Rekommendera lite headset?

Permalänk
Medlem

Rekommendera lite headset?

Hej, Det är så att mitt Siberia V2 gick sönder efter lite mer än 1 års användning. Och nu behöver jag nytt.
Min budget är 1000, Det ska vara bra ljud helst Virt. Surround, + Att dom ska hålla en längre tid. dom ska användas för mycket spel och musik och lite film. Har inget ljudkort så (har 7.1 ljudkortet från Steelseries) så det är ett plus om man får ett sånt med.
Tack
//Alex.

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

LOgitech g35 eller den senare verisonen vet inte vad den heter men den är trådlös

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Siberia igen?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Siberia igen?

Inte om dom går sönder så snabbt.

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Inte om dom går sönder så snabbt.

Hur gick det sönder?

( 2 års garanti hos SS själva tror jag )

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Hur gick det sönder?

( 2 års garanti hos SS själva tror jag )

Jag skulle ta av det så lossna ena ''tråden'' som håller fast huvud bandet. Så hela bandet lossnade.. och nej det är 1 års garanti... och jag köpte det den 15 maj förra året

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Jag skulle ta av det så lossna ena ''tråden'' som håller fast huvud bandet. Så hela bandet lossnade.. och nej det är 1 års garanti... och jag köpte det den 15 maj förra året

Aha okej, hade 2 år på mitt V1 så skickade det till danmark och fick ett nytt med hemleverans.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Aha okej, hade 2 år på mitt V1 så skickade det till danmark och fick ett nytt med hemleverans.

Ok, vart köpte du ditt?

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

LOgitech g35 eller den senare verisonen vet inte vad den heter men den är trådlös

G930
Riktigt skönt headset (älskar den fria känslan!)

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879 En bit över budget men du kommer kunna ha det mycket längre än något annat headset, ljudet är även mycket bättre än alla andra runt 1000krs klassen!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Corsair HS1 - Hands down

Stora element, memoryfoam-muffar, sleevad kabel, stabil mick som låter bra över vent/skype/mumble, väldigt bra mjukvara med allt från raka rör(2.0) till virtuellt 7.1-ljud, 12-bandsEQ, Voicemorph, pitch mm.

Dessutom låter de väldigt bra för att vara gaminglurar. Kan inte jämföras med typ AKG eller Sennheiser´s "top of the line"-grejer, men dom slår alla Logitech, Siberia, Ace osv med hästlängder

Var ett givet köp för mig, som precis som du inte har något fancy-pancy ljudkort att tillgå

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Ok, vart köpte du ditt?

Media Markt, men kontaktade ofc Steelseries.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Jag orekommenderar Roccat Kave.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Pc360 är det enda gaming headsettet som jag över huvud taget skulle fundera på att köpa. Andra alternativ är riktiga hörlurar med en extern mic.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Pc360 är det enda gaming headsettet som jag över huvud taget skulle fundera på att köpa. Andra alternativ är riktiga hörlurar med en extern mic.

håller med. otrolig ljudkvalitet + älskar mute mic funktionen

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄