Någon som försöker logga in på mitt Minecraft acc?

Permalänk
Medlem

Någon som försöker logga in på mitt Minecraft acc?

Det började i förrgår då jag satt och spelade minecraft. Sen helt plötsligt poppar det en text i hörnet att jag inte har äkta versionen eller att jag har loggat in på ett annat ställe. Jag loggade ut och sen in igen. Samma text. Sen bytte jag lösenord, och då var allt som vanligt sen

Spelade nyss minecraft igen och plötsligt kom det upp samma text i hörnet... Bytte såklart lösenord igen och nu är texten borta. Är det någon som försöker logga in på mitt acc...?

Visa signatur

C>++

Permalänk

Har du antivirus på din dator?
Har du gett ut lösenordet till någon annan?
Har du lösenordet på något annat ställe(ex. Mail, inloggning osv)?

Det kan vara en bug, eller så har du en keylogger i datorn som snappar upp alla dina lösenord. Om jag vore du skulle jag fort som ögat formatera datorn, installera på nytt med antivirus från start, och byta lösenord på allt som kan tänkas bli hackat.

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Det kan vara en bug, eller så har du en keylogger i datorn som snappar upp alla dina lösenord. Om jag vore du skulle jag fort som ögat formatera datorn, installera på nytt med antivirus från start, och byta lösenord på allt som kan tänkas bli hackat.

Mvh

Norton 360 V 5.0 betal.
Tyvärr vet jag inte hur man formaterar en dator :/
Har bytt lösen på Stem, Hotmail och FB. Fast har inte märkt något problem förutom med minecraft. Har kört virussökningar också.

EDIT: Har Malwarebytes free också.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Norton 360 V 5.0 betal.
Tyvärr vet jag inte hur man formaterar en dator :/
Har bytt lösen på Stem, Hotmail och FB. Fast har inte märkt något problem förutom med minecraft. Har kört virussökningar också.

EDIT: Har Malwarebytes free också.

EDIT igen: Har kört Norton Power Eraser också..

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Mvh

Högerklickade på hårddisken och såg sen formatera. Klickade på den, då kom det upp en ruta att det inte går eftersom Windows är på den. Innebär det att man tar bort allt på hårddisken?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Minecraft blev hackat för typ en vecka sen. Du har kanske hört om "hacker"-vågen som har drabbat en del spelföretag, där Playstation drabbades värst. Du har bytt lösenord, mer ska du inte behöva göra. Hårddisken behöver inte formatteras. Sök igenom datorn för virus ändå för att vara säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Minecraft blev hackat för typ en vecka sen. Du har kanske hört om "hacker"-vågen som har drabbat en del spelföretag, där Playstation drabbades värst. Du har bytt lösenord, mer ska du inte behöva göra. Hårddisken behöver inte formatteras. Sök igenom datorn för virus ändå för att vara säker.

Såg också det, fast uppfattade det som om det inte var någon attack där de kan få tag i accounts...
Sökt igenom datorn men allt jag kan söka igenom
Tack för hjälpen!

Visa signatur

C>++