Hjälp att bygga stationär (gaming)

Permalänk

Hjälp att bygga stationär (gaming)

Hejsan!

Eftersom tiden sprungit ifrån mig vad gäller grafikkort och processorer mm, ja egentligen allt som har med datorns inre att göra, så tänkte jag fråga om det finns någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig att bygga ihop en bra dator.

Den ska vara främst för gaming och jag tänkte att den skulle klara t ex. bf3, d3, dota2, elder scrolls skyrim och liknande på högsta grafik felfritt, så om prisklassen måste höjas kan den töjas lite (:

När jag ändå är i farten så skulle jag uppskatta tips på skärmar också! Letar efter den skärmen som med spel flyter på bäst, om det så är minst ms eller högst hz som gör detta, den bästa skärmen för gaming helt enkelt! Storlek mellan 23-27 tum.

Budget;
Dator circus 7000-8000:-
Skärm circus 2500-3500:-

Tack på förhand!

MvH Kalle

Permalänk
Hedersmedlem

Du glömde nog nämna budget, både för datorn och för skärmen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

oj haha, tabbe!

budget för datorn tänkte jag circus 7000-8000:- och för skärmen typ 2500-3500:- på ett ungefär, inte så supersäker vad de bättre och större skärmarna går på men (:

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/692406/2011-08-02

Här har du ett bra datorpaket, hamnade på cirka 8100kr, men kommer käka alla nyare spel utan att ens svettas. Kommer göra så en bra bit i framtiden också!

På skärmsidan är jag inte lika kunigg, men jag kan tänka mig att vilken vettig 24" kommer fungera prima.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.