Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Spelet var iaf roligt när jag testade alpha-betan, inte klart men det imponerade ändå.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Sniper borde inte finnas med i spel, alternativt göra dom så förbannat svåra att ingen spelar dom. Så förbannat tråkitg när alla kör sniper och man försöker själv + nån till löpa fram och göra nått vettigt....

MINDRE SNIPERS TILL FOLKET!

Snipers är bara farliga för stillasittande offer.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Och laget de spelar på såklart. Försökt att vinna en rushbana med 10 chewbaccas som sitter och trycker runt spawn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Och laget de spelar på såklart. Försökt att vinna en rushbana med 10 chewbaccas som sitter och trycker runt spawn?

Skickades från m.sweclockers.com

blev faktiskt så förbannad på port valdez en gång när det endast var min squad som anföll , jag tog upp mg3'n och tkade varenda sniper i basen .

kort därefter fick vi båda objektiven.

för det värsta är när de ska envisas om att ha sin b*ghög på kullen utan att åstadkomma nått.
men visst , ett par kan ju alltid vara sniper, inga problem.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Roligt med lite mer nyheter. Känns som det närmar sig

Ska assault ha Medkit? Kommer alla få det eller blir det ett vägval på vad man vill låsa upp? Jag ser inte hur det ska bli bra om alla assault kan återuppliva varandra. Redan nu skiter de ju i oss andra *skratt* Känns mer logiskt att någon supportgrupp har det, som i BFBC2, där spelaren är mentalt inställd på att hjälpa a fellow soldier.

MK11 sniper rifle, är det knights armament mk11 SR25 de menar så är jag positiv. Bra mycket smidigare än ett 25kg 12,7x99!

Ökenscenen med pansarfordonen såg läcker ut

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Roligt med lite mer nyheter. Känns som det närmar sig

Ska assault ha Medkit? Kommer alla få det eller blir det ett vägval på vad man vill låsa upp? Jag ser inte hur det ska bli bra om alla assault kan återuppliva varandra. Redan nu skiter de ju i oss andra *skratt* Känns mer logiskt att någon supportgrupp har det, som i BFBC2, där spelaren är mentalt inställd på att hjälpa a fellow soldier.

MK11 sniper rifle, är det knights armament mk11 SR25 de menar så är jag positiv. Bra mycket smidigare än ett 25kg 12,7x99!

Ökenscenen med pansarfordonen såg läcker ut

Assault kommer inte bära ammo, så går du runt med 4 assault så kommer skotten ta slut rätt snabbt, var ju så det gick för squadmedics i BC2 när det var populärt. Assault var kraftigare med ammolådan imo, då hp-regen fanns och troligen kommer finnas.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Plöjer http://enterbf3.com/ rapporten nu, tio sidor godis.

"disable vehicles", trevligt. Inte alltid automatisk död för alla inuti och mer realistiskt att blåsa av larvband/däck.

"Groundbased vehicles regen health, even without the aid of a repair tool (no word on helis or jets), although don't expect them to survive longer under sustained fire." Vad i....*bleep*?!?!

"Some buidlings can be levelled, most just deform: it avoids unbalanced levels" Helt ok med mig, det krävs rätt mycket för att helt förstöra ett betonghus.

"...reveals a dedicated co-op mode, running over ten unique maps and supporting two players, pointing to a completely separe campaign." Kul. Så vi får Singeplayer, Co-Op och Multiplayer i ett spel. De satsar onekligen hårt.

Såg också en review som en kamrat skrev på engelska, han var på DH men försöker få han till att posta i denna tråden (vill inte länk stjäla hans rapport ). Lite oroväckande att han tyckte intrycken var mer åt BC2 än BF2 hållet. Å andra sidan var detta en CQB bana i "Rush" mode.

oroväckande, jag gillar inte denna idén. Hoppas dom ändrar sig eller att man kan ta bort det om man hostar server (vilket jag gissar och hoppas) att de flesta gör. Att fordon ska återhämta sig per automatik är ju bara absurt i min mening.

Skrivet av iaken:

Det behövs inte mycket träning för att träffa mål i rörelse på stora avstånd i BC2.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zeuxlarsson:

oroväckande, jag gillar inte denna idén. Hoppas dom ändrar sig eller att man kan ta bort det om man hostar server (vilket jag gissar och hoppas) att de flesta gör. Att fordon ska återhämta sig per automatik är ju bara absurt i min mening.

Nej, det där ska ju bara bort alltså. Vilken vanvettig sabotering av gameplay, vad tusan, nano-pansar eller vadå? Det där åkte upp i topp tre dumheter med BF3.

1, Kill messageprompt - mitt i hårkorset
2, Vehicle regen
3, Knife animation - vem vill se en animation av hur du tar ner en motståndare med kniv när resten av fi lugnt kan sikta in sig på dig medans du har en "I'm-so-cool-for-knifing-ögonblick"?

Möjliga tävlande om topp 3 är tex "dolphindiving" vilket kan vara möjligt, igen. Obekräftade DH rykten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Nej, det där ska ju bara bort alltså. Vilken vanvettig sabotering av gameplay, vad tusan, nano-pansar eller vadå? Det där åkte upp i topp tre dumheter med BF3.

2, Vehicle regen
3, Knife animation - vem vill se en animation av hur du tar ner en motståndare med kniv när resten av fi lugnt kan sikta in sig på dig medans du har en "I'm-so-cool-for-knifing-ögonblick"?

Möjliga tävlande om topp 3 är tex "dolphindiving" vilket kan vara möjligt, igen. Obekräftade DH rykten.

Ang regenererande pansar, det är inte en helt vild idé då det forskas i det men att ha det i ett spel som utspelar sig 2014 tycker jag är lite överdrivet, sådan teknologi ligger säkert 50 år framåt i tiden. Hur som helst, jag är i huvudsak negativt inställd till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det behövs inte mycket träning för att träffa mål i rörelse på stora avstånd i BC2.

Om de nu promt ska ha med iden hoppas jag att den enbart regen ett visst antal %, dvs. inte över ett vist procent så man kan hoppa in i ett fordon och inte dö av ett skott. Men idén är i grunden dålig

Skrivet av Lan:

2, Vehicle regen

Håller med, dock klyven om dolphindiving. Det var jävligt kul och dominera i BF, mindre roligt i klan matcher

Jag är oerhört taggad, hoppas bara att de inte noobifierar spelet allt för mycket, tvärt om vore det ju roligare om de gjorde det något svårare än bf2 även om jag personligen anser att nivån på bf2 är väldigt bra.

BFBC2 är ett skämt, ett rätt roligt skämt dock.

Permalänk
Hedersmedlem

Health regen på markfordon låter ju heltokigt?! Om det stämmer kommer det bli en sån skitstorm att de tvingas ta bort det i första patchen, så vi behöver nog inte oroa oss.

Är det någon som vet om problemet med att patcharna blir större och större finns kvar i Frostbite 2.0? Om de inte har fixat det har jag en känsla av att BF3 kan bli en buggfest utan dess like.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vad menar du nu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad menar du nu?

Han menar nog texten i mitten av nedre hälften av skärmen som syns på denna bild http://i.ytimg.com/vi/yiXCyX8cbzk/0.jpg

Jag tycker dock det är bra att ha texten där då man slipper slita ögonen från mitten av skärmen för att kolla om man fick en kill, hur mycket poäng man fick eller om man fick double- eller tripple kill.

Den är ju inte direkt i vägen utan underlättar snarare.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Han menar nog texten i mitten av nedre hälften av skärmen som syns på denna bild http://i.ytimg.com/vi/yiXCyX8cbzk/0.jpg

Jag tycker dock det är bra att ha texten där då man slipper slita ögonen från mitten av skärmen för att kolla om man fick en kill, hur mycket poäng man fick eller om man fick double- eller tripple kill.

Den är ju inte direkt i vägen utan underlättar snarare.

Att ha den i crosshair'en lät inte kul alls

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Att ha den på hårkorset set tycker inte jag heller är någon bra idé, visserligen så vill jag inte ha något hårkors alls då jag endast lirar HC.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Precis. För mig är det fullständigt ointressant att veta om jag fick en kill, hur han dog, vem som dödade vem med vilket vapen. Jag har väl ögon och kan se själv att han föll ihop, jag kan väl springa fram och titta efter själv att han är död. Nog vet man vilket vapen man använde?

Nej, poängjakten och meddelande på skärmen kan gott hållas på sidorna av skärmen. Vy fältet ska hållas rent så man kan se omgivningen, vill inte ha text som rullar förbi. Inlevelse för tusan

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Skrivet av widL:

Health regen på markfordon låter ju heltokigt?! Om det stämmer kommer det bli en sån skitstorm att de tvingas ta bort det i första patchen, så vi behöver nog inte oroa oss.

Är det någon som vet om problemet med att patcharna blir större och större finns kvar i Frostbite 2.0? Om de inte har fixat det har jag en känsla av att BF3 kan bli en buggfest utan dess like.

vehicle crew reparerar tanken samtidigt som dom sitter i och styr fordonet

Ta en titt på World of Tanks, där kan man få skadad motor så tanken går långsammare, skadade bandlarver så du står stilla, skadat torn så det är långsammare att snurra det etc, hade vart kul med liknande i BF3

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av widL:

Kommer nog inte att finnas i hardcore mode ändå om du nu spelar det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

vehicle crew reparerar tanken samtidigt som dom sitter i och styr fordonet

Ta en titt på World of Tanks, där kan man få skadad motor så tanken går långsammare, skadade bandlarver så du står stilla, skadat torn så det är långsammare att snurra det etc, hade vart kul med liknande i BF3

Rättade åt dig

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Angående crosshairs och sånt, är det bara jag som inte vill att spelet ska visa när jag träffar någon? Blir mindre utmanande. Ännu roligare vore försenade kill/death messages som i red orchestra 2, så att man verkligen måste hålla koll på sina mål. Skulle införa lite mer taktiskt spel. Det skulle ju såklart kräva blodskvätt vid och sånt vid träffar, men spelet är väl ändå 18+?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagom:

Ni som är lite mer insatta, tror ni min rigg klarar att lira bf3 på 1080p, allt maxat och alltid 75fps+, eller blir det kanske dags för crossfire?

Omöjligt att svara på

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

blev faktiskt så förbannad på port valdez en gång när det endast var min squad som anföll , jag tog upp mg3'n och tkade varenda sniper i basen .

kort därefter fick vi båda objektiven.

för det värsta är när de ska envisas om att ha sin b*ghög på kullen utan att åstadkomma nått.
men visst , ett par kan ju alltid vara sniper, inga problem.

Haha har gjort samma sak å, man blir så LESS då hela laget spelar recon på en rush karta å ända sättet å klara mcom är att minst 2 squads pushar på.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Rätta mig om jag har fel, men animationen sker väl endast när man använder quick knife? Finns ju vanlig kniv (som i BF2) och quick knife (som i BC2).

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Rätta mig om jag har fel, men animationen sker väl endast när man använder quick knife? Finns ju vanlig kniv (som i BF2) och quick knife (som i BC2).

Nej, det finns tre olika sätt att kniva en person.

Quick knife = Det tar två stycken hugg för att en person skall dö.

Deployable knife = Du dödar personen med ett hugg.

Sen finns det en där det tar 2 - 3 sekunder för dig att hugga ner en person och där en animation visas. Denna ger en speciell dogtag om jag inte minns fel, lite mer rewarding om man säger så.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kikoelz:

Nej, det finns tre olika sätt att kniva en person.

Quick knife = Det tar två stycken hugg för att en person skall dö.

Deployable knife = Du dödar personen med ett hugg.

Sen finns det en där det tar 2 - 3 sekunder för dig att hugga ner en person och där en animation visas. Denna ger en speciell dogtag om jag inte minns fel, lite mer rewarding om man säger så.

Sant, det har sagts. Får nog byta ut alternativ tre då den inte är obligatorisk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sant, det har sagts. Får nog byta ut alternativ tre då den inte är obligatorisk.

Tvärtom, det är denna som ger en cred betyg
Den enda knivningen som kommer å räknas då dom andra 2 är no skill knife

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jag skulle inte säga att deployable knife är no skill då det är denna som har används i tex BF2. Krävs rätt bra timing för att vinna en kniv duell.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Jag skulle inte säga att deployable knife är no skill då det är denna som har används i tex BF2. Krävs rätt bra timing för att vinna en kniv duell.

Jag utgår från BF3 å inte BC2.
Att skryta om att jag dödade nån med deploy knife eller animation knife så kommer man garva mer till dogtagsen man får

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Det beror på om man spelar för att samla dogtags eller spelar för att vinna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Tjolahej, ville bara informera lite, nu har jag inte läst igenom hela tråden, men med tanke på alla andra "ny dator för BF3" trådar, samt "BF3 systemkrav" så verkar det som att det inte kommit fram.

Systemkraven för att klara BF3 må inte vara så höga, men för att maxxa det, som många säger att de vill, och som många instämmer att det kan med den burken, så kostar det lite mer.

DICE har utvecklat tekink/fysik i frostbite som är såpass hög så att de själva inte kan maxxa det, därav så alla trådar där folk slänger i ett 580 i lådan och förväntar sig dra på, kommer inte fungera.
DICE demo-burk som de körde gick på 50.000kr och de var långt ifrån maxxat, de vet själva inte vad som krävs för att maxxa/de kan själva inte maxxa det.

Hoppas lite folk ser detta inför sin uppdatering, jag säger inte att folk inte borde uppdatera, jag bara säger, maxxa lär du inte gör på ett tag, det är bara att rusta till tänderna och hoppas på det bästa.
En del av det som kräver mycket är deras typ av AA de använder sig av, senaste versionen som är extrem.

Källa; DICE

skulle du kunna vara snäll att länka till källan där du har fått det ifrån

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar