Ny mobil (smartphone), vilken?

Permalänk

Ny mobil (smartphone), vilken?

Tjena,
mitt nuvarande abonnemang hos Tre går ut om 1-2 månader och det börjar därför bli dags för nåt nytt. Mobilen jag söker ska användas till att ringa, smsa, surfa/facebook/youtube och till att spela musik. Spel och annat är också en bonus. Till denna mobil behövs ett abonnemang med vettigt internet som inte kostar skjortan. Jag har kollat runt på lite olika, men mobiler är ärlig talat inte mitt område så vet inte vad jag ska välja. iPhone är egentligen den enda smartphone som jag har använt (och jag gillar den trots att det kan vara småstörande att man inte kan lyssna på spotify och surfa samtidigt (?)).
Den sammanlagda månadskostnaden för mobil + abonnemang får inte överstiga 300kr.

Så, vad rekommenderas? Vilket abonnemang och vilken mobil? Kan ju säga att jag har varit nöjd med Tre's mottagning och liknande, men deras service var kass de 2 gånger min nuvarande mobil gick sönder.

Permalänk
Hedersmedlem

Svårt att svara på generellt men vad gäller prisvärda telefoner får man ju ganska mycket för pengarna med en zte blade från comviq (hade den för 999kr förr iaf) eller kanske en wp7 mobil för ca 2000kr (har sämre koll på appar osv till wp)?

Permalänk
Hedersmedlem

Stor risk att denna tråden blir en diskussion för iPhone vs Android (alla smartphone-köprådstrådarna slutar i princip så..)

Jag skulle råda dig att först ta dig en tur till en mobilaffär och testa båda operativsystemen GRUNDLIGT. När du väl valt OS så blir mobilvalet (och den arga diskussionen här) lättare och bättre.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leifson:

Stor risk att denna tråden blir en diskussion för iPhone vs Android (alla smartphone-köprådstrådarna slutar i princip så..)

Jag skulle råda dig att först ta dig en tur till en mobilaffär och testa båda operativsystemen GRUNDLIGT. När du väl valt OS så blir mobilvalet (och den arga diskussionen här) lättare och bättre.

Är ens en iphone 4 aktuell givet budgeten?

Permalänk
Medlem

Lg optimus 7 såklart. Finns ingen mer prisvärd mobil för tillfället.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aser:

Är ens en iphone 4 aktuell givet budgeten?

Jajjemän.

Jag köpte min egen iPhone4 hos Telia när de precis var släppta. 279kr/månad i 24 månader åkte jag på då. Priset borde iallafall inte vara högre nu!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leifson:

Jajjemän.

Jag köpte min egen iPhone4 hos Telia när de precis var släppta. 279kr/månad i 24 månader åkte jag på då. Priset borde iallafall inte vara högre nu!

Där ser man. Antar dock att det inte ingår "fri surf" i abonnemanget. Jag tolkade nämligen trådsskaparen som att det skulle ingå. Annars verkar det ju gå då.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aser:

Där ser man. Antar dock att det inte ingår "fri surf" i abonnemanget. Jag tolkade nämligen trådsskaparen som att det skulle ingå. Annars verkar det ju gå då.

Ingick fri surf, sms och snack fick man pröjsa för. Hette "prata på surf" eller något sådant!

Är man över 18 men under 25 så har Telia dessutom det fenomenala erbjudandet "Under 25" som ger fri surf och fria sms + telefonen för 279 kr/månad. Lysnade deal, helt enkelt. (Iallafall hade de det när jag sist kollade.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Oj, en hel del svar här.
Erbjudandet som Leifson nämner låter riktigt intressant, men jag lyckas inte hitta det :/, vore skysst om du kunde länka. Såg också att telia hade nåt erbjudande på "xperia play", men vet inte hur den är bortsett från att den verkar kul att spela på? Appar och liknande?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Generalkyckling:

Oj, en hel del svar här.
Erbjudandet som Leifson nämner låter riktigt intressant, men jag lyckas inte hitta det :/, vore skysst om du kunde länka. Såg också att telia hade nåt erbjudande på "xperia play", men vet inte hur den är bortsett från att den verkar kul att spela på? Appar och liknande?

De rackarna verkar ha höjt abonnemangskostnaden till 98 kr/månad, vilket gör att det slutar på 298kr/månad med telefonen inräknat. För det får man ju fortfarande iPhone 4, fria sms, fri surf, så fortfarande bra deal!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Incredible S med tele2 smart? 294 kronor i månaden (224 kronor de första 6 månaderna).

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012