Permalänk
Inet
Skrivet av Bloopy:

Vad finns i kikaren :?

En hel del, inget vi kan avslöja.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av ErDraug:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-tangen...
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-tangen...

Finns i andra färger, dock kanske inget de laggt upp på sin sida men var idag inne och kollade på dessa modeller på Elgiganten väntar dock tills ni fått in den om erat leveransdatum stämmer? Köper hellre av er än Elgiganten...

Nu har vi dom uppe!

http://www.inet.se/sok/k360

Kommer preliminärt in om ca 2 veckor.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Nu har vi dom uppe!

http://www.inet.se/sok/k360

Kommer preliminärt in om ca 2 veckor.

Hehhe såg detta för någon timme sedan, mycket snygga och prisvärda får jag lov att säga. Blir en beställning på någon färg när de dyker upp då.

Tackar!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Happ, då får man vänta ytterligare än dag på sitt paket... Verkar dock inte som det är inets fel i det här läget dock.

Beställde min dator i fredags, och förväntades självklart få allting på måndagen, vilket jag inte heller fick, då jag endast kunde hämta ut mitt chassi, komponenterna hade glömts kvar (?) hos inets centrallager. Ringde självklart upp eran kundtjänst och fick svaret att dom visst minsann blivit kvar på lagret eftersom dom inte hann med sin deadline på fredagseftermiddagen, han sa även att jag skulle få dom på tisdagen (dagen därpå, altså).

Efter ett par timmar så sorteras paketet i GBG, 4-5 timmar senare i Jönköping där jag bor. Dock verkar det inte hända mycket mer nu, då det inte kommer därifrån. Ringde till posten och frågade varför mitt paket var kvar på postcentralen, men fick inget ordentligt svar, hon trodde dock inte att jag skulle få det idag.

Varför blev det såhär ? I och för sig inte Inets fel (åtminstone inte det som skett idag), men endå väldigt tråkigt...

Är dessutom första gången jag beställt ifrån eran hemsida

EDIT: Happ, sedär! Fick precis SMS avi att mitt paket har trotsallt vad tanten på posten sa, kommit fram!

/Klad_datornörd

Permalänk
Medlem

Härligt med snabb frakt! Synd bara att helveteshålan Ånge existerar och håller kvar paketet x antal dagar innan det kan fortsätta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hejsan! Jag undrar om ni kommer att få in Coler master 212 Plus,

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

Ni har tydligen bara kopierat spec från 500GB vilket inte stämmer
på 1TB

1 TB : 75 x 118.5 x 18.8 mm
1 TB : 200 g

Permalänk
Medlem

Postens kollispårning är helt värdelös.
Man kan aldrig vara säker på när den uppdateras.

Skrivet av enzity:

Happ, då får man vänta ytterligare än dag på sitt paket... Verkar dock inte som det är inets fel i det här läget dock.

Beställde min dator i fredags, och förväntades självklart få allting på måndagen, vilket jag inte heller fick, då jag endast kunde hämta ut mitt chassi, komponenterna hade glömts kvar (?) hos inets centrallager. Ringde självklart upp eran kundtjänst och fick svaret att dom visst minsann blivit kvar på lagret eftersom dom inte hann med sin deadline på fredagseftermiddagen, han sa även att jag skulle få dom på tisdagen (dagen därpå, altså).

Efter ett par timmar så sorteras paketet i GBG, 4-5 timmar senare i Jönköping där jag bor. Dock verkar det inte hända mycket mer nu, då det inte kommer därifrån. Ringde till posten och frågade varför mitt paket var kvar på postcentralen, men fick inget ordentligt svar, hon trodde dock inte att jag skulle få det idag.

Varför blev det såhär ? I och för sig inte Inets fel (åtminstone inte det som skett idag), men endå väldigt tråkigt...

Är dessutom första gången jag beställt ifrån eran hemsida

EDIT: Happ, sedär! Fick precis SMS avi att mitt paket har trotsallt vad tanten på posten sa, kommit fram!

/Klad_datornörd

Permalänk
Medlem

Bara en notis.
Fick paketet idag, men skickar ni ut faktura vid sidan om?
För i lådan låg det ingen, så om ni har missat det så vore det bra om ni meddelar dom som paketerar att man bör inte missa och lägga i den =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ericsundell2
Tänkte kolla om ni kunde göra lite bättre pris på Gigabyte Geforce 460 OC då ni har en SLI kampanj just nu och 50 kr rabatt är inte någon super rabatt precis? Det är tyvärr inte möjligt att sänka mer då vi redan går rejält minus på kortet.

Kolla på Cdons hemsida som är mycket billigare. Vill helst köpa av er men ibland så är de priset som bestämmer.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Fakturan kommer i brev efter ett par dagar.
Det är inte Inet som gör dem utan Klarna som de har sammarbete med.

Skrivet av Toivo83:

Bara en notis.
Fick paketet idag, men skickar ni ut faktura vid sidan om?
För i lådan låg det ingen, så om ni har missat det så vore det bra om ni meddelar dom som paketerar att man bör inte missa och lägga i den =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Fakturan kommer i brev efter ett par dagar.
Det är inte Inet som gör dem utan Klarna som de har sammarbete med.

hmm ok, mailade inet, fick fakturan som pdg från deras ekonomi-tjej som knegar på inet så det var löst

EDIT: var nämlingen inget köp utan byte av HDD vid trasig inskick.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Läste detta angående montering av pc:
"Alla kylare som väger ~650g eller mer kan vi tyvärr ej bygga med då det är för stor risk för fraktskador! "

Monterar ni fortfarande vattenkylda då, som corsair h60?

Permalänk
Inet
Skrivet av minimathias:

Hejsan! Jag undrar om ni kommer att få in Coler master 212 Plus,

Leveransen verkar ha blivit försenad och som det ser ut nu är det först om ca 2veckor. Men vi jobbar på att få hem det snabbare!

Skrivet av SUMITOMO:

http://www.inet.se/artikel/4303924/lacie-rikiki-usb-3-0-1tb

Ni har tydligen bara kopierat spec från 500GB vilket inte stämmer
på 1TB

1 TB : 75 x 118.5 x 18.8 mm
1 TB : 200 g

Tack! Ska vara fixat nu!

Skrivet av Megaman9:

Läste detta angående montering av pc:
"Alla kylare som väger ~650g eller mer kan vi tyvärr ej bygga med då det är för stor risk för fraktskador! "

Monterar ni fortfarande vattenkylda då, som corsair h60?

Ja, alla vattenkylare som sätts fast i chassit kan vi bygga med!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av jonte96:

Hej alla Inet kunder!
Har bara en liten fråga.
Ungefär hur lång tid brukar det ta för er att få hem en monterad dator, förutsatt att allt finns i lager?
Anledningen till att jag frågar är att det börjar närma sig 2 veckor sedan jag beställde datorn.

Tack på förhand!

Beställde den 16 Juni!! tog 13 arbetsdagar för montering.
Datorn skickases fel av inet(?)! Företagspaket till privatperson vilket posten inte kunde hantera och de tog då ungifär 1 vecka på sig att kicka den. När datorn kom fram så var den defekt.
Jag skickade tillbaka den till inet och de skickade en ny, men pga semester till Spanien så bad jag dem vänta med att skicka datorn den 28:juli. och nu den 3 så sitter jag här och väntar. PGA inet har överskridit maxvikten på paketet så är det återigen problem. Jag är trött, ledsen och besviken på så många och mycket. NU hoppas jag att jag får datorn snart dock, typ 1.5 månader för sent. så hang in there....

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av TityBlazter:

Datorn skickases fel av inet(?)! Företagspaket till privatperson vilket posten inte kunde hantera och de tog då ungifär 1 vecka på sig att kicka den. När datorn kom fram så var den defekt.
Jag skickade tillbaka den till inet och de skickade en ny, men pga semester till Spanien så bad jag dem vänta med att skicka datorn den 28:juli. och nu den 3 så sitter jag här och väntar. PGA inet har överskridit maxvikten på paketet så är det återigen problem. Jag är trött, ledsen och besviken på så många och mycket. NU hoppas jag att jag får datorn snart dock, typ 1.5 månader för sent. så hang in there....

Ungefär såhär har det gått för mig med, beställde datorn den 12/7 och då var alla produkter i lager. Den 1/8 skickas paketet, dvs på den 15e arbetsdagen. Även här skickade de paketet som företagspaket (varför Inet?) och just nu är det på vift i trakterna, men när jag får det har jag ingen aning om. Senaste uppdateringen sa att

Citat:

Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Inet
Skrivet av TityBlazter:

Skrivet av Puckoo:

Ungefär såhär har det gått för mig med, beställde datorn den 12/7 och då var alla produkter i lager. Den 1/8 skickas paketet, dvs på den 15e arbetsdagen. Även här skickade de paketet som företagspaket (varför Inet?) och just nu är det på vift i trakterna, men när jag får det har jag ingen aning om. Senaste uppdateringen sa att

Vi förstår att det är frustrerande men Posten har tydliga regler när det kommer till hur paket ska skickas: alla postpaket som är över 20kg måste skickas som företagspaket. Vanligtvis innebär detta bara 1-2arbetsdagar längre leveranstid.

Om det tar längre tid än så rekommenderar vi att ni ringer (031 - 652700) eller mailar (info@inet.se) in till oss så får vi kontakta posten och kolla vad det är som har hänt!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Lite fråga:
Är det vanligare att leveranserna från era leverantörer blir försenade under sommaren, eller är det bara jag som har haft otur med de saker som jag har beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi förstår att det är frustrerande men Posten har tydliga regler när det kommer till hur paket ska skickas: alla postpaket som är över 20kg måste skickas som företagspaket. Vanligtvis innebär detta bara 1-2arbetsdagar längre leveranstid.

Om det tar längre tid än så rekommenderar vi att ni ringer (031 - 652700) eller mailar (info@inet.se) in till oss så får vi kontakta posten och kolla vad det är som har hänt!

I datorn som jag beställde montering på så vägde chassit endast cirka 4 kg, så det kommer förhoppningsvis inte överstiga 20kg och därmed kommer det att skickas som ett vanligt paket antar jag? Hoppas bara att jag får hem min nya dator före skolstarten!

Permalänk
Medlem

Hej inet

Har du någon aning när ni får in XFX 750 nätagget?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everlong:

Härligt med snabb frakt! Synd bara att helveteshålan Ånge existerar och håller kvar paketet x antal dagar innan det kan fortsätta.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför håller Ånge kvar paketen egentligen?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Sveriges Bermudatriangel.
Ingen som vet, ingen som någonsin kommer att lösa mysteriet.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sveriges Bermudatriangel.
Ingen som vet, ingen som någonsin kommer att lösa mysteriet.

Snart kan ni jubla http://dagbladet.se/nyheter/ange/1.2370658-posten-lagger-ned-...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Det kanske bor en väldigt teknikintresserad postanställd i Ånge som går igenom alla paket och sen "försvinner" saker på vägen när något dyker upp som han/hon vill ha...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Inet
Skrivet av Ture72:

Lite fråga:
Är det vanligare att leveranserna från era leverantörer blir försenade under sommaren, eller är det bara jag som har haft otur med de saker som jag har beställt?

Nej, det tycker vi inte. Problemet är dock att under semestertider är det problem med få information om leveranser då många inte är på kontoren. Så i vanliga fall där vi skulle fått löpande information om vad som händer (förseningar eller annat) får vi nu istället ingen information så det upplevs kanske som mer förseningar.

Fast det kan ju också vara så att du haft lite otur helt enkelt

Skrivet av jonte96:

I datorn som jag beställde montering på så vägde chassit endast cirka 4 kg, så det kommer förhoppningsvis inte överstiga 20kg och därmed kommer det att skickas som ett vanligt paket antar jag? Hoppas bara att jag får hem min nya dator före skolstarten!

Då borde den gå som vanligt postpaket, ja!

Skrivet av awqawq:

Hej inet

Har du någon aning när ni får in XFX 750 nätagget?

Som det står på hemsidan så är preliminärt leveransdatum om ca 2veckor!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Hej, när kommer ni få in chassit Thermaltake Level 10 gt?

Permalänk
Medlem

Beställde en dator av er som ni skulle montera och gjorde detta för över två veckor sedan, det enda som inte fanns på lager då var 212 plus som ni sade skulle kommer om en vecka (dvs förra veckan). När kan man vänta sig få datorn?

Permalänk

Har säkert skrivit här tidigare, men vill återigen säga att ni göra ett underbart jobb och att supporten är riktigt bra. Beställt både fel, ändrat mig, velat lite fram och tillbaka men löste sig utan några som helst problem. Snabbt svar både via telefon och mail.

Bjud varandra på riktigt gott fredagsfika nu, det är ni värda :-)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Bjud varandra på riktigt gott fredagsfika nu, det är ni värda :-)!

Snålis, du ska ju bju dem då de e du som tackar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inet
Skrivet av GameOverBitch:

Hej, när kommer ni få in chassit Thermaltake Level 10 gt?

Preliminärt kommer det in nya nästa vecka!

Skrivet av monsieur:

Beställde en dator av er som ni skulle montera och gjorde detta för över två veckor sedan, det enda som inte fanns på lager då var 212 plus som ni sade skulle kommer om en vecka (dvs förra veckan). När kan man vänta sig få datorn?

Hyper 212 är försenad och förväntas komma in om ca 2 veckor.

Och än en gång, ta inte enskilda ärenden här utan hör av dig till oss på 031 - 65 27 00 eller info@inet.se om du har ytterligare frågor om din order eller om du vill byta kylare för att snabba på leveransen.

Visa signatur

Instagram