Permalänk
Medlem

Quicktime: "Error 47: Invalid Url. ()"

Hej!

Jag har ett riktigt irriterande problem med Quicktime. När jag klickar på en 720p eller 1080p trailer på trailers.apple.com kommer en pop-up varning som säger: "Error 47: Invalid Url. ()".

Det verkar som att jag kan öppna trailers när jag klickar på "Öppna länk i nytt fönster" eller "Öppna länk i ny flik", men då är det inbäddade i Firefox. Men jag kan inte öppna med själva programmet ... Riktigt irriterande!

Jag har försökt att Googla problemet men ingenting har hjälpt. Någon här som kanske vet hur man fixar det?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande problemet... Jag har testat Firefox 3.6.18, Firefox 4.0.1, Firefox 5.0, Chrome 12.0.742.100. Sen har jag också testat flera versionen av Quicktime från senaste till 7.0.0. Jag har testat på båda mina datorer och har samma fel fortf...

Det enda jag kan isf tänka mig är att det är något tjorv efter jag har bytt ISP eftersom jag har flyttat? Men det låter lite långsökt!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kan hoppa på denna tråd också eftersom jag har samma problem och ej hittat nån lösning på problemet alls..

Ominstallerat quicktime flera gånger, sen även ominstallera windows men inget hjälp hittills.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ful lösningen för detta är att istället för att vänsterklicka på 720p eller 1080p så högerklicka och öppna i ny flik eller nytt fönster så funkar det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

varför använda quicktime till att börja med?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ful lösningen för detta är att istället för att vänsterklicka på 720p eller 1080p så högerklicka och öppna i ny flik eller nytt fönster så funkar det.

Jo det är en ful lösning men inte så kul att kolla på trailers på det sättet dock tyvärr. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Asså det verkar inte finnas nån vettig lösning till Error 47 - problemet... har läst på oändligt många sidor om problemet men det finns inte något tips som funkar för mig iaf. Det har ju funkat förut (med samma version av allt (FF, Win, QT)).

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Helt stört problem. =/

Vill kolla in film trailers men det går inte så bra...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har samma problem - Temporära lösningen är (som redan nämnts) att öppna URL:en (t.ex. Download 1080p) i ny flik och kolla genom Quicktime den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Har samma problem - Temporära lösningen är (som redan nämnts) att öppna URL:en (t.ex. Download 1080p) i ny flik och kolla genom Quicktime den vägen.

Hade det gått att se trailers i full fönster så hade det inte spelat så stor roll hur man öppnar dom... men nu är det ju så att det inte går. Fattar noll vad som kan vara problemet. Vad kör ni för något operativsystem? Kör ni Win 7 x64 med SP1? Det kör jag, tänkte om det har nå med SP1 att göra kanske?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Hade det gått att se trailers i full fönster så hade det inte spelat så stor roll hur man öppnar dom... men nu är det ju så att det inte går. Fattar noll vad som kan vara problemet. Vad kör ni för något operativsystem? Kör ni Win 7 x64 med SP1? Det kör jag, tänkte om det har nå med SP1 att göra kanske?

Har inget med Sp1 att göra, fungerade fin fint tills för ett tag sen.
Ingen anning vad som är problemet men många ha samma problem.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Hade det gått att se trailers i full fönster så hade det inte spelat så stor roll hur man öppnar dom... men nu är det ju så att det inte går. Fattar noll vad som kan vara problemet. Vad kör ni för något operativsystem? Kör ni Win 7 x64 med SP1? Det kör jag, tänkte om det har nå med SP1 att göra kanske?

I Chrome kan man ju åtminstone trycka F11 för att få fullscreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

I Chrome kan man ju åtminstone trycka F11 för att få fullscreen.

Händer inget för mig när jag klickar på F11 i Chrome? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Händer inget för mig när jag klickar på F11 i Chrome? o.O

Jaså? Borde fungera... Kanske bara fungerar i Chrome Developer Channel:
http://www.google.com/chrome/eula.html?extra=devchannel&platf...

Permalänk
Medlem

Jo det funkar ju iofs med F11 i både chrome och firefox men då blir det vitt (föredrar svart) uppe och nere eftersom dem flesta trailers är i formatet 2.35:1 och inte 16:9.

Detta får väl funka som temporär lösning tills Apple fixar detta även om det här problemet har kommit och gått i flera år. Jag har hittat trådar som har varit från 2006 med samma problem.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Jag hade samma fel, tänkte inte på att försöka öppna i ny flik förrän jag läste här. Tack för det. När jag öppnade i ny flik så varnade Chrome för att jag var på väg att köra en quicktime-fil. Jag klickade "tillåt alltid för denna webplatsen". Sedan testade jag att *inte* öppna i ny flik igen och nu funkar det.

Verkar varit nåt problem med säkerhetsinställningarna för mig, kanske tryckte jag "nej" nån gång när jag skulle köra en quicktime-film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gratisnalle:

Jag hade samma fel, tänkte inte på att försöka öppna i ny flik förrän jag läste här. Tack för det. När jag öppnade i ny flik så varnade Chrome för att jag var på väg att köra en quicktime-fil. Jag klickade "tillåt alltid för denna webplatsen". Sedan testade jag att *inte* öppna i ny flik igen och nu funkar det.

Verkar varit nåt problem med säkerhetsinställningarna för mig, kanske tryckte jag "nej" nån gång när jag skulle köra en quicktime-film.

Skumt. Jag har fått det att funka nån enstaka gång. Typ en viss trailer, sen när man ska kolla nån annan så funkar det inte igen och sen när man ska gå tillbaka och testa med trailern som funkade förut så funkar inte den nå mera.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Skumt. Jag har fått det att funka nån enstaka gång. Typ en viss trailer, sen när man ska kolla nån annan så funkar det inte igen och sen när man ska gå tillbaka och testa med trailern som funkade förut så funkar inte den nå mera.

Exakt så har jag det också...

Visa signatur

Antec P183 | Intel Core i7 860 (2.8GHz) | Asus P7P55D Pro | OCZ Gold XTC DDR3 3x2GB | Corsair CMPSU-750HX 750W | Radeon HD5850 1GB

OS: Windows 7 x64bit

Permalänk

Samma fel här.

Någon enstaka trailer funkar ibland. Men majoriteten vill helt enkelt inte.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ful lösningen för detta är att istället för att vänsterklicka på 720p eller 1080p så högerklicka och öppna i ny flik eller nytt fönster så funkar det.

Tack för tipset! Nu blev jag något gladare, har inte tänkt på det. Lite synd dock att man måste göra så, men mycket bättre än innan när man bara får upp ett jobbigt erroor message.

Hoppas apple fixar detta snart eller windows? Vart problemet nu ligger

Permalänk

Tack för tipset med högerklicket, alltid nåt iaf. Den här platsen är ju best för nya HD-trailers liksom. Ett måste för filmfans.

Permalänk
Medlem

Kom ut en ny version av Quicktime idag via apple update programmet (version 7.70.80.34) och det är fortfarande samma problem för mig. Jag ska testa göra en ren ominstallation av QT och se om det hjälper. Återkommer om det funkade eller inte.

EDIT: Fortfarande samma fel. Antingen så är det kanske fel på trailers.apple.com eller nånting med windows eller så har apple bara hoppa över problemet.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Kom ut en ny version av Quicktime idag via apple update programmet (version 7.70.80.34) och det är fortfarande samma problem för mig. Jag ska testa göra en ren ominstallation av QT och se om det hjälper. Återkommer om det funkade eller inte.

EDIT: Fortfarande samma fel. Antingen så är det kanske fel på trailers.apple.com eller nånting med windows eller så har apple bara hoppa över problemet.

Rätt fascinerande att apple inte säger nått om problemet själva.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Rätt fascinerande att apple inte säger nått om problemet själva.

Exakt. Det finns en hel uppsjö med topics om detta problem på apples forum utan att någon på apple säger nåt om det...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ehm... Är det bara för mig det har helt slutat fungera att öppna i ny flik/fönster? Nu kommer jag bara till trailer-startsidan....

EDIT: Verkar fungera att öppna som vanligt nu för mig istället! Har fungerat nu på 5 olika trailers.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850