Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem

Vilken download region använder ni? Har just nu Sverige och ligger på 110 KB/s...

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Vilken download region använder ni? Har just nu Sverige och ligger på 110 KB/s...

Har samma problem som dig, håller på att ladda ner L4D2 och det går i som MAX 230KB/s

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Gör en backup, så behöver man inte ladda ned allt igen.
Eller installera på en annan partion än C:, så är det kvar om man måste installera om Windows.

Finns div guider för det på Steam.

Steam's backup funktion.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8794-YPHV...

Hur installera Steam på annan hårddisk.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7710-TDLC...

Hur flytta Steam.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN...

Synd bara att man inte kan välja vart ett spel ska installeras utan är tvungen att installera det på den hårddisk som Steam är installerat på. Detta gör att man måste flytta hela Steam om man får ont om plats på en HDD. Tänkt om vissa (bl.a. jag ) vill ha endast vissa spel på min Vertex 3 MAX IOPS och resten som jag inte spelar så mycket kanske på en Western Digital 7200rpm? Nä, det funkar inte!

Riktigt dålig, man bör kunna välja installationsväg såsom med alla spel man köper från butik på skiva.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk

För den som har mycket plats på hårddisken, har mycket tid över (för att spela), och har lite pengar på bankkontot, så finns det stora klipp att göra.

Hela kataloger och paket nedsatta, vissa upp till 89%.

http://store.steampowered.com/sale/summer2011_publishers
http://store.steampowered.com/sale/Summer2011Packs

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

är men of war assault squad bra?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av King D:

Synd bara att man inte kan välja vart ett spel ska installeras utan är tvungen att installera det på den hårddisk som Steam är installerat på. Detta gör att man måste flytta hela Steam om man får ont om plats på en HDD. Tänkt om vissa (bl.a. jag ) vill ha endast vissa spel på min Vertex 3 MAX IOPS och resten som jag inte spelar så mycket kanske på en Western Digital 7200rpm? Nä, det funkar inte!

Riktigt dålig, man bör kunna välja installationsväg såsom med alla spel man köper från butik på skiva.

Känns som att man inte riktigt har ränkat med att Steam skulle bli så stort som det har blivit.

Jag är övertygad om att den funktionen kommer i framtiden. Under tiden så finns det ju workarounds.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Man kan flytta hela steam-mappen dit man vill ha den. Ta sen bort de två filerna som slutar på -.blob (i steam mappen) så ska steam vid nästa omstart uppdatera sin nya plats.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Inaktiv

Det finns ett par workarounds som nämnt, ytterliggare ett som låter en flytta separata spel till valfria mappar. Har själv inte provat den så kan inte uttala mig om hur bra den nu skulle fungera: http://www.traynier.com/software/steammover

Permalänk
Medlem

Mitt trick har jag kört med flera gånger. T.o.m flyttat min spelhårddisk till en ny dator, tagit bort -.blob filerna och sen kört vidare som om ingenting hänt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Ser nu att Mw2 kostar typ 19,90€ det är ju iaf överkommligt , ja gillar spelet även DLC:s var nedsatta till typ 7€ men det är klart köper man både spelet å båda expansionerna så blir det en del men ja tycker det är värt

Jag laddade ner ett enkelt program typ steam mover eller var det hette, sök så hittar du ! flyttade alla mina spel ja ej spelar så mycket till en vanlig 7200rpm så min ssd fick lite mer utrymme ...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Dagens deals:
Bionic commando :re armed 4,49€
Trine 1,99€
M&B with fire and sword 3,74 €
Bully 2,49€
Alpha Protocol 4,99€
Singularity 7,39€
Ruse 10,19€
Serious sam HD 7,99€
Doom 3 6,24€
Homefront 24,99€
Fallout new vegas 14,99€
Frozen Synapse 11,49€
(€*9,124(atm)=sek)

Permalänk
Medlem

Fallout: New Vegas + 2 DLCs för 190kr blir det för min del.

Jag kan passa på att nämna att jag köpte Alpha Protocol under en tidigare rea, och visst har det sina brister, men för strax under 50kr så tycker jag det helt klart är värt priset.

Permalänk
Inaktiv

Allt utom Homefront är köpvärt i mitt tycke av kvällens uppdatering. Själv blir det DLC till Fallout: New Vegas och Mount & Blade: With Fire & Sword.

Permalänk

Värt att tillägga är att Frozen Synapse endast säljs i 2-pack

Permalänk
Medlem

Hur är Fallout: New Vegas? Har aldrig direkt spelat rena RPGs men gillar spel typ Borderlands som har lite RPG element. Är FO:NV värt att skaffa för någon med begränsad RPG-erfarenhet?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

New Vegas är väl inte riktigt ett klassiskt rent RPG, utan har starka influenser av Bethesdas bastardiserade RPG/Action hybrider från senare tid. Jag skulle inte påstå att du behöver någon RPG erfarenhet för att spela det, utan det har nog mer att göra med den allmäna stilen. Jag har inte spelat Borderlands, men jag kan tänka mig att det är större fokus på handling och karaktärerna i New Vegas, och mindre på att ha ihjäl saker (även om det finns gott om tillfällen för det också om du verkligen vill). Om Borderlands är ett FPS med RPG element är nog snarare FO:NV ett RPG med FPS element. Jag tycker det helt klart är värt det, men jag lutar å andra sidan mer mot klassiskt RPG än FPS rent generellt.

Permalänk

Tänker seriöst om jag verkligen ska köpa Fallout New Vegas eller inte...
Tror ni det kommer komma fler erbjudanden på bra spel?
Under jul rean så var det ju endast indie och sånt senare under rean.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Metro 2033 för 61:- känns ju bra! (nån som vet om man får med ranger pack, med benchmarken osv?)
Garry's mod för 22 riksdaler duger det med.

Tidigare blev det BF:BC2 via steam för 90 kr (med vietnam) samt en kopia av MoH:T1 i fast form
Några F2P har det blivit också, tex TF2. Nu har man spel så att det räcker för flera regniga sommrar i rad!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen försäljning eller byteshandel i forumet. Allt sådant hänvisas till marknaden.

*Inlägg borttaget*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Slog slutligen till på Alpha Protocol, ett spel som har intresserat mig sedan länge men det försvann ur mitt sikte när det fick så dåliga recensioner. För 45kr är det dock värt att se om det är en så dåligt som de flesta säger.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Tropico 3 Gold för 55:-

Permalänk
Skrivet av Elgot:

är det nått speciellt med paket eller valve ?

alla extra kopior jag har haft i steam har jag kunnat ge bort till kompisar iaf (under Games->Manage gifts and guest passes).

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

är det nått speciellt med paket eller valve ?

alla extra kopior jag har haft i steam har jag kunnat ge bort till kompisar iaf (under Games->Manage gifts and guest passes).

Det verkar som att det gäller vissa spel (och eventuellt bara ibland). Valve är kanske mera generösa, så valve-paketet kanske fungerar i alla fall (half-life 2 i alla fall).
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4502-TPJL...

Permalänk
Medlem

köpte r.u.s.e men får inte igång det.. Access violation.
Är frozen synapse bra?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

köpte r.u.s.e men får inte igång det.. Access violation.
Är frozen synapse bra?

http://www.youtube.com/watch?v=9jJrUY27O0Y

Mycket bra skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Metro 2033 för 61:- känns ju bra! (nån som vet om man får med ranger pack, med benchmarken osv?)

Ja, det ingick i mitt är jag 99% säker på, men tror inte det listades som något separat DLC någonstans (endast dess features var med i spelet, vad jag förstått är det så till Steam(/PC?)-versionen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woundead:

Ja, det ingick i mitt är jag 99% säker på, men tror inte det listades som något separat DLC någonstans (endast dess features var med i spelet, vad jag förstått är det så till Steam(/PC?)-versionen)

Låg ett program i steam-foldern som hette "metro2033benchmark.exe".
Fan vad kort benchmarken var Var ju över på ~10 sekunder?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

är men of war assault squad bra?

Fruktansvärt bra spel!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Är THQ Hit Collection - & 1C Complete Collection värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av znii:

Är THQ Hit Collection - & 1C Complete Collection värt pengarna?

Jag är väldigt sugen på THQ- och Valve Pack. Eventuellt Square Enix Pack också.
Många riktigt trevliga titlar i de Packsen imo.

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro