Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk

Med tanke på Valves tidigare multiplatformstitlar är jag inte ett dugg oroad. Valve portar från PC till konsoll inte tvärtom, titta bara på till exempel TF2 eller Half life 2.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk

Nästa generations konsoler, är det PS4 och Xbox 720?

Vet någon vilken spel/grafikmotor detta är byggt på?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Krieg och Bullpup är inte krypskytts gevär.
Scout, AWM, SG550 och G3:an är därimot.

Aim Down Sight gäller väl inte bara krypskyttsgevär, finns ju även 2 autosnipers i cs

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Aim Down Sight gäller väl inte bara krypskyttsgevär, finns ju även 2 autosnipers i cs

dom är krypskyttegevär. bössor behöver inte vara bultaction för att vara "krypskyttegevär"

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Tappa kvalite, vad tror du kommer bli skillnaden i nya cs? Det är ju ändå cs! Självklart kommer dom att köra raw mouse input, bättre fysik, grafik och allt skit, koden för 1.6 är ju antik och min antika tegelsten till telefon skulle säkerligen få det att rulla. Hur skulle spelet kunna bli sämre än 1.6 även om det anpassas för flera plattformar?

Nä, & det är väll tur det, för det är inte mycket till spelmotor, antar att vilken programmerare som helst kan knåpa ihop ett spel som är bättre än 1.6 i SDL & C++ på nolltid. Simplare spelmekanik går ju inte att hitta I min mening kan inget spel bli sämre än cs 1.6 och den kassa hl1-motorn

Nej du hade inte fått 100 fps med din "antika tegelsten"

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Aim Down Sight gäller väl inte bara krypskyttsgevär, finns ju även 2 autosnipers i cs

Uppfattade fel från första början. Då Krieg och bullpup inte innehåller något runt sikte, bara en inzoomning utav bilden på skärmen.

Skrivet av znarkus-o:

Nästa generations konsoler, är det PS4 och Xbox 720?

Om du läser igenom tråden så hittar du svaret på din fråga men på engelska kallar man xbox 360 och ps3 för next gen. Då kan det bli lite knasigt med den svenska översättningen.

Permalänk

Det låter jävligt dumt att göra det till Xbox och Ps3. Jag hoppas verkligen inte det gör det likadant som för Left 4 Dead, att det är mer konsol vänligt gjort än vad är för datorn så det blir en tråkigare upplevelse på dator.

Hoppas detta är ett tecken dock att Episode 3 är i affären inom kort!! (Bara jag som drömmer och inte orkar vänta längre) ^^

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Uppfattade fel från första början. Då Krieg och bullpup inte innehåller något runt sikte, bara en inzoomning utav bilden på skärmen.

Aha, det är ju sant

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kan bli bra, spelar både CS 1.6 och CSS idag, enformiga spel men så förbannat roligt. Jag hoppas det blir bra, kommer garanterat köpa när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Sant. Dagens spel suger hårt jämfört med 1.6 tyvärr

1.3/1.5/1.6 Är den bästa perioden i min "gaming historia" (gissar på väldig många fler också), fan vad alla lirade det spelet. Visst har man haft skojj med polare i wow osv. men inget slår cs perioden!

CS är mkt mer stabilt spel än de flesta spelen som släpps idag, det är nog därför det blev det största esport spelet under sin tid.

Permalänk
Skrivet av RoZa:

1.5/1.6 Är den bästa perioden i min "gaming historia" (gissar på väldig många fler också), fan vad alla lirade det spelet. Visst har man haft skojj med polare i wow osv. men inget slår cs perioden!

CS är mkt mer stabilt spel än de flesta spelen som släpps idag, det är nog därför det blev det största esport spelet under sin tid.

Synd att jag började spela 1.6 så sent, nu verkar det bara bli mindre och mindre som spelar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Säger som en del andra redan sagt, skulle hellre sett HL2:ep3/HL3.

Det är ta mig f**n hög tid för Valve att fortsätta/avsluta Half Life sagan!! Hur många år är det sen HL2:ep2 som slutar tvärt mitt i storylinen?? Jag har iaf tappat räkningen...... men ännu inte hoppet...

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Säger som en del andra redan sagt, skulle hellre sett HL2:ep3/HL3.

Det är ta mig f**n hög tid för Valve att fortsätta/avsluta Half Life sagan!! Hur många år är det sen HL2:ep2 som slutar tvärt mitt i storylinen?? Jag har iaf tappat räkningen...... men ännu inte hoppet...

HL3 finns ju som artikel på webbhallen

http://www.webhallen.com/spel/pc/108558-half_life_3

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jo jag har sett det där, men det ska nog till lite mer än så innan jag sprutar kaffet över hela skärmen o skriker "HELL YEAH!!!!"

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Underbart!
Ännu en spelserie som blir konsol port

Kan knappt bärga mig att få spela med nerdummade vapen och 12-åringar som skryter om hur 1337 dom är

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk

Så bra är inte CS som folk säger, få se om det blir bättre när det äntligen kommer något nytt som kan hålla bättre klass i jämförelse till de moderna spelen

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Om du läser igenom tråden så hittar du svaret på din fråga men på engelska kallar man xbox 360 och ps3 för next gen. Då kan det bli lite knasigt med den svenska översättningen.

Wtf? Han skrev ju att det hette Nästa generations *konsoller*, vilket next gen gör.. Sen frågade han vad dom nya konsollerna eventuellt ska heta - inte om nästa generation är fel uttryck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Så bra är inte CS som folk säger, få se om det blir bättre när det äntligen kommer något nytt som kan hålla bättre klass i jämförelse till de moderna spelen

Alla har vi olika smak o tycken. Spelade man bara public kan jag tänka mig att man tröttnar efter ett tag, men körde man klan matcher, ladder, ligor, lan osv så blev spelet dimensioner mycket roligare enligt mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Spelar cs än idag och jag började lira redan när första betan kom ut vilket var 1999 om jag inte missminner mig helt, rätta mig om jag har fel
Då satt man med en gammal trött Pentium 2 och ett Voodo2 haha, det var tider de ^^

Har fortfarande inte tröttnat på spelet dock, men jag lirar inte ngt "seriöst" längre då det inte finns ngn tid över till de och att alla som man lirade med under storhetstiden har lagt ner liret, tyvärr.
Men visst en ny version är ett måste, då cs scenen är påväg mot sitt slut, dock har jag svårt att tro att en ny version kommer bli lika stor som 1.6 versionen.

En annan "motor" används och det kommer därför inte vara samma känsla längre.
Jag spelar så länge 1.6 lever.

Länge lever Counter Strike 1.6 <3
MEN versionerna innan är ju EPIC så in i helsike, 1.3...

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem

Ja det var fan så cs såg ut i början, dock när 1.3 upp till 1.6 kom så vart det lite bättre. Jag lirade mest mellan 2000-2003 i gymnasiet på teknikprogrammet, vår klass mot parallellklassen i rummet brevid heh. Det var fint att ha vårt "hemrum" för klassen som en stor fet datorsal där alla hade varsin. Alltid var det någon som lirade varesig det var lektion eller inte, lärarna tyckte nog eleverna var lite smått tokiga då de studerade så intensivt med känsla

Permalänk
Medlem

Vad folk klagar på att det blir konsollport!? Även gamla hederliga CS finns ju på Xbox?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Ser att många tycker det ska vara likadant som 1.6. Men jag hoppas att det är samma hitbox som i 1.5 och att det är samma känsla på rekyl osv.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av reader:

Ser att många tycker det ska vara likadant som 1.6. Men jag hoppas att det är samma hitbox som i 1.5 och att det är samma känsla på rekyl osv.

Man hoppas väll på så bra hitboxes som går, kanske köra på hitboxes + polygonkollision så det blir 100% riktigt, sedan beror det ju på hur servern hanterar det när folk kör med olika delays.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, gör det inte till konsoller VALVE!!!

Låt oss PC-spelare ha någon form av värdighet kvar!

Tyvärr är det så att i USA äre Konsol > PC xD! De vill la få sålt så mycket som möjligt på den amerikanska marknaden.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

förstår mig inte på varför folk gillar cs mer än css, css har ju både bättre motor och grafik så varför???

sen tror jag inte dom skulle göra ett spel till konsoll och sen porta det till pc
snarare tvärtom från pc till konsoll

half life serien är den roligaste spelat så får hoppas att HL3 blir så bra/bättre som dom andra

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

förstår mig inte på varför folk gillar cs mer än css, css har ju både bättre motor och grafik så varför???

sen tror jag inte dom skulle göra ett spel till konsoll och sen porta det till pc
snarare tvärtom från pc till konsoll

half life serien är den roligaste spelat så får hoppas att HL3 blir så bra/bättre som dom andra

1: CS:S saknar spelkänsla helt och hållet. Folk spelar inte CS 1.6 pga grafiken, utan pga spelkänslan och allt som det innebär. Tror du verkligen inte att fler skulle spela CS:S om det skulle vara som 1.6 fast bättre grafik?

CS:S är som ett tomt skal imo. Jag har testat CS:s och det var helt värdelöst, likaså tycker alla mina vänner det.. Visst, som en ''ny'' spelare som inte lirat 1.6 mycket så kan det verka bra, men en inbiten 1.6:are tycker (i väldigt många fall) tycker att det är skit.

Jag vågar till och med säga att CS:S utvecklades för att locka en en yngre skara som vill ha SuperDuperBlingBling)3tzoorGrafik. Tror du att många unga skulle välja någonting som ser föråldrat ut eller någonting som ser ''häftigt'' ut?

Precis som man lockar unga människor med 2000 blinkande lysrör i ett chassi och som skulle kunna lysa upp en hel by någonstans i Somalia. Det är som rådjur/renar eller vad ni vill välja, som springer mot bilens lampor och tänker ''det lyser, jag måste ha''

2: Du skojjar väl? Nästan alla spel idag är konsollspel portade till PC. Till och med crysis 2 (tror det var det) hade XBOX animationer (knapparna) direkt när det kom och det fick spelutvecklarna lösa med en patch.

Men nu har vi PC-spelare tur med BF3, RoH2 osv eftersom att det utvecklas direkt till PC. ''Företagen'' bryr sig knappt om datorspelarna idag, det är konsoll dem riktar sig främst till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag lider lite med de 1.6-fans som tror att Valve kommer att hedra dessa genom att skapa en uppdaterad 1.6-klon. Titta bara på hur communityn som spelade RTCW och sedan ET behandlades där uppföljare som ET QW samt Wonfenstein visade att spelföretagen skiter i hardcore-spelarna och tror att de kan tjäna pengar på... äh, palla slutföra - ni fattar.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiarn:

12-åringar som skryter om hur 1337 dom är

Exakt så låter det på en random publicserver i 1.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Exakt så låter det på en random publicserver i 1.6.

Du menar, exakt så alla som spelar CS 1.6 låter? De sitter med sin skitdator med CRT skärm, 640x480 upplösning och lägsta möjliga grafik för att lyckas få 100 fps som enligt dem ska göra så att allt flyter på bättre, men ändå sitter de med sina 50 hertz skärmar och ser ingen skillnad på 50 och 100 fps.
1.6 communityn måste vara den värsta som finnas, kan kanske jämföras med DOTAs community också. Sedan så sitter alla och skriker så fort de dör, slänger skärmar, möss och tangentbord hit och dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Du menar, exakt så alla som spelar CS 1.6 låter? De sitter med sin skitdator med CRT skärm, 640x480 upplösning och lägsta möjliga grafik för att lyckas få 100 fps som enligt dem ska göra så att allt flyter på bättre, men ändå sitter de med sina 50 hertz skärmar och ser ingen skillnad på 50 och 100 fps.
1.6 communityn måste vara den värsta som finnas, kan kanske jämföras med DOTAs community också. Sedan så sitter alla och skriker så fort de dör, slänger skärmar, möss och tangentbord hit och dit.

En "ny" skärm är inte automatiskt bättre på allt bara för att den är just ny. Att använda crt-skärm i cs är väl inte direkt fel. Det gäller ju att använda en skärm som är lämpad för sitt syfte och crt är bra till cs likväl som andra tekniker lämpar sig bra till andra användningsområden.