Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Det är också ett spel som ett antal människor skall spela för att ha kul. Räcker det som motargument till varför spelet inte skall bli "som i verkligheten"? Jag ser gärna att spel utvecklas med verklighetsförankring i åtanke, men allvarligt talat, det här verklighetssnacket i shooters är oerhört tröttsamt, för att inte säga vansinnigt i dessa tider...
Att diskutera här hur mycket eller lite rekyl det är i ett speciellt vapen i ett spel som befinner sig i alphastadie är snudd på korkat... Ta det i det stängda alphaforumet så kanske det händer något på den fronten.

Så du tror att jag vill göra BF3 tråkigare med mina idéer? Den tanken är snudd på galenskap. Ingen uppskattar när matcher kör fast, när folk inte kan röra sig eftersom man blir skjuten direkt när man tittar upp. Ingen tycker om matcher där 90% av spelarna är snipers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju fruktansvärt o-optimerat som det är nu.

Känns lite galet att få ~45-55 FPS med GTX 580 SLI i 1680x1050...

Du får testa att slå av SLI. Jag sitter ju med HD4890 som inte är i närheten av ett GTX580 och jag får ~35 fps på high och 1680x1050.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

vet inte vad för fps jag får men jag kör 5760x1080 på medium och det rullar på bra. kör bara med ett av två 6970 just nu

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexio:

Kanske att CF och SLI inte är direkt optimeprat i detta stadiet

Det var väl det jag skrev...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Så du tror att jag vill göra BF3 tråkigare med mina idéer? Den tanken är snudd på galenskap. Ingen uppskattar när matcher kör fast, när folk inte kan röra sig eftersom man blir skjuten direkt när man tittar upp. Ingen tycker om matcher där 90% av spelarna är snipers.

Jag är inte helt med på vad du menar nu. Diskussionen handlade om för lite, för mycket, eller felaktig rekyl på ett vapen.
Jag har vad jag vet inte dissat dina idéer. Finns mängder med funktioner som jag hellre skulle vilja se i spelet än vad som kommer.
Lustigt att alla eventuellt är galna om vi inte håller med dig, eller hur menar du?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

BF3 är inspirerat utav verkligheten. Räcker det som förklaring?
Här har ni äkta rekyl http://www.youtube.com/watch?v=1VVOH7Ep_8w
Jag vet att detta vapen är *host* aningen starkare än de flesta andra vapen, men ändå, rekyl är rekyl.

Som dom flesta redan har sagt. Beror helt på vem som skjuter vapnet. En otränad har alltid problem med rekylen medans en som vet hur han ska göra det klarar att hålla den nere.

http://www.youtube.com/watch?v=FbsgHbXubGU Bara kolla på den galne "ryssen", ser ut att vara ett likvärdigt vapen som dom har i den filmen du länka.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Aa märkte det nu, men jag har tydligen inte hitmarks i alla lägen, körde jag med AKS-74U och rödpunktssikte så fick jag inga hitmarks ibland, aja det är ju en alfa av en anledning.

Jag tror att du får hitmarks när du inte siktar in, har inte spelat men såg en video när en kille sa detta. Kan va fel

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

har dice sagt något om att grafiken kommer bli bättre?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

har dice sagt något om att grafiken kommer bli bättre?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Källa på de Tobblish visst att de kommer gå att slå på aa men en riktig märkbar skillnad tvivlar jag starkt på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Källa på de Tobblish visst att de kommer gå att slå på aa men en riktig märkbar skillnad tvivlar jag starkt på.

Ska stå överallt om du joinat Alphan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ska stå överallt om du joinat Alphan.

Jag är nog väldigt blind isåfall för jag ser inte det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk

Det var ett jävla tjat om att BF3 inte är som i verkligheten, DICE har inte velat göra det för realistiskt... Det har de själva sagt under E3 mässan, de ville ha det realistiskt men inte för realistiskt för då skulle inte spelet bli roligt att spela. Hade dem gått efter realism hade man antagligen dött av en kula, man hade haft ett liv per köpt spel, all terräng hade varit demolerbar, och hur kul skulle det varit om mappen helt plötsligt blev platt?

OCH FÖR FAN DE HAR INTE ENS NÅTT BETA-VERSION ÄN SÅ LUGNA NER ER!

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Medlem

Spelade just MoH, sjukt besviken då jag insåg att alla fuskar... hoppas för guds skull att de fixar riktigt skydd mot fusk i bf3 från första början. (En snubbe hade bland annat 50/0 i kd )

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

http://i778.photobucket.com/albums/yy65/Samurai237/bf31.jpg?t...

Testa mellan low, medium och high så är det ingen skillnad på texturerna. Räcker att kolla på single player så ser man att det definitivt kommer bli bättre i fullversionen, och såklart att det bara finns 3 alternativ för grafiken i alphan säger ganska mycket.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofman:

Spelade just MoH, sjukt besviken då jag insåg att alla fuskar... hoppas för guds skull att de fixar riktigt skydd mot fusk i bf3 från första början. (En snubbe hade bland annat 50/0 i kd )

Fast å andra sidan. Börajde det gå bra för dig, och landar fler och fler killstreaks så kan du dominera motståndarnas lag helt och hållet.

Har fått liknande scores när ovanstående hänt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk

Pratade just med EA live support och frågade om man är tvungen att göra något utöver att registrera sitt Medal of Honor på Origin för att få tillgång till bf3-betan tidigare. Han svarade att enbart de som förbokade MoH LE får invite till stängda betan. Kan detta verkligen stämma? Står ju till och med på fodralet att bf3-betan är inkluderad..

"According to what information is available with us, only customer who had pre-ordered this game previously would be sent the invitation."

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fast å andra sidan. Börajde det gå bra för dig, och landar fler och fler killstreaks så kan du dominera motståndarnas lag helt och hållet.

Har fått liknande scores när ovanstående hänt.

Vi snackar 5 rundor i rad där samma snubbe toppade med en kd ratio på 10-20 och jag mötte på honnom en mot en flertalet gånger, jag sköt mot honnom, han tog ingen skada alls, han knäppte hs direkt. Dessutom, satt han på andra sidan banan oftast med sin AK och matade allt och alla som stack fram en kropsdel så att den gick att träffa, vi snackar mindre än 1 sekund från att man visade sig utanför ett hörn så var man död.
Spelade MoH hela beta perioden och det var INGEN som hade sånna extrema score eller som dödade så många så snabbt då inte.

Skrivet av pollywoog:

Pratade just med EA live support och frågade om man är tvungen att göra något utöver att registrera sitt Medal of Honor på Origin för att få tillgång till bf3-betan tidigare. Han svarade att enbart de som förbokade MoH LE får invite till stängda betan. Kan detta verkligen stämma? Står ju till och med på fodralet att bf3-betan är inkluderad..

"According to what information is available with us, only customer who had pre-ordered this game previously would be sent the invitation."

Låter ju som komplett bullshit :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Låter ju som komplett bullshit :S

Ja visst gör det? Tror inte han hade nån koll. Bara att hoppas på det bästa.

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Bullshit. Jag köpte MOH Tier 1-edition (såsom flera av mina vänner) och alla vi fick ett mail för ett par dagar sen med en BF3-beta invite där det står "Din plats i Battlefield3-betan är bokad" (kolla #11194601). Så nej, det är inte bara de som förbokat MOH LE som får spela betan utan alla som köper Tier 1 edition också. Jag köpte min för typ 2 veckor sen, ingen förbokning.

Jag rekommenderar att inte lyssna på the moron på EA support och gå och köp MOH Tier-1 edition för 100spänn hos Elgiganten eller Siba etc. och säkra din plats i betan, det är det nog värt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Bullshit. Jag köpte MOH Tier 1-edition (såsom flera av mina vänner) och alla vi fick ett mail för ett par dagar sen med en BF3-beta invite där det står "Din plats i Battlefield3-betan är bokad" (kolla #11194601). Så nej, det är inte bara de som förbokat MOH LE som får spela betan utan alla som köper Tier 1 edition också. Jag köpte min för typ 2 veckor sen, ingen förbokning.

Jag rekommenderar att inte lyssna på the moron på EA support och gå och köp MOH Tier-1 edition för 100spänn hos Elgiganten eller Siba etc. och säkra din plats i betan, det är det nog värt.

Skönt att höra, då kan jag känna mig lugn!
Knallade till Siba idag och köpte mitt exemplar av Tier-1 för 99 spänn. Klart värt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Läs på lite vad alpha och beta versioner innebär innan du uttalar dig. Sådana som du borde inte ens få spela tidiga versioner av spel.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofman:

Vi snackar 5 rundor i rad där samma snubbe toppade med en kd ratio på 10-20 och jag mötte på honnom en mot en flertalet gånger, jag sköt mot honnom, han tog ingen skada alls, han knäppte hs direkt. Dessutom, satt han på andra sidan banan oftast med sin AK och matade allt och alla som stack fram en kropsdel så att den gick att träffa, vi snackar mindre än 1 sekund från att man visade sig utanför ett hörn så var man död.
Spelade MoH hela beta perioden och det var INGEN som hade sånna extrema score eller som dödade så många så snabbt då inte.

Inte lätt för mig att veta...

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av King D:

WTF, har lagt till MoH tier 1 på origin, har inte fått nåt mejl ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Läs på lite vad alpha och beta versioner innebär innan du uttalar dig. Sådana som du borde inte ens få spela tidiga versioner av spel.

Jag är inte dum i huvet, klart jag vet att de kommer bli skillnad men de är hur mycket skillnad de kommer bli.

Jag antar att du är grinig för du inte fått alphan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Du vet väl att du gång på gång brutit alpha nda genom att prata om alphan och genom att filma och ladda upp en alpha-video.

Jag vet inte hur långt EA har tänkt ta det men i värsta fall kommer de banna nda-brytares EA-konton.

Just saying...

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Du vet väl att du gång på gång brutit alpha nda genom att prata om alphan och genom att filma och ladda upp en alpha-video.

Jag vet inte hur långt EA har tänkt ta det men i värsta fall kommer de banna nda-brytares EA-konton.

Just saying...

Ah för de är bara jag här som pratar om den i "bf3" tråden

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 93Clocker:

Jag är inte dum i huvet, klart jag vet att de kommer bli skillnad men de är hur mycket skillnad de kommer bli.

Jag antar att du är grinig för du inte fått alphan.

Om du slår på High är det ju nästan exakt samma som medium, varför fattar inte folk det?
Lär ju finnas åtminstone, Low, Medium, High, Very High samt custom settings.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Inte lätt för mig att veta...

Det var inget illa menat med det jag skrev, bara en förlängning av mitt första inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Ah för de är bara jag här som pratar om den i "bf3" tråden

Vad andra gör rättfärdigar inte ens handlande...

Och jag hoppas att alla som gnäller på ditten och datten här också skriver sina synpunkter till DICE (de som kör alfan då). Det är väl det som är meningen med att vara alfa/beta-testare, bland annat.