Permalänk

Söker Tyst Tangentbord

Jag är ute på jakt efter ett tyst tangentbord efter att ha förbrukat mitt tredje Logitech Ultra X.

Känner att jag inte vill ha ett sånt till eftersom jag antagligen haft oturen att vissa knappar slutat att svara när man trycker ner dom, så man har varit tvungen att ta till milt våld för att få dom att svara.

Vill gärna ha ett enkelt å så billigt som möjligt.

Tacksam för svar!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ett Logitech Iluminated på jobbet. Det är tyst, snyggt och allmänt trevligt. Kan dock inte rekommendera det om du kör WASD-uppsättnig för gaming

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Okej, det var det jag dock hade spanat mig in lite på. Självklart så spelar man ju en del så då kanske det inte är nått att sikta på.

Tack för svar iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat låg profil på mina tangentbord och spelar dagligen på mitt Logitech lluminated. Så tveka inte för det. Kan säga båda jag och min kompis är skit nöjda över det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Keeper of the Bamse

W+shift+space funkar inte på Logitech Iluminated. Akta dig som sagt.
Källa

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Hmm, då kanske man ska hoppa över Logitech Iluminated, någon som har några andra förslag än det som nämnts?

Permalänk
Medlem

Jag spelar för tillfället på ett apple tangentbord som jag köpte för 100 spänn på blocket. Riktigt tyst och framförallt riktigt bekvämt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215084

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

W+shift+space funkar inte på Logitech Iluminated. Akta dig som sagt.
Källa

Skrivet av matnojje:

Jag spelar för tillfället på ett apple tangentbord som jag köpte för 100 spänn på blocket. Riktigt tyst och framförallt riktigt bekvämt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215084

Dock gäller samma sak där som Printscreen sa. Men det går utmärkt att spela ändå. Jag kör också på ett sånt och jag märker ingen skillnad nu mot ett gaming tangentbord.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Marcusk:

Dock gäller samma sak där som Printscreen sa. Men det går utmärkt att spela ändå. Jag kör också på ett sånt och jag märker ingen skillnad nu mot ett gaming tangentbord.

Just shift+w+space är jobbigt om du sneakar runt på dust2 och ska hoppa upp på en låda t.ex. medans du sneakar.

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk

Finns det något "cleant" gaming tangentbord som är någorlunda tyst då?

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av irfaceless:

Finns det något "cleant" gaming tangentbord som är någorlunda tyst då?

Tack för alla svar

http://www.inet.se/artikel/6606143/microsoft-sidewinder-x4-ga...

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

+1 Bästa T-bordet ever!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

dock inte tyst

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

Inte ens i närheten av tyst. Det låter asmycket (har ett, passar mig perfekt). Låter nästan som ett tangentbord med mekaniska brytare.

Permalänk
Medlem

skit bra tangentbord, grymt skönt och perfekt för gaming. dock låter det väldigt mycket. men jag rekommenderar ts att prova alla tangentbord irl.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Inte ens i närheten av tyst. Det låter asmycket (har ett, passar mig perfekt). Låter nästan som ett tangentbord med mekaniska brytare.

Skrivet av upl8447:

skit bra tangentbord, grymt skönt och perfekt för gaming. dock låter det väldigt mycket. men jag rekommenderar ts att prova alla tangentbord irl.

Ni måste trycka rätt hårt, för mitt är väldigt tyst av sig:P

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Henrikfotograf:

Ni måste trycka rätt hårt, för mitt är väldigt tyst av sig:P

Eh?
Är du döv?
Du kanske borde gå och kolla hos doktorn.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Eh?
Är du döv?
Du kanske borde gå och kolla hos doktorn.

Duger en lätt hörselskada sen födseln?

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk

Om du har en hörselskada ska du väl kanske inte rekommendera ett tangentbord som alla säger låter mycket

Annars så kan väl ett mekaniskt med svarta vara tyst om man inte slår ner tangenterna allt vad man orkar.
Typ ett 6gv2? Kan inte säga att det är tyst eftersom jag slammrar runt allt vad jag orkar med mitt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2