför ett "rekordförsök", mer info om det senare.
Jag samt en nära vän (som är en mina vänner som investerat massor i hårdvara) kommer även delta på Dreamhack och svara på frågor och ge ut information om Bitcoins samt vårat system, uppsättning och erfarenheter.

Härligt att man ska till DH då.
Har ni med era riggar dit?

Permalänk
Medlem

Vad kul!

Nej tyvärr inte, det är lite för långt.
Blir onödig nertid då + att det är lite för stora och känsliga saker att släpa med på tåg

Svara på frågor och berätta kan vi dock alltid göra

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Vad kul!

Nej tyvärr inte, det är lite för långt.
Blir onödig nertid då + att det är lite för stora och känsliga saker att släpa med på tåg

Svara på frågor och berätta kan vi dock alltid göra

/ Jim

Ah förstår det, men trevligt iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjee:

Hehe "råkade" köpa för många 6950 kort från komplett
men skickar tillbaka 2st till dom om inte någon här vill köpa
dom för 3500:- (1750:-st) ord 1945:-st

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622369

Det e väl dom som inte går att ändra bios på överhuvudtaget?

Skicka tillbaka dom du

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Hur fungerar Bitcoin programmet? skickar man från sin pool till adressen som dyker upp i programmet bara? vart lagras coinsen? vad händer om man avinstallerar/HDDn crashar?

Ja. Dina coins lagras i en wallet-fil. Tappar du den ryker dina coins. Jag rekommenderar att du flyttar din wallet till t.ex. din Dropbox + manuella backups till USB-minnen eller CD-skivor.